Su-57 (T-50) PAKFA

Başlatan AVCI, 29 Ocak 2010, 11:55:59

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F-22 ile Su-57 kıyaslanması doğaldır, çünkü her ikisinin de uçuş performansları diğer 4 ve 5.nesil uçaklardan üstün seviyededir. Supercruise, manevra, hız, motor perormansı gibi özellikleri bakımından diğer jetlerden hayli üstün uçaklar.

Su-57 nozzle soğutma kaplamasız görüntüsü.



F-22 nozzle

F-22 vs Su-57 dönüş kıyaslaması.


Mesajı Paylaş

Bu yeni nozzle sanırım 3D olacak.
Eski motoruyla bile acayip uçuş performansı var ve yeni motorla UFO gibi olacak.



Mesajı Paylaş

#572
Alıntı yapılan: marmara - 10 Aralık 2024, 22:19:56F-22 ile Su-57 kıyaslanması doğaldır, çünkü her ikisinin de uçuş performansları diğer 4 ve 5.nesil uçaklardan üstün seviyededir. Supercruise, manevra, hız, motor perormansı gibi özellikleri bakımından diğer jetlerden hayli üstün uçaklar.


Selamlar,

Su-57'nin F-22 ile kıyaslanması mantıklı bir yorum olsa da, teknik anlamda bazı farklılıklar ve üstünlük iddialarını eleştiriye açık hale getiren ciddi eksik noktaları vardır. Nozzle evet güzel 2D ve 3D havalı tabirler olabili ama yeterli değil hatta 50 tane Nozzle da ekleseniz SU-57'nin maksimum teknolojik ve stealth gelişimi EF-2000 ve Rafale seviyesindedir.

Rusya'nın ölü doğan iki çocuğu vardır bir tanesi konuda bahsedlen SU-57 diğeri ise Su-75 Checkmate uçağıdır. Bu uçakların perçin işçiliğinden tutunda kullandıkları ram boyası idda ettikleri lakin Lada da araç boyası olarak kullandıkları IR izi azaltısı karışımlar dahi dertlerine çare olamamıştır. Bunun sebebi Su-57 nin deneysel uçağı olan Berkut dahi Su-35 genlerini ve motor alıklarına sahip olmasıdır. Ruslar bu uçaklarda malesef arka gövde yapısını şu anki 5.nesil tasarım yazılımlarına sahip olmadıklarından ötürü değiştirememişlerdir. Bunu Çin'den tedarik etmeye çalışmışlar ama bu konuda da başarılı olamamışlardır.

Bunlardan bahsetmek gerekir ise iki done üzerinden madem karşılaştırma yapıldı zamanında uluslarası alnda yaptığım analizlerden yola çıkarak yayınladığım akademik makalemden bu iki savaş jeti hakkında yazdıklarımı buraya ekliyorum.

1-)Stealth (Görünmezlik Teknolojisi) kısmından bahseder isek;

  • F-22, radar kesit alanı (RCS) bakımından dünyanın en düşük değerlerine sahip uçaklardan biridir. Bu, radar algılamalarına karşı ciddi bir avantaj sağlar.Stealth özellikleri gövde tasarımı, radar emici malzemeler (RAM) ve mühimmat taşıma kapasitesi ile desteklenmiştir.
  • Su-57'nin tasarımı radar kesit alanını azaltmayı hedeflese de, motor nozulları, hava alıkları ve gövde detayları F-22'ye kıyasla daha belirgin radar izleri bırakmaktadır. Özellikle arka motor bölgesi stealth açısından zayıf bir noktadır ve motorun arka kısmının açıkta olması ısı ve termal izi dengesini önemli ölçüde bozmaktadır.Rusya'nın radar emici malzeme (RAM) teknolojisi, ABD'nin geliştirdiği seviyede değildir.

2-)Supercruise (Süpersonik Seyir Yeteneği) kısmından bahsetmek gerekir ise;


  • F-22 Raptor Pratt & Whitney F119 motorları sayesinde, F-22 tam yüklü operasyonel durumda bile art yakıcı kullanmadan Mach 1.8 hızında süpersonik seyir yapabilir.
  • Su-57 Saturn izdeliye-30 motorları tam operasyonel olmamakla birlikte mevcut motorları (AL-41F1) ile tam yüklü süpersonik seyir yeteneği sınırlıdır. Su-57'nin bu konuda F-22 seviyesinde olmadığı yapılan teknik analizler ile desteklenmekte ve bilinmektedir.

3-)Manevra Kabiliyeti

  • F-22, thrust vectoring (itki yönlendirme) yeteneği ve gelişmiş uçuş kontrol sistemleri sayesinde yüksek hızlı ve yüksek irtifa manevralarında rakiplerine göre rakipsizdir.
  • Su-57'nin 3D ve 2D itki yönlendirme yeteneği, düşük hızda üstün manevralar yapmasına imkan tanır. Ancak bu yetenekler genellikle hava gösterilerinde kullanılır ve savaş senaryolarında veya operasyon şartlarında ciddi dezavantajlara dönüşebilir (örneğin, enerji kaybı ve daha kolay hedef olma riski).

4-)Sensör ve Aviyonik Sistemler

  • F-22 Raptor AN/APG-77 AESA radar, düşük radar izleriyle bile uzun menzilli algılama sağlarEntegre aviyonikler, elektronik harp (EW) kabiliyetleri ve veri paylaşım teknolojileri modern savaş ortamlarında üstünlük sağlar.
  • Su-57 N036 Byelka AESA radar sistemi teoride çok güçlü bir algılama kapasitesine sahip olsa da, sistemin etkinliği ve entegrasyonu hakkında bağımsız doğrulamalar sınırlıdır.Su-57'nin aviyonik altyapısı, F-22'nin olgunlaşmış ve savaşta kanıtlanmış sistemlerine kıyasla daha deneysel düzeydedir.

5-)Motor Performansı

  • F-22 Raptor Pratt & Whitney F119 motorları yüksek itki-ağırlık oranı sağlar ve savaş koşullarında güvenilirliği kanıtlanmıştır.
  • Su-57 İzdeliye-30 motorlarının prototip testleri devam etmektedir ve bu motorların güvenilirliği ile performansı tam anlamıyla kanıtlanmış değildir.

6-)Operasyonel Geçmiş ve Güvenilirlik

  • F-22 Raptor Operasyonel geçmişi boyunca Irak, Suriye ve diğer bölgelerde etkin bir şekilde kullanılmıştır.Bakım süreleri, arıza oranları ve genel performansı ile kendini kanıtlamıştır.
  • Su-57 Henüz sınırlı sayıda operasyonel birime sahiptir. Sahada deneme fırsatları çok kısıtlı olmuştur.

Sonuç ve Değerlendirme

Su-57, aerodinamik olarak etkileyici bir platform olsa da, teknolojik olarak F-22'ye kıyasla birçok alanda geridedir. Bu farklar, özellikle stealth yetenekleri, supercruise kapasitesi, radar ve aviyonik sistemlerde net bir şekilde öne çıkar. Su-57'nin daha fazla test edilmesi ve olgunlaşması gerektiği açıktır. Bu nedenle, Su-57'nin "diğer 5. nesil uçaklardan üstün" olduğu iddiası, belirli sınırlandırmalar göz önüne alındığında geçerli değildir.





Mesajı Paylaş

Eskiden ABD Sovyet sistemlerini abartarak, bütçe kopartır ve cephe sıkılaştırırdı. Artık pek öyle davranmıyor. Diğer alanlarda F-22 daha iyi olabilir, ancak yukarıdaki manevra videoları karşılaştırıldığında, manevra kabiliyeti olarak F-22'nin avantajlı olduğunu söylemek pek mümkün değil gibi. Dikkatimi çeken bir diğer husus da F-22 keskin manevralar yaparken çok enerji kaybediyor. Aynı problem SU-27 serisinde de vardı. Bu bakımdan en dengeli uçak ise Eurofighter galiba. Mesajı Paylaş

#574
İki uçağın teknik-performans verilerinden hareketle bu iki uçağı , ABD-Rus havacılığını karşılaştırmak anlamsız  daha doğrusu haksızlıktır...

F-22 ; 1997'de ilk uçuşunu yapmış ,2005'de seri üretime girmiş, yüzlerce üretilmiş ,savaşlara girmiş hatta üretimi bile durmuş bir uçak...

SU-57 ise 2024 daha yeni seri üretime girmiş bir uçak...


20 yıla yakın bir zaman dilimi farkına rağmen çoğu parametrede F-22 daha iyi çıkıyorsa biraz oturup düşünmek lazım elma ile armut'u mu karşılaştırıyoruz diye...

Mesajı Paylaş

#575
Alıntı yapılan: TRMKurt - 12 Aralık 2024, 10:20:03Rusya'nın ölü doğan iki çocuğu vardır bir tanesi konuda bahsedlen SU-57 diğeri ise Su-75 Checkmate uçağıdır.. Bunu Çin'den tedarik etmeye çalışmışlar ama bu konuda da başarılı olamamışlardır.

Su-75 henüz doğmadı ki, sadece ortada mockup var. Tanıtımını yaptılar, prototip değil.
Anne ve babanın gelecekte erkek çoçuğu istiyoruz demesidir. Çiftleştilermi, anne hamile kaldı mı bilmiyoruz. Doğmamış, hatta sperm bile olmayan çoçuğu ölü demek sizin fanteziniz. Su-57 artık yetişkin delikanlı.
Çin'den hangi parçasını tedarik etmişler, 1 tane parçasını yazabilirmisiniz.

Alıntı yapılan: TRMKurt - 12 Aralık 2024, 10:20:03
  • F-22, radar kesit alanı (RCS) bakımından dünyanın en düşük değerlerine sahip uçaklardan biridir. Bu, radar algılamalarına karşı ciddi bir avantaj sağlar.Stealth özellikleri gövde tasarımı, radar emici malzemeler (RAM) ve mühimmat taşıma kapasitesi ile desteklenmiştir.

F-22'nin RCS değerini kim ölçmüş, alttan-yandan-önden?
Hangi ve ne tür radarla ölçülmüş de bu kadar kesin bilgileri verebiliyorsunuz. Lockheed Martin ve Boieng radar kesit alanını ne kadar olduğunu resmi olarak açıkladımı. Uluslararası analizinizi Vikipedi sayfasına bakarak mı yapıyorsunuz...

Alıntı yapılan: TRMKurt - 12 Aralık 2024, 10:20:03
  • Su-57'nin tasarımı radar kesit alanını azaltmayı hedeflese de, motor nozulları, hava alıkları ve gövde detayları F-22'ye kıyasla daha belirgin radar izleri bırakmaktadır. Özellikle arka motor bölgesi stealth açısından zayıf bir noktadır ve motorun arka kısmının açıkta olması ısı ve termal izi dengesini önemli ölçüde bozmaktadır.Rusya'nın radar emici malzeme (RAM) teknolojisi, ABD'nin geliştirdiği seviyede değildir.

Bu kadar analiz yağtığınıza göre, Su-57 ve F-22'nin gövde kaplamasının ne kadarı ve hangi bölgelerde aluminyum, ne kadarı kompozit malzeme, ağırlığının ne kadarı titanyum bunlar hakkında bilginiz var mı. RAM boyası hangi malzemelerden oluşmakta ve kaç katmanlıdır. Sizin yaptığınız gibi analizleri kahvehanedeki dayım bile çayını yudumlayarak "uluslararası yaptığım analizlere göre" diyerek kafadan her şeyi sallayabilir, uluslararası deyince çok mu havalı oluyor.


Alıntı yapılan: TRMKurt - 12 Aralık 2024, 10:20:03
  • F-22 Raptor Pratt & Whitney F119 motorları sayesinde, F-22 tam yüklü operasyonel durumda bile art yakıcı kullanmadan Mach 1.8 hızında süpersonik seyir yapabilir.

Nerede ve ne zaman F-22 tam yüklü halde 1.8 mach supercruise yapmış. Silah ve yakıt yükü ne kadar idi? Pilot veya Boeing, Lockheed Martin, Pratt and Whitney açıklamaları var mı, olsa 1 adetini bile paylaşabilirmisiniz.

Alıntı yapılan: TRMKurt - 12 Aralık 2024, 10:20:03
  • Su-57 Saturn izdeliye-30 motorları tam operasyonel olmamakla birlikte mevcut motorları (AL-41F1) ile tam yüklü süpersonik seyir yeteneği sınırlıdır. Su-57'nin bu konuda F-22 seviyesinde olmadığı yapılan teknik analizler ile desteklenmekte ve bilinmektedir.

Teknik analiz dediğiniz o bilgiler bizim ile paylaşabilirmisiz. Su-57 ve F-22 ne zaman birlikte uçarak ABD ile Rusya her 2 uçağı karşılaştırarak teknik analizlerini yapmışlar.

Alıntı yapılan: TRMKurt - 12 Aralık 2024, 10:20:03
  • F-22, thrust vectoring (itki yönlendirme) yeteneği ve gelişmiş uçuş kontrol sistemleri sayesinde yüksek hızlı ve yüksek irtifa manevralarında rakiplerine göre rakipsizdir.
  • Su-57'nin 3D ve 2D itki yönlendirme yeteneği, düşük hızda üstün manevralar yapmasına imkan tanır. Ancak bu yetenekler genellikle hava gösterilerinde kullanılır ve savaş senaryolarında veya operasyon şartlarında ciddi dezavantajlara dönüşebilir (örneğin, enerji kaybı ve daha kolay hedef olma riski).

Jetlerin uçuş performansı motor, uçağın ağırlığı ve aerodinamik yapısına bağlıdır.
Su-57 F-22 göre daha hafif, aerodinamik yapısı bilhassa iyidir. F-22 şişman ördek olduğundan bu konuda Su-57'den iyi olduğunu iddia etmek daha çok kendinizi geliştirmeniz gereken daha uzun yol olduğunun bir kanıtıdır.


Alıntı yapılan: TRMKurt - 12 Aralık 2024, 10:20:03
  • F-22 Raptor AN/APG-77 AESA radar, düşük radar izleriyle bile uzun menzilli algılama sağlarEntegre aviyonikler, elektronik harp (EW) kabiliyetleri ve veri paylaşım teknolojileri modern savaş ortamlarında üstünlük sağlar.
  • Su-57 N036 Byelka AESA radar sistemi teoride çok güçlü bir algılama kapasitesine sahip olsa da, sistemin etkinliği ve entegrasyonu hakkında bağımsız doğrulamalar sınırlıdır.Su-57'nin aviyonik altyapısı, F-22'nin olgunlaşmış ve savaşta kanıtlanmış sistemlerine kıyasla daha deneysel düzeydedir.
Her 2 uçağın radar performansları hakkında hiç bir şey bilmiyoruz, ne kadar enerji harcıyor, kaç adet TR modül var vs hiç bir resmi bilgi yok. Teoride veya pratikte şu ana kadar F-22 hava-hava mücadelesine girmedi veya Rus jetleriyle it dalaşına, hatta eşlik etmesinden bile kaçınıyor hizmete girmesine 20 sene geçmesine rağmen. Alaska'da konuşlandırılan F-22'ler var, aynı bölgeye yakın uçan Su-35'leri eşlik etmesi için F-16 gönderiyor. Ruslar da Su-35 ile tek motorlu F-16 it dalaşına davet ederek dalga geçiyor, ABD bunu bilerek yem olarak gönderiyor. Adamlar F-22 Rusların 4.nesil uçaklarına karşı bile göndermekten çekiniyor. Onun için uçuş performansı hakkında yaptığınız paylaşımlar kusura bakmayın ama çaylakça yaklaşım olmuş.

Alıntı yapılan: TRMKurt - 12 Aralık 2024, 10:20:03
  • F-22 Raptor Operasyonel geçmişi boyunca Irak, Suriye ve diğer bölgelerde etkin bir şekilde kullanılmıştır.Bakım süreleri, arıza oranları ve genel performansı ile kendini kanıtlamıştır.
  • Su-57 Henüz sınırlı sayıda operasyonel birime sahiptir. Sahada deneme fırsatları çok kısıtlı olmuştur.

F-22 ilk defa katıldığı operasyon Süriye, Irak'ta DAEŞ'e karşı attığı bombadır. Su-57 Ukrayna savaşında sınırlı olsa da görev yapıyor, her 2 uçağın da etkin veya sınırlı olup olmadığı hakkında hiç bir bilgi yok. F-22 hala bebek hizmete girmesine 20 sene geçti ama ciddi olarak katıldığı operasyon yok, hatta it dalaşı veya Rus uçaklarını eşlik bile etmekten kaçınıyor. İt dalaşı uçağın uçuş performasını belirler, 5.nesil olabilir uzaktan görünmeden vururum mantığı ile ama bir zahmet Rus jetlerini eşlik etmekten kaçınmak nedir.

Sonuç

Vikipediden copy-paste yaparak yaptığınız uluslararası analizinizi bu forumdakiler yemez, başka kendi twitter hesabınızda veya kahvehane ortamında paylaşabilirsiniz.

Mesajı Paylaş

Sadece şunu söyleyebilirim açık ve net olarak F22 aşık olduğum bir uçak olmasına rağmen;

Resmi olarak sadece bir çin balonunu vurmuşluğu var.Bunu şunun için söylüyorum nerede operasyonel başarısına dair kanıt...


Kısacası operasyonel başarı iddaası sadece bir söylem gibi Mesajı Paylaş

#577
Alıntı yapılan: Denizci16 - 12 Aralık 2024, 13:49:14Sadece şunu söyleyebilirim açık ve net olarak F22 aşık olduğum bir uçak olmasına rağmen;

Resmi olarak sadece bir çin balonunu vurmuşluğu var.Bunu şunun için söylüyorum nerede operasyonel başarısına dair kanıt...


Kısacası operasyonel başarı iddaası sadece bir söylem gibi

Evet, hava-hava mücadelesi olarak iddia edilenlere göre Çin'den uçurulmuş balonu havada vurmuştur, resmi olarak hava-hava mücadele başarısı balonu vurmaktır. Hav-yer başarısı ise İrak'ta DEAŞ'e karşı bomba atmıştır.

F-22 tam olarak operasyonel olup olmadığı hakkında şüpheler var. İddia edilen uçuş performansına ulaştığına dair hiç bir resmi bilgi veya pilotların aşıklaması yoktur.
Devamlı pıiotların solunum sisteminden dolayı sorun yaşadığı, kısa süreli baygınlık geçridiği hakkında resmi bilhiler mevcut ve bundan dolayı uçuş hızı, irtifası ve G manevrası sınırlı kalmıştır. Bu sorun 2020' de çözüme kavuştu deseler de hala pilotların uşuştan sonra 48 saate kadar öksürme hastalığı ile mücadele ettiği tespit edilmiştir.
Bu dediklerim kahvehane uydurması değil, ABD federal tıp raporlarıdır ve senatör, hava kuvvetleri generalin yaptığı araştıma sonucudur.
https://www.usmedicine.com/agencies/department-of-defense-dod/air-force-says-changes-to-f-22-aircraft-will-let-pilots-breathe-easier-in-flight/


Hizmete girdikten 15-17 sene sonra 2020'de iyi kötü operasyonel olmuş uçaktan bahsediyoruz ama hala bazı konularda sınırlama devam etmektedir. Alaska-Rusya sınırında uçan Rus jetlerine karşı sivil hayatta bile sınırlamadan dolayı önleme yapamayan, herhangi it dalaşı veya ayının provokatif uçuşlarına karşı cevap veremeyen F-22  var oratada. F-35 Baltik ve Kuzey Kutup bölgesinde devamlı Rus jetlerine karşı önleme yapan, devamlı eşlik eden tam olarak operasyonel olmuş uçaktır. Mesajı Paylaş

#578
ABD Rusya uçak yarışında batı uçakları daha iyi kanısı daha çok Arap İsrail savaşları ile oluştu. SAM füzeleri ve yerde vurulan uçaklar hariç hava hava muharebelerinde uçak düşürme oranları 1 e 10 İsrail lehinde.

Ama ben şu andaki teknolojik yarışta 1970 lerdeki kadar teknolojik farkın ABD lehinde olacağını hiç sanmıyorum. Artık teknoloji insanlığın hobisi haline geldi ABD nin yapıp Rusya'nın hatta Türkiye'nin başaramayacağı pek bir şey yok bu çağda. Hele Rusya için bu hepten böyle. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Teknolojik derken ne tür teknolojiden bahsediyoruz.

Mesela şu anda moda olmuş elektrikli araba ve bunların batarya üretimi, teknolojisi, fiyat-performansı bakımından en üstün ülke Çin. Çip üretimi konusunda Çin,G.Kore ve Tayvan, ABD'nin payı sadece 8%.
ABD bir çok teknolojik dalda Rusya'dan üstün. Ancak bu F-22'nin Su-57'den üstün olduğu anlamına gelmez. Yeter ki ABD malı olsun, milattan önce üretilse bile teknolojik olarak üstün demek yanlış yaklaşımdır.

F-22 1990'lardan kalma eski teknoloji, radarı da eski teknolojiye sahip AESA türünden. Aviyonikleri F-16 Block 50'den farkı yok. 1 milyar dolarlık sınırlı modernize paketi var ama bunlar radarı ve aviyonikleri değişecek anlamına gelmez, bu para yaklaşık 180 adetlik uçak için denizdeki damladır.

F-22 kokpit.




Su-57 kokpit






Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz