TF-2000 PROJESİ

Başlatan Hawkerx, 21 Ocak 2010, 13:29:25

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Tf2000 bu sene içinde inşaatı başlayacak. Mesajı Paylaş

#551
Müzekart sınırsız kullanım hakkını kaldırıp yılda 2 giriş ile sınırlandırmışlar para yok ....

Þu İ sınıfını 12'ye çıkarsalar öpüp başıma koyarım...

TF-2000 / Uçak gemisi projeleri gerçekleşmesi zor milyar dolarlık projeler... O parayı emekli-memura verseler 2 seçim daha kazanırlar... Mesajı Paylaş

Tf-2000 brezilyalı 10 numara gibi bir gemi. Eğer beklenenden hızlı yapılır ve filotillaların hava savunma yükünü tek başına çekerse bu İstif sınıfının da niteliğini ve kabiliyetini arttıracaktır.

Eğer İngiliz ve Fransızlar gibi bir hss destroyeri ve onu destekleyen dsh fırkateynleri gibi şekillenecekse konseptimiz İ sınıfları 16 vls'leri'nin 8 adetini 32x hisar-d QP için ayırıp geri kalan 8 vls'lerinede eğer dsh ağırlıklı ise 4x yerli vl-asroc 4x vls'dede 1800mm çapından dolayı quadpack olarak yerleştirilebilecek 16 Kuzgun-TJ ile veya hiç yerli asroc taşımadan 32 Kuzgun-TJ ile ölüm makinesine evirilebilirler.

Eğer uçak gemisi saldırı görev gurubumuz gerçekten Amerikan CSG'leri temel alınarak yapılandırılırsa yani 1 Uçak gemisi (Milli UG) + 1 LHD (Tcg Anadolu) + 1Ticonderoga Kruvazör (Tf-2000) + 6-8 farklı görevlerde Arleigh Burke (İstif) + 2 Lpd (Bayraktar ve Sancaktar) vd. şeklinde kurmaya çalışırsak gerçekten bir amerikan uçak gemisi görev gurubunun yarattığı güç çarpanının yüzde 70-80'ine yaklaşabiliyoruz. Ki denizaltılardaki sub-kara atmaca ve Tf-2000'i bir kenara bırakırsak sadece istiflerde gemi başı 32x Essm/Hisar + 4x yerli vl-Asroc ve 16x Kuzgun-Tj'den ; 6 İstifli senaryo'da 188 Hisar + 24 Yerli Vl-Asroc + 96 Kuzgun Tj eder. 8 istifli senaryoda 128 Kuzgun-Tj eder.

Kısa not : Kuzgun-Tj'nin denizden ve karadan atıldığında 180+ km menzile farklı güdüm tiplerinde 60 kg'a kadar harp başlığı taşıması bekleniyor. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#553
Battlestar hocam çok güzel açıklamışsiniz.
Bizim ana sorunumuz Siper,Çafrad yapıldıktan sonra bütçe...
Önce Çafrad'ı bekledik , sonra HSS Siper bekledik şimdi onlar hazır sırada maliyet 1 milyarı bulacak TF-2000'ler için bütçe yaratmakta...
Uçak gemisi var , TF-2000'den çok daha acil olan Muharip uçak ihtiyacı var yani varoluarar...
Bana kızmayın ama bunlar içinde en acil olmayanlar uçak gemisi +TF-2000 . Tabiki ihtiyaç ama elde AESA'lı tek uçak yok , İ sınıfları tersaneler para lazım, MMU var , HSS ihtiyacı çok buyük Mesajı Paylaş

#554
Alıntı yapılan: serkan1976 - 26 Ağustos 2024, 11:28:19
Battlestar hocam çok güzel açıklamışsiniz.
Bizim ana sorunumuz Siper,Çafrad yapıldıktan sonra bütçe...
Önce Çafrad'ı bekledik , sonra HSS Siper bekledik şimdi onlar hazır sırada maliyet 1 milyarı bulacak TF-2000'ler için bütçe yaratmakta...
Uçak gemisi var , TF-2000'den çok daha acil olan Muharip uçak ihtiyacı var yani varoluarar...
Bana kızmayın ama bunlar içinde en acil olmayanlar uçak gemisi +TF-2000 . Tabiki ihtiyaç ama elde AESA'lı tek uçak yok , İ sınıfları tersaneler para lazım, MMU var , HSS ihtiyacı çok buyük
+1
Can alıcı nokta işte budur.
Ekonominin durumu belli. Uçak gemisiyle ve TF2000'le uğraşacağımıza ve onlara kaynak bulmak için debeleneceğimize; TF2000 yerine 4 adet daha I-Sınıfı yapalım.
Dz. Kuvvetleri kaynaklarımızı Milden için ayıralım.
4 x Gabya (VLS li) fırkateyn
4 x Barbaros (MLU'lu) fırkateyn
12 x I-Sınıfı Fırkateyn
4 x Ada Sınıfı Korvet
10 x Hisar Sınıfı ADKG
16 x Tuzla Sınıfı karakol gemisi
4 x Gür sınıfı Denizaltı
4 x Preveze sınıfı denizaltı
6 x Reis Sınıfı denizaltı
6 x Milden
1 x TCG Anadolu
9 x Kılıç Sınıfı hücumbot
10 x FAC55 hücumbot

İle 2030'larda, bölgenin en güçlü deniz kuvveti oluruz. (Tabii bu listeye 2 yeni LST'yle 4 x LST ve yeni mayın gemileri de eklemek gerekir)

Bize lazım olan uçak motoru. Tüm kaynaklarımızı TF35000 için odaklamamız gerek. TEİ'nin çoklu motor geliştirmeye nefesi yetmiyor. Bize, hem Hürjet için hem de hafif savaş uçağı için bir TF24000 turbofan lazım.
Aynı zamanda acilen TS3000 lazım. TS1400'ün askeri versiyonu lazım.
TEİ'nin tüm bu motorları acilen üretmesi lazım. Bunun için de kaynak oluşturmak gerekiyor.

İlle de yapacaksak, ilerisi için, TCG Trakya düşünülebilir. TCG Anadolu'daki arkadaki asansör ve girinti yok edilip kanca halatlı bir gemi yapılabilir. Böylece Anka-3 ve KE iniş kalkış yapabilir. Geminin altındaki havuz falan da iptal edilirse, bir öncekinden edinilen tecrübeyle de, ikinci LHD/UCAV Gemisi daha ucuza çıkar. Mesajı Paylaş

Sevgili Yaşar kardeş, listeniz çok güzel, yalnız gerçekleşmesi güç. Bunun yerine eldeki filo yapısına göre bir analiz yapmayı öneririm. Bu arada, muharip ana platformlarının ömrünü de artık 40+ yaş değil, ortalama 50 yaş olarak düşünelim. Buna göre önümüzdeki yıllarda; 4-5 muhrip (16-20 fırkateyn/korvet), 3 denizaltı (14), 4 hücumbot (18-20) filotillası ile 8-10 açık deniz karakol ve 16 (yakın deniz) karakol gemisi şeklinde bir yapı oluşturulabilir. Zannımca, açık deniz karakol gemileri envantere girdikçe Burak'lar hizmet dışı kalacaktır. TF-2000'ler muhtemelen ilk 4 Gabya'yı envanter dışına çıkaracaktır. Yeni platformlar hizmete alındıkça tıpkı ilk Meko'larda olduğu gibi henüz faydalanılabilir bazı platformlar test ve eğitim filosuna alınacaktır. Zaten bu yapıyı muhafaza edebilirsek bu başarıdır. Epeyi de etkin bir güç demektir. Mesajı Paylaş

Yani demem o ki; aynı anda 24 muhrip ve korvet hizmette olmaz gibi. Milden denizaltılar 209 sınıfından sonra hizmete aldığımız ilk 4 denizaltıyı hizmet dışına iter. Bu arada ben açıkçası daha maliyet etkin ve yakın denizlerimiz için 500 tonluk denizaltıların değerlendirilmesi gerektiğini düşünürüm. Mesajı Paylaş

TF-2000 istenilen seviyeye gelir ise Ege'de kriz anında Aliağa'nın, İzmir'in, Aksaz'ın vs hava ve balistik savunmasını da yapabilecek, Siper bataryaları için ikame olabilecektir. Bu arada bence karadaki radarların sadece hava için değil,deniz gözlemi için kullanılması ve ağ bağlantısı da önemli. Mesajı Paylaş

 Tf-2000 için zaten 10 yıl önce bile 2027 yılı hedefleniyordu yani her şey plana göre gidiyor, ayrıca +4 istif sınıfı ve 10 ADKG kararı alındı, Barbaros modernizasyonu da ilerliyor. Aip denizaltılar da 2030 olmadan yetişecek.

Gabyalar envanterden bir süre daha çıkmaz, bence ikisi Somali, iki tanesi de Libya için ayrılır.

Bize ağır sınıf Fırkateynler  +  ikinci hatta daha fazla sayıda LHD + Aip Milden Denizaltılar + her boyda mini Denizaltılar gerekiyor.

Bir uçak gemisi maliyetine bunları 2035 yılına kalmadan envantere alabiliriz.

İkinci LHD açılı pistli olursa hafif uçak gemisi olarak da kullanılabilir, envantere girdiğinde Anadolu gemisinde aynı tadilatlar yapılarak iki adet LHD hafif uçak gemisi olur.

Aslına bakarsak bana soracak olursanız ekonomisi kısıtlı bizim gibi bir ülkenin uçak gemisinden öte, her şeyi yapabilen bir düzine kadar yeni tip LHD yeterli olur. Koyarsın üzerine  8 adet çift tf-10000 motorlu Navalize Hürjet2 uçaklarını, yanında Kızılelma'lar, Anka3'ler, Tb3'ler hatta amfibi olmayan, çıkarma yapmayacak bir durum konfigürasyonunda hangarlara en az +50 tane uçak sığdırırsın.

Bu açıdan bakıldığında kendimize has ama Dünyada ilk sıralarda gelen bir Deniz gücü kurmuş oluruz.

  Bence uçak gemisi işi 2035 yılından sonra düşünülmeli ve o zamana kadar mini nükleer reaktörler geliştirilmeli ve yapmışken tam bir uçak gemisi yapmalıyız diye düşünüyorum.

Mesajı Paylaş

Güç sistemlerine ağırlık vermeliyiz...

Motorun varsa diğerleri ağır aksak tamamlanır ama motorun yoksa ne yaparsan yap seni hiçbir şey kurtaramaz...

Uçak gemisinde de %80 yerli üretim amaçlanıyormuş kalan %20 ne siz tahmin edin...?

Altay,MMU,HÜRJET her alanda motor ambargosu elimizi ayağımızı kısıtlıyor  , mühimmat güç sistemlerinde bu engelleri ancak yerli üretimle aştık biliyorsunuz ama ana platformlarda motor için bizi inletecekler de inletecekler... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz