Aselsan ESM/EDT/EKT/EKTT ürünleri

Başlatan AVCI, 30 Mart 2009, 17:47:08

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bir kaç değişik tarafı daha var.. Öyle çeşitleyelim diye:

Standoff tayyare konusunda bir de şimdi G550/650'ler falan olasılığı var.. Tamamen yeni bir anlayış.. Yüksek hız falan filan.. Dev gibi motorları deli gibi elektrik üretebiliyor.. O tayyarenin motorlarını 100 kişilik blgesel tayyareler kullanıyor.. Üstelik A-400'den ucuza..  :)

HvK bir de özelleşmiş TASMO filosu kurmak niyetindeydi.. PO-IV EH sisteminin ALQ-178 olmamasının bir sebebi de buna yönelik bir kalkışma denmişti.. Ama sonra rafa kalktı galiba bu.. Ya da belki de sadece PO-IV tayyareleri için rafa kalktı.. Sonuçta CCIP ile AL Harpoon kabiliyeti söz konusu olacak.. Son Anadolu Kartalı'nda TASMO denemeleri yapıldı.. Belki ALQ-178(V)5'lerin arttırılmış alt bant yetenekleri test edildi..

Bakalım.. SEAD filosu yıllardır EH-free uçuyor.. ALQ-211'in de ne menem olduğunu göreceğiz.. Bunlar yanında, daha güçlü, ALQ-131/184 benzeri bir ihtiyaç tanımlanacak mı bilmiyoruz.. Belki SEAD ve TASMO filoları için..

Yoksa daha karma bir şey mi.. Misal Amraam ve Mica-RF radarları için standoff bir platform düşünülürken Ege üzerinde yörüngede dolanan, daha özel filolar için SEAD ve TASMO özellikli taktik podlar?.. Halen bilinmeyen çok..

Ben bu konuda operasyonel bilgi birikimi ve sinyal tanımları dışında, Türkiye'nin pek teknolojik girdiye ihtiyacı olduğunu sanmıyorum.. Belki, DRFM gibi teknolojilerin sinyal işleme yetenek ve algoritmaları, kriptolama vs gibi şeylerde ve modellemede.. O da belki..
Herhalde Türkiye'nin en derin yetenek havuzlarından biridir EH.. Galiba EHTES de bunun somutlaşmış bir göstergesi.. Komşu hard-kill SAM füzesine yatırım yaparken, TSK soft-tickle EH yeteneğine..  ;)
Zira füze ateşlendi mi savaş çıkar.. Aynı füzenin radarı EH ile körlendiğinde ise Kardak'daki gibi savaş önlenir..

Mesajı Paylaş

Bizde bu tür terimler çok bilinmez o sebeple önce bunu açıklayalım.TASMO (Tactical Air Support Maritime Operation): Deniz harekatının taktik hava desteği.

Evet G500-650 serisinin düşünüldüğünü duymuştum.TASMO konusu ilginç bir hal almaya başladı aslında.Bu konuya epey bir önem verilmeye başlandı.Acaba podlu ECM yerine direkt olarak stand off jammer daha mı fazla tercih ediliyor kuvvet tarafından.Benim takip ettiğim bu yödeki çalışmaların ECM Poduna göre daha ileride olduğu ama ALQ 134/184 tarzı bir ECM podu beklentim halen sürmekte.Milkar 2U çalışmasından başka CN-235 üzerinde de bazı çalışmalar vardı ve o çalışmlarda podlu bir sistem vardı hatırladığım kadarıyla.

Sead filolarının yıllardır EH sistemi olmadan uçması durumu sanırım başka yerde örneği olmayan bir şeydir.CCİP buna son verecek olsada bu kadar zaman bu şekilde uçulmuş olması çok sakıncalı bence.

Alıntı YapBen bu konuda operasyonel bilgi birikimi ve sinyal tanımları dışında, Türkiye'nin pek teknolojik girdiye ihtiyacı olduğunu sanmıyorum.. Belki, DRFM gibi teknolojilerin sinyal işleme yetenek ve algoritmaları, kriptolama vs gibi şeylerde ve modellemede.. O da belki..
Herhalde Türkiye'nin en derin yetenek havuzlarından biridir EH.. Galiba EHTES de bunun somutlaşmış bir göstergesi.. Komşu hard-kill SAM füzesine yatırım yaparken, TSK soft-tickle EH yeteneğine.. 
Zira füze ateşlendi mi savaş çıkar.. Aynı füzenin radarı EH ile körlendiğinde ise Kardak'daki gibi savaş önlenir..

Benim gözümde Türkiye'nin son yıllardaki savunma sanayii alanındaki gelişmesinde en çok beğendiğim ve yatırım yapılmasına en çok sevindiğim alanlardan biridir EH.Avrupa hatta dünyada bu alanda iyi yerde olduğumuzu söyleyebilirim rahatlıkla.Zaten Nato'da  hatta Rus gemilerinde bile Tübitak ürünlerinin kullanılmaya başlanmasıda bunun en bariz örneği.Yakın zaman  içinde çok farklı ürünlerle de karşılaşabilirz bu alanda. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AVCI
Sead filolarının yıllardır EH sistemi olmadan uçması durumu sanırım başka yerde örneği olmayan bir şeydir.CCİP buna son verecek olsada bu kadar zaman bu şekilde uçulmuş olması çok sakıncalı bence.

Aslında bu konuya da çok kulp takıyoruz falan ama, meseleyi didikleyince farklı farklı parametreler de çıkıyor.. Zaten bu işler hep, "Sen de haklısın, ama yahu sen de haklısın"a dönüyor.. Bizim işimiz bunları didiklemek zaten..

Meseleye geri gelince.. PO-II projesi 90'ların sonuna denk geliyor.. Ortada, kuvvette uçan ALQ-178 (V) var, bunu da aslında çok haklı bir şekilde İsrail ile birlikte seçmişler.. Deniz derya kullanım tecrübesi var.. Þaşırtıcı derecede başarılı olmuş bir sistem.. Ama 70'lerin sonu, 80'lerin başı teknolojisi.. -178'in (V)5 modu var.. Onun da neden ilk başta seçildiği, sonra seçilmediği konusunda ciddi bir bilinmezlik var.. Keşke "şundandı" diyebilsem.. Öte yandan o sırada gerek USAF gerek USN ve gerekse de başta US Army için olmak üzere bir dolu RF ECM aktif sistemi projesi var.. Bunların sonucu görülmek istenmiş olabilir.. İşin tuhaf ve talihsiz tarafı, bu projelerin büyük çoğunluğu iptal edildi ve sanırım 10 yılı aşkın süren çalışmalar sonucunda dağ fare doğurdu 2000'lerin başında.. Ben sürüncemenin biraz da bu yönde olduğunu düşünüyorum..
Sonuçta 2020 modu için de EL/L-8222 seçildi, takıldı.. Hoş istesek başka bir şey takabilir miydik onu da bilmiyorum..

EH konusunda bir sürünceme, bir belirsizliğin olduğu yıllarda biz kararsız kaldık evet.. Belki ilk anda -178 (V)5 takılıp ihtiyaç giderilebilirdi.. Eh zaten eninde sonunda öyle oldu, ama bir de işin içerisinde CCIP falan girince muhtemelen bu kez de o beklendi.. Zira, ABD'nin de genelde dış monteli ECM podlarını tercih etmesinin bir sebebi var.. Hem yönlendirilebilir antenli olmaları hem de gövdede hiç bir modifikasyona gerek duymamaları onlarca bir avantaj olarak görülmüş..

Hoş, sonrasında neden ALQ-211 tercih edilirken, Blok-50 tayyarelere geri dönüp -178 (V)5+ tercihi yapıldı, ondan da emin olamıyorum..  :)

Evet, sonuçta biraz enteresan bir şekilde bu tayyareler gereğinden uzun bir süre EH/ECM kabiliyeti olmadan uçtular, uçuyorlar.. Ama tedarik edildikleri senelerde de dünyada bu konuda ciddi bir sıkıntı zaten vardı.. Þimdi epey geç kalmış da olsa bu iş bir şekilde gerçekleşiyor.. Eldeki durum bu..  :) Mesajı Paylaş

SOJ konusuna dönelim o halde.

Gulfstream G-550 Gen-Kur. başkanlığının Komuta Kontrol Uçağı projesi kapsamında envantere girdi.Bu altyapı kullanılarak SOJ için G-650 düşünülebilir.Öyle olduğunu düşündüğümüzde uçak kısmı halledilmiş olarak düşünebiliriz.Burada önemli parametreler,uçak üzerine entegre edilecek SOJ ekipmanından beklenen görev ve buna yönelik tanımlanacak teknik isterler olarak ortaya çıkıyor.Bu tür SOJ kullanan ülkeler ve ekipmanları hakkında bilgi sahibi olsak ihtiyacımızın ne olduğu ya da hava kuvvetlerinin ne isteği konusunda daha mantıklı yorum yapabilirdik.

Ben bunları biraz araştırayım en iyisi. :) Mesajı Paylaş

#14
Aselsan dergisinin son sayısında Hava Kuvvetleri komutanı Hasan AKSAY'a yapılan prezantasyonda görülen bir G-550 var üzerinde çeşitli sistemlerle yüklü halde.Acaba Aselsan'ın Hava kuvvetlerine sunduğu SOJ'un temsili modeli olabilir mi ? İsrail'in Astor çözümüne benzer şekilde gövdenin altına ve üstüne elektronik sistemler eklenmiş şekilde görülüyor,kanat uçlarında da bazı eklemeler var gibi.

Mesajı Paylaş

yaklaşık yarım saattir bende  diğer başlıkta verdiğiniz  linkteki dergiyi inceliyordum  ASELSAN bayabir yol almış  hemen hemen her platformda  adı geçiyor  hava,deniz,kara  hepsinde  var  çok hoşuma gitti doğrusu  gurur verici. sizinde dikkatinizi çektimi  S&H 136 sayısında Hvkk.Sn.AKSAY'la yapılan bir söyleşi  vardı. orada  önümüzdeki yılların en güçlü hava kuvvetleri olacağımızı söylüyordu. az önce Aselsan dergisi 80'inci sayıdada milli muharip uçaktan bahsediliyor  sizce  yakın zamanda  yerli bir muharip uçak görebilecekmiyiz ÞİMÞEK projesi bunun ilk adımlarından birisi olabilirmi? hürkuş testlerini tamamladıktan sonra  turbofan motorlu  jet uçakları  üretebilirmiyiz diye  merak ediyorum. sanırım ilk adım olarak işin zor kısmı TEI'ye ait  ilk öncelikle turbofan motorunu yapmamız gerekiyor, bunu başarabilirsek  uçağı yapmak  motora oranla biraz daha basit gibi Mesajı Paylaş
Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!

Hv.Org. Hasan Aksay'ın sözleri bunlar..

1923 yılında yüce önder Atatürk tarafından kurulan Türkiye Cumhuriyeti henüz genç bir cumhuriyettir ve Atatürk'ün göstermiş olduğu çağdaş uygarlık düzeyinin üstüne çıkma hedefine hızla ilerlemektedir. Türkiye'nin Türk Milletinin sahip olduğu kültürel ve tarihsel birikim,demokratik ve laik cumhuriyetimizin kazanımlarından aldığımız ivme,dünyada ve bölgemizde yaşanan gelişmeler ile bu gelişmelerin geleceğe yansımaları göz önüne alındığında , ülkemizin 21nci yüzyılın lider ülkelerinden biri olacağı rahatlıkla söylenebilir.

Bu bağlamda Türk hava kuvvetlerinin, 2111 yılında kutlayacağı 200'üncü kuruluş yıldönümün'den de önce , ülkemizin hak ve menfaatlerini dünyada ve uzayda koruyacak niteliklerle donanmış, dünyanın en güçlü hava kuvvetleri olacağını söylememiz ancak gerçeğin ifadesi olacaktır.

sayıyı yanlış hatırlamışım  doğrusu buymuş..  Savunma ve Havacılık dergisi cilt 23/135, sayı 2009/05 yazı 10'uncu sayfada yer alıyor Mesajı Paylaş
Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!

Dünyanın en güçlü hava kuvvetleri...  ::) Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: es[ape - 26 Mayıs 2010, 15:02:32
Hv.Org. Hasan Aksay'ın sözleri bunlar..

1923 yılında yüce önder Atatürk tarafından kurulan Türkiye Cumhuriyeti henüz genç bir cumhuriyettir ve Atatürk'ün göstermiş olduğu çağdaş uygarlık düzeyinin üstüne çıkma hedefine hızla ilerlemektedir. Türkiye'nin Türk Milletinin sahip olduğu kültürel ve tarihsel birikim,demokratik ve laik cumhuriyetimizin kazanımlarından aldığımız ivme,dünyada ve bölgemizde yaşanan gelişmeler ile bu gelişmelerin geleceğe yansımaları göz önüne alındığında , ülkemizin 21nci yüzyılın lider ülkelerinden biri olacağı rahatlıkla söylenebilir.

Bu bağlamda Türk hava kuvvetlerinin, 2111 yılında kutlayacağı 200'üncü kuruluş yıldönümün'den de önce , ülkemizin hak ve menfaatlerini dünyada ve uzayda koruyacak niteliklerle donanmış, dünyanın en güçlü hava kuvvetleri olacağını söylememiz ancak gerçeğin ifadesi olacaktır.

sayıyı yanlış hatırlamışım  doğrusu buymuş..  Savunma ve Havacılık dergisi cilt 23/135, sayı 2009/05 yazı 10'uncu sayfada yer alıyor
İyi güzel söylemiş 2111'e kadar biz görebilecekmiyiz ? Daha önümüzde 2012 var.:D Sadece biz gelişecez ve lider hava kuvvetleri olacakmışız vay be ! Yorgo'lar coniler nataşalar dururken ? Hadi bakalım bi 200 yıl sonrada dünyanın en güçlü ordusu oluruz.Bu çalışmalar için 100 yıl lazım değil. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 26 Mayıs 2010, 15:18:41
Dünyanın en güçlü hava kuvvetleri...  ::)

bu sözler  başkabir insanın sözleri olsa  pek ciddiye alınmaz ancak  Hvkk bunları söylüyorsa  bir bildiğide  olmalı  havaya suya  söylenecek sözler değil  yanılıyormuyum Mesajı Paylaş
Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz