ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 24 Haziran 2020, 20:47:05
çin hangi uluslararası mahkemeyi kabul etmiş hangisini etmemiş bence bir araştırın.biz yıllar önce geçirdik bu maddeleri meclisten çin kendi sanayisi için kabul etmedi.büyük uluslararası firmalarda ucuz işgücü hatrına seslerini çıkarmıyorlar.
ama bu durumda değişmeye başladı.taklit üründen orjinal üretime evrilip pazarlarını kapmaya başladıkça çine karşı tepkiler artmakta huawei bunun basit bir örneği.birde çinde eskiden 50-100 $ a çalışan işçiler artık kalmadı gibi birşey.şimdi yeni çin hindistan gibi gözüküyor.yakın gelecekte hindistan çine yapılan yatırımları kendine çekmeye başlayacaktır.çine ekonomik anlamda bayaa bir hasar verecektir bu durumda.biz ise kendi yağımızla kavrulma peşindeyiz bir de ıp haklarıyla ilgili bir davayı asla göze alamayız.yoksa lhtec 800 motorunun tamamı teide üretiliyor şu an.kendi üretim ve imalatımız.jet motorunun yanma odası dahil çok yüksek sıcaklıklara maruz kalabilecek bir yerini yapabiliyoruz ama çok daha düşük sıcaklıkta çalışan piston haznesini yapamıyoruz öylemi buna inanan saf varmı aranızda cidden.
bizdeki sürecin en basit açıklaması ayı 0 dan keşfetme aptallığıdır.yoksa f 110 motorunuda yaparlar mtu motoruda yaparlar.ama ondan sonra dışardan çöp bile alamaz bizimkiler.devamındada vidasına kadar herşeyin argesiyle uğraşır inanılmaz zamanlar kaybederiz

Enerji santrallerinde beraber çalıştığım bir arkadaşım başından geçen olay sizin dedikşerinize benziyor. Yükşeme sırasında GE nin 400 tonluk gaz türbinini düşüeüyolar. Tamirat için abd yerine gaziantep sanayisine götürüp orda tamir ettiriyolar. Tabii GE nin kontrolünde. Firma tek başlarına da yapabileceklerini ama garanti kısmında destek olamayacaklarını söylüyolar. Mesajı Paylaş

Arkadaşlar, bence ne almanya kürtlerden, ne fransa ermenilerden, ne abd ermeni yada yahudilerden çekinmez. Çünkü bunların hepsi tiyatrodur. Devletler bu grupları kullanır. Yoksa tarihde görülmüşdür ki devletler bir günde bu grupları yerle bir eder, bir günde başka bir devlete devreder. Bunların hepsi siyasi manevra. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 24 Haziran 2020, 21:28:19
rus motorlar 2000-3000 saat dayanımda fransızlarda 3500 sa civarı bizim ts1400 şu an 4500 saati görmüş durumda.abd 8000-9000 sa civarı.yani mesele dayanım değil.alman bu işi tasarlarken en optimum en kompakt formu deneme yanılmayla bulmuş yani mtu o hacimde o torku ve bg verebilen tek motor.bu arada biz turbo yapamıyoruz yada yapmadık şimdiye kadar.proje varmı yokmu onuda bilmiyoruz.ama alman mtu motorun hacmine yakın bir motorla farklı bir tasarımla o değerlere ulaşmak.işte bizim hedefimiz bu.yoksa bakar tarar bilgisayara döker kalıbını hazırlar örneğinden uygun alaşım oranlarını yakalayacak bir döküm ve cnc işçilikle aynı kalite olmasa bile yakın kalitede bir motor çıkartırız ve hiçte uzun sürmez ama bu ortaya bir çıkarsa işte o zaman ................. ülke ex olur.ambargonun ihracat kısıtlamasının bini bir para.bana kalsa birebir çok gizli şekilde kopyalar kopyaladığımı sadece kendi tankıma takar kendi ihtiyacım karşılanana kadar geçen sürede yerli motorun üretim süreci içinde zaman kazanmış olurdum bu motoruda ihracatta kullanırdım.ama maalesef bizde hain çok anında almanyanın haberi olurdu bu durumdan
Hocam siz kopyalama işine kendinizi kaptirmissiniz öyle bir hikaye yok motorun içindeki malzemeleri alasimin içindeki materyallerin oranlarını tabiki bulursun ama bu malzemeler hangi processlerden geçmiş bunu bulmanın imkanı yok bunun datasını processleri sen kendin bulacaksın öyle bilgisayara koydum bana bilgi geliyor komedi yani Mesajı Paylaş

Uçak mühendisliği öğrencisiyim bu bilgi seminerden mı geldi yoksa malzeme hocası mı söyledi hatırlamıyorum ama sizin dediginiz gibi olsa metalurjide sıkıntı yasamazdik Mesajı Paylaş

bir sayfa önce adres paylaştım istersen bak orada hangi testler yapılıyormuş öğrenirsin en azından okuluna faydası olur Mesajı Paylaş

ben mimarım soçide bir otel girişine metal kaplama işi yaptım onun için kullanacağımız sacların testlerini burada yaptırmıştım çıkan sonuçlar aşırı detaylıydı.üstelik istediğin türde testler yapılabiliyor.parasını basana sonuçlar verilir. Mesajı Paylaş

Hocam malzemenin en detayına kadar özelliklerini elde edersiniz zaten hepsinin belli bir testi var ama siz bu malzemede kullanılan alaşımların hangi sıcaklıkta ne kadar süre soğutma işlemine tabi tutulduğu gibi verilere vakıf olamazsınız. Elinizde bir motor var tersine mühendislik yapacaksanız tasarım açısından ve malzemelerin özellikleri açısından fikir verir ama o malzemeyi siz ureticeksiniz kopyalanmiyor hocam siz benzer özellikte malzeme üretmek için daha farklı processler yapacaksınız işin sonunda daha kötü bir şey de çıkabilir daha iyi de çıkabilir elbette bu işe yıllarını veren ABD'den filan daha iyisini yapmak çok zor denemedikleri process kalmamıştır
Bir uçağın kanat profilinde dahi akla gelmeyecek kadar şekillerde profil çıkarıp data toplamışlar hani bunu neden yaptınız zaten bu profilden bir halt olmaz diyorsunuz ama adamlar denemiş Mesajı Paylaş

Doğrudur. Sadece malzeme içeriğini öğrenmek o malzemeden beklenen dayanım değerlerini açıklayamaz. Bazı ipuçları verebilir belki ama yeterli olmaz. Malzemenin üretim yöntemi, geçirdiği ısıl işlemler vs bilinmeli.

Bu konuda aslında çok zor bir şey değil. Pek çok malzeme çözümlenebilir. Tekerleği yeniden icat etmeye gerek yok. Bunları birileri daha önce yapmış değil mi? Bu işleri yapanlar "uzman şahıslardan" belirli bir ücret karşılığı gerekli bilgilerin alınabileceğini düşünüyorum. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bilemiyorum hocam bunlari bize Avrupa ve Amerika vermiyor şahıs devletin vermediğini nasıl verebilir.savunma sanayiden bahsediyoruz.Kimse kafasına göre bilgi satamaz.Mptnin tasarımını ABD'ye satmak gibi bir şey bu hatta daha kritik yerine göre. Hocam zaten yapılıyor kendi datani olusturacaksin her urettigin malzemenin.birikimle ilerleyen bir alan olduğu için metalürji zaman istiyor Mesajı Paylaş

#2559
İp haklarını aşarsın sorun değil önemli olan o malzemeyi üretebilmek daha düne kadar zırh celiğini bile üretemiyorduk. Tek kristal nikel kanatcıklar var jet motorunda onu çözdük ts1400 ortaya cıktı yapamayız demiyorum yaparız diyorum yapabilecek firmanın adınıda söylüyorum tei yapılabilecek süreyide söylüyorum 5 yıl yapamayız hic bir zaman demedim çünkü bir ürünün üretim süreçleri testleri ve diğer operasyonları en az 5 sene sürüyor Pratt & Whitney f35 motorunu kaç senede yaptı hemen 1 yılda mı senelerce motor üreten firmalar bunlar amerika da mtu ayarında 1500bg motoru sıfırdan yapmak istese oda 5 sene sürer o yüzden bizim tank motorunu yapmamızda en az 5 sene sürer bu işide en kolay tei yapar çünkü motor malzeme bilimini türkiyede en iyi onlar biliyor ve yapıyor.

fikir vernesi açısından aşagıdaki link iyi bir örnek.
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz