Türk Hava Kuvvetlerinin F-35 gelene kadar olan durumu?

Başlatan Ahmt, 27 Ocak 2010, 15:13:39

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ef den soğudum yaa şimdi 2. elde olsa bişeyler alsak bari F-4 leri ne kadar geliştirsekte bişeye yaramazlar artık o zaman EF değilde F-15 F-16 olabilir belki . Mesajı Paylaş

JAS-39 Giripen alabiliriz aslında Eurofighter'a benzer özellikler gösteriyor, kalkmaya hazırlanması kolay, sivil havacılık için pistlere bile inebiliyor ve İsveç F-16 veya F-18 alımına tercih ettiği bir uçak fiyatının 45 milyon Dolar olması cabası. Yani şu Gripenlerden biraz alsak iyi olur hava-hava görevleri için bana uygun gibi göründü bütçeyide 100 tane alsak bile 500 milyon dolar civarına silahıyla, bilmemnesiyle patlar. Þu an elimizde hava-hava görevleri için çok uygun bir uçak yok. Mesajı Paylaş

#12
100 uçak ekimmanlarıyla yedek parçalarıyla bize en az 3 4 milyar $ gelir.Bence bize uygun bir uçak değil hem silah kapasitesi az hemde tek motorlu. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ahmedis - 28 Ocak 2010, 15:19:41
100 uçak ekimmanlarıyla yedek parçalarıyla bize en az 3 4 milyar $ gelir.Bence bize uygun bir uçak değil hem silah kapasitesi az hemde tek motorlu.

Yedek parçayı işin içine katmadan bakarsak 45 milyon dolar birim fiyatla Rafale ve Eurofighter'a göre ekonomik. Yedek parçayı hiç düşünmemiştim ve bu konuda pek de bir şey bilmiyorum açıkçası, Eurofighter gibi projeler kimbilir kaç patlar o zaman. Gripen Eurofighter gibi bir uçak olmasa da yine de ucuz. Daha iyi bir uçak isteniyorsa değer 3 4 milyar $ geçik para harcanabilirse alınır. Mesajı Paylaş

Bunun için eğitilecek pilotların giderleri bile çok yüksek diye biliyorum. Zira dejişik bir makine uyum sağlamak biraz zaman alır.

Eskiden TSK kuvvetleri saati diye program vardı.şimdi adı değişti. Orada F-16 pilotlarının eğitimini anlatıyordu, Bir cümle dikatimi çekti. Sunucu bir pilotun eğitim masrafı 10 milyon dolar civarı demişti  :o Bu rakam gerçekmi bilmiyorum ama 100 tane uçak alacaksak çıkan fiyat kulağa kolay geliyor.

Hatta programda Pakistanlı pilotları türkiyede eğitim alıyor denilmişti. O zaman 30 pilot eğitmişiz ve her birine 13 milyon dolar harcanmış.
Askeri yardım bu olsa gerek.

Yeni bir sistem envantere girdiği zaman sadece uçak olarak görmeyin. Bunun pilotları ve mühimmat giderleri hariç, Uygun hava alanı, yeni bir filo, yer istasyonları, yeni parça imalatı ya da ithalatı, yedekleme üniteleri, çalışacak elemanlar, yurt dışından gelecek olan mühendisler, hangarlar, eğitimler  falan feşmekan dersek bu liste çok uzar. Bunların maliyetini karşılamamız çok zor. En önemli örnek yunanistan, yeni çıkan her sistemi alırsa böyle şapa oturur işte. Sadece geçit törenlerinde sergilemek için almadıklarına göre bunların bakım masrafları zaten yunanlara yetti sanıyorum..

Bilmiyorum siz daha iyi bilirsiniz ama bir sistemin entegrasyonu ve verimli kullanılması çok uzun zaman ve çok büyük bir para gerektiriyor.
Bu yüzden yeni uçak fikrini silin kafanızdan dedim. Ha yeni F-16 olabilir ya da envanterdeki uçaklardan. Bunlarla zaman problemini aşmışız. artık deneyimli ve hazırız. Fazla etkiilemez alt yapıyı.

Biz yeni bir uçak yaparsak o başka tabii :D Mesajı Paylaş

O zaman tek seçenek kalıyor oda İkinci el F-16 yada 30 40 yeni F-16 . Mesajı Paylaş

Tek seçenek kalmıyor, F-35 ler geliyor. Onlar gelene kadar bizim uçaklarımız yeter..zaten modernizasyon var gündemde sanırım..
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Rekarno - 28 Ocak 2010, 17:23:43
Tek seçenek kalmıyor, F-35 ler geliyor. Onlar gelene kadar bizim uçaklarımız yeter..zaten modernizasyon var gündemde sanırım..



F-4 modernizasyonumu? Eğer öyleyse terminatör gibi olur umarım. Mesajı Paylaş

Yanlış bilgi vermeyeyim ama biryerde görmüştüm. uçaklarımız modernizasyona girecekti. Sn orko_8 daha ayrıntılı bir bilgi verebilir sanırım. Mesajı Paylaş

#19
Alıntı yapılan: ahmedis - 28 Ocak 2010, 17:12:26
O zaman tek seçenek kalıyor oda İkinci el F-16 yada 30 40 yeni F-16 .

İkinci el değil sıfır galiba 30 civarı blok 50 alınacak. Sadece bunlar ikincil devlet mi tam hatırlamıyorum ama böyle bir şey olacak.(Bundan sonrası herkes için :)) Ama gerçekten eğitime büyük para harcanıyor ki bir pilotun eğitimi bayağı uzun sürüyor, sadece uçağın 1 saat havada kalması başlı başına para dökmek gerektirdiği için 13 milyon dolara rahat gelir bu rakam. Benim Giripen'i önermemin neden ucuz uçak alınacaksa gayet uygun, kalkış ve iniş gayet kolay. F-16'lar gayet gelişmiş sistemler, normalde uçağın aerodinamik olarak uçması imkansızken gelişmiş bilgisayar sistemi uçmasını sağlıyor. Manevrada da üstün zaten F-15 gibi kendini kanıtlamış bir sisteme göre yapılmış, gelişmiş aviyonik sistemleri var ve çok yüksek mühimmat taşıma kapasitesine sahip ama uçak hava-hava uçakları için küçük. Yani F-15 gibi büyük çift motorlu uçaklara göre güçsüz kalıyor. F-35'lere gelirsek hava-hava kapasitesini o kadar çok sorgulandı hava-yere o kadar çok kilitlenildi ki uçağı F-117 yaptınız. Þu detayı F-35 konusunda kaçırmamak lazım görevlerde F-35'in F-22'ye değil F-22'nin F-35'e ihtiyacı var. Yani ABD'nin planı F-117'nin hava-hava versiyonunu yapmak ve F-22 yani dünyanın en iyi hava-hava uçağından sonra F-35'in gelmesini sağlamak. Eğer 2017'de gelirse başka hiçbir uçağa ihtiyacımız yok ama arada ne olacak sorun o. F-35'in manevra ve aviyoniklerinden bahsetmiyorum bile o zaten aviyonik olarak öncü uçak olacak. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz