TF-2000 PROJESİ

Başlatan Hawkerx, 21 Ocak 2010, 13:29:25

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#400
Bir donanmanın 20-30 sene kullanıp bize yamadığı hurdaları görmek istemiyorum Donanmamızda... Video da geçiyor modern donanmaların gemi yaş ortalaması 18 diye...Biz de 34 ... Hala bu hurdaları almaktan yanasınız ya diyecek sözüm yok size ...

Kullanılmış EF'ler de dahil bu sözüme... Satsınlar saraylarını , vip uçaklarını yeni sistemler alsınlar....O gemilerin - uçakların - tankların içinde kendi evlatları olsa bindirirler mi...?

Gariban Osmaniye'nin köyündeki mehmetçik haydi M-48 içine.... Mesajı Paylaş

Bu kadar basit değil. Kuvvetlerin tahmini ana kalem envanterini listeleyip bir maliyet hesabı yapın. Bunlara diğer yardımcı malzemeleri mühimmatları personel giderlerini ekleyin. Sonra ortaya çıkan meblağı istediğiniz ortalama ömüre bölün. Ortaya çıkacak rakam bugünkü imkanlarımızla karşılanabilecek durumda olmayacaktır. Ayrıca henüz bazı teknolojilere de henüz sahip değiliz. O sebeple biz bir silahı sistemi daha uzun yıllar kullanmak durumundayız. Gerekirse 2. el almaktayız. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 02 Şubat 2023, 21:14:04
Alıntı yapılan: salimc - 02 Şubat 2023, 20:39:29
Tip 23 satın alınmasında esas nedenin uzun menzilli sonar teknolojisine İngilizler üzerinden ulaşmak olduğunu düşünüyorum. Nasıl Yunanistan bizim AIP (Air Independent Propulsion) Reis sınıfı denizaltıları dengelemek için 3 adet Belharra firkateyni alıyorsa (üzerlerinde Captas 4 sonar var), biz de onların AIP denizaltılarının etkisini  Tip 23 üzerindeki benzer sonarlar ile azaltmak istiyoruz diye düşünüyorum.
AIP teknolojisi ile donatılan denizaltılar son derece sessiz zira düşük hızlarda da olsa uzun ömürlü pilleri sayesinde dizel motorlarını çalıştırmadan elektrik motorları ile seyredebiliyorlar.
Hem belki böylece uzun menzilli çekili sonarları yakından 'incelemeyi' amaçlamış olabiliriz!
Tabi üzerlerindeki Sea Septor füzeleri de bonusu.
Bu durumda belki de (bildiğimden değil tahminim) direkt ulaşamadığımız Captas 4 sonarına indirekt yoldan ulaşabileceğiz.
Bu takdirde kabul edilebilir bir alım olur.

Type-23 isteme nedenimiz "gemi sayımızın yetersiz oluşu"

Türkiye'nin Type-23 talebi olduğunu zannetmiyorum, incelenmiştir o ayrı.

Bana göre Type-23 sınıfının sunduğu en büyük artı elektrik motorlara sahip oması ve bu sayede denizaltı tespiti konusunda daha etkili olması, anladığım kadarı ile type-23 sınıfında kullanılan sonarın da bu noktada önemli bir etkisi var.

Zaten ADKG projesi kapsamında yapılacak olan gemilerde de elektrik motoru olacak, bu gemiler istenirse denizaltı tespiti konusunda üç aşağı beş yukarı Type-23 gibi konfigüre edilebilir.

Bilemiyoum Type-23 Türkiye açısından lojistik yükten fazlası değil gibi geliyor bana, baş topu bile bir değişik.

Camm füzeleri ESSM için iyi bir alternatif olabilir ama, tabi bunun için de Type-23 sınıfı gemileri satın almayalım :) Mesajı Paylaş

       Acaba; TF-2000 gelene kadar ASW kabiliyetli ve nispeten yüksek tonajlı 4 adet Type-23 alınsa, yeni bir kule tasarımıyla lite diyebileceğimiz Çafrad-Siper D ve daha uzun menzillisiyle birlikte bir ara çözüm yaratılabilir mi? Hızlı çalışmayla 1-2 yıla yapabilir miyiz. ??? Merak sadece. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Türkay - 03 Şubat 2023, 11:05:23
       Acaba; TF-2000 gelene kadar ASW kabiliyetli ve nispeten yüksek tonajlı 4 adet Type-23 alınsa, yeni bir kule tasarımıyla lite diyebileceğimiz Çafrad-Siper D ve daha uzun menzillisiyle birlikte bir ara çözüm yaratılabilir mi? Hızlı çalışmayla 1-2 yıla yapabilir miyiz. ??? Merak sadece.
Sn Türkay,
TF2000 için hazırlanan GaN modüllü Çafrad'ın neredeyse 400 milyon dolar değeri var. Bunu ne kadar "lite" olarak indirgesenizde eski bir fırkateyn'e böyle pahalı bir radar sistemi takmak ne kadar akıllıca olur bilemem. Sonra bizim sistemin geminin sistemine uyması için yapacağınız yazılım ve fiziksel değişiklikler de cabası. Astarı yüzünden pahalıya gelebilir.
Mesajı Paylaş

Sn Serkan, eski gemilerin satın alınması konusunda size tamamen katılıyorum.
Bu gemilerin satın alınmasının tek vaz geçilmez gerekçesinin içindeki sonar teknolojisinin ne pahasına olursa olsun elde edilmesi olabilir diye fikir yürütüyorum sadece.

Türkiye karineye monteli sonar teknolojisinde mesafe kat etti ancak çekili sonar teknolojisi konusunda biraz geriden geliyoruz. Aselsan düşük frekanslı sonar sistemi' nin (DÜFAS) testleri yapılıyor (bk turkishnavy.net). Esas olarak TF2000 için geliştirilen bu sonar İstif programının gecikmesi nedeni ile zaten Hızır sistemin olacağı İstif gemilerine Hızır-DÜFAS şeklinde uygulanabilir (Hızır-LFAS). Ancak bu kısa menzilli bir sistem.

Thales sonar teknolojisinde çok ilerde. ABD bile fransız FREMM' lerinin ASW teknolojisini takdir ediyor (Bk Mer et Marine sitesi) ve gemilerinde Captas 4 çekili sonarı kullanmaya başladı.  Bu sonarın takılmış olduğu 3 gemi Ege Denizinin büyük bir bölümünde denizaltına hakim olabilir (tabi adalar nedeni ile fiziksel engeller haricinde).

Kendi teknolojimizi geliştirirken zaman darlığı yönünden hazır alım yapabiliriz ancak bu konuda Fransa ve Batı ne kadar istekli davranabilir bilmiyorum.
Ayrıca Captas 4 sonarı 3000 ton ve üzeri gemilere takılması öneriliyor. Yani İstif tam sınırda. Ek olarak sonarın tam etkinlikle kullanılabilmesi için üzerinde bulunduğu geminin son derece sessiz olması gerekiyor.

Yunanistan Türkiye'nin AIP teknolojisine sahip Reis sınıfı denizaltı programımıza bu sonarın takılı olduğu Belharra  tipi firkateyn satın alarak yanıt verdi. Belharra' ların Yunanistan donanmasında hizmete girişi ile Reis sınıfı denizaltıların hizmete girişi örtüşüyor! Yunanistan bizden çok önce AIP denizaltı programını gerçekleştirmesine  rağmen Türkiye buna yanıt vermekte gecikti. Þimdi işler ciddileşti.

Bu gemilerden almamızın tek nedeni kendi sonar teknolojimizi geliştirirken geçici bir çözüme başvurarak gemi ile birlikte sonarı almak gibi geliyor bana. Zira yarı ömür modernizasyon programı geçirmiş tip 23 gemilerinin büyük bölümüne 2087 sonarı takılı (Captas 4 benzeri). Tabi bu sonarın takılı olduğu tip 23' lerden almak koşulu ile. Ayrıca bu sonarın elimizin altında bulunması sonar teknolojisini geliştirmek için bize yardımcı olabilir.

Bütün bunlar benim teorim. Bu nedenle de bu alıma karşı çıkamıyorum. Mesajı Paylaş

Alıntı YapTF-2000 Hava Savunma Destroyeri'nin inşaatına 2024 yılının başında başlanıyor.



https://mobile.twitter.com/Yamato_Armada/status/1637123361191997442
Mesajı Paylaş
]

TF-2000'de ertelenme var mı?

MSB Teknik Hizmetler Genel Müdürü Tümgeneral Hüseyin Duman: "En son SSİK toplantısında TF-2000'in tasarımına başlanması ve bunun için bütçe ayrılmasına karar kılındı.

İlk TF-2000 Muhripi, ASFAT marifetiyle İstanbul Tersanesi Komutanlığı'nda üretilecek."

Hayırlı olsun. TF-2000 bütçesi ayrılmış. İlk gemi ASFAT tersanesinde üretilecekmiş. Mesajı Paylaş

Keşke İstanbul tersanesi komutanlığı 2 tanesini aynı anda üretmeye başlasa eldeki gemilerin eksikliği ve tersanenin bunu yapacak kapasitesi var iken böyle olmalıydı.Daha sonra üretilecek 2+4 model olur 2 model özel tersanelere verilir.Sonraki 4 model dönemin şartlarına göre büyür küçülür farklı ekipmanlar gelir çıkarılır güç sistemleri değişir vs 1 tanesi tekrar İstanbul tersanesi 3 tanesi özel tersanede yapılırdı. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#409
Bu büyüklük ve karmaşıklıkta milyar dolarlık bir savaş gemisi ilk kez üretildiğinde aynı anda 2 tanesini yapmak çok yanlış olur. ilk gemide birçok sorun çıkar, çıkabilir. Diğer gemiler için feda edilen bir gemidir bir bakıma ilk gemi. ters giden şeyler düzeltilir, 2. gemiden itibaren tam anlamıyla oturmuş bir gemi elde edilir.

Ayrılan bütçe dizayn çalışması için ayrılan bütçe. Henüz geminin inşası için bir bütçe ayrılmış değil. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz