BARIÞ KARTALI PROJESİ

Başlatan Subutay, 29 Mart 2009, 01:03:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#50
Alıntı yapılan: slayerss - 30 Kasım 2012, 17:20:12
Alıntı yapılan: AYDIN - 08 Temmuz 2012, 16:09:23
Sizler hala bu oyuncaklarla tatmin olmayamı çalışıyorsunuz bırakın bunları kardeşim devir değişti artık bunlar kağnı gibi kaldı TÜRKİYENİN böyle bir uçağa ihtiyacı yok ülkemizin gözetleme uydusuna ihtiyacı var bu uçağa ayırdığımız kaynakla en az 5 tane uydu yapar fırlatırdık hala bu uçaklara takılmak bence askeri strateji açısındak startejik bir fiyaskodur.Yapılan bu uyduların havada kalış ve işletim maliyetlerini bu uçakla karşılaştırdığımızda çok  daha ucuza mal olacaktır orantı olarak %80 daha ucuza mal olacaktır.
sevgili aydın barış kartalının görevini amacının ne olduğunu bildiğinize dair derin şüpheler oluştu bende gerçekten bu uçağın kabiliyetlerinden haberiniz varmı ? muadillerinin kabiliyetlerinden haberiniz varmı? samimi söylüyorum. bence en ufak bir fikriniz yok .fikriniz yoksa peki neden böyle bir yazı yazma gereği duydunuz diye soruyorum kendime. esas soru bu benim için . yoksa ucuz siyasetmi diye düşünüyorum açıkçası.sadece düşünüyorum öyle olduğunu iddia etmiyorum bir kaynak varsa bildiğiniz bizimle paylaşmanızı isteriz ;/
Mesajı Paylaş

Bir şeyi yapmak için önce o şeyi hayal edersiniz Barış karttalı havadan gelebilecek olan tehditleri önceden belirleyip ona göre en uygun olan tedbiri alıp gerekli yerlere bildirilerek önleme faaliyetlerini sağlamak normal radarların hava platformuna koyulmuş haliki ben BARIÞ KARTALI uçağını gezdim vede gördüm ona harcanan para ona harcanan süreyle çok rahat uzaya uydu gönderip çok daha az maliyetle 7/24 hava sahamızında fazlasını kontrol etme imkanına sahip oluruz radarların gelişimine baktığımızda ilk başta düşman uçaklarını tespit etmede ileri gözcüler kullanıldı daha sonra ilerleyen teknoloji karşısında daha erken tespit etmeye dönük ar-ge'ler yapıldı sonra kara radarları derken deniz için gemiler için radar derken uçaklar için önce küçük şimdi ise uçak üstünde daha büyük platformlar yapıldı ben ta 1985 yılında bu olay hakkında düşündüm tabi tarih hayal edenleri  gerçekleştirenleri yazar fakat dünyada en basit bir iş bile önce hayalle başlar. Mesajı Paylaş

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Ali Ağaoğlu mode on... Mesajı Paylaş

Aydin kardes.... seni niyetim kirmak degil ama daha ayni seyde israr ediyorsun...

o zaman natonun yada merikanin AWAKslarin ne icin var... amerikanin uzayda uydusumu yok öyle sey oluyorda....?
o zaman neden amerika türkiyeye radar istasyonu kuruyor... istese uydu ile bütün dünyayi kontorl edemezmi...?

yani o teknoloji tam olarak olmadigi icin insanlar sabit radar ve mobil  radar gelistiriyor ... hava erken uyari ucaginin  da önemi türkiye icin uzun mesafeleri kontrol ettigi icindir...

dedigim gibi önceki yazilarimda hayal gücü diyorsan :) ohhhhhhhhh bende ondan cok... ilk insan bile ilk günden belli ucmayi istiyordu hayal ediyordu... ama uzun bir zaman gerekti ilk ucusa... senin hayal ettigin cogu seylerde gercek olacak ama simdi olmadigi icin bu yöntemleren gecinmek durumdayiz Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AYDIN - 01 Aralık 2012, 13:25:17
Bir şeyi yapmak için önce o şeyi hayal edersiniz Barış karttalı havadan gelebilecek olan tehditleri önceden belirleyip ona göre en uygun olan tedbiri alıp gerekli yerlere bildirilerek önleme faaliyetlerini sağlamak normal radarların hava platformuna koyulmuş haliki ben BARIÞ KARTALI uçağını gezdim vede gördüm ona harcanan para ona harcanan süreyle çok rahat uzaya uydu gönderip çok daha az maliyetle 7/24 hava sahamızında fazlasını kontrol etme imkanına sahip oluruz radarların gelişimine baktığımızda ilk başta düşman uçaklarını tespit etmede ileri gözcüler kullanıldı daha sonra ilerleyen teknoloji karşısında daha erken tespit etmeye dönük ar-ge'ler yapıldı sonra kara radarları derken deniz için gemiler için radar derken uçaklar için önce küçük şimdi ise uçak üstünde daha büyük platformlar yapıldı ben ta 1985 yılında bu olay hakkında düşündüm tabi tarih hayal edenleri değil gerçekleştirenleri yazar fakat dünyada en basit bir iş bile önce hayalle başlar.
sayın aydın madem hayal gücünüz geniş kurtuluş günü ilk saldırı sahnesini izleyiniz karşıdaki düşmanın uzaylı değilde denk kuvvet olduğunu düşününüz ve hayal gücünüze ilham versin biraz bire bir aynı değil ama fikir verir yani ;) türk hava kuvvetleri için bir millattır bu proje tüm savaş alanına hakim olma kartını verir elinize hava savaşı strateji oyununa döner bir anda hemde çevrimiçi ping problemi olmadan hehe :) Mesajı Paylaş

Barış Kartalı Konya'ya geldi



Türk Silahlı Kuvvetleri'nin terörle mücadelede ciddi yol alabileceği stratejik bir koz olan, ayrıca teknik özellikleri nedeniyle 'uçan kale' diye de adlandırılan, Havadan Erken İhbar ve...

Türk Silahlı Kuvvetleri'nin terörle mücadelede ciddi yol alabileceği stratejik bir koz olan, ayrıca teknik özellikleri nedeniyle 'uçan kale' diye de adlandırılan, Havadan Erken İhbar ve Kontrol Uçağı olan Barış Kartalı uçaklarından ilki dün Konya 3. Ana Jet Üs Komutanlığı'na indi.

Türk Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyacını karşılamaya yönelik dört adet Havadan Erken İhbar ve Kontrol Uçağı (AEWC) sağlanmasına yönelik Boeing ve Türk Havacılık ve Uçak Sanayi A. Þ-TAİ (TUSAÞ) işbirliğiyle yürütülen proje kapsamında, 'Başır Kartalı' adı verilen ve teknik özellikleri nedeniyle 'uçan kale' diye de adlandırılan uçaklardan ilkinin 2012 yılının sonunda teslim edileceği belirtilmişti. Konya 3. Ana Jet Üs Komutanlığı'na dün ilk Barış Kartalı iniş yaptı.

Türkiye, Kasım 2000'de yeni bir AEW & C sistemi geliştirilmesine ilişkin Boeing ile sözleşme müzakerelerine başlamış, 2002'de imzalanan sözleşme, Temmuz 2003'te yürürlüğe girmişti. Barış Kartalı adıyla anılan proje kapsamında, TSK'nın ihtiyacını karşılamaya yönelik dört adet havadan erken ihbar ve kontrol uçağının modifikasyonu ile mürettebat eğitimi, görev desteği ve sistem bakımına yönelik yer destek hizmetleri verilmesi öngörülüyor.

Bir uçağın havada, karada ve laboratuarlarda gerçekleştirilen görev sistemi doğrulama testleri, Seattle'da tamamlandı. Diğer üç uçağın modifikasyon çalışmaları, TUSAÞ-TAİ tarafından Ankara'da gerçekleştirildi.

Haziran Ayı'nda Konya'da gerçekleştirilen Anadolu Kartalı 2012/2 Tatbikat brifing broşüründe "Anadolu Kartalı'nda görev yapan tüm kırmızı ve mavi roldeki uçaklar, NATO Havadan İhbar ve Kontrol uçakları ve Hava Kuvvetleri'nin radarları tarafından sevk ve idare edilmektedir. Þu ana kadar NATO tarafından sağlanan Havadan İhbar Kontrol Uçakları ile birlikte, bu eğitimde ilk kez Türk Hava Kuvvetleri'nin Barış Kartalı isimli Havadan İhbar Kontrol Uçağı komuta kontrol görevini yerine getirecektir. Önümüzdeki yıllarda İnsansız Hava Sistemleri de Anadolu Kartalı Eğitimleri'nde kullanılacaktır" denilmişti.

UÇAN KARARGAH KONYA'YA İNİÞ YAPTI

Geçtiğimiz yıllarda Konya'dan tanker uçağı ile birlikte havalanan F-16'ların Londra'daki inişlerinden sonra ABD'deki RED FLAG Tatbikatı'na katılmış olması önemli bir gelişme olarak kaydedilmişti. Buna ilaveten hava, kara ve deniz unsurları ile irtibat kurabilen, çok alçaktan uçan 20 kilometre hıza sahip insansız hava araçlarını dahi tespit edebilme kabiliyetine sahip, 350 kilometrelik alanda tarama yapabilen Erken Uyarı ve Kontrol Uçağı'na sahip olmak askeri anlamda bir devrim olarak değerlendiriyor. Türkiye'nin bu güce sahip olması başta İsrail olmak üzere pek çok bölgesel ve küresel aktörü rahatsız etmeye yetiyor.

Barış Kartalı uçaklarından ilkinin modifikasyonu (yolcu uçağının HİK konfigürasyonuna dönüştürülme işlemleri) Mart 2005'de ABD/Seattle'da, 2. uçak modifikasyonu Mart 2006'da Ankara/TAI tesislerinde, 3. uçak modifikasyonu Kasım 2006'da, 4. uçak modifikasyonu Mart 2007'de Ankara/TAI tesislerinde başlamıştı.

HAVADA VE DENİZDE İZ SÜRÜYOR

Havadan erken uyarı ve kontrol uçağı AEWC, Boeing 737-700 üzerine kurulu çok amaçlı elektronik tarama radarıyla eşzamanlı olarak hava ve denizdeki hedeflerin izini sürebiliyor, operasyon alanını tarayan kullanıcının, uçağı yüksek performansta kontrol etmesini sağlıyor. AEWC'lerde kullanılan bir yenilik de, ağırlığı azaltarak güvenilirliği artıran ve hedef Korelasyonunu kolaylaştıran entegre 'Dost ve Düşmanı Tanıma Sistemi'. Ayrıca, buna ek olarak uçaklarda azami esnekliğe sahip geliştirilmiş açık sistemli bir yapı bulunuyor.


http://www.merhabahaber.com/baris-kartali-konyaya-geldi-86851h.htm Mesajı Paylaş

Çok merak ettim terörle mücadelede nasıl bir etkin rol oynayacaklarını? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 10 Aralık 2012, 13:07:05
Çok merak ettim terörle mücadelede nasıl bir etkin rol oynayacaklarını?
Telsiz ve telefon (uydu telefonu dahil)  dinleme kabiliyeti olabilirmi?  Ayrıca  bu  uçağın  daha önceden  tanımlanan sesleri tanıdığı  ve  o  görüşmeleri kayıt  altına aldığını okumuştum  , hangi forumda  kim  anlatmıştı  bilmiyorum  ama  eğer  doğruysa  terörle mücadelede  müthiş  bir  üstünlük sağlar. Mesajı Paylaş

arkadaslar yanı ılk ucak teslım edıldı mı?
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz