Su-57 (T-50) PAKFA

Başlatan AVCI, 29 Ocak 2010, 11:55:59

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: TRMKurt - 13 Aralık 2024, 11:31:15Selamlar,

Bu noktada hala bazı konuları kabul edemiyor , kabullenemiyor ve kişisel alanlara çekerek konuyu bulandırıyorsunuz.

Şimdi bu benim bu konuda son teknik açıklamam olacak , hani sizin gibi google resimlerden resim paylaşıp fuar açıklamaları ile konuyu kirletmeden gerçek matematiksel veriler ile hem köydeki dayınız ile görüşüp hemde onunla beraber istişare ederek kahvede rus teknolojisini rahat bir şekilde kurtarabilirsiniz.

İlk sorunuza gelince;

Jet uçaklarında "teorik" ve "pratik" sınırlar arasındaki fark, bir uçağın fiziksel tasarımı ile operasyonel koşullar arasında oluşan farklardan kaynaklanır. Şimdi bunu açıklayalım:

Teorik Sınırlar:

  • Bu, uçağın maksimum tasarım kapasitesine göre belirlenen değerlerdir. Örneğin, maksimum kalkış ağırlığı (38 ton) veya maksimum hız (2500 km/s), rüzgarsız ortam, yakıt doluluğu, en düşük silah yükü ve yüksek irtifa gibi ideal koşullarda elde edilen değerlerdir.
  • Bu sınırlar, genellikle test sırasında veya mühendislik tasarımlarında ortaya konulan maksimum değerleri yansıtır.

Pratik Sınırlar:

  • Pratik sınırlar, operasyonel koşullarda değişiklik gösterir. Örneğin, bir savaş görevinde uçağın yakıt kapasitesi, silah yükü ve çevresel koşullara bağlı olarak maksimum hızı düşebilir.
  • Örneğin, bir Su-57 maksimum kalkış ağırlığında (38 ton) uçarken, sürüklenme direnci ve motor yüklenmesi nedeniyle maksimum hıza ulaşması mümkün değildir. Bu tür durumlar, pratik sınırları belirler.
  • Matematiksel olarak ifade edersek:

Maksimum hız = (Motor itki gücü - Sürüklenme direnci) / Toplam ağırlık

Eğer ağırlık (örneğin silahlar veya tam yakıt yükü) artarsa, hız düşer.

Bu nedenle, teorik değer olan 2500 km/s hız yalnızca optimize edilmiş koşullarda mümkündür.

F-22 ve Su-57 teknik özellikleri üzerine resmi Kaynaklı cevap vereceğim tabi burada ya üreticinin sitesinde yok 1.8 mach sallıyorsun atıyorsun tarzında bilinçsiz yorumlar yapacağınızı tekrardan biliyorum, Çünkü sizin dayandırabildiğiniz tek gerçekler link verileri ama işin mühendislik alanı çok başkadır.

Havacılıkta teork sınırlama diye bir şey yoktur, uçağın azami(servis sınırlaması) vardır, bazen pratik sınırlaması olarak da geçer. Yani, hizmete girmiş jetin görev sırısında azami irtifası veya hızı vardır. Resmi paylaşımlarda yukarıda verdiğim özellikler geçerlidir. Su-57'nin görev sırasında azami kalkış ağırlığı 38 ton ve azami irtifası 20000m.

Mesela resmi olarak modeline göre MiG-25'in azami irtifası 20000-23000m olarak değişir.
Ancak bu uçağın rekoru vardır, uçak minimum yakıt ile, hatta boyasız, radarsız, içindeki bazı mühabere sırasında gereken parçaları olmaksızın uçtuğu irtifa rekoru vardır 36000m yüksekliğe kadar tırmanmıştır.

Su-57, F-16 veya EF bile 25000m irtifaya rahatlıkla uçabilir. Jetlerde azami hızı ve irtifası demek, maksimum yakıt, silah yüküyle çıkabileceği hız ve irtifadır.


Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: marmara - 13 Aralık 2024, 14:40:26
Alıntı yapılan: TRMKurt - 13 Aralık 2024, 11:31:15F-22 Raptor Resmi Teknik Özellikleri:
Kaynak: Lockheed Martin Resmi Web Sitesi

  • Maksimum hız: Mach 2.0+ (yaklaşık 2410 km/s)
  • Süpersonik seyir hızı: Mach 1.8
  • Maksimum kalkış ağırlığı: 38,000 kg
  • Stealth teknolojisi: Düşük radar kesitiyle optimize edilmiş.
  • Silah taşıma kapasitesi: 6 dahili, 2 harici istasyon ile toplamda 8 adet.
Kaynak:
https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/f-22.html

Üyelerimiz okurken sıkılmasın, kısa vet yazıyım. Her birine ayrı ayrı olarak cevap vereceğim.

Verdiğiniz linkte F-22 teknik özellikleri yok, hiç bir internet aleminde resmi bilgileri bulamazsınız. Tüm verileriniz yalan ve yalnıştır.


Selamlar,

Merak etmeyin bu forumun üyeleri sizin gibi verilen bilgilerin değerini anlamamazlık yapmazlar.

Siz kendinizi avutmaya devam edin. Neticede malesef bu konularda hem mühendislik hemde teknik açıdan oldukça zayıfsınız.

Sayın Skywolf a saygımdan uzatmayacağım ama dediğim gibi savunduğunuz uçağın teknik verilerinden bir habersiniz.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: TRMKurt - 13 Aralık 2024, 11:31:15Lockheed Martin F-22 Raptor Hız Bilgisi:

Lockheed Martin'in "F-22 Raptor Fast Facts" belgesinde F-22'nin süpersonik seyir yeteneğine sahip olduğu belirtilmektedir. Ancak, spesifik bir Mach sayısı verilmemiştir. Bununda sebebi F-22'nin supersonic kabiliyetinin gizli tutulmasıdır. Ama bizim gibi haacılık uzmanları bu hesaplamaları yaparak tahmini değerleri ortaya çıkarır ve analiz eder. Yani 1.8 mach hız kafadan sallanan bir rakam değildir.

  • Air Force Technology: Air Force Technology sitesinde, F-22'nin art yakıcı kullanmadan Mach 1.5 hızında seyir yapabildiği ifade edilmektedir.
  • Global Security: Global Security'de, F-22'nin art yakıcı kullanmadan Mach 1.72 hızına ulaşabildiği bilgisi yer almaktadır.

Bu kaynaklar, F-22 Raptor'un art yakıcı kullanmadan Mach 1.5 ile Mach 1.8 arasında değişen hızlarda süpersonik seyir yapabildiğini göstermektedir. Ancak, Lockheed Martin gibi resmi üretici kaynaklar spesifik hız değerleri vermemektedir. Dolayısıyla, kesin bir değer belirtmek zordur ve farklı kaynaklar arasında küçük farklılıklar bulunmaktadır. Ama bu durum matematiksel ifadeler ile tahmin etmeyi engellemez.

F-22'ye Özgü Süpersonik Seyir:

F119 Motorları: F-22'nin Pratt & Whitney tarafından geliştirilen F119 motorları art yakıcı kullanmadan Mach 1.5-1.8 aralığında uzun süre süpersonik seyir yapabilecek şekilde özel olarak tasarlanmıştır. Bu, F-22'ye has bir özelliktir ve hava üstünlüğü görevlerinde rakipsiz hale getirir.

  • Stealth Aerodinamik Yapı: F-22'nin tasarımı düşük radar görünürlüğü (stealth) ile birleştirilen aerodinamik optimizasyon sayesinde yüksek hızlarda düşük sürtünme sağlar. Bu tasarım, süpersonik seyir için optimize edilmiştir.
  • Görev Konsepti: F-22'nin hava üstünlüğü sağlamak için geliştirilmiş olması, bu özelliği ona öncelikli bir yetenek olarak kazandırmıştır. Dolayısıyla, süpersonik seyir, F-22'nin temel görev profiline tam uyumludur.

F-22'nin 1.8 Mach süpersonik seyir hızının üretici (Lockheed Martin) veya ABD Hava Kuvvetleri gibi resmi kaynaklar tarafından açıkça belirtilmemesinin birkaç teknik ve stratejik nedeni olduğunu değerlendiriyoruz. Bu, askeri ve endüstriyel bilgi güvenliği politikalarının bir sonucudur.

İşte bu durumun açıklaması:

1.Askeri Bilgi Güvenliği ve Stratejik Sırların Korunması

  • Hız ve Performans Bilgisi: 1.8 Mach süpersonik seyir hızı F-22'nin operasyonel üstünlüğünün bir göstergesidir. Ancak bu hızın resmi olarak doğrulanması, düşman kuvvetlerinin uçak hakkında stratejik analiz yapmasına olanak tanır.
  • Örneğin düşman ülkeler, radar teknolojilerini ve füze sistemlerini bu hız bilgisine göre optimize edebilir. Süpersonik seyir hızı hem F-22'nin radar kesit alanını hem de yakıt tüketimini etkilediğinden, bu bilgiler operasyonel sır olarak saklanır.
  • Hedef Angajman Mesafesi: 1.8 Mach gibi yüksek bir süpersonik seyir hızı uçağın hava-hava angajman menzilini etkiler. Bu hız bilgisi açıklanırsa düşman kuvvetleri, F-22'nin angajman kapasitesini daha iyi tahmin edebilir ve karşı taktikler geliştirebilir.

2. Rekabet Avantajının Korunması

  • F-22'nin Teknolojik Üstünlüğü: F-22 süpersonik seyir kabiliyetiyle diğer 5. nesil uçaklara göre üstünlük sağlamaktadır. Bu bilginin kamuya açıklanması, rakip üreticilere (örneğin Sukhoi veya Chengdu gibi firmalara) performans verilerini analiz etme ve kendi uçaklarını geliştirme şansı verebilir.
  • Diğer Uçaklardan Farklılaştırma: F-22'nin Mach 1.8 süpersonik seyir hızı gibi bilgilerin açıklanması Lockheed Martin'in F-35 gibi diğer uçaklarının pazarlamasını olumsuz etkileyebilir. F-35 gibi daha düşük hızlarda çalışan uçakların satış stratejileri etkilenebilir.

3.Operasyonel Esneklik Sağlama

Görev Koşullarına Göre Değişiklik: F-22'nin süpersonik seyir hızı, görev koşullarına, yük durumuna ve yakıt miktarına bağlı olarak değişiklik gösterebilir.Örneğin:Hafif yükle 1.8 Mach'a ulaşabilirken,
Tam silah ve yakıt yükünde bu hız düşebilir.Resmi olarak hız bilgisi açıklanırsa bu durum operasyonel farklılıkları düşman tarafından analiz edilebilir hale getirir.

4. Tartışmalı Algılardan Kaçınma

Eleştiri Riski: 1.8 Mach süpersonik seyir kapasitesinin açıkça belirtilmesi teknik olarak doğru olsa bile operasyonel durumlarda (tam yüklü veya düşük irtifada) bu hızların elde edilememesi nedeniyle eleştirilebilir. Lockheed Martin bu tür potansiyel tartışmalardan kaçınmak için bu tür bilgileri genellikle gizli tutar.

Farklı Durumlarda Performans Değişiklikleri: Süpersonik seyir hızı yalnızca yüksek irtifalarda tam anlamıyla elde edilebilir. Düşük irtifa veya tam silah yükünde bu hız düşebilir. Bu nedenle açık bir rakam verilmesi kullanıcılar arasında yanlış algılamalara neden olabilir.

Sonuç ve değerlendirme:

F-22'nin 1.8 Mach süpersonik seyir hızı, hem askeri hem de endüstriyel nedenlerle resmi olarak açıklanmamaktadır. Bu durum, F-22'nin üstünlüğünü koruma, stratejik sırları saklama ve rakiplerin analiz yapmasını engelleme amacına dayanır. Hız bilgisi, özellikle askeri uçaklar için operasyonel avantajın bir parçasıdır ve bu tür bilgilerin gizli tutulması olağandır. F-22'nin hız bilgisi üzerine yapılan tartışmalar, bu nedenle genellikle bağımsız uzman analizlerine ve sınırlı verilere dayalıdır.

Peki matematiksel olarak 1.8 mach hizi oldugunu nasil ispat ederiz bunu anlatmak gerekir ise;1.8 Mach süpersonik seyir hızını matematiksel olarak hesaplamak için elimizdeki teknik verilere dayanarak bir analiz yapabiliriz. Bunun için uçak aerodinamiği ve motor performansı prensiplerini kullanarak tahminde bulunabiliriz.

F-22'nin 1.8 Mach Hıza Eriştiğini İspatlamak İçin Gerekli Bilgiler:
  • Motor İtki Gücü (F): Pratt & Whitney F119 motoru, yaklaşık 156 kN itki gücü sağlar. F-22'de iki motor olduğu için toplam itki gücü 312 kN olur.
  • Uçağın Ağırlığı (W): Operasyonel ağırlık (yakıt ve hafif silah yüküyle): 29,000 kg (yaklaşık 285 kN).
  • Sürüklenme Katsayısı (Cd): Stealth tasarımı sayesinde düşük sürüklenme katsayısına sahiptir; yaklaşık 0.02.
  • Kanat Alanı (S): F-22'nin kanat alanı 78 m².
  • Hava Yoğunluğu (ρ): 11,000 metre irtifada hava yoğunluğu yaklaşık 0.364 kg/m³.
  • Süpersonik Seyir Hızı (V): Mach 1.8 (~2,205 km/s, 611 m/s).

Birinci Adım Sürüklenme Gücünü Hesaplama:

Sürüklenme gücü, sürüklenme katsayısı, hava yoğunluğu, kanat alanı ve hızın karesine bağlıdır. Formül şudur:
(detaylı görebilmek için üzerine tıklayınız) .

Yerine koyalım:

(detaylı görebilmek için üzerine tıklayınız) .

İkinci Adım İtki ve Sürüklenme Dengesini Hesaplayalım:

(detaylı görebilmek için üzerine tıklayınız) .

Süpersonik seyir hızında motorların sağladığı itki (thrust) sürüklenme kuvvetini dengelemek zorundadır. F-22'nin iki motoru toplamda 312 kN itki sağlar. Süpersonik seyirde art yakıcı kullanılmadığından motorun temel itki gücünün yaklaşık %60-70'ini kullanırız. Yani:

(detaylı görebilmek için üzerine tıklayınız) .

Bu değer süpersonik hızlarda sürüklenmeyi kolaylıkla dengeler.Çünkü sürüklenme kuvveti 1.06 kN seviyesindedir. Geri kalan itki gücü uçağı Mach 1.8 hızına ulaştırmaya yetecek şekilde aerodinamik kaldırmayı destekler.

Adım 3: Hızın Mach Cinsinden Karşılığı

Mach sayısı şu formülle hesaplanır:

(detaylı görebilmek için üzerine tıklayınız) .

  • V: Uçağın hızı (611 m/s),
  • a: Sıcaklığa bağlı ses hızı (standart atmosfer koşullarında 11 km irtifada yaklaşık 340 m/s).

Sonuç:

Matematiksel hesaplama F-22'nin süpersonik seyir hızının Mach 1.8 civarında olduğunu desteklemektedir. Bu hız motor gücü, düşük sürüklenme katsayısı ve aerodinamik tasarımıyla uyumludur. Resmi olarak belirtilmemiş olsa da bu değer hem teknik analizlere hem de bağımsız raporlara dayalı olarak makul kabul edilmektedir.

Bu paylaşımınız ve heseplamalarınız hiç bir resmi bilgilere dayanmaksızın paylaştığınız bilgilerdir. Doğruluk payı olmadığına göre yalandır.

ATAK T129 Helikopterin teknik özellikerli aşağıdaki gibidir dersem ve bunu Kanıtlayacak resmi bilgi olmadığına göre yalan olduğu ortaya çıkar. Bu yalanı yiyecek forumda üye varsa elini kaldırsın

Peki matematiksel olarak 1.8 mach hizi oldugunu nasil ispat ederiz bunu anlatmak gerekir ise;1.8 Mach süpersonik seyir hızını matematiksel olarak hesaplamak için elimizdeki teknik verilere dayanarak bir analiz yapabiliriz. Bunun için uçak aerodinamiği ve motor performansı prensiplerini kullanarak tahminde bulunabiliriz.

Bu değer süpersonik hızlarda sürüklenmeyi kolaylıkla dengeler.Çünkü sürüklenme kuvveti 1.06 kN seviyesindedir. Geri kalan itki gücü uçağı Mach 1.8 hızına ulaştırmaya yetecek şekilde aerodinamik kaldırmayı destekler.
Mesajı Paylaş

#623
Alıntı yapılan: TRMKurt - 13 Aralık 2024, 15:10:26Selamlar,

Merak etmeyin bu forumun üyeleri sizin gibi verilen bilgilerin değerini anlamamazlık yapmazlar.

Siz kendinizi avutmaya devam edin. Neticede malesef bu konularda hem mühendislik hemde teknik açıdan oldukça zayıfsınız.

Sayın Skywolf a saygımdan uzatmayacağım ama dediğim gibi savunduğunuz uçağın teknik verilerinden bir habersiniz.


Şu ana kadar iddialarınız doğrulayacak hiç bir remi bilgi ve teknik özellikleri paylaşmadınız. Hatta resmi ağızdan paylaşım veya pilotların açıklaması bile yoktu.
İddialar doğrulanmadığı sürece yalandır. Mesajı Paylaş

#624
Alıntı yapılan: Denizci16 - 13 Aralık 2024, 14:35:21Evet f22 de reflektör ve harici yakıt tankı kullanarak rcs'değerlerini gizlemek istiyor sn.marmara'nın f22 ve tu95 önleme kaynaklarında bu durum belirtilmiş

Yakıt tanklarını RCS değerini gizlemek için değil de menzili yetmediği için takmıştır dersek daha doğru olur.
Tu-95 Ayı Bering denizi üzerinde uçuyor, Türkiye yüzölçümünden yaklaşık 3 kat büyük deniz.
Elmendorf hava üssünden kalkan F-22 görev uçuş menzili yetmeyebilir, yani gidiş dönüş menzili diyelim. Tam hangi bölgede uçuyor, ne kadar süre önleme yapacak gibi bir sürü hesaplamalar yapılır. Ayrıca jetlerde gidiş-dönüş menzili hesaplanırken  ortalama 20% yakıt fazla olarak eklenir, olur da herhangi beklenmedik durumlara karşı riske etmemek için.

Mesajı Paylaş

#625
Anlamadığım bir şey var. Her iki uçağın da tam teknik verileri, (doğal olarak) resmen açıklanmadı. O zaman nasıl oluyor da bu uçakların özellikleri hakkında sözümona mühendislik tartışması yapabiliyorsunuz?

Tam ve detaylı teknik verileri resmi olarak açıklanmış veya labaratuvarda ölçülmüş nesneler üzerinde mühendislik tartışması yapılabilir. Diğer her türlü tartışma, tartışanlar isterseler "Prof. Dr." titrine sahip olsunlar, yalnızca kahvehane muhabbetidir; naçizane nazarımda. Mühendislik tartışması olamaz.

-----------------------------------------------------------------------------

Ha bu arada, F22 hayranlarına şunu ifade edeyim: F22 Projesi, proje yönetimi ilkeleri açısından ele alınırsa, F35'ten bile daha kötü kurgulanmış bir proje olduğu görülür...

Seçim bölgelerine iş payı kapmak isteyen senatörler yüzünden, olmadık parçaları olmadık yerlerde üretildi. O nedenle kronik sorunlarının olması beni şaşırtmaz. Mesajı Paylaş

#626
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 13 Aralık 2024, 16:48:54Anlamadığım bir şey var. Her iki uçağın da tam teknik verileri, (doğal olarak) resmen açıklanmadı. O zaman nasıl oluyor da bu uçakların özellikleri hakkında sözümona mühendislik tartışması yapabiliyorsunuz?

Tam ve detaylı teknik verileri resmi olarak açıklanmış veya labaratuvarda ölçülmüş nesneler üzerinde mühendislik tartışması yapılabilir. Diğer her türlü tartışma, tartışanlar isterseler "Prof. Dr." titrine sahip olsunlar, yalnızca kahvehane muhabbetidir; naçizane nazarımda. Mühendislik tartışması olamaz.



-----------------------------------------------------------------------------

Ha bu arada, F22 hayranlarına şunu ifade edeyim: F22 Projesi, proje yönetimi ilkeleri açısından ele alınırsa, F35'ten bile daha kötü kurgulanmış bir proje olduğu görülür...

Seçim bölgelerine iş payı kapmak isteyen senatörler yüzünden, olmadık parçaları olmadık yerlerde üretildi. O nedenle kronik sorunlarının olması beni şaşırtmaz.



Merzifonlu hocam; Sayın Marmara yukarıda kendisi de yazmış zaten...

İki uçak arasında 20 sene var... Yani 20 senelik teknoloji farkı...2004 model Mercedes ile 2024 model Mercedesi mühendislik olarak karşılaştırmak zaten abes bir tartışma...

2004 model Mercedes'i ne kadar upgrade de etsen 2024 üretimi ile aynı olur mu yahu... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 13 Aralık 2024, 16:48:54Anlamadığım bir şey var. Her iki uçağın da tam teknik verileri, (doğal olarak) resmen açıklanmadı. O zaman nasıl oluyor da bu uçakların özellikleri hakkında sözümona mühendislik tartışması yapabiliyorsunuz?

Tam ve detaylı teknik verileri resmi olarak açıklanmış veya labaratuvarda ölçülmüş nesneler üzerinde mühendislik tartışması yapılabilir. Diğer her türlü tartışma, tartışanlar isterseler "Prof. Dr." titrine sahip olsunlar, yalnızca kahvehane muhabbetidir; naçizane nazarımda. Mühendislik tartışması olamaz.

-----------------------------------------------------------------------------

Ha bu arada, F22 hayranlarına şunu ifade edeyim: F22 Projesi, proje yönetimi ilkeleri açısından ele alınırsa, F35'ten bile daha kötü kurgulanmış bir proje olduğu görülür...

Seçim bölgelerine iş payı kapmak isteyen senatörler yüzünden, olmadık parçaları olmadık yerlerde üretildi. O nedenle kronik sorunlarının olması beni şaşırtmaz.

Doğru yere değindiniz, 2 gündür boş tartışma yaşanıyor. Ortada hiç bir resmi veri, bilgi ve teknik özellilkleri yok. Adamı resmen yordu, belli ki bir maksatla gelmiş benimle sataşmak için.

Yıl olmuş 2024 ve hala F-22 radar kesit alanı 0.0001-0.0005 gibi rakamlara inanan ve bunları Vikipediden alarak burada paylaşanlara şaşırıyorum. Bu RCS değerine sahip havadaki güvercin kadar büyüklükte ancak metalsiz kuş olabilir. Her tarafından metal fışkıran, yüzeyinde kaba işçiliği olan, cıvataları paslanmış ve hatta hava alığı bozulmasından dolayı dışına teneke kaplanmış F-22 hakkında bu verileri paylaşmak mühendislikle alakası yoktur. Dünyanın görünmezlik açısından en iyi 5.nesil uçağı demek forumdaki üyelerle dalga geçmektir.





Mesajı Paylaş

Bizim için en birincisi KAAN dır Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: putty - 13 Aralık 2024, 18:07:11Bizim için en birincisi KAAN dır

KAAN 2028'de...Yerli motor ile uçunca OK deriz Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz