Su-57 (T-50) PAKFA

Başlatan AVCI, 29 Ocak 2010, 11:55:59

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Su57 uçağı daha motoru tam oturmamış bir uçak. Stealth özelliği, yeni izdeliye-30 motoru ile istenilen seviyeye geldi mi bilemiyoruz. Ancak şu bir gerçek ki Ruslarda geniş bir motor ve uçak know-how birikimi var. Bu birikimi ve birçok yapmakta zorlandığımız parçanın yapım teknolojisini satın alabilir ve ortak üretimini yapabilirsek ; ABD ve AB yi karşımıza almadan , o zaman bu iş olur.
Buna da Rusların nasıl bakacağı önemli. Adamların ana hedefi NATO nun Güney kanadını çökertmek. S400 ile bir ölçüde bu işe başlamışlardı. Su57 bu oyunun ikinci perdesi. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 28 Ağustos 2019, 21:24:00
ABD'nin dayatmalarından artık bütün müttefikleri rahatsız. ABD kendisini hızla yanlızlaştırıyor. Böyle giderse kimse ABD'yi umursamayacak, bizim gibi...
Herkese CAATSA uygularsa batar!

+1

Amerika soğuk savaş sonrası mutlak hakimiyeti olan dönem gibi her dediğini yaptıracak güçte değil Þu an Catsa yok da ne oluyor tüm projelerimiz durma noktasında hiç bir kritik tknoloji ve ekipmanın alamıyoruz ya verilmiyor yada ucu açık görüşmeler yıllarca sürüyor....zaten örtülü bir ambargo var şu anda Mesajı Paylaş

#262
Rus yetkililerle dün masaya oturan SSB İsmail Demir başkanlığındaki heyet, 5'inci nesil savaş uçağı Su-57 için 'ortak üretim' teklifinde bulunmuş.



http://www.hurriyet.com.tr/amp/gundem/rusyaya-teklif-su-57yi-birlikte-uretelim-41315163?__twitter_impression=true Mesajı Paylaş

#263
Ortak/yerli üretimlerin konuşuldugu bugünlerde şöyle birşey var. Rusya 78 adet sipariş vermiş ve ilgili şirket yılda 10 adet üretim yapacağını , teslimatın 2028de biteceğini söylemiş. Örnek biz 100 adet alım yaptık diyelim. İlgili şirket önceliği sipariş listesine göre yapacagı için bizim ilk siparişimiz 2025ten önce gelmeyecektir. Yıllık 10 olan üretim bandını baz alırsak son teslimat 2035 olur. Kendi MMU'muzun servise girme tarihi 28-29 aralığı en azından Tusaş'ın verdiği tarih bu. Ülkemizin 6 yıl boyunca hem Rusyadan 10 adet Su57 hemde Tusaştan 10 adet MMU almaya bütçesi var mı ? Kabaca yıllık 20 savaş uçağı (10 Su57 - 10 MMU) ,  Gökbey , ATAK2 , Hürjet , Hürkuş , Agır sınıf özgün helikopter , genel maksat helikopteri vb. ürünler için yıllık 18 milyar dolarlık bütçeli ne kadar yetecek ? Bunların içine Reis sınıfı denizaltıyı , İ sınıfını , TF2000i , bahsi geçen TCG Trakya'yı , Altay'ı katmadım bile. Birde yeni yeni teknolojiler gelişecek , yeni yeni isterler olacak 18 milyar dolarlık bütçeyle , Suriyede , Irakta operasyon yaparken tüm bunların hayalini kurmak gerçekten keyifli ama bunun hesabını yapabilecek var mı ? Mesajı Paylaş

Ola ki su57 ortak üretimine girdik.
Bu durumda MMU biter. Tusaş su57,  Tei de izdeliye-30 motoru üretir.
Başka türlü olmaz bu iş. Yoksa s400 gibi hazır alıma dönüşür.

Tusaş ve tei tamamen ABD ve Batı teknolojileri ile dolu fabrikalar. Buraya Rus teknisyenler ve mühendisler girebilir mi?
Bu iki fabrikada Boeing den tutun GE nin motor parçalarından tutun çok çeşitli ABD uçak endüstrisine malzeme üretiliyor. Bu işler biter. Büyük ihracat kaybı yaşar savunma sanayii. Mesajı Paylaş

Bir zamanlar ataktan önce amerika süper cobra satmaz iken bizimkiler bak rus helikopteri mi 35 alırım haa diyordu
Þimdi atak 2 tasarlar olduk bence aynı dümen, rus uçakları hayal zaten gerekte yok Mesajı Paylaş

tusas-hem abdye hemde rusyaya bir seyler yapacak gözüken

TF-X ucagini birlikde yapilacak gibi Mesajı Paylaş

Bu kara sevdadan derhal vazgeçsinler. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 29 Ağustos 2019, 19:31:21
Ola ki su57 ortak üretimine girdik.
Bu durumda MMU biter. Tusaş su57,  Tei de izdeliye-30 motoru üretir.
Başka türlü olmaz bu iş. Yoksa s400 gibi hazır alıma dönüşür.

Tusaş ve tei tamamen ABD ve Batı teknolojileri ile dolu fabrikalar. Buraya Rus teknisyenler ve mühendisler girebilir mi?
Bu iki fabrikada Boeing den tutun GE nin motor parçalarından tutun çok çeşitli ABD uçak endüstrisine malzeme üretiliyor. Bu işler biter. Büyük ihracat kaybı yaşar savunma sanayii.

Aslında çok da fark yok. İkisi de sonuçta parça üretiyor ve o parçaları monte ediyor. Sadece ürettiklerinin şekilleri farklı. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 29 Ağustos 2019, 21:20:22
Alıntı yapılan: Yasar - 29 Ağustos 2019, 19:31:21
Ola ki su57 ortak üretimine girdik.
Bu durumda MMU biter. Tusaş su57,  Tei de izdeliye-30 motoru üretir.
Başka türlü olmaz bu iş. Yoksa s400 gibi hazır alıma dönüşür.

Tusaş ve tei tamamen ABD ve Batı teknolojileri ile dolu fabrikalar. Buraya Rus teknisyenler ve mühendisler girebilir mi?
Bu iki fabrikada Boeing den tutun GE nin motor parçalarından tutun çok çeşitli ABD uçak endüstrisine malzeme üretiliyor. Bu işler biter. Büyük ihracat kaybı yaşar savunma sanayii.

Aslında çok da fark yok. İkisi de sonuçta parça üretiyor ve o parçaları monte ediyor. Sadece ürettiklerinin şekilleri farklı.
Skywolf , fark olmaz olurmu. Tusaş, uçak gövdesi , kompozit malzeme, kanat parçaları imal ediyor. Bunun doğru yapılıp yapılmadığı ilk "örnek üretim" parçaları ABD'li teknisyenlerce çoğu zaman yerinde inceleniyor. Sonra seri üretime geçiliyor.
TEI ise hem motorun kritik parçalarını üretiyor hemde hazır üretilmiş motorların ana bakımını yapıyor. Aynı ılk üretim prosedürü burada da mevcut.
Þimdi heryerinden ABD teknolojisi fışkıran fabrikaya Rus teknisyeni nasıl sokarsın? Sokarsan ne Boeing ne de GE sana iş verir.
Rus teknisyeni sokmadan, parçaları kendi uçakların için üreteceksen sorun olmaz. Bu da ortak üretimde çok zor. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz