Su-57 (T-50) PAKFA

Başlatan AVCI, 29 Ocak 2010, 11:55:59

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: M.B.T - 09 Kasım 2024, 00:43:00

Bu sandıkların ülkelerden hiç biri f22 ve hatta daha zoru olan motorunu yapamaz.. f22 ve motorunu yapabilecek ülkeler.. ingiltere,Almanya,Fransa, Japonya,Çin.. italya,ispanya uçağı yapar ama motorunu sanmıyorum. Belki çok uzun vadede olabilir.   Meksika da bu teknoloji var mi??  Merak ettim..  Yunanlılar can atıyor birşeyler yapmak için ama dediğiniz gibi biraz mallar. Hazır parayı yiyip yatıyorlar. Ara ara yunan medyasının Türkçe çevirisine bakıyorum  çok istekliler birşeyler yapalım diye. Ama bir türlü yapamıyorlar. Yapamadıklarını çok kızıyorlar.

Devlet seferberliği ile biraz kaynakları olsun yani az çok üniversiteleri insan kaynağı olsun yapılamayacak iş yoktur. Bulgaristan ın bile potansiyeli vallahide billahide F22 yi motoruyla AESA radarı ile yapmaya yeter seferber oldukları taktirde. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#511
Alıntı yapılan: putty - 09 Kasım 2024, 00:50:41
Alıntı yapılan: M.B.T - 09 Kasım 2024, 00:43:00

Bu sandıkların ülkelerden hiç biri f22 ve hatta daha zoru olan motorunu yapamaz.. f22 ve motorunu yapabilecek ülkeler.. ingiltere,Almanya,Fransa, Japonya,Çin.. italya,ispanya uçağı yapar ama motorunu sanmıyorum. Belki çok uzun vadede olabilir.   Meksika da bu teknoloji var mi??  Merak ettim..  Yunanlılar can atıyor birşeyler yapmak için ama dediğiniz gibi biraz mallar. Hazır parayı yiyip yatıyorlar. Ara ara yunan medyasının Türkçe çevirisine bakıyorum  çok istekliler birşeyler yapalım diye. Ama bir türlü yapamıyorlar. Yapamadıklarını çok kızıyorlar.

Devlet seferberliği ile biraz kaynakları olsun yani az çok üniversiteleri insan kaynağı olsun yapılamayacak iş yoktur. Bulgaristan ın bile potansiyeli vallahide billahide F22 yi motoruyla AESA radarı ile yapmaya yeter seferber oldukları taktirde.

Vallahi bazen senin yazdıklarına şaşırıyorum.  Misal Çin ve Rusya yı düşün. Yılardır turbofan motor için çabalıyorlar. En iyisini yapmak için.. ama Çin devasa bütçe ve birsürü mühendisle yıllardır istediği motoru yapmak için son gaz çalışıyor ve hala biraz daha zaman istiyor tam manasıyla istediği motoru üretebilsin.  Rusya nın parası Çin kadar yok ve onlarda kaç yıldır s57 motoru iz30 için uğraşıyor. Ama bir f22 motoru ayarında motor yapamadılar. Hele ki 2d hareketli nozullu motor mu?? Çok çok zor..

Bulgaristan,Meksika,yunan gibi ülkeler imkansız diyorum ben..

Mesajı Paylaş

#512
Çin de motor yapıyor ama kim yaparsa yapsın bunun için geçmesi gereken bir zaman var. Bu zaman çok kısalamıyor işi doğası böyle bu demek değilki yapamıyorlar. Ben zaten kışkırtıcı olması için Bulgaristan diyorum ama gerçekten inanıyorum Bulgaristan kadar bir ülke kararlı olursa bunu yapar. Bulgaristan basit bir ülke değil seferber edilebilir kaynakları var o yüzden dedim. Bulgaristan Romanya Yunanistan bunlar harekete ceçirilmemiş kaynakları olan ülkeler. Düşünün Türkiye diyelim Siper füzesi yaptı. Bunun için kaç kişiyi seferber etti toplasan 500 etmez. Aselsan optiğini yaptı radarını yaptı bunu Bulgarlarda yapar inanın buna. Ama böyle bir tutkuları yok. Olanlar zamanında çok şey yaptılar mesela Yugoslavya uçak filan yaptı.

Demek istediğim ülke güzellemesi yapmak değil banane Bulgardan ben devlet kararlılığının çok şey başarabileceğini söylüyorum savunma sanayi konusunda. Bakın Birleşik Arap emirlikleri bile devlet motivasyonu ile bayağı şey yapmaya başladı.

Moral olsun istiyorum jet motoru yapan yok diye yapılamaz sanmayın. Bir çok ülke istese yapabilir. Biz istiyoruz ve bu mucize olmayacak inanın diyorum ondan dedim bunları motor yapmak basit iş değil ama öyle dünyada iki ülkenin yapacağı kadarda mucize iş değil.

Devletlerin bir miskinliği var oysa devlet dediğin her şeyi isterse başarır. Ben Nijerya nın kralı olsam vallahi Nijerya yı süper güç yaparın 20 yılda. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#513
Putty bu iş sadece "kararlılık" ile olmuyor. Olsaydı Hindistanın şu anda kendi motoru , uçağı, tankı olurdu. Adamlar 40 yıldır uğraşıyor. Dünyanın en büyük ülkesi, sınırsız para, insan kaynağı ama bir türlü olmuyor.

Yani her şeyi bırak en son yerli iha işinden vazgeçip abdden hazır mq9 almaya karar verdiler.
https://turdef.com/article/india-ditches-ucav-development-goes-for-mq-9b

Sen daha önce tb2 yi yunan bile üretir dedin ama gerçek dünyada olaylar öyle gelişmiyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: putty - 09 Kasım 2024, 00:50:41
Alıntı yapılan: M.B.T - 09 Kasım 2024, 00:43:00

Bu sandıkların ülkelerden hiç biri f22 ve hatta daha zoru olan motorunu yapamaz.. f22 ve motorunu yapabilecek ülkeler.. ingiltere,Almanya,Fransa, Japonya,Çin.. italya,ispanya uçağı yapar ama motorunu sanmıyorum. Belki çok uzun vadede olabilir.   Meksika da bu teknoloji var mi??  Merak ettim..  Yunanlılar can atıyor birşeyler yapmak için ama dediğiniz gibi biraz mallar. Hazır parayı yiyip yatıyorlar. Ara ara yunan medyasının Türkçe çevirisine bakıyorum  çok istekliler birşeyler yapalım diye. Ama bir türlü yapamıyorlar. Yapamadıklarını çok kızıyorlar.

Devlet seferberliği ile biraz kaynakları olsun yani az çok üniversiteleri insan kaynağı olsun yapılamayacak iş yoktur. Bulgaristan ın bile potansiyeli vallahide billahide F22 yi motoruyla AESA radarı ile yapmaya yeter seferber oldukları taktirde.

Is o kadar kolay olsa, Üniversiteler gercekten kayda deger is yapsa ozaman bugün yunanistan drone ucurur ama ucuramiyor cünkü gercek Teknolojik Know how Firmalarin hazir ürünlerinde meydana cikar.

Almanyada MTU var, Ingilterede Rolce Royce var, ABDde General Dynamics var bundan dolayi kolayca Jet Motor ürünü cikarabiliyorlar cünkü 50 - 100 senelik satis ve ürün tecrübeleri var.

Türkiyede kim var? Bir TEI var oda yan sanayii gibi birsey olarak büyüdü, simdi adim adim kendi özgün dizaynlarina gecmeye calisiyor. Gercek sudur ki TEI daha 20 sene firin ekmek yemesi lazim mature bir ana yüklenici olmak icin. Mesajı Paylaş

#515
Çin fuarında sergilenen AL-51F1 motoru.
Kuru ağırlığı 1400kg, kuru itki 107.9=24250lb, art yakıcı itki 166.8kn=37500lb güç üretiyor. Su-57 süper seyir hızı 1.6 mach. Yakıt tüketimi AL-41F göre 9% daha az, uçağın menzili artar. 360 derecelik döner nozzle thrust vector sağlar. Ömrü 5000 saat, F-35 motorun ömrü 4000 saat.
Bunlar iddia değil, 17 sene çalışılmış motorun verileri! 360 derece döner nozzle çıkısındaki küçük deliklere dikkat, içinde kaplamayla birlikte çıkan gazı soğutarak radar izni azaltıyor.

Bilmeyenler için yazıyorum, motorun yakıt tasarrufu da önemli. SFC(specific fuel consumption), motorun 1 saatte üretilen lb(pound) güç bazında harcanan yakıt ile ölçülür. Sağda solda Rus-ABD motorlarını kıyaslarken kafadan sallayanlar var, sadece motorun ömrü ile kıyaslanmıyor. Bunu bilmek için Su serisi uçakları gövde içinde fazla yakıt değil, ABD motorlarıyla kıyasla eşit veya daha yakıt az harcayan motorlara sahip olduğu için menzilleri uzundur.
Mesela F-15/16 kullanılan 1737kg'lık F100-PW-229 motorun yakıt harcaması. Seyir hızında SFC lb/h 0.76 iken art yakıcı ile 1.94.
1604kg'lık AL-41F1S motoru daha güçlü ve SFC lb/h 0.77 iken art yakıcı ile 1.78.
Kısacası Rus motoru daha hafif, daha güçlü, seyir hızında yakıt harcaması ABD motoru ile aynı ama art yakıcı ile daha tasarruflu motor ama ömrü 4000 saat iken diğerin ise 8000 saat. KAAN'da kullanılan GE110 motoru yaklaşık 1800kg ve PW F100 motoru ile aynı özelliklere sahip. Eski, ağır, yakıt harcaması fazla ve güçsüz motor.  4.nesil uçaklar için ideal olabilir ama 5. nesil için değil, hatta AL-41F kıyasla bile eskidir.

AL-51F 1400kg, F-22 F119-PW-100 motorundan daha güçlü ve 900kg daha hafiftir., motor ömürleri de yaklaşık aynıdır.

Mesajı Paylaş

#516
Alıntı yapılan: marmara - 12 Kasım 2024, 13:32:37360 derece döner nozzle çıkısındaki küçük deliklere dikkat, içinde kaplamayla birlikte çıkan gazı soğutarak radar izni azaltıyor.

Ufak bir düzeltme yapayım. Ekzoz gazını soğutmak radar izini azaltmaz. Isıl (termal) izi azaltır. Yani, kızıl ötesi dedektörlere yakalanmadan, hedef bölgeye 5-10 km daha fazla yaklaşabilirsiniz. Fazla bir avantaj sunmaz, ama elbette hiç olmamasından iyidir. Mesajı Paylaş

#517
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 12 Kasım 2024, 14:23:57
Alıntı yapılan: marmara - 12 Kasım 2024, 13:32:37360 derece döner nozzle çıkısındaki küçük deliklere dikkat, içinde kaplamayla birlikte çıkan gazı soğutarak radar izni azaltıyor.

Ufak bir düzeltme yapayım. Ekzoz gazını soğutmak radar izini azaltmaz. Isıl (termal) izi azaltır. Yani, kızıl ötesi dedektörlere yaklaşmadan, hedef bölgeye 5-10 km daha fazla yaklaşabilirsiniz.
+1
Doğru dediniz.

Yine fotoğrafları, seri üretilen motor sergileniyor.







Mesajı Paylaş

#518
Gerçek 5.nesil motoru 4.nesile göre az yakıt harcaması, daha hafif, daha güçlü ve en önemlisi uçağın seyir hızına art yakıcı olmadan da çıkarabilmesidir. Mesela F-16 GE110 yerine AL-51F takarsan menzili uzar, uçağın gövdesi dayanıklıysa çok daha yüksek hıza çıkartır ve aerodinamik yapısı elverişliyse 1mach üzerine art yakıcı olmadan da çıkartabilir. Hafif olduğu için faydalı yük artışı da sağlar.

Milletin kafasında öyle bir algı var ki ABD motoru yaptıysa en iyidir o dur. F-22 F119-PW-100 motoru çok ağırdır, 4.nesil PW F100 üzerine geliştirilen eskisine göre 40% parça az kullanılmıştı ama gücünü arttırmak için çok ağır parçalar vardır. AL-51 ile arasında 900kg'lık fark az değil ve daha güçsüz.

Rus hava kuvvetlerinin talepleri çok yüksek olduğu için AL-51 projesi yaklaşık 15-17 sene sürdü. Binlerce saat yaklaşık 10 sene labaratuvarda motor çalıştı, prototip Su-57 takılarak 7 sene uçtu. Sonuç daha az yakıt harcaması, daha güçlü, daha hafif ve daha fazla enerji üretebilen en güçlü AESA radarını besleyebilen motor ortaya çıktı.

2017 ilk defa 2.prototip PAK FA takılarak uçuşunu yapmıştı.





Mesajı Paylaş

Çin fuarında 4.prototip Su-57 akrobasi gösterişi yapmış. Hollywood filmleri, bazı yorumcular ve batı propagandasının etkisiyle Rus uçakları manevrası yüksektir, dogfight içindir ama füzelerden kaçamaz gibi yalan yanlış bilgiler mevcut.

Bu show, yani hava gösterisidir, gerçek savaşta bunlar işe yaramadığını herkes biliyor. Radarda az görünürlük ve gövde içi istasyonunda taşıyan uzun menzilli füzelerle düşman uçağını çok uzun mesafeden vurmaktır asıl amacı.

Rus pilotunun bu hava gösterisi için yaptığı yorumu tercüme ederek paylaşıyorum. Profesyonel halihazırda Flanker serisi jet uçağında görev yapan pilot ne demiş.
Alıntı YapSu-57'nin vitrin süslemesidir(videoda olan budur) gerçek savaş operasyonlarıyla hiçbir ilgisi olmadığını göstermektedir. Bu uçağın potansiyel bir alıcıya olan yeteneklerinin bir göstergesidir.
Bu durumda manevra kabiliyeti ve yetenekleri etkileyici olduğunu söyleyebiliriz. Su-35'in yeteneklerine kıyasla daha iyimi veya kötümü videoya göre söylenemez.
Ben şahsen kendime öncelikle uzun menzilli hava muharebesinde herkesi kazanan uçağı. ikinci olarak orta mesafelerde kazanan uçağı ve son olarak da evrensel bir hayalet avcı uçağı olsun derim.
Yani, bir fighter jet uçağını karşılaştırmalı analiz yoluyla seçerdim.

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz