Yerli uçak üretimi başlıyor

Başlatan SKYWOLF, 03 Mart 2010, 00:09:01

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı Yap

Bursalı UÇAKSAN tarafından geliştirilen ve üretilen eğitim ve genel maksat uçağı Troy T200, ilk taksi testini başarıyla gerçekleştirdi.

Hedef 2024 yılında seri üretime geçip satışlara başlamak. Ihracat potansiyeli büyük.



Uçak ilk etapta 2 kişilik. Sonraki aşamada 4 ve 6 kişilik uçaklarda gelecek. UÇAKSAN şirketi aviyonik ve motor haricinde uçak üzerindeki her şeyi kendisi geliştirdi. TEI PD-170 motorunun uçağa entegre edilip,  test edilmesi hedefleniyor.


https://twitter.com/ucaksan_aero/status/1654423689578807297?cxt=HHwWgoCw1ZDl2PUtAAAA
Mesajı Paylaş
]

#101
Bursa neden endüstride hep böyle ilklerin şehridir? İşte bu okuldan ama bunu 1920 nin Türkiye'si olarak hayal edin



Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Alıntı yapılan: мคяครℓเ - 07 Ekim 2016, 16:20:46
Ulaştırma Denizilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İstanbul Airshow'un açılışına Dornier tipi uçak ile gelecek.

Bugün kapılarını açacak olan İstanbul Airshow'da bir sürpriz de yaşanacak. Saat 11.00'da resmi açılışı yapılacak olan fuara Bakan Arslan ve beraberindeki heyet, Ankara'dan İstanbul'a British Airways renklerine boyalı Dornier tipi uçakla gelecek.

TRJet adıyla üretilecek yerli uçağın üretimi için satın alınan Dornier markası böylece ilk kez Türk halkının dikkatine sunulmuş olacak.


Ankara Merkezli TRJET'in sahibi ABD merkezli uzay ve havacılık sistemleri Sierra Nevada Corporation'ın (SNC) Üst Yöneticisi Fatih Özmen Türk markası olan TRJET uçağının 2023 yılında gökyüzünde olacağını söyledi.


http://www.ahaber.com.tr/teknoloji/2016/10/06/fatih-ozmen-trjet-2023de-goklerde-olacak




TRJ328 Künyesi -  Medavac ( aeromedikal uçak ) / VIP / Askeri Genel Maksat / Sivil Bölgesel Uçak
-2080km (1120nm) seyir , 780km/saat seyir hızı / ER Yakıt Tankları / PW306B / 11.000m.(35000 ft) servis tavanı
-Tam Boy Kabin / Tek sınıfta 32 yolcu / VIP donanımda 4 ila 12 yolcu / Yolcu alanı 33.48 m3 alan ile nato palet standardına uygun biçinde kargo uçağı olarak konfigüre edilebilir /İki ayrı bölümde 750kg yolcu bagaj kapasitesi (bu sınıfta en yüksek değerler)
- Cam Kokpit ve tamamiyle yenilenmiş en güncel İletişim, Navigasyon ve Gözetim / Hava Trafik Yönetimi CNS/ATM yüzeyleri ./ Güvenirliği kanıtlanmış bakımı kolay ve ekonomik platform

TRP328 Künyesi - CASEVAC (yaralı tahliye) / Deniz Karakol ve SAR / Askeri Genel Maksat / Kargo / Bölgesel Sivil Uçak
-Do 328'e göre arttırılmış yük kapasitesi
-STOL kabiliyeti / Ham beton/toprak/taşlı zeminlerde ve yüksek sıcaklıkta operasyon kabiliyeti
-Tam boy kabin / Tek sınıfta 32 yolcu / 750kg yolcu bagaj kapasitesi
-Yeni nesil PW127 motor çifti / 335knot(620km/s) seyir sürati / 30.000ft servis tavanı
-Yapısal yüzeylerde arttırılmış kompozit kullanımı

Planlanan ilk uçuş tarihi: 2023


TRJet 6-9 Ekim'de AIREX 2016 Fuarı'nda

İSTANBUL (6 Ekim 2016) – Ankara merkezli havacılık şirketi TRJet 11. Uluslararası Sivil Havacılık ve Havaalanları Fuarı AIREX 2016'ya katıldı. TRJet'in ana sponsorlarından olduğu fuarda, 32 yolcu kapasiteli Dornier 328'i sergiledi ve tüm yönleriyle modernize edilen TRJ328™ ve TRP328™ uçaklarının yapımını bekleyen potansiyel alıcı havayolları ve tedarikçilerle buluştu. Fuarda,  Türk yetkililerin Ankara'dan İstanbul'daki Açılış Töreni'ne 328 Serisi yolcu uçağında getirilmesiyle, programın ilk gösteri uçuşu gerçekleştirildi.

http://www.trjet.com/tr/content/trjet-6-9-ekim%E2%80%99de-airex-2016-fuar%C4%B1%E2%80%99nda

Tam uçurumun kenarından dönmüşüz. Sierra meğer ABD ile çalışıyormuş da haberimiz yokmuş. Neyse ki onlarla çalışmamışız Mesajı Paylaş

TEI de Amerika ile çalışıyor hatta TSK' da Amerika ile birlikte çalışıyor..... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mavi1991 - 07 Mayıs 2023, 11:44:29
TEI de Amerika ile çalışıyor hatta TSK' da Amerika ile birlikte çalışıyor.....
+1 Mesajı Paylaş

Değil mi çalışmak var, çalışmak var. Bir de mucizevi çalışmak var !!! Mesajı Paylaş

#107
Arkadaşlar nereye yazacağımı bilemedim fakat burası doğru yer gibi...

Biz neden hafif nakliye uçağı işine girişmiyoruz konunun özü şöyle...

Elimizde

21metre uzunluğunda
28 metre kanat açıklığı
6 ton taşıma kapasitesi
4500 km menzilli
448 km hız yapabilen

İspanyol yapımı Casa cn235'ler ve bunlar herbiri 1750 beygir üreten T700D nın turboprop modeli t7 motorları ile donatılmış...

Aynı firmanım casa cn235 in 4-5 metre uzaltılmasıyla elde ettiği casa c295 uçakları mevcut tasarımı 1997 ilk uçus ise 2001

Boy 25 m
Kanat açıklığı 28 metre
9 ton taşıma kapasiteli
Menzil ve hız casa c235 ile aynı galiba

Motor gücü sürekli 2500 beygir anlık 300 yada acil durumlarda kısa süreli 3000 beygir...

Þimdi bu konuya neden giriştin diyebilirsiniz doğal olarak...

Fakat şu ve benzeri haberler fikrimi beyan etmede etkili oldu...

-Ts1400 motoru ile gökbey ilk uçuşunu yaptı
-Ts1400 üzerinden 3000 HP gücünde ts3000 motoru gerceklestirilecek.
-Ukrayna'nın tvs117 2500 HP lik motoru ülkemizde üretilcek

Madem elimizde bu done'ler yada bilgiler ve en nihayetinde un şeker var peki biz neden helva yapmıyoruz...

Kısaca İspanya ile aramız iyi o zaman casa 295'in tıpkı casa235 deki gibi tai'de üretimi konusunda anlaşabiliriz...

Yerli ts3000 motoru gelene kadar Ukrayna tvs117 motorunu kullanır...

Yalnız tek farklılık casa modellerinden tıpkı an70 deki gibi ters

Hem askeri nakliye kargo ve paraşütçü Birliği için iyi bir seçenek olur.

Hemde 70-80 kişilik bölgesel yolcu uçağı için bir adım olur.

Bence böyle bir uçağa ihtiyacımız var..

Görüşlerinizi merak ediyorum

Mesajı Paylaş

Sende İran nakliye uçağını görünce aynı şeyi düşünmüşsün anlaşılan.

Bu İran'ın hep bizim bir adım önümüzde gitmesi sinirimi bozuyor. Kaan da biraz onları geçtik gibi ama göreceksiniz Kaan dan önce bayağı etkileyici muharip uçağı uçuracaklar. Füzeyi uçağı radarı uyduyu helikopteri denizaltıyı her şeyi bizden önce yapıyorlar.

Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#109
Evet simurg beni Deli etti ama esas mesele bizim turboşaft motor konusunda ilerlememiz

An148 mi bu? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz