Aselsan ESM/EDT/EKT/EKTT ürünleri

Başlatan AVCI, 30 Mart 2009, 17:47:08

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bu başlıkta Aselsan'ın ürüne dönüştürdüğü yada ar-ge aşamasında olan ESM/EDT/EKT çalışmalarını tanıtmayı amaçlıyorum.Umarım faydalı olur.

ELDES 21

Türk deniz kuvvetlerinin Doğan sınıfı hücumbotlarının yarı ömür modernizasyonları kapsamında 1998-2002 yılları arasında gerçekleştirilen proje kapsamında,Doğan sınıfı platformlar üzerindeki EDT sistemi Eldes 21 EDT sistemi ile değiştirilmiştir.O zamanlar Aselsan'dan ayrı olarak faaliyet gösteren ve F-16 lar üzerindeki EH sistemi AN/ALQ 178 V5 sistemininde üreticisi olan Mikes tarafından üretilen bu EDT sistemleri Doğan sınıfı hücumbotların günümüz şartlarına uygun harekat icra edebilmesini sağlamıştır.Ayrıntılı özelliklerini bilemesekte bu EDT sistemleri platformlarımızın elektronik harekat icrasında eski nesil sistemlerden daha etkin şekilde kullanılmasını sağlamakta olduğunu biliyoruz.



[IMG]http://img172.imageshack.us/img172/1643/doan341mart.th.jpg[/img] [IMG]http://img187.imageshack.us/img187/7854/mart341.th.jpg[/img] [IMG]http://img187.imageshack.us/img187/3080/sinifdoganeldes.th.jpg[/img] [IMG]http://img10.imageshack.us/img10/6283/doan341marteldesesm.th.jpg[/img]

Mesajı Paylaş
  • Gösterim 31,291 
  • ASELSAN & MİKES
  • 25 Yanıtlar



MİLKAR 3A V/UHF Taktik Haberleşme Karıştırma Sistemi

EDT/EKT sistemleri, taktik ve stratejik hedef çevrimlerinden çok önemli istihbarat elde edilmesini ve kritik görülen çevrimlerin karıştırılmasını sağlar. MİLKAR-3A V/UHF EKT sistemi ile, birliklerin haberleşme imkanlarını ortadan kaldırmak, geciktirmek veya yanlış bilginin ulaştırılmasına sebebiyet vermek, taktik sahada komutanlara çok önemli avantajlar sağlamaktadır.

MİLKAR-3A Mobil V/UHF EKT Sistemi, kara, hava ve deniz platformlarında kullanılan haberleşme sistemlerine EKT (Elektronik Karşı Tedbirler) uygulamak amacıyla geliştirilmiş bir sistemdir. Hedef yayınları aramak, yakalamak, parametrelerini tespit etmek ve kaydetmek için sisteme üstün yetenekli EDT (Elektronik Destek Tedbirler) imkanı eklenmiş, bu suretle de etkinliği artırılmıştır.

MİLKAR-3A Sisteminin, anten, iklimlendirme ve birincil güç kaynağı dışında kalan tüm birimleri, Land Rover 110 tipi, 4x4 taktik bir araç içine yerleştirilmiştir. Sistem dışına monte edilen iklimlendirme birimi sisteme ve operatöre geniş bir ortam sıcaklığı aralığında uygun bir çalışma olanağı sağlar. Sistemin birincil güç kaynağı (jeneratör) bu araç tarafından çekilmeye müsait bir römorka yerleştirilmiştir. Görev yerinde aracın ve römorkun konumlandırılması ve sistemin işletmeye alınması için iki kişi yeterlidir.

Anten araca entegre edilmiştir ve hızlı bir şekilde konuşlandırılabilir. Log periyodik anteni yatay ve düşeyde 360 derece döndürülebilir.

Genel Özellikler
- Engebeli arazide 4x4 taktik araçla yüksek hareket yeteneği,
- İki kişi ile hızlı kurma ve toplama,
- Grafik ve listelerle desteklenmiş renkli ekran sunuşları,
- Bilgisayar denetimli modüler sistem yapısı,
- Cihaz içi test özelliği (CİT), bakım kolaylığı
- Geniş frekans kapsaması
- Çoklu, sıralı hedef karıştırma,
- Ses veya kayıtlı mesaj ile aldatma,
- Bant genişliği ayarlanabilir Baraj karıştırma,
- RF analiz için Panoramik Spektrum,
- Kolay güncelleştirilebilir hedef listesi
- Zor çevre koşullarına dayanıklılık,
- Hızlı öğrenme, kolay kullanım,
- Emniyetli ses ve veri haberleşmesi.





Mesajı Paylaş

#2
MİLKAR 4S HF Taktik Haberleşme Karıştırma Sistemi

EDT/EKT sistemleri, taktik ve stratejik hedef çevrimlerinden çok önemli istihbarat elde edilmesini ve kritik görülen çevrimlerin karıştırılmasını sağlar. MİLKAR-4 HF/EKT sistemi ile, birliklerin haberleşme imkanlarını ortadan kaldırmak, geciktirmek veya yanlış bilginin ulaştırılmasına sebebiyet vermek, taktik sahada komutanlara çok önemli avantajlar sağlamaktadır.

MİLKAR-4 Mobil HF/EKT Sistemi, kara, hava ve deniz platformlarında kullanılan haberleşme sistemlerine EKT (Elektronik Karşı Tedbirler) uygulamak amacıyla geliştirilmiş bir sistemdir. Hedef yayınları aramak, yakalamak, parametrelerini tespit etmek ve kaydetmek için sisteme üstün yetenekli EDT (Elektronik Destek Tedbirler) imkanı eklenmiş, bu suretle de etkinliği arttırılmıştır.

MİLKAR-4 Sisteminin, anten, iklimlendirme ve birincil güç kaynağı dışında kalan tüm birimleri, NATO III-1 tipinde standart bir selter içine yerleştirilmiştir. Sistem şelterinin dışına monte edilen iklimlendirme birimi sisteme ve operatöre geniş bir ortam sıcaklığı aralığında uygun bir çalışma olanağı sağlar. Þelter, Mercedes Unimog 1300L tipi askeri bir araca yerleştirilmiştir. Sistemin birincil güç kaynağı (jeneratör) bu araç tarafından çekilmeye müsait bir römorka yerleştirilmiştir. Görev yerinde aracın ve römorkun konumlandırılması ve sistemin işletmeye alınması için iki kişi yeterlidir.

MİLKAR-4 Sistemi şelter içinden kontrol edilebileceği gibi uzak komuta kontrol birimi tarafından da kontrol edilebilir. Bu durumda bir veya daha fazla MİLKAR-4 Sistemi Komuta Kontrol Merkezi tarafından yönetilir.

Genel Özellikler
- İki kişi ile hızlı kurma ve toplama,
- Bilgisayar denetimli modüler sistem yapısı,
- Cihaz içi test özelliği (CİT), bakım kolaylığı
- Yer ve Gök dalgaları ile karıştırma,
- Çoklu, sıralı hedef karıştırma,
- Ses veya kayıtlı mesaj ile aldatma,
- Bant genişliği ayarlanabilir Baraj karıştırma,
- RF analiz için Panoramik Spektrum,
- Kolay güncelleştirilebilir hedef listesi
- Grafik ve listelerle desteklenmiş renkli ekran sunuşları,
- Zor çevre koşullarına dayanıklılık,
- Hızlı öğrenme, kolay kullanım,
- Emniyetli ses ve veri haberleşmesi.

Mesajı Paylaş

ASES Hava Platformu Elektronik Harp Kendini Koruma Sistemi

ASES Elektronik Harp Kendini Koruma Sistemi, ülkemizde geliştirilen ilk entegre Elektronik Harp Kendini Koruma Sistemidir. ASES Sistemi, ASELSAN tarafından geliştirilen ve bir Merkezi Yönetim Birimi etrafında

- Radar İkaz Almacı (RWR),
- Füze İkaz Almacı (MWS) ve
- Chaff/Flare Sarfedici (CMDS)

alt sistemlerinden oluşan, görev esnasında pilota kolay durum muhakemesi ve tehdite özel karşı-tedbir uygulama kabiliyetlerini içeren bir sistemdir.

ASES Entegre Kendini Koruma Sistemi en uygun çözümdür:

1) ASES'te alt sistemlerden alınan bilgiler değerlendirilip, veri füzyonu sonrasında tehdide karşı en uygun karşıtedbir uygulanır.
2) ASES uçak için maksimum düzeyde koruma sağlar ve personel/kullanıcı yükünü en aza indirir,
3) ASES özel olarak Elektronik Harp Kendini Koruma Sistemi biçiminde tasarlanmış ve entegre edilmiştir.

-EH süiti için Merkezi Yönetim fonksiyonu anlayışıyla geliştirilmiş bir Entegre Kendini Koruma Sistemi yaklaşımı
-Merkezi Yönetim Birimi etrafında geleceğe yönelik ve kullanıcı ihtiyacına göre yeni EH sistemlerinin eklenmesini sağlayan değişebilen ve modüler entegrasyon yapısı
-Çift yedekli MIL-STD-1553B EH Bus mimarisi
-Çeşitli haberleşme standartlarını destekleme: MIL-STD-1553, RS-422, RS-232, ARINC-429, Ethernet
-En az çaba ile uçak aviyonik sistemlerine entegrasyon
-Tehdit, senaryo, uçak ve istihbarat verilerinin tam olarak değerlendirilmesi
-Gerçek zamanlı çoklu sensör füzyonu sayesinde çok hızlı ve yüksek olasılıklı (POI) tehdit sistemi tanıma, tanımlama
-Entegre olmamış kendini koruma sistemlerine oranla çok düşük hatalı (FAR) algılama


Füze İkaz:

-MILDS sisteminin "Glass cockpit" entegrasyonu – Pasif UV teknolojisi ile çalışan Füze İkaz Sistemi
-6 füze ikaz sensörü ile küresel kaplama
-Yüksek olasılıklı tehdit tespiti
-Yüksek açısal çözünürlük
-Tüm füze tehditlerini yakalama
-Tehditler ile tehdit oluşturmayan UV kaynakların ayırt edilebilmesi
-Fırlatılış anında füzeyi tespit (maksimum karşı tedbir süresi)
-Hızlı karşı tedbir uygulayabilme
-Çoklu tehdit analiz ve takip kabiliyeti
-Düşük hatalı algılama oranı (FAR)
-Mevcut ve gelecekteki sistemlere kolay entegrasyon
-Düşük idame harcamaları
-Özel soğutma ihtiyacının bulunmaması


Radar İkaz:

-Radar İkaz Alıcısının (RWR) "Glass Cockpit" entegrasyonu
-EH Sistemine RWR'dan alınan tehditlerin kimliklerinin aktarımı


Karşı Tedbir Sistemi:

-Entegre "glass cock-pit" Chaff/Flare atıcı sistemi kullanımı
-Sürekli envanter izleme ve kritik mühimmat sayısında sesli ve görsel uyarı
-By-pass hatları ile doğrudan chaff/flare atabilme
-Otomatik olarak hatalı atım anlama ve aynı cins başka bir mühimmatla telafisi
-Standart NATO mühimmatı kullanımı


Karşı Tedbir Uygulama:

Tamamen ASELSAN tarafından geliştirilmiş algoritma ve yazılımlar ile :

-Sensör Veri Füzyonu, EH yönetimi ve kullanıcı arayüzleri
-Otomatik tehdit tespiti, tanımlaması ve karşıtedbir uygulaması sayesinde etkin ve hızlı reaksiyon
-Merkezi Yönetim Birimi ile optimum ve tehdide özel karşı tedbir yöntemleri uygulama
-Otomatik, yarı-otomatik ve manuel operasyon modları


... ve dahası:

-Tamamen "glass-cockpit" uyumluluk
-Çok Fonksiyonlu Ekran
-(MFD) desteği ile Gelişmiş Kullanıcı Arayüzü (HMI)
-NVG uyumluluk
-Çabuk reaksiyon verebilme için istenen sembolojiyi kullanabilme imkanı
-Maksimum beka için sesli uyarı ve ikazlar
-Uçuş kayıtları
-PCMCIA standart kartı ile tek noktadan veri yükleme-alma
-Çok seviyede Cihaz İçi Test (BIT) desteği
-Sistem adaptasyonu ve gelecekteki güncellemeler için sürekli ASELSAN desteği
-Analiz Destek Merkezi yapılanması ile görev dosyaları hazırlama ve görev sonrası veri inceleme

ASELSAN ASES-235M Elektronik Harp Kendini Koruma Sistemi, nakliye tipi hava platformlarının radar ve füze tehditlerine karşı korunması amacıyla geliştirilmiş bir süit kendini koruma sistemidir. CN-235 Meltem Deniz Karakol Uçağı Programı ihtiyaçları doğrultusunda optimize edilen sistem, Merkezi Yönetim Birimi etrafında toplanmış: - Radar İkaz İşlevi, - Füze İkaz İşlevi, - Durumsal Farkındalık, - Chaff ve Flare Karşı Tedbir Atım İşlevleri, - Olay kaydı ve de-briefing işlevlerini yürütmektedir. Platform için "maksimum koruma" ve operatörler için "minimum iş yükü" prensibiyle geliştirilen ASES-235M sistemi, sensörlerden gelen bilgiler doğrultusunda, tespit, sınıflandırma ve teşhis işlevlerini yürütmekte, tehditleri füzyon sürecinde işleyerek en uygun karşı tedbiri başlatmaktadır.

Teknik Özellikler

- Radar İkaz, Füze İkaz ve Chaff/Flare Karşı Tedbir Sistemleri - Çok Fonksiyonlu Gösterge Birimi ile Sunulan Gelişmiş Pilot Platform Arayüzü, - Gece Görüş Uyumluluğu, - Değiştirilebilir ve Anlaşılabilir Semboloji, - Sesli Tehdit ve Uyarı Bildirimi, - Uçuş Sırasında Olay Kaydı - PCMCIA Kart ile Tek Noktadan Görev Veri Dosyası Yükleme, Görev Kaydı İndirme - Gelişmiş Cihaz İç Test Desteği - Tamamen Milli Olarak Geliştirilmiş Elektronik Harp Sistemi Yönetimi, Sensör Füzyon ve Kullanıcı Arayüzü Yazılımları, - Görev Veri Dosyası Hazırlama ve Görev Kaydı Analizi Amaçlı Gelişmiş Yer Destek Merkezi

Mesajı Paylaş

MİLKAR 2U(V)

MİLKAR-2 sisteminin imkan ve kabiliyetlerinin hava platformundan kullanılabilmesi amacıyla C-160 nakliye uçağı içine monte edilip/sökülebilir yapıda geliştirilmiştir.Türk mühendislerince tasarlanıp,düşman radarlarının karıştırılması görevini yerine getirmek üzere üretilmiştir.

Mesajı Paylaş

SOJ (Stand off Jammer) Kara Platformu

Düşman erken ihbar ve haberleşme imkanlarının düşman silahlarının etkisi altına girmeden uzaktan karıştırılması veya aldatılması kabiliyetinin Hv.K.K.lığına kazandırılması amacıyla SSM tarafından Aselsan'ın görevlendirildiği projedir.2 Adet Kara Platformlu EDT/EKT Sisteminin temin edilmesinin planlandığı proje Yurtiçi Geliştirme projesi olarak planlamış.
Yüzlerce km'den düşman radarlarını karıştırma kapasitesine sahip bu ürünlerle Türk hava kuvvetlerinin etkinliği oldukça artmaktadır.2008 yılında teslim edildiğini sandığım bu araçlara ait fotoğraflar hala gizililik derecesi taşıdığı için yayınlayamıyorum ancak çizimleri mevcut şimdilik onlarla idare edeceğiz.




Mesajı Paylaş

HvK'nin sistemlerinin Faz Dizin antenli olacağını biliyoruz.. Bu durumda, sanırım yukarıdaki ESM/EDT sistemi KK'nin olan.. Hatta Aselsan bunu IDEF-09'a da getirmişti.. Bir kısmı (galiba) mock-up da olsa.. Mesajı Paylaş

C-160 ve Milkar 2U hakkında bilgin varmı HDS.Halen hizmettemi yeni versiyon yada türevi bir ürün varmı ortalarda.Birde taşınabilir bir ECM podu ile ilgili çalışma varmı acaba ne dersin. Mesajı Paylaş

Milkar-2U'nun şimdiki durumu hakkında hiç bir fikrim yok.. Ama görece paletize/konteynerize olması, muhtemelen ileride başka tayyareye de konulması gereği düşünülerek yapılmış olmalı..
Zaten bilgi edinmek de kolay değil bu mevzuda..

Ben hava kuvvetlerinin yeni elektronik harp mantığı ve platformları hakkında yakında yeterince bilgi edineceğimizi düşünüyorum.. Bir süredir "olsa nasıl olur" tipindeki fikirler artık materyalize olacaktır.. Escort Jammer mı, Standoff Jammer mı konusunda az kafa yormadılar diye bliyorum.. O işin de bir yanı, "hangi tayyare" mevzusuna takılıyor.. Standoff Jammer için cayır cayır elektrik basmak zorundasın gerektiğinde antenlere.. Dolayısı ile hangi tayyare diye düşünüyor insan.. ECM podu desen, yine hangi tayyare..

Öte yandan, bir de JSF var tabi.. Kuvvet belki de bunu bekliyor, pek öyle düşünmesem de.. Bu tayyarenin EH yeteneklerini ve ne kadarının bizim hizmetimize açılabileceğini pek de bilmiyoruz.. ancak, misal USMC, Prowler'ları hizmetten çıkarınca EJ olarak standart F-35B'leri kullanmayı planlıyor.. Bizim için ise F-35 kesin ama muğlak, öte yandan F-16 filosu 2040'lara kadar belki de kuvvetin belkemiği olmaya devam edecek..

Ama bu kadar EH yatırımı, irili ufaklı projeler, EH simülasyon merkezi derken, ciddi ve başat bir ürün bekliyorum ben de HvK için..

Mesajı Paylaş

Aselsan,Tübitak ve bazı Üniversiteler üzerinden yıllardır yapılan çalışmlardan sonra bende en azından bir ECM podu bekliyorum Hava Kuvvetlerinden.Ancak hangi uçak mevzusu biraz sıkıntılı dediğin gibi.Her derde deva F-16 pekala taşıyabilir bu podu ama F-35'lerin kabileyetlerini görmek isteyebilir Hava Kuvvetleri.

Kuvvetin isteği stand-off yönünde olursa hem uçak tipi hemde gereken altyapıda farklılar olacak;zaten Stand off kabiliyeti çok ciddi tartışılmıştı zamanında.Almanya ile ortak bir çözüme gidilmesi konusunda anlaşılmıştı hatta platform olarak A400M kullanılması planlanmıştı ancak Almanya sonradan vazgeçmişti o projeden.Türkiye'nin kendi başına devam edeceği ve bunun için 4 adet fazladan A400M sipariş edeceği konuşulmuştu ama sonrasında bir gelişme olmadı;belki bizimkilerde durdurmuştur o projeyi.

Benim asıl beklentim ECM podu üzerine aslında,bir dolu ülkeyle yapılan farklı işbirliklerinde bu konunun da mutlaka ucundan kıyısından da olsa konuşulduğunu düşünüyorum.Kore-Ukrayna-ABD-Almanya hatta İngiltere ile buna yönelik en azından teknolojik eksikliklerin tamamlanması konusunda birşeyler olduğuna inanıyorum.

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz