BARIÞ KARTALI PROJESİ

Başlatan Subutay, 29 Mart 2009, 01:03:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Barış Kartalı koordine ediyor F-16'lar vuruyor

Türk Hava Kuvvetleri'nin, terör örgütü PKK'nın Kuzey Irak'taki kamp, sığınak ve mağaralarına yönelik operasyonlarını aynı anda çok sayıda savaş uçağının katılımıyla gerçekleştirmesinde, havadan ihbar ve kontrol uçakları (AWACS) önemli rol oynadı.

Þubat 2014'te Türk Hava Kuvvetleri'nin hizmetine alınan ve Konya'daki 3'üncü Hava Ana Jet Üssü'nde konuşlu olan AWACS'lar sayesinde, çok sayıda savaş uçağı aynı anda kapsamlı bir operasyon gerçekleştiriyor. Geçmişte karadaki sabit radar merkezlerinden daha dar çaplı bir alanı görebilen hava kontrol ve koordinasyonu sağlandığı için operasyonlarda çoğunlukla 5-10 kadar uçak kullanılıyordu.

350 KM'Yİ GÖRÜYOR

Operasyon sahasının üzerinde yüksek irtifada sürekli hareket kabiliyetine sahip, gelişmiş radar sistemiyle 350 kilometrelik çapta bir alanı kontrol etme özelliği bulunan AWACS'lar, tüm uçakları anında görerek yönlendirebiliyor. Bu yetenek sayesinde, Kuzey Irak'a yönelik operasyona sadece Diyarbakır 8'inci Ana Jet Üssü değil, aynı zamanda Batman, Bandırma ve Malatya-Erhaç'ta konuşlu uçaklar da katılarak, bir anda havada 75 kadar savaş uçağı bulunabildi. Türk Hava Kuvvetleri'ne ait 2 tanker uçak da operasyon boyunca havada kalarak, jetlerin yere inmeden yakıt ikmali yapmalarını sağlıyor.

Operasyonların etkili olmasının bir diğer nedeni de Malatya-Erhaç'ta konuşlu ve "Terminatör" olarak bilinen F4-2020'lerin modernize edildikten sonra çok güçlü hale gelmeleri. Hedeflerin başarıyla imha edilmesinde ise TÜBİTAK Savunma Sanayii ve Geliştirme Enstitüsü tarafından üretilmiş, delici harp başlığı taşıyan nüfuz edici bombalar (NEB) kullanılması da önemli rol oynuyor. 870 kilo ağırlığındaki 457.2 milimetre çapında, 2 bin 600 milimetre boyundaki bu bombalar, isabet ettiği hedefin içine bir vida gibi girdikten sonra patlıyor.

Askeri kaynaklar, İHA'lar ve örgütün telsiz konuşmalarından elde edilen bilgiler doğrultusunda 7 ve 8'inci dalga hava operasyonları sonunda etkisiz hale getirilen PKK'lı sayısının 260'ı bulduğunu tahmin ediyor.

Kaynak: kokpit.aero/hava-operasyonu-awacs Mesajı Paylaş

Sınır ihlaline karşı 'Havada Erken Kontrol' uçağı semalarda
A.A.08 Ekim 2015
Sınır ihlaline karşı 'Havada Erken Kontrol' uçağı semalarda



Sınırda yaşanan hareketliliğin ardından olası ihlallerinin önceden belirlenmesi için Havada Erken Kontrol ve İhbar (HİK) uçağı görevlendirildi.

Türkiye'ye yönelik hava ihlallerinin arttığı son günlerde, Hava Kuvvetleri Komutanlığı da sınır hatlarının güvenliğinin sağlanmasına yönelik çalışmalarını arttırdı. Türkiye-Suriye sınır hattında hava devriye görevini sürdüren F-16'lar, hudut güvenliğini sağlıyor.

"Barış Kartalı Projesi" kapsamında alınan HİK uçağı da Hava Kuvvetleri Komutanlığınca sınırda görevlendirildi. HİK uçağı, konuşlu olduğu Konya'daki 3'üncü Ana Jet Üs Komutanlığından kalkarak sınırlardaki hareketliliğin yanı sıra olası ihlalleri de kontrol ediyor.



HİK, özellikle Suriye sınır hattına yakın uçarak Türk hava sahasına yönelik olası ihlallerle hareketliliği önceden belirlemeye çalışıyor.

Boeing 737 platformuna kurulan HİK uçağı milli, uluslararası, ikili, çok uluslu görevler ve eğitimlerde, tatbikatlarda, Türk Hava Sahası'na yönelecek tehditleri tespit, teşhis etme ve gerekirse bertaraf etmek maksatlı görevlerde kullanılıyor.

Mesleğinde uzmanlaşan ve özel seçilen personeliyle görev yapan HİK uçağı görevlerine göre 8-10 saate kadar havada kalabiliyor. Havada yakıt ikmali yapabilme kabiliyetine de sahip uçağın böyle durumlarda havadaki görev süresi 20 saate kadar uzayabiliyor.

Hava Kuvvetlerinin küresel bir kuvvet olabilmesi, zamanı ve mekanı sınırsızca kullanabilmesi amacı ile verilen yurt içi ve yurt dışı görevleri yerine getiren HİK uçağı, NATO uçuşlarını da desteklemeye devam ediyor.
http://www.hurriyet.com.tr/sinir-ihlaline-karsi-havada-erken-kontrol-ucagi-semalarda-30262422 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Sınırda 'uçan göz' görevlendirildi

Sınırda yaşanan hareketliliğin ardından olası ihlallerinin önceden belirlenmesine yönelik Havada Erken Kontrol ve İhbar (HİK) uçağı görevlendirildi. HİK, özellikle Suriye sınır hattına yakın uçarak Türk hava sahasına yönelik olası ihlallerle hareketliliği önceden belirlemeye çalışıyor



Sınırda 'uçan göz' görevlendirildi
Haberin diğer fotoğrafları için tıklayın

Sınırda yaşanan hareketliliğin ardından  olası ihlallerinin önceden belirlenmesi için Havada Erken Kontrol ve İhbar (HİK)  uçağı görevlendirildi.

SINIR GÜVENLİĞİ ARTIRILDI

Türkiye'ye yönelik hava ihlallerinin arttığı son günlerde, Hava  Kuvvetleri Komutanlığı da sınır hatlarının güvenliğinin sağlanmasına yönelik  çalışmalarını arttırdı. Türkiye-Suriye sınır hattında hava devriye görevini  sürdüren F-16'lar, hudut güvenliğini sağlıyor.

"Barış Kartalı Projesi" kapsamında alınan HİK uçağı da Hava Kuvvetleri  Komutanlığınca sınırda görevlendirildi. HİK uçağı, konuşlu olduğu Konya'daki  3'üncü Ana Jet Üs Komutanlığından kalkarak sınırlardaki hareketliliğin yanı sıra  olası ihlalleri de kontrol ediyor.

 

SINIR HATTINA YAKIN UÇUYOR

HİK, özellikle Suriye sınır hattına yakın uçarak Türk hava sahasına  yönelik olası ihlallerle hareketliliği önceden belirlemeye çalışıyor.

Boeing 737 platformuna kurulan HİK uçağı milli, uluslararası, ikili,  çok uluslu görevler ve eğitimlerde, tatbikatlarda, Türk Hava Sahası'na yönelecek  tehditleri tespit, teşhis etme ve gerekirse bertaraf etmek maksatlı görevlerde  kullanılıyor.

Mesleğinde uzmanlaşan ve özel seçilen personeliyle görev yapan HİK  uçağı görevlerine göre 8-10 saate kadar havada kalabiliyor. Havada yakıt ikmali  yapabilme kabiliyetine de sahip uçağın böyle durumlarda havadaki görev süresi 20  saate kadar uzayabiliyor.

Hava Kuvvetlerinin küresel bir kuvvet olabilmesi, zamanı ve mekanı  sınırsızca kullanabilmesi amacı ile verilen yurt içi ve yurt dışı görevleri  yerine getiren HİK uçağı, NATO uçuşlarını da desteklemeye devam ediyor.

ÖZELLİKLERİ NELER?

Uçak, üzerindeki yeni nesil sabit radarın 360 derecelik görüş açısıyla Hava Kuvvetleri, coğrafi engellerden etkilenmeden yüzlerce kilometrelik alanı tarayabilen kapasiteye sahip.

Uçakla elde edilen istihbaratlar yer destek birimine iletilerek operasyonlarda kullanılabiliyor. Uçaktaki radar sistemi, 350 kilometre menzili içinde aynı anda 3 bin cismi tespit ve takip edebiliyor. Uçak, elektronik karıştırma ve şaşırtma da yapıyor.

 

ÞUBAT 2014'TE ENVANTERE GİRMİÞTİ

Barış Kartalı Projesi kapsamındaki İlk Havadan İhbar ve Kontrol (HİK) Uçağı (Awacs) Þubat 2014'te törenle envantere katılmıştı.

http://www.milliyet.com.tr/sinirda-ucan-goz-gorevlendirildi-gundem-2128815/ Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

valla bu günlerde varya bu uçaklar ilaç gibi gelmiştir elimiz ayagımız oldu resmen, :) bence 2 adet daha opsiyon isterler gibi bilemiyorum ama keşke önceden alsaydık malum cografyamız çok geniş oldugu için ister istemez insan tedirgin oluyor bu tür projelere verilen paralar kuruşuna kadar helaldir. Mesajı Paylaş

Dördüncü 'havadan ihbar kontrol uçağı' teslim edildi
Tolga ÖZBEK/İSTANBUL (DHA)09 Aralık 2015 - 15:35:44
Dördüncü 'havadan ihbar kontrol uçağı' teslim edildi



Türk Hava Kuvvetleri'nin Barış Kartalı Programı'nda 4'üncü uçağın teslimatı, bugün gerçekleştirildi. Böylelikle Havadan İhbar Kontrol (HİK) uçağı sayısı 4'e çıktı.

Kuzey, Güney ve Doğu adlarını taşıyan 3 uçaktan sonra 4'üncü Havadan İhbar Kontrol uçağının teslimatı Ankara Akıncı'daki TAI tesislerinde gerçekleştirildi. Boeing'in üstlendiği toplam 1.5 milyar dolarlık 4 uçaklık projede teslimatının ardından Konya 3'üncü Ana Jet Üs Komutanlığı'nda 131'inci Filo'daki E-7T sayısı 4'e yükseldi.

18 SAAT GÖREV YAPABİLİYOR

Boeing 737-700 serisi yolcu uçağının gövdesine, 737-800 serisi kanatlara sahip E-7T, toplam 10 kişilik mürettebatı bulunuyor. Yakıt ikmali yapmadan 10 saat havada kalabilen uçak, görev uçuşu sırasında 4 milyon kilometrekareyi gövde üzerinde taşıdığı Northrop Grumman imalatı MESA radarı ile tarayabiliyor. Havadan yakıt ikmali ile E-7T'nin görev süresi 18 saate kadar çıkabiliyor.

Suriye sınırı başta olmak üzere halen bölgede etkin olarak uçan Barış Kartalı uçakları, çok küçük insansız hava araçlarını bile tespit edebiliyor.

http://www.hurriyet.com.tr/dorduncu-havadan-ihbar-kontrol-ucagi-teslim-edildi-40024895 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


vatana millete hayırlı olur inşallah tamda zamanında yapıldı teslimat. :) Mesajı Paylaş

#97

Barış Kartalı Yer Destek Merkezi Ek Bina İnşaatı

İHALE NO    HVL-İÞ-2015-041
İHALE TANIMI    İNÞAAT / BAKIM ONARIM / TADİLAT /  YAPIM HİZMETİ ALIMI
İHALE TEKLİF VERME SON TARİHİ    07 Ocak 2016 / 16:00
DOKÜMAN TEMİNİ SON TARİHİ    31 Aralık 2015 / 16:00
İHALE ADI    Barış Kartalı Yer Destek Merkezi Ek Bina İnşaatı
TEMİNAT    YOK
İL    ANKARA
İRTİBAT KURULACAK KİÞİ    Ece FIRAT - YURTİÇİ SATINALMA BAÞ UZMANI
- eburnak@havelsan.com.tr Mesajı Paylaş

TÜRK Hava Kuvvetleri'nin Konya merkezli kullandığı Havadan İhbar Kontrol (HİK) uçakları, 19 Mayıs'tan itibaren 'tam hareket' yeteneğine kavuştu. Hava Kuvvetleri Komutanlığı'ndan verilen bilgide, uçakların 'kuvvet çarpanı' olduğuna dikkat çekilerek yapılan denetlemenin ardından 19 Mayıs 2016 tarihinden itibaren 'tam operasyonel yeteneğine' kavuşulduğu bildirildi.



Konya merkezli uçan ';Barış Kartalı' uçaklarından Hava Kuvvetleri envanterinde toplam 4 adet bulunuyor. Kuzey, güney, doğu ve batı adını taşıyan uçaklar, 24 saat esasına göre görev yapıyor. Boeing 737-700 yolcu uçağının üzerine takılan radar sistemi, 1 metrelik İnsansız Hava Aracı'na kadar aynı anda çok sayıda hedefi takip edebiliyor.

Savunma Sanayi Müsteşarlığı ile Amerikalı imalatçı Boeing arasında yapılan anlaşmayla, Temmuz 2007'de başlaması planlanan teslimatlar geçen yıl sonunda tamamlanmıştı. Türkiye radar sistemlerinin tam kapasite ile çalışmaması nedeniyle Boeing'ten tazminat talep etmişti.

Gözden geçirme anlaşması sonrasında Boeing'e geç teslimat cezası kesilirken uçaklar yüzde 98 kapasite ile Hava Kuvvetleri tarafından teslim alınmıştı. Türk hava sahasına giren bir metrelik İnsansız Hava Araçlarını bile tespit edebilen 'uçan radar' sistemi, 19 Mayıs'ta tamamlanan denetlemenin ardından 'tam hareket yeteneğine' kavuştu.

Toplam 10 kişilik uçuş ekibine sahip uçak, saatte 853 kilometre uçuş hızına sahip. 360 derece 360 kilometreyi tarayabilen uçak, aynı anda çok sayıda hava aracı veya deniz hedefini takip edebiliyor.

http://www.milliyet.com.tr/artik-tam-kapasite-calisiyor--gundem-2249335/ Mesajı Paylaş

Polonya'daki NATO Devlet ve Hükümet Başkanları Zirvesi'nin havadan güvenliğinin sağlanmasına Türkiye de destek verecek. Zirvenin hava sahasının güvenliği, Hava Kuvvetleri Komutanlığına bağlı havadan ihbar ve kontrol uçağınca sağlanacak. Görev, Havadan İhbar Kontrol Grup Komutanlığının yurt dışındaki ilk görevi olma özelliğini taşıyor.

Alınan bilgiye göre, 8-9 Temmuz'da Varşova'da yapılacak ve  Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılmasının planlandığı NATO zirvesi  için yoğun güvenlik önlemleri alınıyor.

Ev sahibi ülke tarafından alınan tedbirlere NATO ülkeleri de imkan ve  kabiliyetleri dahilinde destek veriyor. Bu kapsamda Türkiye, zirvenin hava  sahasının güvenliğinin sağlanmasıyla görevlendirildi. Fransa ve İngiltere'nin de  destek vereceği bu görev kapsamında havadan ihbar ve kontrol (HİK) uçağı, Polonya  semalarında görev yapacak.

Konya'da konuşlu bulunduğu 3'üncü Ana Jet Üs Komutanlığından  havalanacak uçak, Polonya'ya gidecek. Hava sahasının güvenliğine yönelik kontrol  görevini gerçekleştirecek HİK uçağı, havada yakıt ikmali de yapacak. NATO, Fransa  ve İngiltere'ye ait AWACS uçaklarıyla koordineli gerçekleştirilecek görevin  ardından Hava Kuvvetleri Komutanlığına ait uçak üssüne dönecek.

Görev, 4 havadan ihbar ve kontrol uçağını Hava Kuvvetleri  Komutanlığına teslim alan 131'inci Havadan İhbar Kontrol (HİK) Grup  Komutanlığının yurt dışındaki ilk görevi olma özelliğini taşıyor.

Ayrıca Hava Kuvvetleri Komutanlığınca gerçekleştirilecek görev, Türk  Silahlı Kuvvetlerinin geldiği seviyenin ortaya konulması açısından da önem  taşıyor.

Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile Boeing firması arasında B737-700 tipi  HİK uçağının tedarikine yönelik imzalanan sözleşme 2003'te yürürlüğe girmiş,  "Barış Kartalı Programı" kapsamında Boeing firmasından B 737 tipi 4 HİK uçağı ile  bir yer destek sistemi alması planlanmıştı.

Proje kapsamında "Kuzey" adı verilen ilk HİK uçağı Konya'da devlet  erkanın katıldığı törenle 2014 yılının Þubat ayında, ikinci uçak mayısta, üçüncü  uçak ise eylülde teslim alınmıştı.

"Güney" ve "Doğu" isimleri verilen bu uçakların hizmete girmesinin  ardından proje kapsamındaki son uçak Hava Kuvvetleri Komutanlığına teslim edildi.  "Batı" adı verilen uçağın da hizmete alınmasıyla Hava Kuvvetleri Komutanlığı  önemli bir güce kavuştu.

    - Havadaki görev süresi 20 saate kadar uzayabiliyor

Konya'daki 3'üncü Ana jet Üs Komutanlığı bünyesinde görev yapan HİK  uçakları milli, uluslararası, ikili, çok uluslu görevler ve eğitimlerde,  tatbikatlarda, Türk hava sahasına yönelecek tehditleri tespit, teşhis ve  gerekirse bertaraf etmek maksatlı görevlerde kullanılıyor.

Mesleğinde uzmanlaşan ve özel seçilen personeliyle görev yapan HİK  uçağı, görevlerine göre 8-10 saate kadar havada kalabiliyor. Havada yakıt ikmali  yapabilme kabiliyetine de sahip uçağın böyle durumlarda havadaki görev süresi 20  saate kadar uzayabiliyor.

Hava Kuvvetlerinin küresel bir kuvvet olabilmesi, zamanı ve mekanı  sınırsızca kullanabilmesi amacıyla verilen yurt içi ve yurt dışı görevleri yerine  getiren HİK uçağı, NATO uçuşlarını da desteklemeye devam ediyor. Son dönemde  Suriye sınırında yaşanan hareketliliğin ardından HİK uçakları buralarda  görevlendirilmişti.

    - Bilgi üstünlüğü sağlıyor

HİK uçakları yüksek irtifa, arazi engebelerinden etkilenmeme ve  istenilen harekat bölgesine intikal ettirilebilme gibi esnek kullanım  özelliklerinin yanında, üzerinde bulundurduğu teknik ve teknolojik cihazlar  sayesinde birçok avantaj sağlıyor.

Gelişmiş radar ve sensörlerle düşmana karşı bilgi üstünlüğünü sağlayan  uçaklar, hava üstünlüğünün kurulması ve kesin sonuç elde edilmesinde de önemli  rol oynuyor.

Türk Silahlı Kuvvetleri için bir kuvvet çarpanı niteliğinde olan bu  uçaklar, yüksek irtifada görev yaparak düşman uçaklarını uzak mesafelerden tespit  ediyor.

Sınırlara yaklaşan hava unsurlarına karşı daha erken reaksiyon  gösterilmesini sağlayan uçaklar, yerdeki radarlara oranla daha büyük görüş  alanına sahip.

Büyük görüş alanı sayesinde radar boşluklarını kapatmak üzere  istenilen bölgeye yönlendirilebilen uçaklar, oluşturduğu hava resmini veri  hatlarıyla uçaklara, deniz unsurlarına ve kara birliklerine aktararak önemli  katkı sağlıyor. Uçaklar havada yakıt ikmali kabiliyetiyle de uzun süre harekat  bölgesinde görev yapabiliyor.

Kaynak: http://m.milliyet.com.tr/nato-zirvesi-icin-turkiye-ye-gundem-2273840/ Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz