ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Alıntı Yap
İBRAHİM SÜNNETCİ
Defence Turkey Magazine@DefenceTurkey


Kore Güç Grubu tedariki için prosedür henüz tamamlanmamış olup önümüzdeki dönemde tamamlanması beklenmektedir. Kore Güç Grubu teslimatına ve entegrasyon çalışmalarına 2021 yılı bitmeden başlanılması beklenmektedir. ALTAY T1 ve bir miktar T2 tankında kullanilmak üzere Güney Kore'den Kore Güç Grubu tedariki kararlaştırılmış ve çalışmalara başlanılmıştır.
Mesajı Paylaş
]

Madem biz batuyu yapıyoruz neden Koreden motor alıyoruz ? zaten seri imalat 2023'te başlayacakmış eldeki MTU motorları kullanılabilir ayrıca Koreliler şanzuman yapmıyor onu nasıl aşacaklar Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mavi1991 - 26 Eylül 2021, 15:10:28
Madem biz batuyu yapıyoruz neden Koreden motor alıyoruz ? zaten seri imalat 2023'te başlayacakmış eldeki MTU motorları kullanılabilir ayrıca Koreliler şanzuman yapmıyor onu nasıl aşacaklar

Yanlız Batu'nun Altay'a entegrasyonu 2024'te başlayacak ve bizim Altay'ın bir an önce devreye girmesi için seri üretime geçmesi lazım. Kore motoru da hazır olduğuna göre ilk parti Altay'lar da Kore motoru kullanılacak. Galiba transmisyon olarak ta bizim Korelilerin başarısız transmisyonlarını düzeltip kullanmamız bekleniyor. Mesajı Paylaş

#3163
2030 yuvarlak hesap seri üretim olur...

O vakte kadar..

Ya konjonktürde değişiklik olur Batıdan motorlar gelir..

Ya da ortaya bizim yaptığımız motor çıkar..iyi ya da kötü.. Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Alıntı YapKore EST15K iletiminin test hatası ve kusuru gerçekten önemsiz bir nedenden dolayı başladı.

Þanzımanın geliştiricisi S&T, şanzımanı üretirken yanlış kesme ve cıvata bağlantısı tasarladı.  Ve bu nedenle 9.600km dayanıklılık testi sırasında şanzımanın içi hasar gördü ve test durduruldu.  Daha sonra şanzımandaki kusur çözüldü, ancak Milli Savunma Bakanlığı, K2 tankının üçüncül üretimi için Alman yapımı bir şanzıman kullanmaya karar verdiğinde, şanzıman geliştiricisi S&T, Milli Savunma Bakanlığı'na itiraz etti.  Koreli bir şanzımanın dayanıklılık testinin başarısızlığı, şanzımanın performansındaki bir kusur değil, şanzıman üreticisinin yaptığı küçük bir tasarım hatasından kaynaklanan bir olaydır.  Ve bu nedenle, motor ve şanzıman dayanıklılığı testi Alman şirketler için avantajlı bir ortam olarak verildiği için Kore'de çok fazla tartışma yaşandı.

Güney Kore, Alman dayanıklılık testi verilerini referans alarak tank veya zırhlı araç geliştiriyor.  Örneğin Almanya, MT-883 Ka500 motorunu geliştirdiğinde, 10000 km'den fazla dayanıklılık testlerini test etti.

Biliyor musun bilmiyorum ama Güney Kore'de toprakların %70'i dağlardan oluşuyor.  Dolayısıyla Güney Kore'de zırhlı araçlarda motor sorunları çok sık yaşanıyor.  Bu nedenle Güney Kore Milli Savunma Bakanlığı, 9.600km dayanıklılık testini karşılamadığı sürece motor ve şanzıman teslimatını onaylamamaktadır.  Þans eseri Türkiye'nin ithal edeceği Koreli DV27K motoru 9.600km dayanıklılık testini geçti. Þu anda EST15K şanzımanının iyileştirme projesi devam etmekte olup, şanzıman tasarımı K2 ve Altay'da kullanılmak üzere değiştirilebilir.  K2 tankı 55 tonluk, Altay tankı ise 65 tonluk bir tanktır.  Ancak Altay tankının ana operasyonel topografyası bir dağ değil, alçak bir düzlük veya tepedir, bu nedenle 1.500 beygir gücünden yüksek güçlü bir motora ihtiyaç yoktur.  Altay tankının motor ve şanzımanının kesin dayanıklılık testi kriterleri bilinmemekle birlikte EST15K şanzıman 1650 beygir gücüne kadar olan motorlarda ve 65 ton ve üzeri tanklarda kullanılmak üzere tasarlanmış, bu yüzden 9600km dayanıklılık testinin başarısız olacağını düşünmüyorum.  Altay tankı Kore şanzıman kullansa bile.
https://defencehub.live/threads/altay-turkish-main-battle-tank-programs.272/page-47#post-130027
https://mobile.twitter.com/kimlikci_954/status/1447903056310460418
Mesajı Paylaş
]

#3165
Bizim şanzıman isterimiz 6700 km imiş. Altay ve kendileri için ayrıca yazılım güncellemesi de yapacaklar. Önceki şanzıman yazılımı Alman ZF kökenli imiş.

Kaynak: DefenceHub sitesindeki Baljak nickli moderatör.

https://defencehub.live/threads/altay-turkish-main-battle-tank-programs.272/page-47#post-129938 Mesajı Paylaş

Þu seri üretim Altay ı dünya gözüyle göreceğiz sanırım, hadi hayırlı... Mesajı Paylaş

https://medyabar.com/haber/8061063/anlasma-son-noktada-uretimi-bir-kac-sene-surecek-cumhurbaskani-2023-basi-demisti

Altay'ın geliştirilip üretiminin planlandığı Sakarya'daki yerel haber sitesinden konuyla ilgili bir haber. Yorumlardaki tartışma çok ateşli! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#3168
Kore bize motor vermez transmisyonda vermez kaç kere yazdım burda geri sayfalara bakın istesede veremez batı buna musade etmez Buna inanmak saflık olur. Kendimiz yapmaktan başka caremiz yok Artık geleneksel sistemlerle yapmakta pek mantıklı değil hibrit bir sistemi zorlamalı yoksa yine eski teknoloji bir sistem yapmış olacagız. Abd bizi cinden bile daha büyük bir tehlike olarak görüyor oyuzden bize ellerinden gelen hertürlü oyunu oynayacaklar başkada careleri yok Mesajı Paylaş

geleneksel motorlar iyidir.
motorun ilk ateşlemesi bu yıl içinde yapıldı zaten.
işte görüntüsü, işte sesi.
2024 sonrası ticarileşir ve bu motora uygun yeni bir tank tasarlanır, bu kadar basit.



Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz