Yerli uçak üretimi başlıyor

Başlatan SKYWOLF, 03 Mart 2010, 00:09:01

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#40
Harzemşah üstadın SSF forumdaki mesajını önemine binaen buraya taşıyorum.
Alıntı Yap1. Uçak kesinlikle TAI de üretilecektir.

2. TAI, Hürkuş konusunda TURAF tarafından yanlış yönlendirilmesi nedeni ile aynı hatayı bir kez daha tekrarlamak istememektedir. Çünkü Hürkuş projesi başlarken TURAF, acil ihtiyacın KT-1 tedariki ile giderildiğini, uzunca bir süre temel eğitim uçağına ihtiyaç olmayacağını bildirmiş, TAI de bu nedenle, öncelikle Hürkuş'un sivil versiyonunu geliştirmeye öncelik vermiş, efor ve zamanının büyük bölümünü sivil sertifikasyon alabilmek için sarfetmiştir. Eğer TURAF tarafından yanlış yönlendirilmiş olmasa idi, uçağın askeri versiyonunu yoğunlaşacak, sertifikasyon amaçlı zahmetli prosedürleri arka plana iterek uçağı servise alacak, askeri versiyonun ardından sivil versiyon için sertifikasyon ile ilgilenecekti.

3. Dornier 328 halen uluslararası pazarda uçuş sertifikasyonu olduğu için tercih edilmiştir. Yeni uçak da 328 üzerinden geliştirileceği için, uluslararası uçuş sertifikasyonu çok daha kolay ve hızlı alınabilecektir.

4. DO-328'in fikri ve sınai mülkiyet hakları SNC-Sierra Nevada Corporation'un elindedir. SNC bu hakları Fairchild Dırnier'den almamıştır. Fairchild Dornier iflas aşamasında 328 serisinin ( pervaneli ve jet) üretim, satış, eğitim, destek, bakım ve geliştirme başta olmak üzerine tüm fikri ve sınai üretim haklarını "328 Support Corporation" adlı bir şirkete devretmiştir. Bu şirketin yönetim merkezi Londra'da, teknik merkezi ise Almanya'dadır. SNC, olduğu gibi tüm 328 Support şirketini satın almıştır. Böylece 328 serisinin ( pervaneli ve jet) tüm hakları SNC'nin elindedir. Bunun anlamı şu anda dünya üzerinde uçan 200 civarında pervaneli ve jet 328 serisinin tüm destek ve eğitim sorumluluğunun şu an itibari ile SNC'de olmasıdır. Başka bir deyişle Türkiye bu projeye başlar başlamaz 200 uçaklık bir uçak filosunun destek hizmetlerine de sahip olmuştur.

5. Projenin içinde yeterli gövde tecrübesi olmayan SNC dışında, Ukraynalı havacılık devi Antonov da bulunmaktadır.

6. Üretilmesi hedeflenen uçak 328 serisi değildir. Proje safhasında iptal edilen 100 koltuklu 928 serisidir. Ancak kanatları gövde üzerinde olan 328 serisinin aksine, 528/728/928 serisinin kanatları gövde altındadır. Bu değişiklik yeni uçağın uçuş sertifikasyon sürecini uzatacağı için, yeni uçak, mevcut 328'in form ve geometrisi muhafaza edilerek ve büyütülerek geliştirilecektir. Gövde, kanatlar, kuyruk vs uzatılacak, daha güçlü motorlar ilave edilerek, uçuş sertifikasyonu çok daha hızlı alınabilecek bir uçak ortaya çıkarılmaya çalışılacaktır.

7. Uçağın hem sivil hem de askeri versiyonları ortaya çıkartılacaktır.

8. Uçağın Orta Asya, Orta Doğu ve özellikle Afrika'da çok ciddi satış rakamlarına ulaşması beklenmektedir. Bu beklentinin temel nedeni Türkiye'nin Afrika'daki nüfuzudur. Bunu daha iyi anlamak için son Çanakkale Savaşının 100. yıl törenlerine katılan 20 devlet başkanının kimliklerine bakmak yeterli olacaktır.

9. Başkalarının bizleri kağıttan kaplan ya da beceriksiz sanmalarının herhangi bir zararı yoktur. Yakında uzunca bir süredir üzerinde çalışılan ve belirli bir noktaya getirilen T/F-X projesi konusunda da somut haberler geldiğinde, kamuoyunun F-X'imizin 2023 civarında uçabileceğine de inanacağını sanıyorum...
Mesajı Paylaş

Tam yazmak üzere konuya giriyordum HARZEMÞAH aklımdaki soruları yanıtlamış gerçekten. Benim bakış açım birazda Türk Hava Kuvvetleri üzerine olmakla birlikte sadece sertifikasyondan ziyade 928 tarzı gövde altı kanat değilde böyle bir uçak için gövde üstü kanat tasarımını multi-role açısından daha uygun buldum açıkcası. Ancak projeye 2 yönlü bakmalıyız projede uçağın ebatları konusunda oynama yapılacaksa 328'de olduğu gibi turboprop ve turbofan seçenekleri hala devam etmeli kanaatindeyim.

Birazda TURAF nakliye filosunu reforme ederek CN-235'den daha büyük C-130'dan biraz daha küçük atıyorum 27-32m arası olacaktır bu tadda bir uçak Hava Kuvvetlerininde çift konsepte indirgenip konsept oturtulabilir. Yani bana sadece A-400M ve 328 varyasyonunun oluşturuduğu nakliye filosu mantıklı geliyor açıkcası. 328 hafif/orta nakliyeden ziyade farklı görev tiplerinede uygun olarak dizayne edilebilir. Mesajı Paylaş

Proje yarın başbakan tarafından yapılacak açıklama ile tanıtılacak. Mesajı Paylaş

#43
Nereden...

Nereye...

İlk hedef 2019'da TRJ328

Yolcu Uçağı Projesi'nde ilk model, 2002'de imalatı duran Dornier'in 328JET uçağı olacak. Modernize edilecek uçak, glass kokpit ve yeni motora kavuşacak.

Bu uçağın tasarım çalışmalarının en kısa zamanda tamamlanması ve ardından imalatı hedefleniyor. TRJ328 adını alacak uçak, 2019'da uçmaya başlayacak. Bu uçağın yolcu kapasitesi 30.

Bunu test ve sertifikasyon izleyecek. 2023'le birlikte 328 serisinin 50 adetlik Türkiye'nin vereceği sipariş için imalat başlaması planlanıyor.

TRJ628 2023'TE UÇACAK

Tamamen yeni tasarıma sahip olacak TRJ628'in ise tasarımı 2020'de dondurulacak. Ardından imalata geçilecek. Hedef 2023'te ilk uçuşun gerçekleştirilmesi.

NEDEN  MEVCUT BİR PROJE SEÇİLDİ

Başbakan Davutoğlu, konuşmasında sıfırdan bir yolcu uçağı geliştirme projesinin 10-13 yıl sürdüğüne dikkat çekerek "Biz işe mevcut bir uçakla başlıyoruz. İmalat hattı Türkiye'de olacak. Satış ve tasarım hakları da bizde. Bundan sonra kazanacağımız tecrübe ile daha büyüğüne geçeceğiz. Bu süreci kısaltarak 2023'e yeni yolcu uçağını yetiştireceğiz" dedi.

ASKERİ VE SİVİL İHTİYAÇLAR BİRLİKTE KARÞILANACAK

Hem TRJ328 hem de TRJ628, sivilin yanı sıra askeri amaçlı, ambulans ve devlet görevlerinde kullanılması planlanıyor.

ANLAÞMA İMZALANDI.



TRJ628'in yolcu kapasitesi 70!
Yerli uçak olarak lanse edilen TRJ628'in çizimleri Kokpit.aero'da.İki aşamalı planda hayata geçecek projenin detayları...

Başbakan Davutoğlu'nun katılımı ile açıkanacak projede detaylar belli oldu. Savunma Sanayi İcra Komitesi (SSİK) tarafından ana yüklenici olarak Savunma Teknolojileri Mühendislik ve Ticaret AÞ (STM) ile ABD'den Eren ve Fatih Özmen'in sahip olduğu Sierra Nevada Corporation (SNC) arasında mutabakat imzalandı.Başbakan Davutoğlu'nun katılımı ile açıkanacak projede detaylar belli oldu.

Başbakan Ahmet Davutoğlu Yerli Yolcu Uçağı Projesi'nde konuştu.

İşte Davutoğlu'nun açıklamalarından satır başları:

"Türkiye'nin milli yerli uçak projesi 71 yıl gecikmeyle bugün tekrar gündeme geliyor. Bir kez daha Nuri Demirağ'ı hayırla anıyorum. Onun vizyonu, 1936'da çıktığı ilk yolda, deniz müzesinin yanındaki binada başlayan o iddia, elmas paşa çiftliğinin yeşilköy'de alınması ve çok çasrpıcı bir şekilde ifade etmek isterim. Amsterdam havalimanı büyüklüğünde tesislerle kurulan güzel başlangıç, maalesef eskişehir'de olan kaza üzerine iptal edilmiş, THK siparişleri geri alınmış, o dönemin hükümeti tarafından bir kanunla durdurulmuş.

Sivil havacılık anlamında attığımız bir adım, askeri milli savunma sanayii alanında da büyük bir sektör gelişmesi imkanı sağlayacak. Bu uçaklar sadece yolcu uçağı olarak değil, askeri nakliye, ambulans uçağı olarak da kullanılabilir kapasitede. Bu konularda elde edilecek birikiminin Türkiye'nin teknolojik birikimi artacağı dolayısıyla projelere destek kararı verdik. Çok geniş tabanlı yeni bir dönem başlıyor. Bu hafta içinde bizzat katılamadım. Ama bakanımızın katılımıyla kocaeli'de bilişim vadisinin temelini attık. Çip fabrikasının projesine başladık. Biz baktığımızda bütün bunları birbirlerini tamamlayan üniteler olarak görüyoruz.

Biz bütün bu çabalarla, arge çalışmaları, bilişim vadisi çalışmalarıyla millilik oranını artıracağız. Türkiye silah alan tren alan uçak alan ülke kategorisinden çıkıp, teknoloji üreten satan rekabetçi karakter kazandıran bir kaynak ülke haline gelecek. Önümüzdeki dönemde 2023'e kadar projelerle gerçekleştireceğimiz atılım, türkiye'yi küresel bir aktör haline getirecek" dedi.

Savunma Sanayi İcra Komitesi (SSİK) tarafından ana yüklenici olarak Savunma Teknolojileri Mühendislik ve Ticaret AÞ (STM) ile ABD'den Eren ve Fatih Özmen'in sahip olduğu Sierra Nevada Corporation (SNC) arasında mutabakat imzalandı.

İKİ AÞAMALI YAPILACAK

Proje iki aşamalı olarak planlandı. Önce 2002'de imalatı biten ve SNC'nin tasarım ve telif haklarına sahip olduğu 328 modeli modernize edilecek. Bu uçak TRJ328 (jet motorlu) ve T328 (turboprop pervaneli modeli) olarak adlandırılacak. Bu uçakların imalatı Türkiye'de gerçekleştirilecek.

İkinci aşamada ise sıfırdan yeni bir uçak tasarlanacak. Üstten kanatlı, hem jet hem de turboprop motorlu olarak planlanan yeni bölgesel uçağın arı ise TRJ628 olacak.

HEM JET HEM DE PERVANELİ

Yolcu kapasitesi olarak 60 ila 70 koltuklu planlanan uçağın 2023'te uçması hedefleniyor. Uçak hem jet hem de pervaneli motorlu olarak tasarlandı. Saatte 750 kilometre hıza sahip olacak TRJ628 (jet modeli), 3 bin 720 kilometre menzile sahip olacak. Yani Türkiye'nin yanı sıra 3-3,5 saatlik uçuşları da gerçekleştirebilecek.

Uçağın pervaneli motorlu modeli ise saatte 620 kilometre hıza çıkabilecek. Menzili ise 1850 kilometre olarak planlandı. Kısa pistlere inip kalkabilen uçak Türkiye içinde çarpraz uçuşlarda kullanılacak.

Projeye, STM önderliğinde TAI, Aselsan, TEI, Havelsan, THY Teknik, Alp Havacılık, Kale Havacılık, TCI, TSI ve diğer havacılık şirketleri katılacak. Aynı zamanda KOBİ seviyesinde havacılık şirketleri de endüstriyel destek verecek.

Yeni nesil motor ve sistemlere sahip olacak TRJ628, 2023'te uçacak.


TRJ628'in askeri modelleri de planlanıyor. Askeri nakliye, deniz karakol gibi görevler bu uçakla gerçekleşecek. Ayrıca VIP modeli olacak.

İlk etapta projede hayata TRJ328 ve T328 olarak adlandırılan model, Türkiye'de imal edilecek.
MİLLİ YOLCU UÇAĞININ VİDEOSU

http://kokpit.aero/yerli-yolcu-ucagi-trj628
Umarım gercekleşir. Ayrıca cok güzel düşünülmül 70 kişilik olması 30 kişilik yapılması projenin ölü dogması anlamına geliyordu benim için... Mesajı Paylaş

Vatana millete hayırlı uğurlu olsun. Gelecekte yine bu uçağın altyapısı kullanılarak çok daha büyük projelere imza atılacağına eminim. Daha öncede dediğim gibi bu işe ençok Almanya bozulmuştur.. Mesajı Paylaş

vatana millete hayırlı olur inşallah
ancak
videoda 2011'den beri reklamıyla inanılmaz bir rant kaynağı haline getirilen, müteahhitlerin ve emlakçıların pisliğe üşüşen sinekler gibi arnavutköy ve civarını istila ettiği kanal istanbul pojesi de araya sıkıştırılmış; küçükçekmeceden geçeceği de açıkça gösterilmiş. sessiz sedasız kamulaştırılıp başlansaydı evet milletin menfaatine derdim ama diyemiyorum yazıktır milli servete.
Mesajı Paylaş

#46
Sivil modellerde kanatların yukarıda olması estetik olarak yakışmamış sanki bir hantal görüntü katıyor Mesajı Paylaş



Yerli Yolcu Uçağı Projesi'ne Havelsan desteği.

Havelsan'dan yapılan yazılı açıklamada milli bölgesel uçağın tüm görev kritik ve görev destek yazılımlarının milli olarak uluslararası sivil havacılık kriterlerine uygun olarak geliştirilmesi ülkemiz için en önemli kazanım olacağına dikkat çekildi:

"Sivil uçaklardaki yazılım kontrolü savaş uçaklarından bile fazladır. BOEING 787 Dreamliner yolcu uçağının uçması için yaklaşık 7 milyon satır kritik görev yazılımı geliştirmiştir. Platformlar her gün daha akıllı, hızlı, enerji tasarrufu yüksek ve etkin bir şekilde kumanda ile kontrol edilmektedir. Tüm bu kabiliyetler yüksek hızlı donanımlar üzerinde çalışan yazılımlar ile gerçekleştirilmektedir. Son geliştirilen F35 savaş uçağı 8 milyon satır yazılım ile kontrol edilmektedir. Bir önceki model olan F22 savaş uçağı için 2 milyon satır yazılım yeterli görülmüştü. Ford firmasının yeni aracı GT 10 milyon satır yazılımla kontrol edilmektedir.

Milli uçağımızın en üst teknolojilerle donatılacağını öngören HAVELSAN, siber ataklara karşı güvenli, havacılık kriterlerine uygun olarak tüm yazılımlarını Türk mühendisleri ile geliştirmeyi hedeflemektedir.

YAZILIM İÇİN HAZIRIZ

Geliştirilecek uçağın yerli iş payı içerisinde HAVELSAN tüm görev kritik ve görev destek yazılımlarının geliştirilmesi ile ilgili tecrübesini bu projeye aktarabilecek hazırlık içerisinde. Bilindiği üzere HAVELSAN Barış Kartalı projesinde en yüksek iş payına sahip olan Türk firması ve ana alt yüklenici. Barış Kartalı projesinde HAVELSAN'ın iş payı üç yüz milyon doları aşmış durumda. Hatırlanacağı üzere Hava Kuvvetleri Bilgi Sistemi (HvBS) HAVELSAN tarafından geliştirildi ve uzun yıllardır geliştirilmeye devam edilerek tüm yönleri ile Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın lojistik yönetim sistemleri dahil en küçük görev ihtiyacına bile cevap verebilir durumda.

YERLİ KABİN İÇİ EĞLENCE SİSTEMİ

HAVELSAN'ın yazılım geliştirme becerileri sadece görev kritik veya görev destek yazılımları ile sınırlı değil. Hali hazırda geliştirilmesi tamamlanmış ve THY ticari platformları ile denemeleri devam eden Kabin İçi Eğlence Sistemi Türkiye'de geliştirilen ilk yerli Kabin İçi Eğlence sistemi de bölgesel uçaklarımızda kullanılabilir durumda. Yolcuların kişisel elektronik cihazlarına (tabletler, dizüstü bilgisayarlar, akıllı telefonlar) IOS, Android ve web uygulamaları üzerinden kablosuz ağ bağlantısı (Wi-Fi) aracılığıyla hizmet verecek olan sistem, HAVELSAN'ın sivil havacılık sektöründe de yükselen yerli katkısının başarılı örneklerinden biri konumunda bulunuyor.

HAVADAKİ SAĞLIK

THY ile ortak bir proje olarak HAVELSAN tarafından geliştirilmeye devam eden AHM (Uçuş Kontrol Sistemi) bir uçuş doktoru görevi yapıyor. HAVELSAN tarafından geliştirilmekte olan bu sistem bir uçuş süresince ve sonrasında uçuş izleme analiz aracı olarak değerlendirilmekte.

HAVELSAN büyük atılım projesi olan HvBS projesinde kazandığı tecrübeye ilave olarak lojistik bakım yönetim sistemi çözümlerinden başlayarak, aviyonik sistemlerin depo seviyesi bakımına kadar milli uçak projesinde görev alabilecek hazırlık seviyesinde.

SİMÜLATÖR SİSTEMLERİ

HAVELSAN, en önemli yetkinlik alanlarından birisi olan Simülasyon ve Eğitim Sistemleri alanında da bölgesel uçak projesinde iş payı alabilecek durumda. Türk ve yabancı Silahlı Kuvvetleri için sayısız simülatör geliştirmiş olan HAVELSAN, sadece simülatör üretmiyor aynı zamanda simülasyon tabanlı tasarım geliştirme ve eğitim sistemleri alanındaki tecrübesini de bu projeye aktarabilecek hazırlık içerisinde"
http://kokpit.aero/yerli-ucak-havelsan-katkisi
Bu projelere daha pek cok şirket katılımı olacak. Havacılık sanayimiz altın cagına adım atacak... Mesajı Paylaş


Yerli uçağı yapacak şirketten ilk açıklama
Tolga TANIÞ / WASHINGTON 27 Haziran 2015
Yerli uçağı yapacak şirketten ilk açıklama



EREN-Fatih Özmen çiftinin sahibi olduğu Amerikan SNC şirketinin Türkiye'de yerli uçak projesini yapmak için satın aldığı 328 Destek Hizmetleri'nin Genel Müdürü Dave Jackson Hürriyet'e konuştu. Jackson, "Türkiye, yerli uçak işine Honda ve Mitsubishi'den daha iyi pozisyonda başlıyor. Biz Alman uzmanlığı, Türk mühendisliği ve Amerikan girişimciliği ile çok avantajlıyız" dedi.

TÜRKİYE, Amerika'nın en hızlı büyüyen havacılık şirketlerinden Sierra Nevada Corporation'ın (SNC) adını ilk kez bundan 3 yıl önce duydu. Türk kökenli Eren-Fatih Özmen çiftinin sahip olduğu şirketin geliştirdiği Dream Chaser (Rüya Avcısı) uzay aracı için NASA 212.5 milyon dolarlık bir fon sağlamıştı. Büyük bir başarıydı çünkü Amerikan Savunma Bakanlığı Pentagon için de birçok hassas proje üstlenen SNC, o dönem NASA'nın uzay uçuşları için desteklediği üç Amerikalı şirketten biri olmuştu. Dream Chaser'ın ABD'deki uzay macerası sonra umulduğu gibi yürümedi. SNC geçtiğimiz sene sonunda uzay projesini kaybetti ve sonra birden hayatımıza bambaşka bir işle yeniden dahil oldu. Bu sefer Türkiye'nin yıllardır gerçekleştirmeye çalıştığı milli uçak projesinin üstlenicisi olarak.

ABD'de yaşadığı başarısızlıktan sonra rotasını Türkiye'ye çeviren ve 1.5 milyar dolarlık bu iş için geçen Þubat İngiltere ve Almanya merkezli 328 Destek Hizmetleri adlı şirketi satın alan SNC şimdi ne tasarlıyor? Meblağı açıklanmayan şubattaki anlaşmayla 200 adet Dornier 328 tipi jet uçağı için tasarım, üretim ve bakım konusundaki patent haklarına sahip olan SNC, Türkiye'ye gerçekten sonunda bir yerli uçak kazandırabilecek mi? İşin detaylarını, şimdi yerli uçak projesini yürütecek SNC'nin iştiraki 328 Destek Hizmetleri'nin Genel Müdürü Dave Jackson'la konuştuk.

BİZE TÜRKİYE YAKLAÞTI
Jackson, bu anlaşmanın nasıl gerçekleştiği, SNC'ye Türk Hükümeti'nin mi böyle bir teklif getirdiği yoksa SNC'nin mi bu projeyi Ankara'ya önerdiği yönündeki soruya şöyle yanıt verdi: "SNC'nin Türkiye'de yıllardır iş menfaatleri var, ki şirketin sahipleri Fatih ve Eren Özmen de Türk kökenli. Türk Hükümeti, 2010'un başında bölgesel yolcu uçağı projesi için Dornier'nin varisi 328'le (Destek Hizmetleri şirketi) bağımsız görüşmelere başlatmıştı. 2015'in başında 328'in satın alınmasından sonra proje için SNC'ye de yaklaştı. Hem SNC hem de 328, müzakerelerin hızlı ilerlemesine de izin veren, lisanslama gerektirmeyen bir yolla iş yapma konusunda isteklilik gösterdiler. Türk Ulaştırma Bakanlığı, Boeing, Airbus, Bombardier ve Antonov dahil birçok havacılık şirketiyle görüşmelere girişmişti." Jackson, projeye ne zaman başlanacağı, takvimin ne olduğu sorusuna, "İlk 32 koltuklu uçak 2-3 yıl içinde havada olacak. TRJ628 orijinal tasarımı için ise ilk test uçuşunun sonraki 72 ayda (6 yıl) yapılması planlanıyor, bu da modern Türkiye'nin kurulmasının 100'üncü yıldönümü 2023'e yetişiyor" diye cevap verdi.

OLAN ÜZERİNDE GELİÞTİRME
"Hızlandırılmış bir takvimi başarmak için 328'in kokpitinde, var olan sertifikalı ve küresel olarak operasyonel, kabul edilmiş uçak üzerinde geleceğe dönük uçak ve güç sistemlerine ilişkin geliştirmeler yapacağız. Bu arada 628 serili orijinal bir bölgesel uçak tasarlayacağız" diye konuşan Jackson şöyle devam etti: "Bu bize orijinal bir uçağın geliştirme sürecini belirgin biçimde azaltma imkânı sağlayacak. Türkiye, mevcut teknolojiyi, sertifikasyonu ve Dornier 328'in kabiliyetlerini ilerletme ve hem 328 hem SNC'in güvenlik ve inovasyon konusundaki olağanüstü sicilinden yararlanma yaklaşımıyla, tamamen sıfırdan çok daha iyi bir pozisyonda konumladı. Honda ve Mitsubishi gibi iyi yapılanmış şirketlerin, sıfırdan başladıkları için uçak üretmeleri uzun yıllar aldı. Türkiye daha iyi bir pozisyonda başlayacak. 32 koltuklu TRJ328'le başlayarak mevcut tedarik zinciri düzenlemeleri ve ortaklıkların üzerine bir yapı inşa edebiliriz. Bu yeni ve daha geniş 628 serisi uçaklara göre yükseltilir. Biz Alman uzmanlığı, Türk mühendisliği ve Amerikan girişimciliğinden oluşan bir kombinasyonun bize bu kaliteyi sağlayacağına inanıyoruz."

Maliyete depozitolar dahil

DAVE Jackson, projenin bütçesinin ilk sipariş depozitoları, fikri ve sinai mülkiyet hakları, 628'in ilk geliştirme safhası dahil ilk aşamada 1.5 milyar dolar olduğunu söyledi. 328'i satın alan SNC, aynı zamanda Amerikan Savunma Bakanlığı Pentagon'la da askeri projeler yürütüyor. Jackson, bu yolcu uçağı projesinden sonra bir savaş uçağı üretme aşamasına geçilip geçilmeyeceğine ilişkin şöyle konuştu: "Þu anda anlaşma sadece sivil, ticari uçak için. Ancak SNC ve Türk Hükümeti, fikri ve sinai mülkiyet hakları ile Dornier 328 uçağının taşıma ve kargodan izlemeye, tıbbi kullanıma çok misyonlu uygulamalarına olanak sağlayan modernizasyon teknolojileri için ilave tip sertifikalarını (STC) ortak olarak tutuyorlar."

Pentagon'a soruldu mu?

328'in Genel Müdürü Dave Jackson, Türk Hükümeti'nin projeyi SNC'ye verirken teknoloji transferi ya da devlete ait bir savunma sanayii şirketiyle ortaklık gibi bir ön şartı bulunup bulunmadığı konusunda, "Türk Bölgesel Uçak Projesi, hem yerli üretim uçak hem de Türkiye'de bir havacılık endüstrisi ve iş gücünün geliştirilmesi eksenine oturtuldu. SNC, bu parametreler dahilinde çalışma ve ülkede filizlenen mühendislik ve havacılık iş gücünün yanı sıra hem SNC hem de 328'den teknoloji transferi taahhüdüne bağlıdır. Biz bunun başarılı bir girişim olacağına inanıyoruz" dedi. Jackson, SNC'nin ABD Devleti'yle olan anlaşmalarının Türkiye'yle böyle bir proje geliştirmesine ne kadar olanak tanıdığı, bu işe girişmeden önce Amerikan Savunma Bakanlığı'nın görüşünü alınıp almadıkları yönündeki soruya ise "Þu anda anlaşma sadece sivil, ticari uçak için" diyerek yanıt verdi.

Tesis Ankara'da

DAVE Jackson, yerli uçağın Türkiye'de kurulacak yeni bir tesiste üretileceğini ve bu tesisin de Ankara'da Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı'nda onaylı (EASA) 21G (sivil uçak üretim tesisi sertifikalarından biri) uçak üretim tesisi olmasını umduklarını belirtti. Jackson, kaç adet TRJ328 ve TRJ628 üretileceği, bu uçaklar için nasıl bir pazarlama stratejisi izleyeceklerine ilişkin ise şunları söyledi: "İlk aşamada Türk Ulaştırma Bakanlığı için 50 adet TRJ328 uçağı üretimi sipariş edildi. İlerideki siparişler için planları Türk Ulaştırma Bakanlığı belirleyecek ama bizim amacımız en az 250 uçak. Bu büyüklükte bir uçak için talep olduğuna dair kapsamlı pazar araştırmaları açısından jetler ve turbopropların yabancı pazarlarda da satılacağı bekleniyor. Sonuç olarak SNC, SNC ya da iştiraklerinin böyle bir uçağın ABD devletine satışı dahil ABD'de satılması için üreteceğini umuyor."

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/29392332.asp Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz