Yerli uçak üretimi başlıyor

Başlatan SKYWOLF, 03 Mart 2010, 00:09:01

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#110
Tahminimce TAI yaklaşık C130 a kadarki her boyda nakliye yada genel hizmet askeri uçağını kolayca üretebilir. Üstünü de üretir ama bu boydaki uçakları şaşılacak derecede kolayca üretir Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Artık yapalım turboprop motor sıkıntısı yok. Mesajı Paylaş

#112
Yapmışken bizim genel maksat uçak ihtiyacımıza cevap verecek boyda yapmak lazım. Nakliye havadan yakıt ikmali HEIK gibi. CN235 kadar bir şey ile başlayalım desek elimizde kalır uçak Hürkuş gibi koyacak yer bulamayız.

Turbofan daha büyük bir uçakla başlamak gerek. An 178 çok konuşulmuştu o boyda en az olması gerek. Bu iş ufaktan başlayalım öğrenelim denecek bir iş değil As400 ün altındaki istediğimiz boyda uçakla başlayabiliriz artık. Muhtemelen işgücü ayıramıyoruz bu aralar bu işlere yoksa müdür bey lafını etti geniş gövdeli uçak konusunu biraz

Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: re - 03 Haziran 2023, 02:31:26
Sende İran nakliye uçağını görünce aynı şeyi düşünmüşsün anlaşılan.

Bu İran'ın hep bizim bir adım önümüzde gitmesi sinirimi bozuyor. Kaan da biraz onları geçtik gibi ama göreceksiniz Kaan dan önce bayağı etkileyici muharip uçağı uçuracaklar. Füzeyi uçağı radarı uyduyu helikopteri denizaltıyı her şeyi bizden önce yapıyorlar.



Sevgili putty sen de al An-140 'ı sarıya boya , dolaştır sağda solda, ne var ki bu da.
F-5 ten de etkileyici muharip uçak olmuyor ki uçuramadılar daha.
Dini fikir prangalarının olduğu yerde bilim zor gelişir, o yüzden asla mükemmel olamayacaklar , şimdilik.
Kuzey Kore de füze teknolojisinde ileri seviyelere ulaştı , varını yoğunu buraya yatırıp , gelişmiş bir ülke oldu mu ? Mesajı Paylaş

#114
İran konusunda çok eskiden o komik maketler törenlerde varken bile alay edenlere itiraz ediyordum. İran petrol ile geçinemeyecek kadar büyük kalabalık bir ülkedir ve hiç bir zaman petrol zengini olma seçeneği olmayan bir ülkedir. Diğer petrol zengini ülkeler gibi görülmemeli. İran çok petrol geliri olmasına rağmen bizim gibi çok çalışmaya mahkum bir ülkedir. İran bir endüstri ülkesidir esasında. 1970 lerde biz Reno R12 üretirken onlarda R5 filan üretiyorlardı biz otobüs kamyon buzdolabı TV üretmeye başlarken onlarda başlamıştı. Biz yerli araba diye seviniyoruz onlar yılda bir milyon yerli arabayı 30 yıldır üretiyor. Her ülke kendi doğusundakine kibirle bakıyor ama bu gerçek değil İran kendi çapında gayretli bir ülkedir. Bu Humeyni devriminden ambargodan filan öncede böyleydi. İranlılar bizim gibiler aşağı yukarı endüstri anlamında. Bunu ambargolardan doğan dezavantajı ve militarist motivasyondan ileri gelen avantajı bir yana bırakarak kabaca böyle yorumluyorum. İranlılara beceriksiz gözü ile bakmaktan vazgeçelim. İran da yeterli üniversite eğitimi var endüstri var insan kaynağı var. Yunanlıların bizimle yapamaz edemez diye kibirle bakması gibi bizde kendi doğumuza öyle bakmayalım. Türkiye de üretilipte İran da üretilmeyen hemen hemen hiç bir şey yok Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#115
Alıntı yapılan: re - 03 Haziran 2023, 02:56:47
Yapmışken bizim genel maksat uçak ihtiyacımıza cevap verecek boyda yapmak lazım. Nakliye havadan yakıt ikmali HEIK gibi. CN235 kadar bir şey ile başlayalım desek elimizde kalır uçak Hürkuş gibi koyacak yer bulamayız.

Turbofan daha büyük bir uçakla başlamak gerek. An 178 çok konuşulmuştu o boyda en az olması gerek. Bu iş ufaktan başlayalım öğrenelim denecek bir iş değil As400 ün altındaki istediğimiz boyda uçakla başlayabiliriz artık. Muhtemelen işgücü ayıramıyoruz bu aralar bu işlere yoksa müdür bey lafını etti geniş gövdeli uçak konusunu biraz



Sayın re turbofan motorumuz yok ...

Ama turboshaft işine girdik sayılır

Ürettiğimiz yada üreteceğimiz turbofan olan tf6000 ve tf10000 ise

Düşük bypass oranlı sadece askeri ucaklarda kullanılır belki t6000 den işjeti yapılabilir

Yüksek by pass oranlı motora ihtiyaç var..

Bu bypass oranlarını karıştırmış olabilirim

Sn.Yaşar yada başka bir arkadaş düzeltecektir.. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 03 Haziran 2023, 10:39:39
Alıntı yapılan: re - 03 Haziran 2023, 02:56:47
Yapmışken bizim genel maksat uçak ihtiyacımıza cevap verecek boyda yapmak lazım. Nakliye havadan yakıt ikmali HEIK gibi. CN235 kadar bir şey ile başlayalım desek elimizde kalır uçak Hürkuş gibi koyacak yer bulamayız.

Turbofan daha büyük bir uçakla başlamak gerek. An 178 çok konuşulmuştu o boyda en az olması gerek. Bu iş ufaktan başlayalım öğrenelim denecek bir iş değil As400 ün altındaki istediğimiz boyda uçakla başlayabiliriz artık. Muhtemelen işgücü ayıramıyoruz bu aralar bu işlere yoksa müdür bey lafını etti geniş gövdeli uçak konusunu biraz



Sayın re turbofan motorumuz yok ...

Ama turboshaft işine girdik sayılır

Ürettiğimiz yada üreteceğimiz turbofan olan tf6000 ve tf10000 ise

Düşük bypass oranlı sadece askeri ucaklarda kullanılır belki t6000 den işjeti yapılabilir

Yüksek by paşa oranlı motora ihtiyaç var..

Bu bypass oranlarını karıştırmış olabilirim

Sn.Yaşar yada başka bir arkadaş düzeltecektir..
Sn Denizci16,
Söyledikleriniz doğru. Yüksek Bypass oranlı turbofan motor yapmamız lazım ticari uçaklar için.
TF6000 düşük Bypass oranlı askeri motor. Ticari uçaklara uymaz.
Ticari turbofan motorların fanları çok büyüktür. Üretilen itkinin %80-90'lık bölümü Bypass kanallarından atılan soğuk hava ile sağlanır. Jet itkinin %10-20 lik bir katkısı vardır. Asıl görevi bu fanları çeviren türbini döndürmektir. Mesajı Paylaş

Motor dert değil. Ticari uçak olacaksa ambargo olmaz.. Mesajı Paylaş

#118
Biz zengin değiliz sn serkan1976 bizim uçak her işte kullanılabilmeli....

Yada şöyle birşey yapabiliriz..

Sivil ve ticari versiyon için üreteceğimiz askeri versiyonun daha geniş gövdeli olan bir modelini yurtdışından tedarik edeceğimiz bir turbofan motor ile uçurabiliriz...

Fakat askeri versiyon daha küçük gövde ve elimizde ulaşabileceğimiz turboprop motor ile bu işin altından kalkabiliriz...

Koskaca ülkede bir kayseride hava indirme tugayı var.oda iki taburu yada alayı diye hatırlıyorum...

Sırf bunun kapasitesini arttırmak için bile casa cn235 den daha yetenekli bir nakliye uçağına ihtiyacımız var
9-13 ton taşıma kapasiteli... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz