TAI-TUSAÞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİ

Başlatan SKYWOLF, 29 Mart 2009, 01:47:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

RR+Kale ortaklık işi tamamen devre dışı mı kaldı?
Mesajı Paylaş

Alıntı YapTHY'nin yüzde 100 iştiraki Türk Hava Yolları Uçuş Eğitim ve Havalimanı İşletme AÞ ile TUSAÞ arasında 20 adet tek motorlu pilot eğitim uçağı üretilmesi için yapılan anlaşmanın imza töreni.



THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat:

Þu anda verdiğimiz uçakların siparişleri 2026'da geliyor.

Bütün dünyada bir darboğaz var. O açıdan bizim bu belki şu anda mütevazı bir kontrat olacak, 20 tane uçak siparişi veriyoruz. Ancak 10 yılda uçak ihtiyacımız 100 adet. Dünyanın uçak ihtiyacına baktığımızda da aynı şekilde şu anda 3 binden fazla uçağa ihtiyaç var.

Yılda 200 uçağın üretileceği bir hat kurulacak. TUSAÞ buradan tüm dünyaya uçak satmak için bu işe giriyor.

TUSAÞ Genel Müdürü Temel Kotil:

Uçaklarımızı özgün bir şekilde ve en kısa zamanda tasarlayıp teslim edeceğiz.
https://twitter.com/Keremhok/status/1660974339792027652?cxt=HHwWiIC-hZTX-4wuAAAA
Mesajı Paylaş
]

Musahk gibi uçak yapacaklar sanırsam .... Mesajı Paylaş

Alıntı YapTUSAÞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil :

#GÖKBEY



Gökbey 6 tonluk bir helikopter. Hem polis hem ambulans kullanımı için daha küçüğüne ihtiyaç olabiliyor. Bunun bir küçüğüne ülkemizin ihtiyacı olabilir. Ona çalışıyoruz.


Milli Muharip Uçak #KAAN



Þimdiye kadar KAAN'a 1.2 Milyar $ harcadık.

Kompozit tesisine 200 Milyon $ harcadık. Dünyanın sayılı tesislerinden biri


@TRMotor'un  geliştirdiği motoru 2028'de KAAN'a takıyoruz. Onun içinde KAAN yapıyoruz.


Hürjet Her gün uçuyor zaten. Bir kanatlanınca kuşlar yerinde durmazlar. HÜRKUÞ , HÜRJET ve KAAN'ımız var. Birde daha küçüğü de olabilir. Öyle bir uçakta yapabiliriz. Planlar arasında var.


https://twitter.com/BozzzBozzz
Mesajı Paylaş
]

Alıntı YapTUSAÞ'ın Paris Airshow'da gösterimini yapacağı ürünler.


https://twitter.com/Keremhok
Mesajı Paylaş
]

Multirole helicopter ile 10tonluk helikopter arasındaki farkı görseller ve isterler olarak sıralayabilcek arkadaşımız var mı? Rica etsem.. Mesajı Paylaş

Alıntı YapTUSAÞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil:

Ukrayna-Rusya savaşında gördük ki helikopterler patır kütür vuruluyor.

ATAK-2, 20 km mesafeden hedefleri görecek. Füzeleri de bu mesafeden vurabilecek.

Uzaktan vurma konusunda devrim yapacak. Savaş bize uzakta kalmayı öğretti.





TUSAÞ İHA Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı Ömer Yıldız: "ANKA-3'ün bu ayın sonunda ilk uçuşunu gerçekleştirmesini planlıyoruz. Kararsız bir uçak, dolayısı ile çok dikkatli olmak zorundayız."






https://twitter.com/kimlikci_954 / https://twitter.com/avionot
Mesajı Paylaş
]


https://youtu.be/0rNGMECoiH8?si=237f52YsWCOVOc8O

Sn Temel Kotil ile tesislerin içinin çekildiği ve Airbus ve Boeing'e parça üretimini gösteren güzel bir video olmuş. Hep tam anlamıyla görmek istediğim tesisler.Video da 2028 ve sonrasında Yolcu uçağı ve kargo uçağı projelerinin olacağı hakkında küçük bir anekdot verilmiş. Açıkçası hem çok ihtiyaç var ve ben dünyada ciddi alıcısının olacağını düşünüyorum tabi güvenli yapar isek. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#128
Alıntı YapTUSAÞ'ın projelerinde son durumu Temel Kotil aktardı.



TUSAÞ Genel Müdürü Temel Kotil, Çay TV'de katıldığı programda önemli açıklamalarda bulundu.

Kotil, HÜRKUÞ, GÖKBEY, ANKA-3, HÜRJET ve KAAN gibi projelerdeki son gelişmeleri paylaştı.

Kotil, HÜRKUÞ eğitim ve hafif taarruz uçağının Çad ve Nijer'e satıldığını ve başka ülkelere de satış görüşmelerinin devam ettiğini söyledi. Þu ana kadar 15 adet HÜRKUÞ üreten TUSAÞ, 60 adet yeni uçak üretecek. Þu anda ayda 2-3 uçak üretiliyor.

İlk teslimatı önümüzdeki günlerde beklenen GÖKBEY helikopterinden ayda 2 adet üretiliyor.

ANKA-3'ün bu yıl sonu Hava Kuvvetlerine teslim edilmesi planlanıyor.



"ANKA-3'ü inşallah bu yıl sonunda Hava Kuvvetlerine veririz. ANKA SİHA'dan ise ayda 5 adet üretiyoruz. KAAN ile birlikte uçacak. ANKA-3 şimdi ses hızını geçemiyor fakat yeni versiyonu olan çift motorlusu ses hızını geçecek. İkinci ve üçüncü ANKA-3'ü yaptık. Üretiyoruz şu anda. Teslimat bu yıl sonu veya gelecek yılın başında olacak. Silah atar hale getireceğiz. Motoru Ukrayna'dan geliyor. Buna benzer bir motoru TEI yapıyor. Mahmut Bey bunun için birkaç yıl lazım diyor ama biz onu biraz sıkıştırıyoruz."

HÜRJET jet eğitim ve hafif taarruz uçağının 2025 yılı başında Hava Kuvvetlerine teslim edilmesi öngörülüyor. 14 adet siparişi bulunan HÜRJET'in, Boeing'in Red Hawk uçağından önce teslim edilmesi hedefleniyor. HÜRJET, 3 ton bomba taşıyabilecek kapasiteye sahip.



Yurtiçinde 82 adet, yurtdışında 12 adet ATAK helikopteri satıldı. 12 adetlik yeni bir siparişin de yakın zamanda alınması bekleniyor.

KAAN'ın yerli motoru için çalışmalar devam ediyor. 2028 yılında Türk motoru ile uçacak olan KAAN'ın motorunun TRMOTOR ve TEI tarafından geliştirildiği belirtildi.

"KAAN'ın yerli motoru için çalışmalar sürüyor. Bu proje KAAN'dan daha sonra başladı. 2028'de Türk motoru bu uçakta olacak. Olmazsa bizim başımız belaya girecek. Bu görev TRMOTOR ve TEI'ye ait. Bütün gövde unsurlarını kendimiz üretiyoruz. Malzemeyi alıp kesip doğruyoruz. Malzemeyi alıp stokluyoruz da, problem yok."

Kotil'e göre devlet tarafından KAAN'ın %100 yerli olarak üretilmesi istendi. Motoru ve fırlatma koltuğu hariç tüm parçaları yerli olan KAAN'ın fırlatma koltuğunun da 2028'den önce yerli olarak üretilmesi hedefleniyor.

"Devlet bize diyor ki KAAN stratejik bir platform ve bunu %100 yerli yapacaksın. Yerli firmalara verdik bunları. Bunları nasıl yapacaklar diye içimizden sorduk. Zorun zorunu seçtik ama başardık. Motoru ve fırlatma koltuğu hariç yerli."

"KAAN'ın görünmezlik analizinde kullandığımız bilgisayarın hafızası ne kadar biliyor musunuz? Petabyte. Bu bilgisayarlardan Türkiye'de bir tane var. KAAN'ın APU'sunu da Türkiye'de yapıyoruz. TRMOTOR yapıyor."

TUSAÞ, siber saldırılara karşı tüm veri sistemlerini kapalı bir ağa taşıdı. "Kırmızı network" olarak adlandırılan bu sistemde, bilgisayarlar dışarıya veri aktarılamıyor. Siber güvenliğe ek olarak, şirket çalışanlarının da uzaktan çalışmasına izin verilmiyor.

"Verilerimiz kaçırılmasın diye dışarıya tamamen kapalı biz buna kırmızı network diyoruz. Bilgisayarlar dışarıya hiçbir şekilde veri vermez. Siber güveliğe sadece tek başına güvenemeyiz. Çalışmak istiyorsan şirkete geleceksin. Uzaktan çalışmak yok. Yoksa sisteme giremezsin. Çünkü hangi kapıyı kimin nasıl açacağını bilemeyiz. Ben şahsen her şirket girişinde kendi arabamı aratırım. Niye yapıyorum bunu? Herkes aratsın diye.


https://gdh.digital/tusasin-projelerinde-son-durumu-temel-kotil-aktardi-105853
Mesajı Paylaş
]

"2028'de Türk motoru KAAN'da olacak , olmazsa bizim başımız belaya girecek"

En can alıcı kısım bu.... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz