Yerli uçak üretimi başlıyor

Başlatan SKYWOLF, 03 Mart 2010, 00:09:01

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Yerli için karar Ankara oldu                                                                                                                                                                 Eylül 13, 2015  Yeni Þafak
Yerli üretim uçak TRJ 328 ve 628 için üretim merkezi olarak Ankara seçildi. Yerli uçak fabrikasının temelinin Ekim ayında düzenlenecek bir törenle atılması panlanıyor. Esenboğa Havalimanı içinde DHMİ'nin tahsis ettiği 30 bin metrakerlik alanda kurulacak fabrikanın temelini Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Davutoğlu birlikte atacak.



Türkiye'nin ilk yerli uçağı için başlatılan projede kapsamında üretim yerinin neresi olacağına karar verildi. Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun geçtiğimiz Mayıs'ta İstanbul'da tanıttığı TürkJet'in üretim üssü olarak Ankara seçildi. Esenboğa HavalimanıTürkiye'nin ilk yerli sivil uçağının üretileceği yer olacak.
TEMELİ EKİM AYINDA
Yerli uçak fabrikasının temeli Ekim ayında atılması planlanıyor. Temele Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun katılması bekleniyor. TAİ tarafından yerli uçağın gövde ve kuyruk kısmı yapılacak. Parçalar tırlarla Esenboğa'daki, üretim tesislerine getirilip orada birleştirilecek. İlk etapta uçağın motoru ve kokpitinde yeralan Aviyonik(elektronik) sistemleri yurtdışından getirilecek. Yerli uçak için ilk dönemde üçte bir oranında yerli üretim olması hedefleniyor. Yerli uçak için Esenboğa Havalimanı içinde 30 bin metrekarelik alan ayrıldı. Apronu ile birlikte alanda uçağın montaj işlemleri yapılarak pistte uçmaya hazır hale getirilecek.
HERKES KATKI VERİYOR
Yerli uçak için yerli dinamikler kullanılacak. Bu alanda ulusulararsı üretim yapan firmalar Türkiye'nin ilk yerli uçak üretiminde büyük bir katkıyı sağlayacak. THY Teknik bu alanda Türkiye'nin önünü açan lokomotif kurum oldu adeta. Kendi ihtiyaçları için uçak parçları üretimine başlayan THY Teknik, sanayicilerle yaptığı toplantılarda yerli uçuk için parça üretimi konusunda teşvik edici ve yönlendirici bir rol üstlendi. Savunma Sanayi Müsteşarı İsmail Demir, THY Teknik Genel Müdürü Ahmet Karaman, THY Teknik Genel Müdür Danışmanı Halil Tokel; milli uçak konusunda önemli sorumluluklar üstlendi. Tokel, "Saha İstanbul, Ankara OSSA, Eskişehir ve İzmir'deki savunma ve havacılık sanayi kümeleri üyesi firmalar yerli uçağa şimdiden katkı sağlanmaya başlamıştır" dedi.

Adım adım milli uçak takvimi
SNC şirketine ait, Dornier-D328 modeli uçak modernize edilecek ve T 328 ve TRJ 328 kodlu 32 kişilik yolcu uçağı üretilecek.
T 328 (turboprop motorlupervaneli) ve TRJ 328 (jet motorlu) uçaklarının testleri 2017'de başlayacak ve 2019'da ticari uçuşlara çıkacak.
328 uçaklarını temel alan 70 kişilik yeni bir TRJ 628 uçağı geliştirilecek.
SNC, D328'in bütün mülkiyet haklarını SSM'ye devredecek. Yeni uçakların bütün hakları da SSM'nin mülkiyetinde olacak.
Türkiye'ye sivil yolcu uçağı üretimi tesisi sertifikalı fabrika kurulacak.
TRJ 628 (jet motorlu) 2023'te ticari uçuşlara başlayacak. Hedef, uçağın motorunun da yerli üretim olması.
Arazi tahsis işlemleri tamam
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürü Serdar Hüseyin Yıldırım, Esenboğa Havalimanı içinde en uygun alanın bulunduğunu ifade etti. Arazi tahsis işlemlerinin tamamlandığını ifade eden Yıldırım, apronu ile birlikte 30 bin metrekarelik bir alanın tahsis edileceğini söyledi. Türkiye'nin bölgesel uçak yapımı işinde Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile yakın bir çalışma içinde bulunduklarını söyleyen Yıldırım, "Güzel bir yer tahsis edildi" dedi. Temel atma töreni için sabırsızlıklandıklarını söyleyen Yıldırım muhtemelen Ekim ayının ortalarında gerçekleşebileceğini söyledi.

http://www.yenisafak.com/ekonomi/yerli-icin-karar-ankara-oldu-2298378 Mesajı Paylaş

#51
'Milli' uçakta yüzde 70 krizi
Tolga TANIÞ / WASHINGTON 27 Eylül 2015
'Milli' uçakta yüzde 70 krizi'



AK Parti Hükümeti'nin 7 Haziran seçimlerinden önce tanıtımını yaptığı 'milli' uçak projesinde, Savunma Sanayi Müsteşarlığı işi üstlenen SNC şirketine uçağın parçalarının en az yüzde 70'ini Türkiye'de imal etme şartı getirmek isteyince pürüz çıktı. Hürriyet'e konuşan SNC'nin kurucuları Eren-Fatih Özmen, "Yüzde 70 yerli üretim şartı ilk aşamada çok güç, ancak 2023'te olabilir. Zaten henüz anlaşma bile imzalanmadı" yorumunu yaptılar.

KAMUOYUNA ilk kez 7 Haziran'daki seçimlerden tam 10 gün önce 27 Mayıs 2015'te Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun katıldığı bir lansmanla duyurulan "milli" uçak projesinde, yapılan görkemli törenin ardından yaklaşık 4 ay geçti. Devlet adına projeyi takip eden Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM), işi üstleneceği duyurulan Amerikan Sierra Nevada Corp.'a (SNC) üretilecek uçağın tüm parçalarının en yüzde 70'ini Türkiye'de imal etme şartı getirmek isteyince, Türkiye'nin 80 yıllık uçak üretme rüyasının bir kez daha çökme ihtimali ortaya çıktı. Amerika'nın son yıllardaki en başarılı savunma sanayii şirketlerinden biri olan SNC'nin kurucuları Fatih-Eren Özmen çifti, 1.5 milyar dolarlık bu projeye nasıl girdiklerini, sürecin nasıl geliştiğini ve şu anda durumun ne olduğunu ilk kez Hürriyet'e anlattılar. SNC'nin Washington'daki ofisinde yaptığımız görüşmede, şirketin yönetim kurulu başkanı olan ve aynı zamanda Amerikan savunma sanayiinin en güçlü kadınlarından biri olarak bilinen Eren Özmen, konuyla ilgili şunları söyledi:

TÜRKİYE BİR KARAR VERMELİ
"Biz bu yatırıma uzun vadeli bakıyoruz, kısa vadeli değil. Ekonomiye katkısı nasıl olacak, onu da düşünüyoruz. İşin yüksek teknoloji ve eğitim boyutunu düşündüğünüzde, havacılığın ekonomiye katkısı 1'e 7 olarak hesaplanıyor. Bu proje Türkiye'nin dünyada ilk 10 ekonomiye girmesine büyük katkı yapabilecek tarihi bir girişim, bizi o yüzden de ayrıca heyecanlandırıyor. Ancak burada kritik olan mesele, yaptığınızda işi dünya standartlarında yapabilmeniz. Yoksa Türkiye'ye sıkışırsınız. Türkiye şuna karar vermeli: Sadece kendi uçağını mı üretmek istiyor yoksa global bir uçak mı üretmek istiyor. Çünkü bu endüstride yüzde 100 yerli diye bir kavram yok. Rekabet cok fazla ve uzmanlaşma alanlarını çok dikkatli seçmek lazım. Motoru dışarda yaptırıyorsunuz, bazı parçaları dışarıdan alıyorsunuz. Global bir pazarı hedefliyorsanız böyle yapmanız gerekir. Marka, fiyat ve rekabet çok önemli. Boeing bile her şeyi yerli üretmiyor. Tam tersine, yeni uçakları 787'ye dünyanın her yerinden malzeme geliyor. Seattle'daki üretim tesisleri montaj hattı gibi."

HEDEF TRJ328'DE OLMASIN
Þirketin CEO'su Fatih Özmen'in, "Sonuçlandırıldığında toplam 1.5 milyar dolarlık bir iş bu. Buna Dornier'nin fikri mülkiyet hakları, 50 adet yeni TRJ328 uçak ve TRJ628'in ilk tasarımı dahil" diğerek açıkladığı projeyle ilgili yaşanan sıkıntıyı ise Eren Özmen şöyle aktarıyor: "Þimdi görüşmelerde yüzde 70 yerli üretim hedefini tutturmamız isteniyor. Ancak bu ilk asamada o kadar güç ki. Düşünün, sadece motor ve elektronik sistemler zaten uçağın büyük bir kısmı demek ve bunlar şu anda yalnızca dışarıda üretiliyor. Biz de diyoruz ki, ilk aşamada üretilecek (üç yıl içinde teslim edilmesi planlanan) 32 kişilik TRJ328'te degil de bu hedef 2023'e kadar hazır olacak, 70 kişilik TRJ628'de olsun."

SSM HARP ÇIKARSA DİYE BAKIYOR
Peki projenin iptaline neden olabilecek "yüzde 70" konusundaki bu tutum neden kaynaklanıyor? Eren Özmen, onu da şöyle açıklıyor: "Burada sanırım en önemli detay şu. Proje şu anda Savunma Sanayii Müsteşarlığı'nın kontrolünde ilerliyor. SSM için de öncelik milli kontrol. Yani harp çıkarsa üretim konusunda dışa bağımlı olmayayım, kendim kontrol edebileyim ve ucuza çıkarayım, diye bakıyor. Parçayı yapar ve sertifikasyona gerek duymaz. Ama burada sertifikasyon bizim için önemli. Çünkü bu uçağı global ölçekte satacaksak, sertifikasyonu düşünmek zorundayız." Eren Özmen'den sonra Fatih Özmen'in aktardığı bir ayrıntı ise kamuoyuna "milli uçak" projesi olarak duyurulan işin en can alıcı kısmını oluşturuyor. Fatih Özmen, şimdiye kadar bir anlaşma imzalanmamış projenin ilk defa açıkça suya düşebileceğinden bahsedip şunları söylüyor: "Mayıs ayında yapılan lansmanda, Başbakan Davutoğlu'nun desteği sayesinde Türkiye Hükümeti ve hükümetin ana sahibi olduğu STM şirketiyle sadece bir ortak niyet bildirgesi imzaladık. 2015 Haziranı'ndaki Savunma Sanayii İcra Komitesi'nden de gerekli karar çıktı. Ancak daha anlaşma yok. En kötü senaryo, anlaşma olmazsa, Türkiye sonra "Hayır" derse, biz bazı yatırımlarımızı kaybetmemize rağmen, yine de Dornier gibi iyi bir şirketi satın almış oluruz."

POLİTİK BİR PROJE DEĞİL
Milli uçak işinin Türkiye'de en çok tartışılan boyutlarından biri de projenin lansmanı tam 7 Haziran seçim kampanyası sırasında Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun konuşma yaptığı görkemli bir törenle gerçekleşince bunun birçok çevre tarafından Ak Parti'nin bir seçim vaadi gibi algılanmasıydı. Özmenler, bu durumdan da çok mutlu görünmüyorlar. Nitekim Fatih Özmen projenin politize edilmemesi gerektiğini şu sözlerle dile getiriyor: "Bu sene anlaşmanın imzalanması lazım. Umarım bir değişiklik olmaz. Bu işin politik bir proje olmadığının bilinmesini istiyoruz. Politikanın etkisi var elbette. Ama bu Türkiye'nin projesi. Unutmayın, bu projeden kazanılan fayda Türkiye'nin olacak. Bu iş Türkiye ekonomisine çok önemli bir artı değer olacak. Biz niyetimizi anlatmak derdindeyiz."


2013'TE BİZZAT ERDOĞAN SÖYLEDİ
Özmenler, SNC'nin bu "milli uçak" işine nasıl girdiğini de ilk kez ayrıntılı biçimde açıkladılar. Fatih Özmen, hikâyenin nereye dayandığını şöyle özetledi: "Bu uçak meselesini bize ilk defa 2013 Mayıs'ında görüştüğümüzde Sayın Erdoğan söyledi. O zaman Başbakandı, San Francisco'da bir araya geldik. 'Uçak yapacağız, siz de yardım edin' dedi. Sonra da konuşmaya başladık. Ulaştırma Bakanlığı'nda o sırada Sayın Binali Yıldırım vardı. Onun zamanında başladık. 2013'ün sonunda bizde bilgi var, dedik. Sonra Sayın Lütfi Elvan'ın bakanlığı döneminde de 2014 Ekimi'nde çok kararlı ve hızlı yürütülebilecek bir program yapıldı ve Savunma Sanayii Müsteşari İsmail Demir Bey'le Sayın Bakan, 'Bu Türkiye için tarihi olacak iş bir an önce yapılacak' dedi. Türk Hükümeti aslında Dornier'yi satın almayı düşünmüş. Ama devlet olarak satın alınca iş zor ve uzun sürebilir, pahalıya çıkabilir diye endişelenmis. Biz Dornier'yle zaten yedi senedir iş yapıyorduk ve Amerikan Hükümeti'ne modernize edilmiş birçok uçak satıyorduk. Hemen Dornier'ye gittim. Aralık 2104'te ana sahibi ve CEO'su Dave Jackson ile görüştüm. Kazak Hükümeti de devredeymiş ve onlar Dornier'yi almak istiyormuş. Tam da bitmek üzere. Sözlü anlaşma yaptık. Kontrat yok. Karşılıklı güven sadece. Þubat 2015'te de satın alma işlemini tamamladık."

Niye Dornier ve niye bölgesel uçak

FATİH Özmen, lansmandan sonra havacılık uzmanları tarafından çok tartışılan, bu iş için niye Dornier'nin satın alındığı ve niye bölgesel uçak üretiminin hedeflendiği yönündeki sorulara da yine ilk kez ayrıntılı biçimde cevap verdi. Üç kriterden bahseden Özmen belirledikleri stratejiyi şöyle açıkladı:
BÜYÜK UÇAK OLMAZDI
"Türkiye, aslında kendi uçağını üretme fikri üzerine Nuri Demirağ'yla 80 sene önce düşünmeye başlamış ama bir türlü başarılı olamamış. Beş sene önce bu iş üzerinde ciddi olarak çalışmaya başlamış tekrar. Ancak ilk aşamada, uçağı 100+ yolcu kapasitesinde büyük yapalım ve öbür dünya devleriyle rekabete girebilelim, demişler. Bu doğru bir yaklaşım olmazdı, dünyada büyük yatırımlara ve uçak üretmelerine rağmen iflas etmiş çok uçak şirketi var. Üç ana sebepten dolayı. Yerli uçak konusunda biz kendimize de bu üç noktayı öncelik belirledik:

1) SERTİFİKASYON RİSKİ
Bu alanda dünyada iki kurum işi çok sıkı tutuyor. ABD'deki Federal Havacılık İdaresi (FAA) ve Avrupa Havacılık Güvenlik Ajansı (EASA). Yeni bir uçak ürettiğinizde, bu kurumların uhdesindeki yerlere uçuş yapabilmek için mutlaka bunlardan sertifika almanız gerekir. Ve işi tekellerine aldıklarından sıfırdan sertifika almak çok zordur.

2) PAZAR SEÇİMİ
Uçağı ürettikten sonra doğru pazara girebilmeniz önemli. Yani en fazla 100 yolcu kapasitesine sahip bölgesel uçak pazarına mı gireceksiniz, yoksa kıtalararası uçabilen büyük uçakların pazarına mı? Bu da aslında başka bir deyişle şu anlama geliyor: Uçak ürettiğinizde siz hangi şirketlerle rekabete girmeyi düşünüyorsunuz? İki pazarda da iki büyük oyuncu var. Bölgesel uçaklarda Kanadalı Bombardier ve Brezilya şirketi Embraer. Büyük uçaklarda da Amerikan Boeing ve Avrupalı Airbus. Ancak özellikle büyük uçakların pazarında rekabet öyle serttir ki, örneğin Bombardier gibi bir dev, 150 kapasiteli uçak üreteceğim, deyip büyük uçak üreticilerinin arasına girmeye çalışınca krize sürüklendi.

3) MARKALAÞMA
Uçağı üretirsiniz ama sonra bir marka yaratamazsanız da satamazsınız. Çin ve Rusya uçak üretiyor mesela ama markaları yok, satamıyorlar.

Biz Dornier'yi satın alarak belirlediğimiz bu üç önceliğe uygun hareket ettik. Birincisi, Dornier'nin sertifikasyon problemi olmadığından ve SNC ile birlikte mühendislik altyapısını kullanabildiğimizden, bu konuda büyük zaman kazandık. Ayrıca, bu milli uçak projesinde teknoloji haklarının tümüyle Türkiye'ye ait olması böylece mümkün. İkincisi, kendimize şu anda dünyada hiçbir ciddi üreticinin olmadığı, 30 ile 70 yolcu arasındaki 4 bin uçaklık bir pazara dönük yeni bir bölgesel uçak yapımını hedef alarak, daha uygun bir rekabet ortamını seçtik. Üçüncüsü de markalaşma konusunda Dornier'nin dünyaca çok tanınan bir Alman şirketi olmasının avantajından yararlanabileceğimizi düşündük. Uluslararası pazarda Türk malı uçak yeni üretim olduğu için, tamamen tanınıp kendini ispat edinceye kadar satmak zor olabilirdi, Dornier markasıyla kanıtlanmış bir geçmişi olduğu icin bunun daha kolay olacağını hesap ettik. Ayrıca, bu satın aldığımız Alman şirketinin dünya çapında bir parça ve lojistik destek ağı var, halen çoğu uçmakta olan, 200 kadar üretilen 328 modeli uçakları için. Bu da marka, destek ve ünvan açısından çok büyük bir avantaj."

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/30173557.asp Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Türk Mühendisliği gövde gösterisine hazır
Milli Gemi Projesi, Bölgesel Uçak gibi çok sayıda önemli projeyi yürüten STM, Katar'da düzenlenecek High Tech Port fuarında mühendislik birikimini ve gücünü sergileyecek.
http://kokpit.aero/katar-da-tanitilacak.
Bizimkilerin tuhaflıkları yine basladı. Eskiden dogru düzgün stat yokken avrupa ve dünya sampiyonalarına, dogru düzgün tesisler yokkende olimpiyatlara maketlerle katılıp bize verirseniz yapacaz diyorduk epeydir bırakmıştık şimdide ortada maketi bile olmayan ucak dosyasıyla katılacaz galiba. Hayırlısı... Mesajı Paylaş

#53
Alıntı yapılan: мคяครℓเ - 03 Ekim 2015, 15:32:45

Türk Mühendisliği gövde gösterisine hazır
Milli Gemi Projesi, Bölgesel Uçak gibi çok sayıda önemli projeyi yürüten STM, Katar'da düzenlenecek High Tech Port fuarında mühendislik birikimini ve gücünü sergileyecek.
http://kokpit.aero/katar-da-tanitilacak.
Bizimkilerin tuhaflıkları yine basladı. Eskiden dogru düzgün stat yokken avrupa ve dünya sampiyonalarına, dogru düzgün tesisler yokkende olimpiyatlara maketlerle katılıp bize verirseniz yapacaz diyorduk epeydir bırakmıştık şimdide ortada maketi bile olmayan ucak dosyasıyla katılacaz galiba. Hayırlısı...

Maket yok mu dediniz?

Bu ne peki?

Mesajı Paylaş


Yerli uçağı THY verimsiz buldu, Genelkurmay soğuk bakıyor!
Dornier 328'in yenilenmesi ile başlayacak ardından da yeni bir tasarımla yoluna devam edecek Yerli Yolcu Uçağı Projesi'nde THY ve Genelkurmay'ın raporları dikkat çekti.
http://kokpit.aero/yerli-yolcu-ucaginda-gorus-ayriligi

Þöyle bir haber var ama zorlama yapılmış gibi... Mesajı Paylaş

#55
Alıntı yapılan: мคяครℓเ - 08 Ekim 2015, 00:51:49

Yerli uçağı THY verimsiz buldu, Genelkurmay soğuk bakıyor!
Dornier 328'in yenilenmesi ile başlayacak ardından da yeni bir tasarımla yoluna devam edecek Yerli Yolcu Uçağı Projesi'nde THY ve Genelkurmay'ın raporları dikkat çekti.
http://kokpit.aero/yerli-yolcu-ucaginda-gorus-ayriligi

Þöyle bir haber var ama zorlama yapılmış gibi...

THY den baska Pazar yokmuymus dünyada?!

Problem yok.

Ucak istemeyen, CHP´nin vaad ettigi "Esseklere ve katirlara" binsin! Mesajı Paylaş

DefenceTurk forumda siyasi propagandanın yasak olduğu konusunda daha önce uyarılmıştın. Uyarılara kulak asmayıp kuralları çiğnediğin için hak ettiğin şekilde forumdan uzaklaştırıldın!

DefenceTurk forumda asla Trollere ve onlar tarafından beyinleri yıkananlara yer yoktur. Sahiplerine bildirirsin! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 08 Ekim 2015, 08:37:08
DefenceTurk forumda siyasi propagandanın yasak olduğu konusunda daha önce uyarılmıştın. Uyarılara kulak asmayıp kuralları çiğnediğin için hak ettiğin şekilde forumdan uzaklaştırıldın!

DefenceTurk forumda asla Trollere ve onlar tarafından beyinleri yıkananlara yer yoktur. Sahiplerine bildirirsin!

derken siyaset yapmışsın sen de aslında. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: azarax - 08 Ekim 2015, 21:41:40
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 08 Ekim 2015, 08:37:08
DefenceTurk forumda siyasi propagandanın yasak olduğu konusunda daha önce uyarılmıştın. Uyarılara kulak asmayıp kuralları çiğnediğin için hak ettiğin şekilde forumdan uzaklaştırıldın!

DefenceTurk forumda asla Trollere ve onlar tarafından beyinleri yıkananlara yer yoktur. Sahiplerine bildirirsin!

derken siyaset yapmışsın sen de aslında.

Ne alaka! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Türkiye'nin ilk bölgesel uçağı TRJet motorunu seçti
Türkiye'nin ilk bölgesel uçağı TRJet uçaklarında kullanılacak PW306B motorlarının yükseltilmesi ve tedariki için Pratt & Whitney Canada şirketiyle anlaşma sağlandı.

TRJet uçaklarında kullanılacak PW306B motorlarının yükseltilmesi ve tedariki için Pratt & Whitney Canada (P&WC) şirketiyle anlaşma sağlandı.

Þirketten yapılan açıklamaya göre, Türkiye'nin ilk bölgesel uçağının oluşturulmasına giden süreçte yeni bir adım atıldı.

Taraflar arasında imzalanan mutabakat zaptı, TRJet'in 328 uçaklarının üretimine yeniden başlama girişiminde önemli ortaklarından biri olan ve bu uçakların mevcut tip sertifikasını elinde bulunduran Sierra Nevada Corporation'ın (SNC) Almanya merkezli iştiraki 328 Support Services GmbH (328) firmasını da içeriyor.

TRJet yöneticilerinden Cem Uğur yaptığı açıklamada, "Uçak motoru tasarımı, üretimi ve servis hizmeti konusunda bir dünya lideri olan P&WC ile TRJet arasındaki işbirliği, 328 ve 628 serisi uçakların arkasındaki etkinliği kanıtlanmış teknolojiyi ve havacılık
uzmanlığını gösteriyor" değerlendirmesinde bulundu.

328 Support Services GmbH Genel Müdürü Dave Jackson da yapılan kapsamlı pazar araştırmalarının bu uçaklara duyulan ihtiyacın sadece Türkiye'deki yerli pazarla sınırlı olmadığını gösterdiğini ifade etti. Jackson, yolcu kapasitesi 50'nin altında olup, yeterli hizmet verilemeyen pazarlarda bölgesel ve uluslararası ölçekte giderek artan bir talep bulunduğunu belirtti.

İmalat programının ilk adımı

TRJet'in 32 yolcu kapasitesine sahip 328 serisi uçaklarında kullanılacak olan PW306B motorların çalışmalarına 2016'da P&WC'nin Longueuil, Quebec'teki tesislerinde başlanacak. Böylece TRJ328 uçağının üretiminin tamamlanarak ilk uçuşunu 2019'da yapmasıyla sonuçlanacak imalat programının ilk adımı atılmış olacak.

Bu arada, T328 uçakları için turboprop motor üretme çalışmaları da eş zamanlı olarak devam edecek. Bu çalışmalarla aynı zamanda, yeni 628 serisi uçakların tasarım çalışmaları da başlatılacak. Baştan sona yeni bir tasarımın ürünü olacak bu uçaklar Türkiye'nin ilk yerli tasarım yolcu uçağı olma niteliği taşıyacak. 628 serisinin ilk uçuşunu Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100. yıldönümü şerefine 2023'te gerçekleştirmesi bekleniyor.

Halihazırda dünyanın 85 ülkesinde sertifikalandırılmış olan D328 modeli ABD, İsviçre, Almanya, Birleşik Krallık ve Danimarka gibi ülkelerde halen kullanılıyor. 328 turboprop ve jet modelleri, çok yönlü ve dayanıklı yapısı ve geniş kabin konforuyla sektörde değerli ve maliyet etkin bir oyuncu olarak biliniyor.

http://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/turkiyenin-ilk-bolgesel-ucagi-trjet-motorunu-secti/445245 Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz