Su-57 (T-50) PAKFA

Başlatan AVCI, 29 Ocak 2010, 11:55:59

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#610
@TRMKurt

Bu kadar kısa sürede usanmadan uzun yorum yapmanıza alkış!
Kimsenin teknik bilgilerden kaçtığı falan yok. Kişisel tartışmalara da çekmiyorum, ancak sizin ben uçak mühendisiyim ve sanki benim paylaştığım bilgiler doğru demeye getiriyorsunuz ve adamla dalga geçiyorsunuz. Devamlı konudan sıyrılmak için uzun uzun yorum yazıyorsunuz, kısa ve net bilgi paylaşın! Konuyu uzatmayın, hatalıysanız hatanızı kabul edin bu kadar. Laf kalabalalığı yapmayın, benimle uçak mühendisiyim gibi saçma yaklaşımınızdan dolayı ben de kendimi uzaylı olarak tanıtırım. Gerçek mühendisler laf kalabalığı yapmaz, kısa ve net bilgi verir.

Resmi bilgileri veriyorum ama adam hala uzun uzun yorum yazıyor konudan sıyrılmak için. Siz nesiniz bilmiyorum ama bu yaptığınız resmen tröllüktür.

Yine paylaşıyorum, MAKS 2021 fuarında Su-57 resmi teknik özellikleri, bizzat Sukhoi verdiği bilgiler! Aksini iddia eden, cahillik ve saçmalıktır!

Mesajı Paylaş

#611
@TRMKurt

Biliyorum şu anda klavye başındasınız ve yine konudan sıyrılmak için paralel alemden bahsedeceksiniz. Kısa kısa ve net bilgiler paylaşın!!! Mesajı Paylaş

#612
Alıntı yapılan: marmara - 13 Aralık 2024, 03:06:38@TRMKurt

Bu kadar kısa sürede usanmadan uzun yorum yapmanıza alkış!
Kimsenin teknik bilgilerden kaçtığı falan yok. Kişisel tartışmalara da çekmiyorum, ancak sizin ben uçak mühendisiyim ve sanki benim paylaştığım bilgiler doğru demeye getiriyorsunuz ve adamla dalga geçiyorsunuz. Devamlı konudan sıyrılmak için uzun uzun yorum yazıyorsunuz, kısa ve net bilgi paylaşın! Konuyu uzatmayın, hatalıysanız hatanızı kabul edin bu kadar. Laf kalabalalığı yapmayın, benimle uçak mühendisiyim gibi saçma yaklaşımınızdan dolayı ben de kendimi uzaylı olarak tanıtırım. Gerçek mühendisler laf kalabalığı yapmaz, kısa ve net bilgi verir.

Resmi bilgileri veriyorum ama adam hala uzun uzun yorum yazıyor konudan sıyrılmak için. Siz nesiniz bilmiyorum ama bu yaptığınız resmen tröllüktür.

Yine paylaşıyorum, MAKS 2021 fuarında Su-57 resmi teknik özellikleri, bizzat Sukhoi verdiği bilgiler! Aksini iddia eden, cahillik ve saçmalıktır!



Selamlar,

Dikkat ediyorum sürekli olarak aynı retorik ifadelerle tartışmayı kişisel bir düzleme çekmeye çalışıyorsunuz. Bunun yanı sıra sunduğunuz görselin Su-57'nin fuar sırasında tanıtılan özelliklerini içerdiğini belirtmekle yetiniyor ve bunu tartışılmaz bir gerçek olarak kabul ettirmeniz gerektiğini düşünüyorsunuz. Ancak burada bir noktayı kaçırıyorsunuz. Fuar panolarında sunulan bilgiler genellikle uçakların maksimum performans değerlerine dayanır ve operasyonel koşullardaki değişkenlikleri kapsamaz. Teknik bir tartışmada böyle bir panoyu "nihai gerçek" olarak sunmak ciddi bir eksik anlayışı cahilliği gösterir.

Öncelikle fuar panolarında belirtilen maksimum kalkış ağırlığı (38 ton), maksimum hız (2500 km/s), ve yük taşıma kapasitesi (7-8 ton) gibi değerler teorik sınırları temsil eder. Ancak bu değerlerin operasyonel koşullarda nasıl değiştiği, yük dağılımı yakıt miktarı ve savaş konfigürasyonuyla doğrudan ilişkilidir. Gerçek mühendislik analizi, sadece panolardaki verileri okumakla değil, bu verilerin bağlamını anlamakla yapılır. Eğer bu bağlamı dikkate almıyorsanız, sunduğunuz bilgiler yüzeysel olmaktan öteye geçemez.

Ayrıca "Laf kalabalığı yapmayın, benimle uçak mühendisiyim gibi saçma yaklaşımlar yapmayın" gibi ifadeleriniz, teknik bir tartışmayı bilimsel çerçevede sürdürmekten ziyade kişisel bir çatışmaya dönüştürme çabasıdır. Eğer gerçek bir uzmanlığınız varsa, kişisel saldırılardan ziyade sunduğunuz bilgileri detaylandırmanız ve karşı argümanları çürütmek için daha kapsamlı teknik analizler yapmanız beklenir. Ancak bunu yapmak yerine "bizzat Sukhoi'nin verdiği bilgiler" diyerek tartışmayı kapatmaya çalışıyorsunuz. Mühendislikte bu tür dogmatik yaklaşımların yeri yoktur olamazda.

Son olarak, "aksini iddia eden cahillik ve saçmalıktır" gibi ifadeleriniz, argümanlarınızı güçlendirmek yerine, kişisel yetersizliklerinizi örtbas etme çabası olarak algılıyorum ve normal karşılıyorum. Eğer bir tartışmayı kazanmak istiyorsanız, bunu yalnızca hakaretle değil, daha derinlemesine bilgi ve analitik düşünceyle yapmalısınız. Teknik detayları basitleştirerek veya mutlak doğru gibi sunarak bir tartışmada üstünlük sağlamazsınız.Aksine bu sizin teknik derinliğinizin sorgulanmasına yol açar.

Şimdi daha fazla retorik yerine sunduğunuz bilgilerinizi mühendislik temelleriyle zenginleştirmenizi ve tartışmayı bilimsel bir düzlemde sürdürmenizi öneriyorum. Aksi takdirde yalnızca bir tartışma değil bir ego-cahillik gösterisi yapıyorsunuz demektir ki zaten durum onu gösteriyor. 😊

Bu noktada yazıma  ara veriyorum yarın güçlü argümanlarla gelmenizi diliyorum.... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: TRMKurt - 13 Aralık 2024, 03:15:32
Alıntı yapılan: marmara - 13 Aralık 2024, 03:06:38@TRMKurt

Bu kadar kısa sürede usanmadan uzun yorum yapmanıza alkış!
Kimsenin teknik bilgilerden kaçtığı falan yok. Kişisel tartışmalara da çekmiyorum, ancak sizin ben uçak mühendisiyim ve sanki benim paylaştığım bilgiler doğru demeye getiriyorsunuz ve adamla dalga geçiyorsunuz. Devamlı konudan sıyrılmak için uzun uzun yorum yazıyorsunuz, kısa ve net bilgi paylaşın! Konuyu uzatmayın, hatalıysanız hatanızı kabul edin bu kadar. Laf kalabalalığı yapmayın, benimle uçak mühendisiyim gibi saçma yaklaşımınızdan dolayı ben de kendimi uzaylı olarak tanıtırım. Gerçek mühendisler laf kalabalığı yapmaz, kısa ve net bilgi verir.

Resmi bilgileri veriyorum ama adam hala uzun uzun yorum yazıyor konudan sıyrılmak için. Siz nesiniz bilmiyorum ama bu yaptığınız resmen tröllüktür.

Yine paylaşıyorum, MAKS 2021 fuarında Su-57 resmi teknik özellikleri, bizzat Sukhoi verdiği bilgiler! Aksini iddia eden, cahillik ve saçmalıktır!


Öncelikle fuar panolarında belirtilen maksimum kalkış ağırlığı (38 ton), maksimum hız (2500 km/s), ve yük taşıma kapasitesi (7-8 ton) gibi değerler teorik sınırları temsil eder. Ancak bu değerlerin operasyonel koşullarda nasıl değiştiği, yük dağılımı yakıt miktarı ve savaş konfigürasyonuyla doğrudan ilişkilidir. Gerçek mühendislik analizi, sadece panolardaki verileri okumakla değil, bu verilerin bağlamını anlamakla yapılır. Eğer bu bağlamı dikkate almıyorsanız, sunduğunuz bilgiler yüzeysel olmaktan öteye geçemez.

Jet uçaklarında, teorik ve pratik sınırlar nedir 2-3 cümle ile açıklayın.
Konudan sıyrılmak için yine laf kalabalığı yapıyorsunuz, madem hatanızı kabul edecek erdemlik yok sizde o zaman yukarıdaki soruma kısaca ve net cevap verin. Kıvırmak için resmi bilgileri bile kenara atacak kadar tröllük yapmaya başladınız.

Bu arada F-22'nin resmi teknik özelliklerini hala bekliyorum! Mesajı Paylaş

Arkadaşlar,

Konuyu tartışmak, konu üzerinden birbirinize laf sokmak değildir! Aranızda bir sorun varsa özel mesaj yoluyla halledebilirsiniz. Onun dışındaki kişisel hale getirdiğiniz tartışmalarınızı lütfen konu başlığı altında sürdürmeyiniz. Konu amacından sapmış ve diğer arkadaşlarımıza saygısızlık gibi bir şey oluyor bu durum! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#615
Alıntı yapılan: marmara - 13 Aralık 2024, 03:21:53Jet uçaklarında, teorik ve pratik sınırlar nedir 2-3 cümle ile açıklayın.
Konudan sıyrılmak için yine laf kalabalığı yapıyorsunuz, madem hatanızı kabul edecek erdemlik yok sizde o zaman yukarıdaki soruma kısaca ve net cevap verin. Kıvırmak için resmi bilgileri bile kenara atacak kadar tröllük yapmaya başladınız.

Bu arada F-22'nin resmi teknik özelliklerini hala bekliyorum!

Selamlar,

Bu noktada hala bazı konuları kabul edemiyor , kabullenemiyor ve kişisel alanlara çekerek konuyu bulandırıyorsunuz.

Şimdi bu benim bu konuda son teknik açıklamam olacak , hani sizin gibi google resimlerden resim paylaşıp fuar açıklamaları ile konuyu kirletmeden gerçek matematiksel veriler ile hem köydeki dayınız ile görüşüp hemde onunla beraber istişare ederek kahvede rus teknolojisini rahat bir şekilde kurtarabilirsiniz.

İlk sorunuza gelince;

Jet uçaklarında "teorik" ve "pratik" sınırlar arasındaki fark, bir uçağın fiziksel tasarımı ile operasyonel koşullar arasında oluşan farklardan kaynaklanır. Şimdi bunu açıklayalım:

Teorik Sınırlar:

  • Bu, uçağın maksimum tasarım kapasitesine göre belirlenen değerlerdir. Örneğin, maksimum kalkış ağırlığı (38 ton) veya maksimum hız (2500 km/s), rüzgarsız ortam, yakıt doluluğu, en düşük silah yükü ve yüksek irtifa gibi ideal koşullarda elde edilen değerlerdir.
  • Bu sınırlar, genellikle test sırasında veya mühendislik tasarımlarında ortaya konulan maksimum değerleri yansıtır.

Pratik Sınırlar:

  • Pratik sınırlar, operasyonel koşullarda değişiklik gösterir. Örneğin, bir savaş görevinde uçağın yakıt kapasitesi, silah yükü ve çevresel koşullara bağlı olarak maksimum hızı düşebilir.
  • Örneğin, bir Su-57 maksimum kalkış ağırlığında (38 ton) uçarken, sürüklenme direnci ve motor yüklenmesi nedeniyle maksimum hıza ulaşması mümkün değildir. Bu tür durumlar, pratik sınırları belirler.
  • Matematiksel olarak ifade edersek:

Maksimum hız = (Motor itki gücü - Sürüklenme direnci) / Toplam ağırlık

Eğer ağırlık (örneğin silahlar veya tam yakıt yükü) artarsa, hız düşer.

Bu nedenle, teorik değer olan 2500 km/s hız yalnızca optimize edilmiş koşullarda mümkündür.

F-22 ve Su-57 teknik özellikleri üzerine resmi Kaynaklı cevap vereceğim tabi burada ya üreticinin sitesinde yok 1.8 mach sallıyorsun atıyorsun tarzında bilinçsiz yorumlar yapacağınızı tekrardan biliyorum, Çünkü sizin dayandırabildiğiniz tek gerçekler link verileri ama işin mühendislik alanı çok başkadır.

F-22 Raptor Resmi Teknik Özellikleri:
Kaynak: Lockheed Martin Resmi Web Sitesi

  • Maksimum hız: Mach 2.0+ (yaklaşık 2410 km/s)
  • Süpersonik seyir hızı: Mach 1.8
  • Maksimum kalkış ağırlığı: 38,000 kg
  • Stealth teknolojisi: Düşük radar kesitiyle optimize edilmiş.
  • Silah taşıma kapasitesi: 6 dahili, 2 harici istasyon ile toplamda 8 adet.
Kaynak:
https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/f-22.html

Su-57 Resmi Teknik Özellikleri:
Kaynak: United Aircraft Corporation (UAC) Resmi Web Sitesi

  • Maksimum hız: 2500 km/s (teorik)
  • Maksimum kalkış ağırlığı: 38 ton
  • Silah taşıma kapasitesi: 7-10 ton (dahili ve harici kombinasyon teorik)
  • Radar menzili: 200 km
  • Motor: Saturn AL-41F1 motorları (İzdeliye-30 geliştirme aşamasında).

Kaynak:
https://www.uacrussia.ru/en/aircraft/lineup/military/su-57/

"Resmi kaynaklara dayanmıyorsunuz" ifadesi tamamen yanlış olduğunu belirtmek isterim. Yukarıdaki bilgiler, üretici firmalar ve resmi savunma sanayisi belgelerinden alınmıştır. Sizin fuar panosuna dayanarak yaptığınız çıkarımlar, bir uçağın operasyonel sınırlarını anlamak için yetersizdir. Fuar panolarında verilen maksimum değerler, belirli koşullarda geçerlidir ve operasyonel gerçeklikleri yansıtmaz.Eğer teknik olarak karşı argüman sunacaksanız, yukarıdaki kaynaklara dayalı net ve tutarlı verilerle bunu desteklemenizi öneririm. Aksi takdirde, tartışma yalnızca sizin bilgi kirliliğiniz temelinde kalır.

Diğer Rusca Kaynaklar:

F-22 Raptor ve Su-57 savaş uçaklarının teknik özellikleri ve performansları hakkında daha derinlemesine bilgi edinmek için aşağıdaki Rusça kaynakları ayrıca inceleyebilirsiniz:

"Су-57: Технические характеристики и возможности"

Bu makale, Su-57'nin tasarımı, teknik özellikleri ve operasyonel yetenekleri hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır.

https://www.aex.ru/docs/3/2024/11/15/3354/

"Ф-22 Раптор: Обзор и технические характеристики"

Bu kaynak, F-22 Raptor'un tasarımı, performans özellikleri ve hizmet geçmişi üzerine kapsamlı bir analiz sağlamaktadır.

https://www.airwar.ru/enc/fighter/f22.html

Bu Rusça kaynaklar, her iki uçağın da teknik detayları ve operasyonel kapasiteleri hakkında daha geniş bir perspektif tarafınıza sunucaktır.

Yukarıdaki kaynaklar dahil olmak üzere.Rusça kaynaklar Su-57'nin 10 tonluk silah taşıma kapasitesini desteklemekte. Örneğin, samoletos.ru sitesinde şu ifade yer almaktadır:

"Максимальная боевая нагрузка составляет 10 тонн, а снаряды могут быть размещены на 16 точках подвески, включая восемь внутренних и восемь внешних."

Bu, Su-57'nin maksimum 10 tonluk silah yükünü taşıyabildiğini ve bu silahların sekiz dahili ve sekiz harici olmak üzere toplam 16 askı noktasına yerleştirilebileceğini belirtmektedir.Benzer şekilde, RIA Novosti tarafından yayınlanan bir makalede şu bilgi bulunmaktadır:

"Максимальная боевая нагрузка самолета – 10 тонн."

Bu da Su-57'nin maksimum 10 tonluk savaş yüküne sahip olduğunu doğrulamaktadır.Bu bilgiler, Su-57'nin 10 tonluk silah taşıma kapasitesine sahip olduğunu açıkça göstermektedir.

F-22 Raptor'un süpersonik seyir hızı (art yakıcı kullanmadan ulaşabildiği maksimum hız) hakkında resmi ve güvenilir kaynaklardan elde edilen bilgiler şu şekildedir:

Lockheed Martin F-22 Raptor Hız Bilgisi:

Lockheed Martin'in "F-22 Raptor Fast Facts" belgesinde F-22'nin süpersonik seyir yeteneğine sahip olduğu belirtilmektedir. Ancak, spesifik bir Mach sayısı verilmemiştir. Bununda sebebi F-22'nin supersonic kabiliyetinin gizli tutulmasıdır. Ama bizim gibi haacılık uzmanları bu hesaplamaları yaparak tahmini değerleri ortaya çıkarır ve analiz eder. Yani 1.8 mach hız kafadan sallanan bir rakam değildir.

  • Air Force Technology: Air Force Technology sitesinde, F-22'nin art yakıcı kullanmadan Mach 1.5 hızında seyir yapabildiği ifade edilmektedir.
  • Global Security: Global Security'de, F-22'nin art yakıcı kullanmadan Mach 1.72 hızına ulaşabildiği bilgisi yer almaktadır.

Bu kaynaklar, F-22 Raptor'un art yakıcı kullanmadan Mach 1.5 ile Mach 1.8 arasında değişen hızlarda süpersonik seyir yapabildiğini göstermektedir. Ancak, Lockheed Martin gibi resmi üretici kaynaklar spesifik hız değerleri vermemektedir. Dolayısıyla, kesin bir değer belirtmek zordur ve farklı kaynaklar arasında küçük farklılıklar bulunmaktadır. Ama bu durum matematiksel ifadeler ile tahmin etmeyi engellemez.

F-22'ye Özgü Süpersonik Seyir:

F119 Motorları: F-22'nin Pratt & Whitney tarafından geliştirilen F119 motorları art yakıcı kullanmadan Mach 1.5-1.8 aralığında uzun süre süpersonik seyir yapabilecek şekilde özel olarak tasarlanmıştır. Bu, F-22'ye has bir özelliktir ve hava üstünlüğü görevlerinde rakipsiz hale getirir.

  • Stealth Aerodinamik Yapı: F-22'nin tasarımı düşük radar görünürlüğü (stealth) ile birleştirilen aerodinamik optimizasyon sayesinde yüksek hızlarda düşük sürtünme sağlar. Bu tasarım, süpersonik seyir için optimize edilmiştir.
  • Görev Konsepti: F-22'nin hava üstünlüğü sağlamak için geliştirilmiş olması, bu özelliği ona öncelikli bir yetenek olarak kazandırmıştır. Dolayısıyla, süpersonik seyir, F-22'nin temel görev profiline tam uyumludur.

F-22'nin 1.8 Mach süpersonik seyir hızının üretici (Lockheed Martin) veya ABD Hava Kuvvetleri gibi resmi kaynaklar tarafından açıkça belirtilmemesinin birkaç teknik ve stratejik nedeni olduğunu değerlendiriyoruz. Bu, askeri ve endüstriyel bilgi güvenliği politikalarının bir sonucudur.

İşte bu durumun açıklaması:

1.Askeri Bilgi Güvenliği ve Stratejik Sırların Korunması

  • Hız ve Performans Bilgisi: 1.8 Mach süpersonik seyir hızı F-22'nin operasyonel üstünlüğünün bir göstergesidir. Ancak bu hızın resmi olarak doğrulanması, düşman kuvvetlerinin uçak hakkında stratejik analiz yapmasına olanak tanır.
  • Örneğin düşman ülkeler, radar teknolojilerini ve füze sistemlerini bu hız bilgisine göre optimize edebilir. Süpersonik seyir hızı hem F-22'nin radar kesit alanını hem de yakıt tüketimini etkilediğinden, bu bilgiler operasyonel sır olarak saklanır.
  • Hedef Angajman Mesafesi: 1.8 Mach gibi yüksek bir süpersonik seyir hızı uçağın hava-hava angajman menzilini etkiler. Bu hız bilgisi açıklanırsa düşman kuvvetleri, F-22'nin angajman kapasitesini daha iyi tahmin edebilir ve karşı taktikler geliştirebilir.

2. Rekabet Avantajının Korunması

  • F-22'nin Teknolojik Üstünlüğü: F-22 süpersonik seyir kabiliyetiyle diğer 5. nesil uçaklara göre üstünlük sağlamaktadır. Bu bilginin kamuya açıklanması, rakip üreticilere (örneğin Sukhoi veya Chengdu gibi firmalara) performans verilerini analiz etme ve kendi uçaklarını geliştirme şansı verebilir.
  • Diğer Uçaklardan Farklılaştırma: F-22'nin Mach 1.8 süpersonik seyir hızı gibi bilgilerin açıklanması Lockheed Martin'in F-35 gibi diğer uçaklarının pazarlamasını olumsuz etkileyebilir. F-35 gibi daha düşük hızlarda çalışan uçakların satış stratejileri etkilenebilir.

3.Operasyonel Esneklik Sağlama

Görev Koşullarına Göre Değişiklik: F-22'nin süpersonik seyir hızı, görev koşullarına, yük durumuna ve yakıt miktarına bağlı olarak değişiklik gösterebilir.Örneğin:Hafif yükle 1.8 Mach'a ulaşabilirken,
Tam silah ve yakıt yükünde bu hız düşebilir.Resmi olarak hız bilgisi açıklanırsa bu durum operasyonel farklılıkları düşman tarafından analiz edilebilir hale getirir.

4. Tartışmalı Algılardan Kaçınma

Eleştiri Riski: 1.8 Mach süpersonik seyir kapasitesinin açıkça belirtilmesi teknik olarak doğru olsa bile operasyonel durumlarda (tam yüklü veya düşük irtifada) bu hızların elde edilememesi nedeniyle eleştirilebilir. Lockheed Martin bu tür potansiyel tartışmalardan kaçınmak için bu tür bilgileri genellikle gizli tutar.

Farklı Durumlarda Performans Değişiklikleri: Süpersonik seyir hızı yalnızca yüksek irtifalarda tam anlamıyla elde edilebilir. Düşük irtifa veya tam silah yükünde bu hız düşebilir. Bu nedenle açık bir rakam verilmesi kullanıcılar arasında yanlış algılamalara neden olabilir.

Sonuç ve değerlendirme:

F-22'nin 1.8 Mach süpersonik seyir hızı, hem askeri hem de endüstriyel nedenlerle resmi olarak açıklanmamaktadır. Bu durum, F-22'nin üstünlüğünü koruma, stratejik sırları saklama ve rakiplerin analiz yapmasını engelleme amacına dayanır. Hız bilgisi, özellikle askeri uçaklar için operasyonel avantajın bir parçasıdır ve bu tür bilgilerin gizli tutulması olağandır. F-22'nin hız bilgisi üzerine yapılan tartışmalar, bu nedenle genellikle bağımsız uzman analizlerine ve sınırlı verilere dayalıdır.

Peki matematiksel olarak 1.8 mach hizi oldugunu nasil ispat ederiz bunu anlatmak gerekir ise;1.8 Mach süpersonik seyir hızını matematiksel olarak hesaplamak için elimizdeki teknik verilere dayanarak bir analiz yapabiliriz. Bunun için uçak aerodinamiği ve motor performansı prensiplerini kullanarak tahminde bulunabiliriz.

F-22'nin 1.8 Mach Hıza Eriştiğini İspatlamak İçin Gerekli Bilgiler:
  • Motor İtki Gücü (F): Pratt & Whitney F119 motoru, yaklaşık 156 kN itki gücü sağlar. F-22'de iki motor olduğu için toplam itki gücü 312 kN olur.
  • Uçağın Ağırlığı (W): Operasyonel ağırlık (yakıt ve hafif silah yüküyle): 29,000 kg (yaklaşık 285 kN).
  • Sürüklenme Katsayısı (Cd): Stealth tasarımı sayesinde düşük sürüklenme katsayısına sahiptir; yaklaşık 0.02.
  • Kanat Alanı (S): F-22'nin kanat alanı 78 m².
  • Hava Yoğunluğu (ρ): 11,000 metre irtifada hava yoğunluğu yaklaşık 0.364 kg/m³.
  • Süpersonik Seyir Hızı (V): Mach 1.8 (~2,205 km/s, 611 m/s).

Birinci Adım Sürüklenme Gücünü Hesaplama:

Sürüklenme gücü, sürüklenme katsayısı, hava yoğunluğu, kanat alanı ve hızın karesine bağlıdır. Formül şudur:
(detaylı görebilmek için üzerine tıklayınız) .

Yerine koyalım:

(detaylı görebilmek için üzerine tıklayınız) .

İkinci Adım İtki ve Sürüklenme Dengesini Hesaplayalım:

(detaylı görebilmek için üzerine tıklayınız) .

Süpersonik seyir hızında motorların sağladığı itki (thrust) sürüklenme kuvvetini dengelemek zorundadır. F-22'nin iki motoru toplamda 312 kN itki sağlar. Süpersonik seyirde art yakıcı kullanılmadığından motorun temel itki gücünün yaklaşık %60-70'ini kullanırız. Yani:

(detaylı görebilmek için üzerine tıklayınız) .

Bu değer süpersonik hızlarda sürüklenmeyi kolaylıkla dengeler.Çünkü sürüklenme kuvveti 1.06 kN seviyesindedir. Geri kalan itki gücü uçağı Mach 1.8 hızına ulaştırmaya yetecek şekilde aerodinamik kaldırmayı destekler.

Adım 3: Hızın Mach Cinsinden Karşılığı

Mach sayısı şu formülle hesaplanır:

(detaylı görebilmek için üzerine tıklayınız) .

  • V: Uçağın hızı (611 m/s),
  • a: Sıcaklığa bağlı ses hızı (standart atmosfer koşullarında 11 km irtifada yaklaşık 340 m/s).

Sonuç:

Matematiksel hesaplama F-22'nin süpersonik seyir hızının Mach 1.8 civarında olduğunu desteklemektedir. Bu hız motor gücü, düşük sürüklenme katsayısı ve aerodinamik tasarımıyla uyumludur. Resmi olarak belirtilmemiş olsa da bu değer hem teknik analizlere hem de bağımsız raporlara dayalı olarak makul kabul edilmektedir. Mesajı Paylaş

#616
Alıntı yapılan: marmara - 13 Aralık 2024, 02:28:18
Alıntı yapılan: TRMKurt - 13 Aralık 2024, 01:30:23Öncelik ile sivil hayattaki hava sataşmaları sırasında it dalaşı olasılığı, askeri operasyonlardan tamamen farklı bir bağlamda ele alınmalıdır. Örneğin, bir F-22'nin bir Su-35 ile "sivil hava sahasında" yakın mesafede bir angajmana girmesi, düşmanlık eşiğini gereksiz yere yükseltebilir ve diplomatik sonuçlar doğurabilir. Bu tür olaylarda amaç, genellikle bölgesel hava sahasını korumak ve herhangi bir provokasyona aşırı tepki vermemektir. F-16 gibi daha az stratejik ve daha yaygın kullanılan uçakların bu görevlerde tercih edilmesi, F-22'nin yetersizliğiyle değil, risk yönetimi ve maliyet etkinliğiyle ilgilidir diye 50 defa söyledim yine tekrarlıyorum umarım 51.ci kere söyletmezsiniz.

Sivil hayatta Su-35 pilotu için karşısında kim var ilgilendirmez, kim olursa olsun herkes ile it dalaşı yapar. Bu iddianız çürüteyim, F-22 maliyet etkinliği ile alakası yok. Aynı bölgede Alaska yakınlarında Rusya-ABD ilişkileri bu kadar limoni değil iken 3-4 defa yalnız uçan Tu-95 karşı hava önleme uçuşu yapmıştır. ABD bunu bilerek ayının yanında eşlik eden Rus jeti olmadığı için göndermiştir. Bu sefer yanında Su-35 olunca fare gibi üssünde saklanmanın olabilecek it dalaşından kaçmanın bir sebebi ve kanıtıdır, başka hiç bir bahanesi olamaz. Ukrayna savaşına kadar Rus stratejik bombardiman uçakları yalnız uçardı, yanında eşlik eden jetler olmazdı.



https://theaviationist.com/2019/05/22/for-the-second-day-in-a-row-us-f-22-jets-intercept-russian-tu-95-bombers-and-su-35-fighters-entering-alaskan-adiz/

https://theaviationgeekclub.com/usaf-f-22-rapotrs-recently-intercepted-russian-tu-95-bear-strategic-bomber-approaching-coast-alaska/amp/

Şu şekilde önleme uçuşu yapılırken Tu-95 içinde özel sistemler kurularak F-22 veya F-35'in radar görünürlük , rcs değerleri tespit edilemez mi?

F-22 Raptor veya F-35 Lightning II gibi hayalet uçakları radar tarafından görünür kılmak için kullanılan radar reflektörleri ile mi uçuyor bu önleme uçuşlarında acaba  , düşman gizil görünürlük sınırlarını anlamasın  diye? Mesajı Paylaş

Evet f22 de reflektör ve harici yakıt tankı kullanarak rcs'değerlerini gizlemek istiyor sn.marmara'nın f22 ve tu95 önleme kaynaklarında bu durum belirtilmiş Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: TRMKurt - 13 Aralık 2024, 11:31:15F-22 Raptor Resmi Teknik Özellikleri:
Kaynak: Lockheed Martin Resmi Web Sitesi

  • Maksimum hız: Mach 2.0+ (yaklaşık 2410 km/s)
  • Süpersonik seyir hızı: Mach 1.8
  • Maksimum kalkış ağırlığı: 38,000 kg
  • Stealth teknolojisi: Düşük radar kesitiyle optimize edilmiş.
  • Silah taşıma kapasitesi: 6 dahili, 2 harici istasyon ile toplamda 8 adet.
Kaynak:
https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/f-22.html

Üyelerimiz okurken sıkılmasın, kısa vet yazıyım. Her birine ayrı ayrı olarak cevap vereceğim.

Verdiğiniz linkte F-22 teknik özellikleri yok, hiç bir internet aleminde resmi bilgileri bulamazsınız. Tüm verileriniz yalan ve yalnıştır.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: TRMKurt - 13 Aralık 2024, 11:31:15Su-57 Resmi Teknik Özellikleri:
Kaynak: United Aircraft Corporation (UAC) Resmi Web Sitesi

  • Maksimum hız: 2500 km/s (teorik)
  • Maksimum kalkış ağırlığı: 38 ton
  • Silah taşıma kapasitesi: 7-10 ton (dahili ve harici kombinasyon teorik)
  • Radar menzili: 200 km
  • Motor: Saturn AL-41F1 motorları (İzdeliye-30 geliştirme aşamasında).

Kaynak:
https://www.uacrussia.ru/en/aircraft/lineup/military/su-57/

Verdiğiniz link Rus Birleşik Havacılık Şirketine ait ve bu sayfada Su-57 teknik özellikleri yok.
Şimdi verileriniz benim paylaştığım resmi teknik özelliklerinden sonra değişmiş. Demek ki yalanlarınızı kendiniz de kabul ettiniz.

Sizden hala Su-57 ve F-22 resmi sayfasından veya resmı ağızdan teknik özellikleri hakkında paylaşmanızı bekliyorum!


Benim verdiğim resmi teknik özellikler




Sizin verdiğiniz yalanlar
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz