ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Demek ki sorun SADECE mke'de degilmis.

Bu işin gideceği yer tum San'larin lagvedilmesi ve tskgv dahil tüm vakiflarin vergiye ve sayistay denetimine baglanmasidir! Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Uyvar hocam, yerine daha iyisini bulduysanız hemen lağvedelim.

Ama yerine daha iyisi bulunmadan yıllardır ilmek ilmek dokunup, bir çok badireden kurtarılıp, tamda kendi kendini çevirir hale gelen bu yapıyı bozupta milletin geleceğine ve kaynaklarına yazık edemeyiz.

Malum, her siyasi anlayış değiştiğinde baştan alan bir sistemimiz var. Bu yapılar herkesçe kabul görmüş, dokunana milletin cezayı kestiği korumalı bir yapı. Her gelenin tarhumar edemeyeceği nadir kurumlarımızdan. Bozarsak yenisi bir daha gelmez gibi.

Çok dikkatli olmak gerek. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Alpars - 07 Mart 2021, 23:08:09
Uyvar hocam, yerine daha iyisini bulduysanız hemen lağvedelim.

Ama yerine daha iyisi bulunmadan yıllardır ilmek ilmek dokunup, bir çok badireden kurtarılıp, tamda kendi kendini çevirir hale gelen bu yapıyı bozupta milletin geleceğine ve kaynaklarına yazık edemeyiz.

Malum, her siyasi anlayış değiştiğinde baştan alan bir sistemimiz var. Bu yapılar herkesçe kabul görmüş, dokunana milletin cezayı kestiği korumalı bir yapı. Her gelenin tarhumar edemeyeceği nadir kurumlarımızdan. Bozarsak yenisi bir daha gelmez gibi.

Çok dikkatli olmak gerek.

Dokunulmaz denilen paşalar, bir savcinin önünde ecel terleri döktü bu ulkede.

Verimli degilse, arpaliga dönmüşse, babalar gibi kapatiriz. Hazir aliriz. Daha ucuza gelir. Dikkat etmesi gerekenler şimdiye kadar etselerdi!

Not: bu kurumlarin ardinda halk desteği falan da yoktur. Hindi gibi kabarirlar! Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Alıntı yapılan: UYVAR - 07 Mart 2021, 23:26:16

Dokunulmaz denilen paşalar, bir savcinin önünde ecel terleri döktü bu ulkede.

Verimli degilse, arpaliga dönmüşse, babalar gibi kapatiriz. Hazir aliriz. Daha ucuza gelir. Dikkat etmesi gerekenler şimdiye kadar etselerdi!

Not: bu kurumlarin ardinda halk desteği falan da yoktur. Hindi gibi kabarirlar!

Verimli değilse verimli hale getirirsin, arpalığa dönüşmüş ise arpalığa dönüştürenleri eşek cennetine yollarsın... hiç olmadı diyelim; savcının karşısına çıkartırsın. Kurumun ne suçu var?

Mesajı Paylaş

Aynen, verimliliği yükseltecek çalışmalar dünyada var. Mesela GO-CO işletim. Yani goverment-Comandit. Yani, mülkiyet devlette, işletme özelde. Yada, taşeron sistemi. Olmadı başka yöntemler.

Bu yapı, milletin kefen paralarını bağışlaması suretiyle kuruldu. Yani manen çok kıymetli. Bu yüzden milletimiz için azami faydada çalışsın fakat, bağışlar, emekler, kurumlar zayi olmasın diye düşünüyoruz. Yoksa, çalışanları bu gün var yarın yok. Mesajı Paylaş



#3037
Selamlar,
Konunun genel gelişim özeti; BMC 350-400hp+mekanik Transmisyon, 550-600hp+ Mekanik Transmisyon, 1000-1100hp+Hybrid Transmisyon ve 1500-1650hp+Hybrid Transmisyon Güç paketlerinin geliştirilmesi için, 2018 yılı sonunda BMC Powers bünyesine 100 üzeri yabancı mühendis alımı yaptı.

Vuran ve Azra Güç Gurubu; Sıfırdan bu güç gruplarının  geliştirmesi, zaman ve maliyet açısından cazip olamayacağı için,  İtalyan hükümetinin izni ile, yine bu ülke firmalarından birinden 400 vuran -600 Azra motor+ Mekanik transmisyonları konusunda, Tüm hakları SSB olan şekilde dizayn+teknoloji desteği alındı ve şuan bu 2 güç grubu, 400hp= BMC Vuran ve Kirpi 4x4 TTZMA (bknz. 1. resim.) ve 600hp Azra= Tank Çekicilerde fili olarak kullanılmakta. (bknz.2. resim.) 

Resim 1 BMC Vuran 350-400hp, Vuran ve Kirpi 4x4 TTZMA
http://www.bmc.com.tr/static/vuran/1.png
http://www.bmc.com.tr/assets/img/sections/savunma-sanayi/kirpi-II-4x4.png

Resim 2 BMC 550-600hp Azra= Tank Çekiciler
http://pbs.twimg.com/media/EQxQXWkXsAQ5ij1.jpg

Üst skalada ve hybrid Aktarmaya sahip olacak güç gurubunda ise, bilindiği üzere ve ana isterde elzem olan, 1100hp Utku+Hybrid Transmisyon ve 1500hp Batu+Hybrid Transmisyon çalışmalarına devam edildi.

Utku Güç Grubu; Temelde yine İtalyan bir firmanın desteği ile geliştirildi. Bazı kritik segmanlarda TEİ metalürji
bileşiklerinde destekte bulundu ve motor 2019 yılında ateşlenerek, optimum devirde 1100hp başarısı sağlandı. 2 yıl boyunca, sürekli testlere tabi tutulan motorda istenilen yerlere iyileştirmeler yapılarak, saha testlerine hazır hale getirildi.. Hybrid Transmisyonun yanı sıra, TEİ ve bizzat Sn. Akşit'in desteği ile, Mekanik transmisyon çalışmalarına da hız verildi. Bu yıl içerisinde Utku 1100hp motor ve Transmisyonu birlikte çalıştırıldığında, hangisinde karar kılındığını görme şansımız olacak ve 2022 içerisinde saha (fırtına KMO) testlerine başlanacak. (bknz. 3. resim.)

Resim 3 BMC Utku 1100hp+transmisyon, KMO Fırtına
http://twitter.com/ssysfakb/status/1348582337278337025

Batu 1500hp Güç Gurubu; Bu motorda İtalyan bir firmanın yine tüm hakları SSB olacak şekilde bir alt skalada ki motordan geliştirilmekte.. Motorun bazı segmanlarında ki geliştirmelerin özellikle test süreçlerinin domine edilmesinde zaman ve birikim kazanılması için G.Kore ile işbirliğine gidildi. Bu anlaşma çerçevesinde, Transmisyonun hangi tercihte olacağı ise 2. önemli konu zira, G.Kore mekanik Transmisyon dayanıklılığında sorunlarla karşılaştı ki bu sorunların temelinde tahmin edileceğe üzere metalürji teknolojisi yatmaktaydı, bu konuda da TEİ ve TÜBİTAK MAM alışım ve döküm birikimleriyle, şu anda sayılı firmalar arasına girmiş durumda.. Kısacası, Motor ve Transmisyon dayanımı konularında karşılıklı ihtiyaçları kapsayan bir "pazıl" anlaşması yapılmış durumda. Burada fazla parça ihtiyacını karşılaması gerekenin biz olduğu bilinciyle yapılmış çok başarılı bir anlaşma.

İlk Performans testleri devam eden Batu'nun bu yıl içerisinde ilk ateşleme seremonisiyle tanıtılacağını da ekleyelim. (bknz. 4. resim.)

Resim 4 BMC Batu 1500hp+Transmisyon Temsili Dizayn, Altay AMT
http://pbs.twimg.com/media/EOQnfziWsAAuA-X.jpg

G.Kore dayanıklılık varyantlarında referans motor, Infracore DV27K 1500 hp
http://topwar.ru/uploads/posts/2016-01/1453119754_2.jpg

Transmisyon geliştirmesinde Referans Transmisyon, S & T Dynamics EST15K otomatik şanzıman (6 ileri 3 geri )
Mesajı Paylaş

6ileri 3 geri transmisyon resmi açılmıyor...


Mesajı Paylaş



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz