ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 18 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Haziran 2020, 23:56:58
Yaşar hocam boşuna uğraşma. Herkes senin yazdıklarını , benim anladığım gibi anlamış ...
Keh keh keh😂😂😂

İstediğiniz kadar ; " Ben elektrikli değil , hibrit tank motorundan bahsediyorum , dizel motorunu da bataryayı doldurmakta kullanacağım deseniz de herkes size sürekli olarak "batarya çok dayanmaz , hızlı dolmaz " diyecektir...

Maalesef bu paradokstan kaçamazsınız . Çünkü tank ile Toyota Prius aynı araç değil.😎😎😎
Vazgeçtim zaten! Mesajı Paylaş

#2431
Arkadaşlar elektrikli araçlar konusunda, yeni olduğu için kafanızda çok soru işareti var anlıyorum. Fakat, öyle atla deve işler değil. Türkiyede bu iş yapılmış. İlk olarak bi firma istanbul da taksicilere korollayı elektrikliye çevirdi verdi. Bu şirket şimdi çinliler ile ortak  çeşitli savunma sanayi ortamlarında sahibini dinledik.

Þu an yerli yabancı şehir içi elektrikli otobüsler ülkemiz yollarında çalışıyor. Mesela izmir de kırat lar var.

Aselsa nın hem otobüs hemde demiryolu çalışmalarını biliyorsunuz zaten. En son otokar ın elektrikli akrep2 si duyuldu.

Elektrikli araçların iki önemli bileşeni motor ve batarya. Diğer yönetim elemanlarını şimdilik geçelim.

Motor konusunda en önemli teknoloji brusless denen alman fırçasız motor teknolojisi. Güçlü, verimli, hızlı. Kömür yada fırça da güç kaybolmuyor, sabit neodim tarzı mıknatıslar ilede hem elektrik verimli kullanılıyor, hemde güç, devir, tork eskiye göre çok yüksek.

Bataryaya gelince, nikel kadmiyumdan sonra gelen lityum iyon bayağı bi güç ve dayanım sağladı. Þimdi sırada micap denen, nano kondansatörlerden oluşan, çok daha performanslı bataryalar geliyor. Bahsedilen bi iki teknoloji daha var ama kullanıma en yakın micap bataryalar galiba.

Þu an bataryadan bataryaya dakikalar içinde hızlı şarj aktarılabiliyor. Temassız şarj imkanıda ayrı bir kolaylık.

Arazide şarj kaynağı olarak, güneş ve rüzgar gayet iş görüyor. Jenaratör olayında ise yine sabit mıknatıs teknolojisi verimliliği çok yukarılara çekti. Bu gün bir yerde harekat yapacam deseniz, oraya bi günde 20 tane rüzgar santrali kurarsınız. Ayrıca aselsanında sahra güç kaynağı konusunda bi projesi vardı. Hatta tai nin rüzgar enerji santral pervane projesi vardı.

Yani anlayacağınız, sanki herşey hazır, mahmut tuncerin dediği gibi helva yapsana diyecek biri bekleniyor.

Ayrıca almanya da elektrikli araçda batarya kısmı ve kumanda elektroniği kısmı yok. Daha yeni wosvogen grup, çinli bi batarya şirketinin yüzde ellisini almış! Eğer çin v.s elektrikli araç için piyasayı zorlamasa, avrupa ve abd petrol düzenini değiştirir mi sizce?? Petrol ki dünya stratejisinin temeli.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 12 Haziran 2020, 23:38:12
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 12 Haziran 2020, 23:05:44
şu an altay gibi bir tankı çok rahat hareket ettirecek hatta istenilen hızlara çıkarabilecek elektrik motorları piyasalarda bulunmaktasorun o motora güç verecek batarya teknolojisi.altaydaki mmu motor ve renk şanzıman yaklaşık 6 ton ediyor yanlış hatırlamıyorsam.3 ton da dizel yakıt ve bunların kapladığı hacim düşünüldüğünde elektrikli motorlar hem daha cazip hem daha avantajlı görünsede maalesef batarya sorunu çözülememiş durumda.mmu motor 1.5 m3 civarı renk şanzıman 1 m 3 ün biraz üstünde  + dizel yakıt deposunada 2 m3 desek yaklaşık 5 m3 hacim sırf bu işlere harcanmakta ve 9 tona tekabül etmekte.elektrik motorlarından her palete 1 er adet düşecek şekilde bile yerleştirilse max. 0.6 m3 yer kaplarlar ve şanzuman denen birşey olmadığından tüm işi elektronik devre kartlarıyla çözdüğünden acayip bir yer kazancı oluyor.ama bu sistemin arta kalan alanı tamamiyle bataryayla doldursan hatta sök-tak şekilde demonte bir tasarımla bile yapsan o tankın menzili max 100 km civarları olacaktır
Sn selcukkocak,
Biz hibrit motor konuşuyoruz. ASELSAN/Tülomsaş tarafından yapılan HSL-700 lokomotif deki gibi!
Lokomotifin kendisi 68 ton arkasındaki o kadar vagonu çekiyor. 80km saat hıza ulaşıyor 940 HP motorla. Li-ion batarya kullanıyor.
402hp dizel motor + 540hp elektrik motoru.
Bu motorları biraz daha büyütüp toplam 1400-1500 HP güç alınırsa elektrikli motorun getireceği ivme ve torque avantajı ile tank çok rahat hareket eder.
kardeşim rayların üstünde tren tekerleri 5 ton iken bir kişi çok rahat itebiliyor ama asfaltta 5 tonluk bir kamyonu bir kişi rahat rahat itemez mesele sürtünmede.heleki araazide paletli bir aracın sürtünme kaynaklı çekişi ne kadar zor olur sen düşün .aracın hibrit olması mesele değil mesele o elektrikli motora güç verecek dizel motor yeterli gücü üretebilecekmi ve her halükarda yakıt deposu jeneratör motor bölümü gibi hacim kaplayan birçok parça o tanka sığmak zorunda kalacak.üstelik direkt üretilen elektrikle bataryasız bu işi başarmak çoooooook zooor Mesajı Paylaş

tahmini 10-15 yıl içinde batarya konusunda devasa ilerlemeler söz konusu olacak .üstelik bizimkiler de bu konuda bayaa kafa yoruyorlar.carbon nano tüplerde elektrik depolanmasından tutunda çeşitli değişik bileşiklerden yapılmaya çalışılan yeni pil teknolojilerine kadar çok fazla seçenek üstünde arge yapılmakta.bunlar başarıldığında kimse bir daha dizel askeri araç üretmez.petrolle çalışan askeri araç çok az kalır Mesajı Paylaş

#2434
Alıntı yapılan: Yasar - 12 Haziran 2020, 23:38:12
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 12 Haziran 2020, 23:05:44
şu an altay gibi bir tankı çok rahat hareket ettirecek hatta istenilen hızlara çıkarabilecek elektrik motorları piyasalarda bulunmaktasorun o motora güç verecek batarya teknolojisi.altaydaki mmu motor ve renk şanzıman yaklaşık 6 ton ediyor yanlış hatırlamıyorsam.3 ton da dizel yakıt ve bunların kapladığı hacim düşünüldüğünde elektrikli motorlar hem daha cazip hem daha avantajlı görünsede maalesef batarya sorunu çözülememiş durumda.mmu motor 1.5 m3 civarı renk şanzıman 1 m 3 ün biraz üstünde  + dizel yakıt deposunada 2 m3 desek yaklaşık 5 m3 hacim sırf bu işlere harcanmakta ve 9 tona tekabül etmekte.elektrik motorlarından her palete 1 er adet düşecek şekilde bile yerleştirilse max. 0.6 m3 yer kaplarlar ve şanzuman denen birşey olmadığından tüm işi elektronik devre kartlarıyla çözdüğünden acayip bir yer kazancı oluyor.ama bu sistemin arta kalan alanı tamamiyle bataryayla doldursan hatta sök-tak şekilde demonte bir tasarımla bile yapsan o tankın menzili max 100 km civarları olacaktır
Sn selcukkocak,
Biz hibrit motor konuşuyoruz. ASELSAN/Tülomsaş tarafından yapılan HSL-700 lokomotif deki gibi!
Lokomotifin kendisi 68 ton arkasındaki o kadar vagonu çekiyor. 80km saat hıza ulaşıyor 940 HP motorla. Li-ion batarya kullanıyor.
402hp dizel motor + 540hp elektrik motoru.
Bu motorları biraz daha büyütüp toplam 1400-1500 HP güç alınırsa elektrikli motorun getireceği ivme ve torque avantajı ile tank çok rahat hareket eder.

Sadece tek birşey sorucam bu tren elektriği bünyesinde mi barındırıyor yoksa tıpkı tranvaylar gibi bulunduğu raydaki hatlardan mı alıyor yanı li-on lityum bataryayı ne amaçlı kullanıyor.

Oysa ki tank'ın eğimli ovalar dağlıklı tepelikli coğrafya vesair heryerde kullanımı söz konusu.
Yani bir tank'da aslında tıpkı insan gibi ilk savaşını coğrafi koşullara karşı vermekte

Yoksa elektrikli motor veya japonların honda ile arabalarda yada otobüslerdeki gibi hibrit motor gayet yerinde fikir

Ama nasıl bu gücü aktarıcan zaten 1500 bg lik motor var iken birde hibrit olsun diye elektrik motoru ve bataryalarını tankın hangi kalan hacmine sığdırcan yani nasıl bir tank gövdesi şasesi tasarlamalı şeklinde mühendislik soruları ve sorunları aklıma geliyor.

Ve dahasında hibrit motorun en büyük özelliği ilk hareketi yani kalkışı sağlamak araçlarda tanklarda bunu hangi dişli yada cern dişlisi ile yapıcaksın

Mühendis değilim; lise mezunu ,endüstri meslek lisesi menzunuyum bu alanda engin fikirler bilen yada sürebilcek birisi değilim ahkam kesmeyeyim bunuda baştan belirteyim.

Sadece temel mühendislik dallarından vede yakın teknolojiyi takip ettiğim için temel bilgilerim fena değil,mevcut teknolojileri kavramam meslek lisesi mezunu olduğu için biraz kolay olabiliyor.

Yoksa arabada ve kamyonlarda ve otobüslerde olan teknoloji neden tanklarda olmasın

En azından zma yada zpt'ler gibi daha hafif araçlarda düşünülebilir

Koç'un otokar kaya yada cobra 2 tasarımındaki (kastım 25 mm top kulesi taşıyan 4×4 aracı) boşa olmasa gerek hatta sessiz olması güzel bir şey

Ama muharebesi sahası bunu kaldırır mı bilmiyorum akü dolumu 8 saat olsa yandığının resmi hatta 30 dk bile keza aynı etkiyi gösterir.
Belkide en önemli etken şarj süresidir diyerek konuyu noktalıyorum

Kendi nacizane görüşlerimi belirterek...

Belkide bu alanda birtek denizaltılarda hibrit kullanım olacak

Bkz. Aıp teknolojisi aslında buda bir hibrit motor mantığı var

Dizel motor denizaltından aldığı hidrojeni oksijene çevirerek çalışılması sağlanıyor buda lithium ion bataryaları şarj ediyor

Þarj olan bataryada shaftı - pervaneyi çevirerek sessizlik ile denizaltında seyri sağlıyor ve hareket ettiriyor

Kastınız bu ise biraz zor

Zaten denizaltından başka ortamda başarılı olma imkanı yokmuş gibime geliyor

Söz konusu savaş gereçleri ise

Kara araclarındada daha uzun süre fosil yakıtın dışına çıkılamaz gibime geliyor


Mesajı Paylaş


Selçuk koçak78 hocam bence yanılıyorsunuz. Neticede tank motorunun değerleri de aynı türden hp yani beygir gücü, tork nm olarak ifade edildiğinden, eğer bu güç birimleri aynı seviyede ise sıkıntı olmaz. Ayrıca, palet, ağırlığı lastiğe göre daha fazla zemine yaydığından, birim alana düşen ağırlık ve dolayısı ile de basınç azalacağından sürtünmede birim alanda az olacaktır. Halbu ki tren tekeri ince olduğundan birim alana düşen ağırlık ve basınç artar, bu nedenle ilk hareket ve hızlanma için harcanan güç fazla olur. Hız arttıkdan sonrada zaten ihtiyaç duyulan güz azalır bu sefer devir sayısı gerekli olur diye biliyoruz. Fakat belki hatamız olabilir. Varsa farklı bi teknik bilgi seve seve okumak isterim. Mesajı Paylaş

#2437
Lokomotifle tankı karıştırmayın.

Bu dediğiniz mantıklı bir şey olsaydı, tanklarında türbin motor kullanmaktan vazgeçen ABD, tankları ve zırhlı araçları için karşıt pistonlu dizel motor ve İspanyol menşeili transmisyon yerine hibrit sistemi denerdi.

Alamandan kurtulmak isteyen tek biz değiliz!  8)

https://www.nationaldefensemagazine.org/articles/2020/2/12/army-charging-ahead-with-advanced-powertrains

https://achatespower.com/achates-power-and-cummins-develop-leap-ahead-capability-for-the-us-army-ground-combat-fleet/

https://sapa.es/en/sapa-transmission/
Mesajı Paylaş

olaya halen tankı hareket ettirecek motorun gücü açısından bakıyorsunuz ama mesele o değil.70 tonluk bir tankı hareket ettirecek elektrik motoru sıkıntı değildir sıkıntı o motorun ihtiyaç duyduğu elektrik miktarıdır.hibrit yada batarya farketmez şu anki batarya teknolojisiyle azami 100 km gider öyle bir tank.hibritte ise boşalan bataryayı sürekli doldurmaya çalışan bir sistem bile yapsanız iç hacim tasarımda çok büyük sıkıntıya sebep olur.aktarma organları elektrik motorlarında sorun olmadığından basit dişli sistemleriyle üretilen güç tekere aktarılabilmektedir. Mesajı Paylaş

Abd bu hibrit güç kaynağını nasıl yapacak ki. Hangi amerikan savunma şirketinde bu yetenek var. Elektrik li araç sadece tesla da var, ondada savunma sanayiinde bağı yok.

Hoş abd savunma sanayi kartelleri ellerinde ki teknolojiden iyice kazanmadan yeni bi teknolojiye izin vermezler. Daha dizel in kaymağını yiyecekler. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz