ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Bu fikri çeşitli platformlarda ısrarla savunmuş biri olarak inanılmaz avantajları olan bir sistem.oncelikle tank konsepti değişmeli.gunumuz şartlarında elektronik ve elektro optik gelişmeler tasarımları da değişmeye zorluyor.
Örneğin şu konsepte tank inanılmaz çevik ve tehlikeli olabilir.
Personel 2 ve arkada ve tankın arka kısmında çıkış kapağı var .tank komutanı aynı zamanda nişancı gorevinide üstlenmekte. Sürücü ve komutan 360 derece alan gözetleme sistemine sahip özel kasklar ile donanmislar.
Tank otomatik dolduruculu 60 mermi kapasiteli.on taraf elektrik motorları ile tahriklenen motor bölmesi burda 400-600 bg lik bir motor dinamo ve yakıt tankları bulunmakta.tankin altın da bataryalar bulunmakta.
Tum bu sistem 45 tonu geçmeyecek şekilde tasarlanabilir.hem ebatları düşer hem hızı artar.hemde personel daha korunaklı arka bölümde bulunur.boylece tanklar artık daha efektif ha.e gelecektir Mesajı Paylaş

#3221
Ben dizel motor da güç veriyor tekelere sanıyordum ... Dizel motor sadece elektrik motorunu şarj etmek için kullanılıyor demek ki...

Þimdi kafamda daha da fazla soru oluştu...

Yani  teori de bu kadar mükemmel olan bir sistemin dezavantajları nedir acaba?  "Bunu en önce biz düşündük, başkaları akıl edemedi"demeyin inanmam vallahi...

Mesajı Paylaş

#3222
Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Aralık 2021, 13:33:15
Ben dizel motor da güç veriyor tekelere sanıyordum ... Dizel motor sadece elektrik motorunu şarj etmek için kullanılıyor demek ki...

Þimdi kafamda daha da fazla soru oluştu...

Yani  teori de bu kadar mükemmel olan bir sistemin dezavantajları nedir acaba?  "Bunu en önce biz düşündük, başkaları akıl edemedi" demeyin inanmam vallahi...

Sayın Yaşar'ın dediği gibi, adamlarda binlerle ölçülen modern tank adetleri ve onlara göre şekillendirilmiş üst/alt yapı var. Bütün bunlar ha deyince değişemez, pahalı bir iş bu. Bu nedenle çok mecbur olmadıkça hibrit sisteme geçmeyecekler.

Biz ise hem modern tank anlamında neredeyse "0" adet tanka sahibiz, hem de bize güç paketi verilmiyor. Yani çok mecburuz!

Teknik güçlüklere gelirsek;
a) Yangın riski, batarya ve elektrik aksamı nedeniyle bir tık daha fazla.
b) Güç elektroniği ve batarya teknolojisine tam anlamıyla hakim olmadan yapılacak iş değil.
c) Grafit bombası tarzındaki saldırılara karşı tüm elektronik ekipmanın ve elektrik motorlarının çok iyi izole edilmiş olması lazım. Sivil araçlar gibi düşünemeyiz.
d) Hibrit sistem için yetişmiş teknik eleman yok ve bu sistemin sahada sık rastlanan arızaları henüz bilinmiyor. Askerler konu lojistik olunca, belki de haklı olarak, "nato mermer - nato kafa" olabiliyorlar. Özellikle de karacılar.

Normal şartlar altında, güç paketi teknolojileri sivilde olgunlaştıktan sonra askeriyeye uygulanırdı. Bizim şartlarımızda ise askeriyede pişecek batarya ve güç elektroniği tecrübesi, örneğin TOGG projesi için uygulanabilir. Bu ise TOGG projesinin uluslararası piyasadaki rekabet şansını çok daha fazla artıracaktır.

NOT: Grafit bombası, ABD ordusunun düşman elektrik altyapısına karşı kullandığı bir "bomba"dır. Grafit tozunu trafolara ve elektrik dağıtım şebekelerine serper. Elektriksel olarak iletken olan toz grafit şebekede kısa devreye neden olur. Hiç kan dökmeden düşman elektrik altyapısı çökertilebilir böylece. Mesajı Paylaş

#3223
Benim düşündüğüm sistem elektrodizel. Yani ASELSAN/Tülomsaş HSL700 lokomotifindeki gibi bir seri hibrit elektrodizel motor. Bu dizel motor bir taraftan, aynen bir elektrik jeneratörü gibi çalışıyor ve elektrik enerjisi üretiyor (300KW). Aynı zamanda bu dizel motor bataryaları şarj ediyor. Böylece hem dizel motor çalıştırarak elde edilen doğrudan elektrik enerjisi hem de bataryalardan gelen depolanmış elektrik enerjisi tekerlerdeki elektrik tahrik motorlarını sürüyor.

Bakın MKE müdürü ne diyor:
" Akdere, "Elektrikli ZMA 4 saat gibi kısa sürede şarj edilebiliyor ve 600 kilometre menzili var. Hibrit jeneratör koyduk, motora da gerek görmedik. Jeneratörle, elektrikli pil paketiyle hizmete sunuldu"

Yani benim yukarıdaki anlatmaya çalıştığım elektrodizel sistemi uyguluyorlar.




https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/mke-ihracatla-ekonomiye-yeni-silahlarla-tskya-guc-verecek/2355285
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 12 Aralık 2021, 15:48:15
Benim düşündüğüm sistem elektrodizel. Yani ASELSAN/Tülomsaş HSL700 lokomotifindeki gibi bir seri hibrit elektrodizel motor. Bu dizel motor bir taraftan, aynen bir elektrik jeneratörü gibi çalışıyor ve elektrik enerjisi üretiyor (300KW). Aynı zamanda bu dizel motor bataryaları şarj ediyor. Böylece hem dizel motor çalıştırarak elde edilen doğrudan elektrik enerjisi hem de bataryalardan gelen depolanmış elektrik enerjisi tekerlerdeki elektrik tahrik motorlarını sürüyor.


Dizel motor + Dizel yakıt+ jeneratör +bataryalar+ elektrik motorları = Tank
Bir lokomotif bu kadar ekipmanı taşır ama tanka sığdırmak zor olmaz mı? Mesajı Paylaş

#3225
Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Aralık 2021, 15:56:54
Dizel motor + Dizel yakıt+ jeneratör +bataryalar+ elektrik motorları = Tank
Bir lokomotif bu kadar ekipmanı taşır ama tanka sığdırmak zor olmaz mı?

Sığar, sorun olmaz. Transmisyonun kapladığı hacim bataryalara ayrılır. Jeneratör ve onun alternatörü de eski büyük boy dizel kadar yer kaplar. Elektrik motorları ise aktarma şaftları kadar yer kaplar hepi topu. Ağırlık biraz azalır.

Elektro-dizel sistemde çok hacimli bataryalara gerek yok. Batarya asıl kalkışlarda ve hızlanmalarda gereklidir.

Ana sorun, bu sistemde tecrübeli teknik eleman açığı ve lojistik zincirinin buna hazır olmamasıdır. Mesajı Paylaş

#3226
Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Aralık 2021, 15:56:54
Alıntı yapılan: Yasar - 12 Aralık 2021, 15:48:15
Benim düşündüğüm sistem elektrodizel. Yani ASELSAN/Tülomsaş HSL700 lokomotifindeki gibi bir seri hibrit elektrodizel motor. Bu dizel motor bir taraftan, aynen bir elektrik jeneratörü gibi çalışıyor ve elektrik enerjisi üretiyor (300KW). Aynı zamanda bu dizel motor bataryaları şarj ediyor. Böylece hem dizel motor çalıştırarak elde edilen doğrudan elektrik enerjisi hem de bataryalardan gelen depolanmış elektrik enerjisi tekerlerdeki elektrik tahrik motorlarını sürüyor.


Dizel motor + Dizel yakıt+ jeneratör +bataryalar+ elektrik motorları = Tank
Bir lokomotif bu kadar ekipmanı taşır ama tanka sığdırmak zor olmaz mı?
Dizel motor = jeneratör ( standart tankta daha büyük motor ve transmisyon var.)
Yakıt zaten lazım.
Bataryalar çok rahat tanktaki uygun yerlere yerleştirilebilir.
Elektrik motorları çok yer kaplamaz. Tahrik tekerleri doğrudan bu motorlara bağlıdır. Yani motorlar tekerlerin olduğu yerdedir.
Eski sistemde:
Dev bir dizel motor + büyük bir transmisyon + daha çok yakıt = tank
Hibrit sistemde:
Jeneratör + yakıt + bataryalar + tekerde 2 elektrik motoru = tank

Hibrit motorla tankın genel ağırlığı düşürülebilir.

Mesajı Paylaş

Jeneratörü, Fırtına'nın mühimmat taşıyıcı aracı gibi, ayrı bir mobil ünite olarak gezdirmeyi göze alırsak ve (güvenlik önlemi olarak) bataryaları da sökülür takılır tasarlarsak, tank tam elektrikli dahi olabilir. Ve bayağı hafifler.

Buna otomatik dolduruculu insansız kule de eklenirse, ateş gücü ve koruma seviyesinden hiç taviz vermeden, yaklaşık 45/50 tonluk çok çevik bir tankımız olur.

Zaman varsa, jeneratör aracı tankın bataryasını 4-5 saatte şarj eder. Zaman yoksa, aynı araçtaki dolu batarya 2-3 dk içinde boş bataryanın yerine tanka takılabilir. Bu da seçeneklerimiz arasındadır.

Demokrasilerde çare tükenmez!  :D Mesajı Paylaş

Tankı hafifleteceğiz diye tankın yanında jenaratör taşıyan kamyonlar mı gezdireceğiz  :D :D :D Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Aralık 2021, 18:30:00
Tankı hafifleteceğiz diye tankın yanında jenaratör taşıyan kamyonlar mı gezdireceğiz  :D :D :D
Yakıt aracı gezdirilmiyor mu? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz