ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Özellikle onlar (yani öyle söyleyenler) hiç inanmıyor. Daha fazla ulufe kopartma hesabıyla öyle konuşuyorlar. Yarın iktidar değiştiğinde, "Tayyip şöyle kötüydü, böyle haindi!" diye kötüleme yarışına girerler, geçelim. Mesajı Paylaş

Hocam hep aynı soruyu tekrar tekrar soruyoruz ama kendi imkanlarımızla biz bu tank motorunu yapabilir miyiz? 

Bir ara bana abartılı , üfürme gibi gelmiştii ama 1800 hp. motor üretme hikayesi vardı hatta... Mesajı Paylaş


Sanayi içinden gelmiş olanlar bilir. Ülkelerin çoğu hassas işleme tezgahlarını satarken bir yığın şart ,koşul öne sürüyorlar.Bunların başında sattıkları işleme ünitesi ile silah veya silahta kullanılacak parça yapılmaması.
Yanlış okumadıysam aradığımız motor herhangi bir motor değil, 1.500 hp, 4.000 Nm tork ve ağırlığı 1 tonu geçmiyecek. Kopya edilecek motoru bir şekilde edindiniz diyelim.Tersine mühendislik ile aynısını, elinizde o hassasiyetle işleyecek tezgah olmaz ise, üretemezsiniz. Mesajı Paylaş

Sayın Galanth bu yazdığınız engelleri hem zırhlı araç hem de hava araçları motorlarında sıkça duyduk... Ama TS-1400 motoru gibi bir helikopter motorunu tamamen yerli olarak yapabildik...

Tüm bu zorluklara rağmen helikopter motoru yapabiliyorsak neden 1500hp. lik tank motoru yapamıyoruz? Yani bu alanda uzman metalurji , kimya mühendisi lazım vs... şeyler lazım deniliyor...

1400 hp lik Helikopter motoru yapan mühendis teknikerler yetiştirebildiğimize göre bir kara aracı motoru yapmakta neden bu kadar karamsarlık yapılıyor ? Mesajı Paylaş

Sayın Serkan 1976,
Hiç bir sorun yok ise, bir motoru kopyalamak 1-2 ay süre alır.
Kozmetik farklılık yaratarak patent sorunundan da  kurtulabiliriz.
Ben bu motoru üreten ekipte değilim dolayısı ile size neden üretilmediği konusunda  cevap veremiyorum.
Gizli bilgi diye, belki bu sorunun cevabını bilse bile, kimse cevaplamayabilir.
Sadece üretimde ki gecikmelerin olası sebeplerini, uzun meslek tecrübem ile  dile getiriyorum.İnanın karamsar değilim.
Saygılar, Mesajı Paylaş

#2195
Yeni stratejik ortağımız Ukrayna 6td motoru için anlaşma gelir mi?
Bu motor üzerinden 1500hp daha kolay geliştirilebilir mi? Mesajı Paylaş

Motor müdür adlı siteden alınmıştır
MTU motoru V 12 bir motor, 6TD3 ise karşı pistonlu bir motor
MTU motoru 1630 HP'lik gücü 1800 kg ağırlık ile sağlayabiliyor, ki bu değer alışılagelmiş motorlar arasında gayet iyi bir güç ağırlık oranı => 0.905
6TD3 motorunun güç ağırlık oranı açık ara daha iyi 1500 HP'lik gücü 1200 kg'lık bir motorla verebiliyor. Bu şekilde güç ağırlık oranı 1 den daha iyi demek, bu rakamlar pek sık görülen bir şey değildir => 1.25 güç ağırlık oranı
Motorun ebatlarına bakarsanız, 6TD3 motoru karşı pistonlu olduğu için özellikle boydan daha kısa
MTU motorunun torku 5000 Nm iken, 6TD3'ün tork değeri 3000 Nm değerinin altında, üstelik benzer devirlerde maksimum torklarını vermekteler.
Karşı pistonlu motorların parça sayılarının, V tipi motorlara göre çok daha az olmasından dolayı 6TD3 motorunun bakımı çok daha kolaydır.
2 motor da yüksek ve düşük sıcaklıklarda rahatlıkla çalışabilmekteler.
2 motorun da çoklu yakıtla çalıştığı söylenebilir
Benzer hava besleme sistemi kullanan motorların biri turboşarj diğeri ise süperşarj ünitesi ile beslenmektedir.
Güç ağırlık oranına benzer fark motor hacimlerinde de mevcut, 6TD3 motorunun hacmi bir hayli düşük.
Mesajı Paylaş

#2197
Motor üretmek o kadar kolay olsaydı çoktan üretilirdi. Bu bir.
Motor üreten bir sürü ülke ve firma var. Bu iki.
Rus, Çin, Ukrayna, İtalya, İngiliz.
Ama hiç birisi MTU'nun eline su dökemiyor. ABD dahi MTU motorunu lisans altında General Dynamics de üretiyor. İsrail merkava 4 lerde bu motoru kullanıyor Renk şanzımanlı ile. Bizim israil'li m60t lerin motoru da oradan.
Olay sadece 1500hp motor üretmek değil. Dizel motorda tork en önemli şey. Koca tankı kaldıran motorun beka gücü Torku. Sonra tamir ve bakım aralığı. Güvenilirliği ve yakıt tüketimi. MTU bu konu da dünya lideri. Deniz platformlarındaki tüm kullandığımız dizel motorlar MTU. TCG Anadolu daki motor ve jeneratörlerde MTU.
BMC , Tümosan vs dizel motor yapıp yerli araçlara kullanıyor şu anda. İyi de benzer, diyelim 500hp motorun, Alman muadilinin performansı ile aynı mı?  Ha! Diyeceğiz ki yerli olsun da çabuk bozulsun , ömrü kısa olsun, çok yaksın önemli değil. Þu an için sıkıntıda olduğumuz için önemli değil ama uluslararası pazarda satışa gelince o işte çok önemli oluveriyor.
Ukrayna motoru "boxer" yani eski Volkswagen tosbağa susuz motoru gibi zıt pistonlu. Bakımı ucuz belki ama, güçsüz. 70 tonluk Altay'ı kaldıracak motorun 5000 Nm Torka ihtiyacı var.  Böyle bir Torku , belki fazlasını ts1400 verir. Ama gaz türbinin de dezavantajları var.  Çok yakar, arkasında piyade dolaşamaz yüksek ısıdan ötürü, ısıl izi yüksektir. Abrams kullanıyor ama!
İstenilen evsafta motoru üretebilecek yer TEİ. Mahmut Akşit adres burası dedi. Ama kimse dönüp TEİ ye 1800hp lik bir motor yap bize demiyor. Adamlar 40000ft irtifada eksi 60-70 C derecede çalışan "dizel" motor yaptılar 220hp. Neden bu iş onlara verilmedi anlamak zor?
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 04 Şubat 2020, 04:54:34
Motor üretmek o kadar kolay olsaydı çoktan üretilirdi. Bu bir.
Motor üreten bir sürü ülke ve firma var. Bu iki.
Rus, Çin, Ukrayna, İtalya, İngiliz.
Ama hiç birisi MTU'nun eline su dökemiyor. ABD dahi MTU motorunu lisans altında General Dynamics de üretiyor. İsrail merkava 4 lerde bu motoru kullanıyor Renk şanzımanlı ile. Bizim israil'li m60t lerin motoru da oradan.
Olay sadece 1500hp motor üretmek değil. Dizel motorda tork en önemli şey. Koca tankı kaldıran motorun beka gücü Torku. Sonra tamir ve bakım aralığı. Güvenilirliği ve yakıt tüketimi. MTU bu konu da dünya lideri. Deniz platformlarındaki tüm kullandığımız dizel motorlar MTU. TCG Anadolu daki motor ve jeneratörlerde MTU.
BMC , Tümosan vs dizel motor yapıp yerli araçlara kullanıyor şu anda. İyi de benzer, diyelim 500hp motorun, Alman muadilinin performansı ile aynı mı?  Ha! Diyeceğiz ki yerli olsun da çabuk bozulsun , ömrü kısa olsun, çok yaksın önemli değil. Þu an için sıkıntıda olduğumuz için önemli değil ama uluslararası pazarda satışa gelince o işte çok önemli oluveriyor.
Ukrayna motoru "boxer" yani eski Volkswagen tosbağa susuz motoru gibi zıt pistonlu. Bakımı ucuz belki ama, güçsüz. 70 tonluk Altay'ı kaldıracak motorun 5000 Nm Torka ihtiyacı var.  Böyle bir Torku , belki fazlasını ts1400 verir. Ama gaz türbinin de dezavantajları var.  Çok yakar, arkasında piyade dolaşamaz yüksek ısıdan ötürü, ısıl izi yüksektir. Abrams kullanıyor ama!
İstenilen evsafta motoru üretebilecek yer TEİ. Mahmut Akşit adres burası dedi. Ama kimse dönüp TEİ ye 1800hp lik bir motor yap bize demiyor. Adamlar 40000ft irtifada eksi 60-70 C derecede çalışan "dizel" motor yaptılar 220hp. Neden bu iş onlara verilmedi anlamak zor?


0 dan motor üretmenin zor olduğunu ben de söylüyorum. Bu teknolojiye sahip ülkelerle işbirliğine gidilsin diyorum.

Motor üreten bir sürü ülke var ama kimden alabiliyorsunuz? ukraynayla imzalanan serbest ticaret anlaşmasına bu da dahil edilse iyi olabilir diye fikrimi söyledim. Alternatif motorlara bakılması gerektiğini ilk söyleyenlerdenim. hatta bu konuda tartıştım.

Mtu güzellemesi yapmanın kime faydası var. Adamlar tok satıcı, prototipte benim motorum var bana muhtaçlar diye ukalalık yapıyorlar. 6TD3 motorunun avantajları olduğu kadar dezavantajları da var.Araştırma yaptığımda gördüm ve diyorumki geliştirmek , 0dan üretmekten daha kolaydır. Azerbeycana satamadığımız fırtına ları belki bu şekilde satabilriz. Bu arada 0dan üretme çalışmaları da beraberindse yürüsün.
Tei bu işi nerde öğrendi?yıllarca general electric motoru ürete ürete. koşmaya başlamadan önce emeklemek ve yürümek lazım . bu işi bizden önce yapanlarla lisans altında da olsa üretmek lazım. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 04 Şubat 2020, 04:54:34
Motor üretmek o kadar kolay olsaydı çoktan üretilirdi. Bu bir.
Motor üreten bir sürü ülke ve firma var. Bu iki.
Rus, Çin, Ukrayna, İtalya, İngiliz.
Ama hiç birisi MTU'nun eline su dökemiyor. ABD dahi MTU motorunu lisans altında General Dynamics de üretiyor. İsrail merkava 4 lerde bu motoru kullanıyor Renk şanzımanlı ile. Bizim israil'li m60t lerin motoru da oradan.
Olay sadece 1500hp motor üretmek değil. Dizel motorda tork en önemli şey. Koca tankı kaldıran motorun beka gücü Torku. Sonra tamir ve bakım aralığı. Güvenilirliği ve yakıt tüketimi. MTU bu konu da dünya lideri. Deniz platformlarındaki tüm kullandığımız dizel motorlar MTU. TCG Anadolu daki motor ve jeneratörlerde MTU.
BMC , Tümosan vs dizel motor yapıp yerli araçlara kullanıyor şu anda. İyi de benzer, diyelim 500hp motorun, Alman muadilinin performansı ile aynı mı?  Ha! Diyeceğiz ki yerli olsun da çabuk bozulsun , ömrü kısa olsun, çok yaksın önemli değil. Þu an için sıkıntıda olduğumuz için önemli değil ama uluslararası pazarda satışa gelince o işte çok önemli oluveriyor.
Ukrayna motoru "boxer" yani eski Volkswagen tosbağa susuz motoru gibi zıt pistonlu. Bakımı ucuz belki ama, güçsüz. 70 tonluk Altay'ı kaldıracak motorun 5000 Nm Torka ihtiyacı var.  Böyle bir Torku , belki fazlasını ts1400 verir. Ama gaz türbinin de dezavantajları var.  Çok yakar, arkasında piyade dolaşamaz yüksek ısıdan ötürü, ısıl izi yüksektir. Abrams kullanıyor ama!
İstenilen evsafta motoru üretebilecek yer TEİ. Mahmut Akşit adres burası dedi. Ama kimse dönüp TEİ ye 1800hp lik bir motor yap bize demiyor. Adamlar 40000ft irtifada eksi 60-70 C derecede çalışan "dizel" motor yaptılar 220hp. Neden bu iş onlara verilmedi anlamak zor?


+1

Altay tankında en başta Alman motorunun tercih edilmesindeki etkenlerden en önemlileri bunlar. Alman motorunun en iyisi olması ve bu nedenle dünya çapında müşteri bulması. Türevlerinin TSK'da da kullanılması vs.

Motor yapmak zor değil. Ama kaliteli motor yapmak da kolay değil! Kullanılacak malzemelerin dayanımları malzeme içeriklerine bağlı olarak değişir. O malzemeleri temin etmek ya da üretmek de çok kolay değil! Þu an Altay'ı çalıştırmayacak güçte olmasa da dizel motor üretebiliyoruz. Bu da bir gelişme. Belki bu motor Altay konusunda ihtiyacı karşılayamaz, karşıladığı sistemlerde de belki rakiplerine göre verimli olamaz. Ama üzerinde çalışmadıkça asla istenilen seviyeye ulaşamaz. Piyasada tutunamaz.

Bazı şeyleri başarmamız için çalışmaya ara vermeden devam etmemiz gerekiyor. Savunma sanayimiz hızla gelişiyor. Mesela farklı modellerde askeri zırhlı araçlar üreterek yurt dışına satıyoruz. Üzerindeki pek çok sistemi de yerli olarak üretebiliyoruz.Buna artık motor da eklenecek.

Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz