ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

#3020
Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Mart 2021, 21:15:12
Alıntı yapılan: merzifonlu - 04 Mart 2021, 18:10:23
Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Mart 2021, 15:54:10
Bir yandan da Batu testleri başlamak üzereyken başka bir ülkeden güç paketi temin edilecek olması beni Batu konusunda karamsarlığa itti...

O niye ki? Testlerin yaklaşık iki yıl süreceği belli. Bu sürede, eğer yabancı paket hazırsa, onu kullanarak bir miktar Altay üretebilirler.

Benim anladığım, BATU'nun başarısız olması veya olgunlaştırmasının uzun süreceğinin anlaşılması ihtimaline karşı "C Planı" olarak düşünülmüş bir şey bu.

MTU+Renk güç paketi, A Planıydı. BATU güç paketi B Planı, Alman olmayan ecnebi güç kaynağı da C Planı...

Merzifon hocam hangi ülkenin,hangi motoru alındı sizce?

Büyük ihtimalle Güney Kore motoru. Hem BATU, hem de Doosan güç paketi, Alman Europack güç paketiyle form fit. Eğer tankları "siper tankı" olarak kullanacaksak, G. Kore'nin geliştirdiği düşük ömürlü transmisyonu da fazla dert etmeyiz. Ama yine de uzun vadede G. Kore transmisyonu üzerinde çalışmak gerekecektir. Keza BATU transmisyonu üzerinde de. Belki de G. Korelilerle işbirliği yaparız transmisyonu iyileştirmek için, kimbilir. Mesajı Paylaş

BATU'nun İtalyanlarla birlikte veya İtalyan motorunun temel alınarak geliştirildiği doğru mu? Mesajı Paylaş

Bu devirde tankı biz siperde tutmak istesek de karşı taraf durdurmaz. Hareket etmeyen her şey artık keklik durumunda.

Baksanıza, rus tankları tb 2 ye bile yetemediler karabağ da. Kaldı ki, roket motorlu füzeler atan heli ve siha lara karşı hareketli zırhlı birlikler gerek.

Gerçi hava üstünlüğü de önemli bu durumda, ama Suriyede, İdlib de olanlardan sonra, artık hiç bir cephe de tamam artık durum burada stabil halde, artık burada sıkıntı çıkmaz diyemeyiz. Mesajı Paylaş

Sizce, Altay amt da, Alpagu kiha gibi mini ika gibi, Aselsan serçe quad rotor gibi insansız sistemler olmalı mı? Yada Aselsan ihtar gibi dron savar sisemler belli sayıda Altay tankına takılmalı mı? Mesela bölük seviyesinde 5 tanka takılmakı mı mesela. Mesajı Paylaş

#3024
Alıntı yapılan: Alpars - 04 Mart 2021, 12:08:26


Bir vatandaş olarak benim kanaatim, bu röportajdaki "önce gidin motoru vermeyene hesap sorun" ifadesi bence hiç olmamış.

Bu bulunduğu konumun sorumluluğunu üstünden atmaktır bence.

O zaman idare ne iş yapar diyin sormazlar mı? Bu ifade hiç yakışık almamış.

Sahadakiler imkansız zaman alır diyorsa, geridekiler bi zahmet zoru başarıversin değil mi?

+1

Cok haklisiniz..

Cok talihsiz bir açıklama

Ne demek yani vatandaş gibip Almanyaya nasil hesap soracak..

Bu işlerin uzmani olarak bu kararlari vermek , risk ve sorunlari öngörmek, bunlara çözüm bulmak için o kurumlar ve karar vericiler var..Maaşı ve makami bunun icin aliyorsun..

Ucak kaza yapinca uçarken telefonuna bakan bir pilotun "bana ne soruyorsun yolcuya sor" demesinden farki yok..yolcu parasini vermis biletini almis, efendi gibi uçağa bindiyse gorevini yapmistir gerisi senin işin hocam..

Çok talihsiz..

Dil sürçmesi ya da o anda yorgunluk ve sinir diyelim yoksa kafa yapisi buysa vur kilidi kapat dükkanı evimize gidelim Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

#3025
İsmail Demir mühendis  , siyasetçi değil . Mühendis kafasıyla siyaset yapmaya çalışmış işi batırmış...

İsmail Demir diyor ki : "Altay tankının prototipleri üretilene kadar hiçbir sorun çıkarmayanlar (Almanya'yı kastediyor) seri üretim safhasında sorunlar çıkardı."
Muhalefet Altay üretimi bir türlü başlamayıp bu durumu eleştirince de "Önce gidin motoru vermeyene hesap sorun" diyor.


Ben önceden de söyledim böyle stratejik ürünler projelendirirken mutlaka 2-3 siyasetçi , monşer , savunma sanayi uzmanı da proje üreteceklerin arasına katılmalı , bu mühendis tayfasına biraz akıl vermeli...

Onları da geçtim Altay projesi başlarken bana bile sorsa İsmail Demir'e :
" İsmail ağabey bak sen mühendis adamsın  bunu pek bilmezsin , bu Almanlar sözlerinden dönüverirler , yıllardır kürt meselesi ayağıyla bize bolca ambargo koydular . Bunlar yine su koyuverirler , bunların MTU 883 motorundan şimdiden 250 tane almaya başlayalım    vermezlerse prototiplerde başka motora yönelelim yada bulabileceğimiz motora uygun bir tank tasarlayalım" derdim...

İsmail Demir ve SSB bile bile Lades demiş , şimdi sağa sola çemkiriyor...


Mesajı Paylaş

#3026
İsmail Demir'e suç bulmuyorum ben. Bu proje Murat Bayar zamanında kurgulandı. Planlama hatasında Kara Kuvvetlerinin, Murat Bayar'ın ve siyasetçilerin payı var.

Öncelikle Kuvvet, "Kargadan başka kuş, Leopard'tan başka tank tanımam" dedi ve yerli Leopard istedi. İsterlerde esneklik gösterdiğini de hatırlamıyorum şahsen. Kuvvet'in gözlerinin açılması Fırat Kalkanı gibi operasyonlarla oldu.

İsterler böyle olunca Leopard'ı yürüten güç grubu, Altay'ın da güç grubu olarak seçildi. Hatta sanki Allah'ın emriymiş gibi herkes öyle yapıyor denildi. Önce ithal motorla ihtiyacımız kadar tankı üretelim, sonrasına bakarız dediler. İhtiyacın bile üretilemeyebileceği ihtimali hiç hesaba katılmadı.

Siyasetin hatalarıysa tek paragrafa sığmayacak kadar çok. Mesajı Paylaş

Bizim karacıların Alman hayranlığı taaa Enver Paşa ve tayfasına kadar gidiyor... Benim kızdığım o değil , Alman tankı da , motoru da alabilirsin ...

Ama bu ticareti yapacağın ülkenin (ALMANYA) bizimle bile olan sicili çoooook bozuk... Bu gidip de 28 suç kaydı olan adama kızını vermek kadar aptalca bir iş...Adamın da -Almanya'nın da bir arıza çıkaracağı belli...

Madem bu motordan vazgeçmiyorsun , tankını bu motor çevresinde şekillendirmeye kesin olarak karar verdin , o zaman bu motoru belli sayıda temin et ki yerli motor üretene kadar tank birliklerinde bir eksiklik olmasın...

Böyle problemli ama istediğin kritik parçayı da sadece onun ürettiği ülkelerle alış-veriş yaparken aranızın iyi olduğu dönemde bu parçaları bolca stoklayacaksın...


Mesela TR40 motorunu bolca temin etmişiz ki SOM , Atmaca ilk seri üretimlerinde bir aksaklık yaşanmıyor...Bu motordan çokça alan yetkilileri tebrik ederim.Fransızların ne mal olduğunu biliyor ki aramız bozulmadan çokça ithal etmiş...İleri görüşlülük budur işte...

Mesajı Paylaş

Þimdi sorunun başlangıcı sn. Demir devrinde değil çok daha önceden. Önce bunu bi tespit edelim. Fakat devlette devamlılık esastır. O koltuğa oturunca sorumluluk sana kalır mı? kalır. Çözüm de sana kalır mı? kalır. Yapacak bir şey yok.

Sn. Demir iyi bir bürokrat. İşine önem veriyor. İşini elinden geldiğince iyi de yapmaya çalıştığını görüyoruz.

Ama, işte açıklamalar çok önemli. Bu ifadeleri ilk msb kullandı, yine tepki aldı.

Neden bu ifade konusu bu kadar önemli derseniz, bence, sonu, Zonguldakta ki eczane olayına kadar gidebiliyor da o yüzden. Bürokrasiyi boş bırakmaya gelmiyor. Vatandaşa karşı hemen aslan kesiliyorlar, bu yüzden.

Bu proje başladığında ülkemiz ilk defa platform bazında ürün geliştirmeye başlamıştı. O zaman şöyle bi görüş vardı, önce platformu yapalım, başarılı olursak motoruna yatırım yaparız. İlk etapda hazır motor alalım, platformda sorun çıkmazsa motor yapmaya öyle para harcarız dendi. Tabi bu o zaman ki dış ilişkiler babında düşünüldü. Fakat sonrası malum, ilişkiler bozuldu ve ambargolar v.s.

O zaman için bu düşünce kaynakları korumak için gayet güzel bir düşünce idi. Fakat, sonradan karabasan oldu.

Neyse olan oldu. Mühim olan bürokrasimizin özenli hitapda bulunması. Mesajı Paylaş

İsmail Demir hoca nazik bir insandır... O da Altay işi olmayınca üzülmüştür mutlak... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz