GÖZCÜ ve ÇALDIRAN İnsansız Hava Araçları

Başlatan mixer, 06 Ocak 2010, 23:08:23

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

1930 larda oldugu gibi o zaman nasil Ucak üretmemizi engellediler bugünde bence Batili Ülkeler tarafindan, Türkiyenin ilerlememis icin bir uygulamaya koyulan bir uygulama.  :o

Yok NATO Standartiymis suymus buymus. >:(

Aceba NATO nun sehit standartida varmidir, sacma sapan islerle vurasiyoruz orada istihbarat eksikligi yüzünden sehit olan Kahramnlarimizin SEHIT olmamisi icin ne NATO standarti ne ABD nede AB standarti tanirim ben. >:( Mesajı Paylaş

Þöyle bir haber gördüm

http://www.ensonhaber.com/turk-heronlar-cok-yakinda.html

TİHA'nın 1 yıl içinde hizmete gireceği söyleniyor.Bana pek inandırıcı gelmedi 1 yılda hazır olabilir mi? Daha yer testleri bitmedi. Bu yüzden ÇALDIRAN'ı bekletiyor olabilirler mi?Þimdi bazı arkadaşlar bu ihalar farklı sınıfta diyecek ama haberi okuyunca ne demek istediğimi anlarlar sanırım.TİHA'nın başta 23 bin fitte  18 saat uçması planlanıyormuş... ÇALDIRAN'da 18bin fitte 10 saat uçuyormuş Mesajı Paylaş

Malesef öyle ikisi farklı kategoride araçlar.Biri var diye diğerinden vazgeçilmeyecek rahat olun.Zaten bu projeler başlarken planlaması yapıldı,mini-taktik-male-hale ve silahlı İha olmak üzere bir program dahilinde çalışmalar devam ediyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AVCI - 30 Haziran 2010, 15:30:52
Malesef öyle ikisi farklı kategoride araçlar.Biri var diye diğerinden vazgeçilmeyecek rahat olun.Zaten bu projeler başlarken planlaması yapıldı,mini-taktik-male-hale ve silahlı İha olmak üzere bir program dahilinde çalışmalar devam ediyor.
ÇALDIRAN'ın hazır olduğu söyleniyor.Sertifika istemelerinin nedeni ne acaba? Bu sertifikanın HERON lardan istenmediği halde neden ÇALDIRAN'dan istiyorlar.Bu işte bi bit yeniği var ama anlayamadım. Mesajı Paylaş

Başka bir forumdan sevgili arkadaşım Robust konuya açıklık getiren bir yanıt vermiş direk aktarıyorum.

Alıntı YapBaykar'in onune zorluk olarak cikarildigi soylenen NATO sertifikasyonu meselesi ise bir kac yildir NATO gundemindeydi ve sanirim uye ulkeleriin imzalamasi ile 2009'da yururluge girmis. NATO STANAG 4671 dokumani. Isteyen asagidaki linkten okuyabilir:
http://www.nato.int/docu/stanag/4671/4671_ed1_e.pdf
150-20,000kg agirligindaki IHA'larin NATO ulkelerinin hava sahasinda ucabilmesi icin NATO STANAG sertifikasyonuna sahip olmasi isteniyor. Bu asamada Baykar Makina bu sertifikasyondan muaf tutulsa bile ilerde yine karsilarina cikacaktir. Araclarini Turkiye disina pazarlamak itiyorlarsa buna benzer sertifikasyonlara ihtiyaclari olacak.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AVCI - 30 Haziran 2010, 16:21:34
Başka bir forumdan sevgili arkadaşım Robust konuya açıklık getiren bir yanıt vermiş direk aktarıyorum.

Alıntı YapBaykar'in onune zorluk olarak cikarildigi soylenen NATO sertifikasyonu meselesi ise bir kac yildir NATO gundemindeydi ve sanirim uye ulkeleriin imzalamasi ile 2009'da yururluge girmis. NATO STANAG 4671 dokumani. Isteyen asagidaki linkten okuyabilir:
http://www.nato.int/docu/stanag/4671/4671_ed1_e.pdf
150-20,000kg agirligindaki IHA'larin NATO ulkelerinin hava sahasinda ucabilmesi icin NATO STANAG sertifikasyonuna sahip olmasi isteniyor. Bu asamada Baykar Makina bu sertifikasyondan muaf tutulsa bile ilerde yine karsilarina cikacaktir. Araclarini Turkiye disina pazarlamak itiyorlarsa buna benzer sertifikasyonlara ihtiyaclari olacak.
Teşekkür ederim Sayın AVCI
İstihbarata bu kadar çok ihtiyacımız varken çok gereksiz bişey Mesajı Paylaş

Madem öyle Baykar makina neden şu illet sertifikayı almıyorda televizyonlarda yöneticileri bağırıp çağırıp duruyor... Bu kadar zor mu bu sertifikayı almak? Nereden alınacak bu sertifika? Mesajı Paylaş

Anladığım kadarıyla NATO Standardization Agency denilen kurum aracılığıyla yapılıyor, sertifikasyona giren ürün nato teknik standartlarını karşılıyorsa ürün sertifiye edilir.
Mesajı Paylaş

Alıntı YapMadem öyle Baykar makina neden şu illet sertifikayı almıyorda televizyonlarda yöneticileri bağırıp çağırıp duruyor... Bu kadar zor mu bu sertifikayı almak? Nereden alınacak bu sertifika?

Sıkıntının kaynağı şurada:Þimdiye kadar bu sertifika istenmiyordu firmalardan.Hatta ne teslim alınan Heron'lardan ne de Aerostar İHA'lardan bu sertifika istenmemiştir.Firma yetkilileri kendilerini aşacak bir prosedüre sahip olacağını düşündükleri bu işe doğal olarak soğuk bakıyorlar.

Ancak şöyle bir durum var ki bu hava araçlarının Avrupa ve Amerika hava sahalarında uçuş yapabilmesi için bu sertifika gerekiyor,bir de ihracat yapıldığında satış için bu sertifikanın olması artı puan kazandıracaktır. Mesajı Paylaş

http://blip.tv/file/3817875

Bu videoda ÇALDIRAN'ın 23000 Feet 14 saat havada kalabildiği söyleniyor.Tiha'nın baştaki değerlerine oldukca yakın. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
 
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz