Su-57 (T-50) PAKFA

Başlatan AVCI, 29 Ocak 2010, 11:55:59

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#590
Alıntı yapılan: TRMKurt - 12 Aralık 2024, 17:22:00Biraz Uçak mühendisliği dersi verelim ücretsiz.

Su-57'nin F-22'ye göre daha hafif olduğu ve aerodinamik yapısının üstün olduğuna dair iddialarınızı değerlendirmek için bilimsel verilere dayalı bir karşılaştırma yapmak faydalı olacaktır. Aerodinamik performans ve uçuş dinamikleri yalnızca ağırlık ve tasarım hatlarına dayanmaz; bunlar çok daha karmaşık mühendislik süreçlerinin ürünüdür. Şimdi bu iki uçağı, ağırlık, aerodinamik yapı ve motor performansı gibi temel faktörler üzerinden analiz edelim

F-22 Raptor:

Pratt & Whitney F119 motorları toplamda 156 kN itki gücü (art yakıcı ile) sağlar.
Art yakıcı olmadan Mach 1.8 süpersonik seyir yapabilir.

Su-57:

Saturn AL-41F1 motorları toplamda 147 kN itki gücü (art yakıcı ile) sağlar.
Mevcut motorlarla tam yüklü süpersonik seyir kapasitesi sınırlıdır (Mach 1.3-1.5 arası tahmin edilir).

F-22 Raptor:

Boş Ağırlık: 19,700 kg
Maksimum Kalkış Ağırlığı (MTOW): 38,000 kg

Su-57:

Boş Ağırlık: 18,000 kg
Maksimum Kalkış Ağırlığı (MTOW): 35,000 kg

Su-57'nin boş ağırlığı F-22'den yaklaşık 1,700 kg daha hafif, ancak bu farkın aerodinamik performansa doğrudan üstünlük sağlaması garanti değildir. Kalkış ağırlığı ve yük taşıma kapasitesine baktığımızda, F-22'nin daha ağır olmasına rağmen daha güçlü motorlarıyla bunu dengelediği görülmektedir.

Yine tekralıyorum Vikipediden kuru rakam vermeyi bir kenara atın.
Su-57 boş ve maksimum kalkış ağırlığı hakkında kesin bilgi yok. Yine de paylaştığınız uçakların boş ağırlığı ve motor gücü kıyaslandığında her ikisi de aynı seviyededir. F-22 motoru 9kN daha güçlüdür ama Su-57'den 1700kg daha ağırdır, yani ağırlık-motor performansları aynıdır. Ancak F-22 aerodinamik yapısı şişman ördek olduğundan uçuş hız performansı Su-57 kadar değildir, olamaz da. Su-57 şu andaki motoruyla F-22'den daha üstün performansa sahip. 2025'den asıl kendi motoru 165-170kN gücünde AL-51F geldiğinde ise F-22 ancak 4.nesil uçuş performansı gösterir Su-57 ile kıyaslandığında.


Alıntı yapılan: TRMKurt - 12 Aralık 2024, 17:22:00F-22 Raptor:

Tasarımı düşük radar kesiti (stealth) odaklıdır. Bu, düz hatlı kanat ve gövde geçişleriyle optimize edilmiştir.
Thrust vectoring (itki yönlendirme) teknolojisi ile yüksek hızlı manevra kabiliyeti sağlanır.
Tasarım, stealth ve manevra kabiliyetini optimize etmek için yapılmıştır; bu, aerodinamik verimliliği bir miktar feda edebilir.

Su-57:

Daha kıvrımlı ve yuvarlak hatlara sahiptir. Stealth yerine aerodinamik verimlilik daha öncelikli gibi görünüyor.
Kanat tasarımı F-22'ye göre daha geniş yüzey alanına sahiptir, bu da düşük hızda manevra avantajı sağlar.
Motor nozullarının tasarımı, aerodinamik verimlilik açısından F-22'ye göre daha az optimize edilmiş görünmektedir.

Su-57'nin tasarımı, düşük hız ve yakın mesafeli çatışmalar için avantajlıdır. Ancak, F-22'nin aerodinamik tasarımı yüksek hızlarda (süpersonik seyir dahil) daha iyi bir denge sağlar. Ayrıca, stealth teknolojisine yönelik tasarım tercihleri aerodinamik verimliliği bazı noktalarda sınırlasa da, genel performansı artıran faktörlerdir.

F-22, stealth, hız ve çok yönlülük arasında denge kurmak için tasarlanmıştır. Daha "şişman" görünüm, düşük radar kesiti ve silahları iç gövdede taşıma zorunluluğunun sonucudur.
Su-57, manevra kabiliyeti ve çok rollü kullanım için optimize edilmiştir. Daha ince hatlar, radar kesitini artıran fakat aerodinamik avantaj sağlayan bir tasarım tercihi olarak değerlendirilebilir.

Yukarıda paylaştım ve kompozit gövde yüzey kaplaması Su-57'nin F-22 göre daha fazladır. Şu anda artık stealth konusunda F-22'nin Su-57 üstün olduğunu iddia etmek bilgisizlik ve cahilliktir. Tamam eski 1990'ların teknolojisiyle üretilmiş, o zamanların 5.nesil olarak iddia ettiği ve artık günümüz şartlarında görünmezlik konusunda gövdesinin çoğu kaplamsı aluminyum olan F-22 stealth demek de ayrı konu.

Bir zamanlar bazı cahil yorumcuların paylaştığı resim vardı, 4.prototip Su-57'nin kanatındaki cıvatalar konusunda. Gövde yüzey kaplamasında 2 seçenek var sadece. Birisi cıvata ile aluminyum-kompozit kaplamayı sıkacaksın, diğeri ise gövdesi tamamen titanyum kaplamalı MiG-31 gibi kaynakla birleştirilir yüzey kaplaması.

F-22 yüzey kaplaması ve cıvatalar. Bu RAM boyası eski teknolojiye sahip olduğu için, hangarda hava sıcaklığı ve nemlilik oranı belli bir seviyede tutulması lazım. Güneşli havadan, rüzgardan, yüksek hızlarda hızlıca bozulan boyadır. Neredeyse tüm F-22'ler bununla boğuşuyor.









Mesajı Paylaş

http://tr.topwar.ru/160735-pokazany-sledy-korrozii-i-gnienija-na-poverhnosti-f-22-vvs-ssha.html

Bende bunu buldum f22 nın kaplamasını geçtim,perçin noktalarıda belli oluyor ilkdefa bu fotoda gördüm

Acaba

F35 ve j20 bu konuda nasıllar

Perçinlerini belli ediyorlar mı yoksa boyanmış ve kaplanmış mı?

Su57 ye laf atıp bunu görmemek aymazlıktır Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 12 Aralık 2024, 20:23:38http://x.com/louischeung_hk/status/1411220236439752705

Rusların bu perçin ve kaplama işlerini çözmesi lazım

Bu su57 nın stealthlığı açısından dezavantaj

Paylaştığınız resim 2012 üretim 4.prototip Su-57 ait. Çin fuarında takla atan, show yapan da bu. Lakabı "çingene", prototip olduğu için tüm testleri üstlenir, inanılmaz zorluklara ve G kuvvetine maruz kalır. Bu protoipin görevi görünmezlik falan değil, kaba olacak ama doğrusunu söylemkte fayda var, devamlı tecavüze uğrayan genel ev kadını gibidir. Gövde yorgunluğundan dolayı pek de uzun ömrü kalmadı diyebiliriz. Motor yüzey kaplaması bile yok resime dikkatli baktığımızda. Su-57 internet üzerinde dolaşan fotoğrafların 99% prototip resimleri.

Çingene Çin fuarında.




Seri üretim Su-57





Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 12 Aralık 2024, 20:23:38F22 nin havada olan yakınlaştırılmış fotolarında böyle perçinler göremedim.

F-22 kadar yüzey kaplaması kaba işçiliği olan 5.nesil uçak yoktur, 1990'ların eski teknolojisiyle üretildiği için normaldır. Gövde yüzeyi en çok aluminyum kaplamalı olan 5.nesil jet uçağıdır, 4.5 nesil dersek de yanlış olmaz.







Mesajı Paylaş

#594
Alıntı yapılan: Kapgan - 12 Aralık 2024, 18:08:19
Alıntı yapılan: TRMKurt - 12 Aralık 2024, 17:22:00Eğer bu forumdaki kişiler gerçekten bir analizin kaynağını değerlendirecek kadar yetkinse, sunduğum bilgilerin dayandığı temelleri ve mantığı kolayca ayırt edebilir. ,


Eğer bir tahminde bulunmam gerekirse yazdığınız metnin büyük ihtimalle bir yapay zeka tarafından, muhtemelen Chatgpt ile yazıldığını düşünüyorum. Dil modelleri bu gibi konularda bazen taraflı olabilir çünkü verdikleri cevaplar öğrendikleri bilgilere ve bu bilgilerin onlara nasıl aktarıldığına dayanıyor.

Selamlar,

Tabii ki, sizler beni henüz tanımadığınızdan dolayı böyle bir durumu yakıştırmış olmanızı gülerek karşılıyorum.

Sevgili Skywolf beni iyi tanır; 2000'lerin başında, eski forumdayken bu yazıların 10 katı uzunluğunda, Türkçe dil kurallarına uygun bir şekilde sabahlara kadar yazışırdık.

O dönemde, bu kadar yazarak "alim" çıkmayı başarabildik.

Burada tabii Türkçe katliamı çok olduğu için bu duruma alışık değilsiniz, ama alışırsınız. Hem de size bunu severek alıştıracağım.

Noktalı virgül  ( ; ), nokta ( . ) ve ünlem ( ! ) işaretleri sayesinde KPSS'ye girdiğinizde Türkçe testini tam yapıp atanabileceksiniz.

;) Mesajı Paylaş

#595
Alıntı yapılan: marmara - 12 Aralık 2024, 20:31:32Yukarıda paylaştım ve kompozit gövde yüzey kaplaması Su-57'nin F-22 göre daha fazladır. Şu anda artık stealth konusunda F-22'nin Su-57 üstün olduğunu iddia etmek bilgisizlik ve cahilliktir. Tamam eski 1990'ların teknolojisiyle üretilmiş, o zamanların 5.nesil olarak iddia ettiği ve artık günümüz şartlarında görünmezlik konusunda gövdesinin çoğu kaplamsı aluminyum olan F-22 stealth demek de ayrı konu.

Bir zamanlar bazı cahil yorumcuların paylaştığı resim vardı, 4.prototip Su-57'nin kanatındaki cıvatalar konusunda. Gövde yüzey kaplamasında 2 seçenek var sadece. Birisi cıvata ile aluminyum-kompozit kaplamayı sıkacaksın, diğeri ise gövdesi tamamen titanyum kaplamalı MiG-31 gibi kaynakla birleştirilir yüzey kaplaması.

F-22 yüzey kaplaması ve cıvatalar. Bu RAM boyası eski teknolojiye sahip olduğu için, hangarda hava sıcaklığı ve nemlilik oranı belli bir seviyede tutulması lazım. Güneşli havadan, rüzgardan, yüksek hızlarda hızlıca bozulan boyadır. Neredeyse tüm F-22'ler bununla boğuşuyor.


Selamlar,

Bu konular ile ilgili başka yerlerde yazmayın üzerler sizi.

Ben yine merhametliyim de çok üzerinize gelmiyorum.

Yaşlılık işte. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 12 Aralık 2024, 17:58:44Sn.Kurt Amerika'nın bu uçağı;

Gerek İran üzeri gerek Ukrayna üzeri Gerek K.Kore gibi ülkeler ve uçaklarına karşı test etmesi mantıklı değil mi?

Mesela stealh kabiliyetini göstermesi açısından

Bir su27 bir mig29 veya su 35 gibi bir uçağa arkadan sessiz bir şekilde yaklaşıp görüntü alması

Veya bu ülkelerin coğrafyası üzerinde bir uçuş

Bu uçağın potansiyeli ve caydırıcılığını göstermesi için güzel fırsatlar değil mi?

Selamlar,

F-22 gibi ileri teknolojiye sahip bir savaş uçağının gerçek operasyonlarda yeteneklerini sergilemesi, potansiyel caydırıcılığını göstermek ve uluslararası sahnede güvenilirlik kazanmak açısından tabiki oldukça mantıklı olurdu. Özellikle, stealth kabiliyetiyle öne çıkan bir uçak için Su-27, MiG-29 veya Su-35 gibi uçaklara sessiz bir şekilde yaklaşarak görüntü alma ya da belirli ülkelerin hava sahasında üstünlük sağlama gibi görevler, hem teknolojik bir gövde gösterisi hem de operasyonel yeteneklerin sınanması anlamına gelebilirdi bu noktada katılıyorum.

Lakin, ABD'nin bu tür görevlerde F-22'yi sınırlı kullanmasının birkaç stratejik sebebi bulunuyor. Birincisi, F-22'nin yalnızca 187 operasyonel birimi bulunması ve üretiminin durdurulmuş olması, bu uçağı kritik durumlar dışında riske atmayı gereksiz hale getiriyor. Uçak, yüksek maliyetli ve stratejik bir varlık olduğu için, gereksiz yere sahaya sürülmesi ekonomik ve politik açıdan tercih edilmiyor. İkincisi, F-22'nin gerçek kabiliyetlerini sergileyip düşman sistemleri tarafından radar izlerinin ve elektronik emisyonlarının analiz edilmesi gibi bir risk de bulunuyor. Bu, ABD'nin F-22'nin teknolojik sırlarını açığa çıkarmamak için temkinli davranmasının bir diğer nedeni.

Ayrıca, F-22 gibi bir uçağın "sessiz bir şekilde yaklaşarak görüntü alması" gibi bir görevde, risk almanın karşılığı olarak caydırıcılık yaratması beklenebilir. Ancak bu tür operasyonlar, diplomatik ve askeri sonuçları göze alınmadığı takdirde istenmeyen krizlere yol açabilir. ABD'nin bu uçakları kullanmaktaki çekinceleri, genelde bu risk-fayda dengesine dayanıyor.

Sonuç olarak, F-22'nin sınırlı kullanımı onun yeteneklerinden ziyade stratejik bir tercih meselesidir. Stealth kabiliyetini test etme veya sergileme fırsatları olsa da, bu tür gösteriler yalnızca askeri değil, politik ve ekonomik sonuçlar da doğurabilir. ABD'nin bu uçağı daha fazla kullanmıyor olması, onun potansiyelini sorgulamak yerine, kullanımının ne kadar değerli olduğunu vurgular. Mesajı Paylaş

Çay demlendi, çekirdek paketini ancak açabildim.... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: TRMKurt - 12 Aralık 2024, 21:52:05Selamlar,

Bu konular ile ilgili başka yerlerde yazmayın üzerler sizi.

Ben yine merhametliyim de çok üzerinize gelmiyorum.

Yaşlılık işte.

Aleyküm selam,

Ben de genç birisi değilim, neredeyse 20 sene geçti askerlik yaptığıma.
@putty, @SKYWOLF, @serkan1976 ile aşağı yukarı aynı yaştayım. Gençliğim geride kaldı, eskisi kadar gücümüz de yok.

Jet uçakları konusunda çok yanlış, neredeyse paralel alemdeymiş gibi düşünüyorsunuz. İnternet var, her türlü sayfayı tercüme etmek mümkün, Rus uçakları hakkında İngilizce değil Rusça kaynakları okumanızı tavsiye ederim. Propaganda amaçlı ucuz sayfaları değil, uçak mühendisliği hakkında diyelim. Ben mesela ABD uçakları hakkında Rusça veya Almanca kaynakları okumam, sadece İngilizcesini araştırırım. Kendinizi geliştirmeniz gereken daha uzun yol var diyelim... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: marmara - 12 Aralık 2024, 22:16:55
Alıntı yapılan: TRMKurt - 12 Aralık 2024, 21:52:05Selamlar,

Bu konular ile ilgili başka yerlerde yazmayın üzerler sizi.

Ben yine merhametliyim de çok üzerinize gelmiyorum.

Yaşlılık işte.

Aleyküm selam,

Ben de genç birisi değilim, neredeyse 20 sene geçti askerlik yaptığıma.
@putty, @SKYWOLF, @serkan1976 ile aşağı yukarı aynı yaştayım. Gençliğim geride kaldı, eskisi kadar gücümüz de yok.

Jet uçakları konusunda çok yanlış, neredeyse paralel alemdeymiş gibi düşünüyorsunuz. İnternet var, her türlü sayfayı tercüme etmek mümkün, Rus uçakları hakkında İngilizce değil Rusça kaynakları okumanızı tavsiye ederim. Propaganda amaçlı ucuz sayfaları değil, uçak mühendisliği hakkında diyelim. Ben mesela ABD uçakları hakkında Rusça veya Almanca kaynakları okumam, sadece İngilizcesini araştırırım. Kendinizi geliştirmeniz gereken daha uzun yol var diyelim...

Selamlar,

Jet uçakları konusunda bir mühendis olarak değerlendirdiğimde,bilgi ve deneyiminize güvenerek bu tartışmada yer almanız elbette değerli. Ancak, argümanlarınızın içerdiği bazı varsayımlar ve ifadeler, bilimsel doğruluktan uzak ve destekleyici verilerden yoksun görünüyor malesef ki bunu geçmiş mesajlarda da belirttim okumanızı ve bilgi noktasında zenginleşmenizi tavsiye ederim ki böyle fırsatlar bizim zamanımızda yoktu. Özellikle "paralel alemde düşünmek" veya "kendinizi geliştirmeniz gereken uzun yol var" gibi ifadeler, eleştiri yapmaktan ziyade kişiselleştirilmiş bir yaklaşıma işaret ediyor ve bu ifadeler teknik bir tartışmada ciddiyetinizi sorgulatabilir.

Rusça kaynakları araştırmanın değerli olduğunu söylemek doğru olabilir, ancak teknik bir konuda güvenilirlik, kullanılan dil veya kaynağın kökenine indirgenemez. Bu basit ve yüzseysel bir yaklaşımdır. Bilimsel gerçekler, hangi dilde yazılmış olursa olsun objektiftir ve uluslararası geçerliliği olan mühendislik ilkelerine dayanır. İngilizce kaynakların genişliği ve çeşitliliği göz önüne alındığında, birçok bilimsel ve teknik bilgiye erişim sağlamak için yeterli olduğunu görmek zor değildir. Dolayısıyla, "sadece İngilizce kaynaklara bakmak bir eksikliktir" görüşünüz de komik ve ortaokul mezuniyeti olan birisinin düşüncesi gibi temelsizdir.

Uçak mühendisliği gibi bir alanda, argümanlarınızın bilimsel tutarlılığa dayalı olması gerekir. Örneğin, F-22'nin radar izinin değerlendirilmesi, stealth teknolojilerinin incelenmesi veya uçuş performansına dair yapılan iddialar, yalnızca varsayımlara değil, ölçülebilir verilere dayanmalıdır. Bu veriler olmaksızın, "paralel alemde düşünmek" gibi ifadelerle eleştiri yapmak, tartışmayı zenginleştirmez.

Bir mühendis olarak, argümanlarınızı destekleyen spesifik veriler, teknik karşılaştırmalar veya bağımsız analizler sunmanızı beklerdim. Eğer bu tür veriler sunulmadığında yalnızca retorik ifadelerle tartışmaya katılıyorsanız, bu durum eleştirilerinizin ciddiyetini zayıflatır. Jet uçakları gibi karmaşık mühendislik süreçlerini basitleştirmek ve dil üzerinden bir üstünlük argümanı oluşturmak, hem mühendislik etiğiyle hem de bilimsel doğrulukla bağdaşmaz.

Sonuç olarak, bir uçak mühendisi olarak , teknik doğruluk ve nesnellik, kişisel ifadelerden çok daha önemlidir. Bu nedenle, eleştirilerinizin temellendirilmesi ve bilimsel bir çerçeveye oturtulması gerektiğini düşünüyorum. Tartışmayı, kişiselleştirme yerine teknik verilere dayalı bir zeminde sürdürecekseniz buyrun sizi zengin ilmim ile doyurayım.

Ama kişisel yorumlayacaksanız her zaman aksini yazarım. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz