ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 09 Mayıs 2022, 18:03:06
Yürüyen yüzlerce proje için olmasa bile kritik öneme sahip büyük projeler için B-C planları olmalı!
Hocam yanlış anlamayında,Suriyede kullandığınız zırhlı motorlarından,Fırtınada kullandığınız arayıcı mühimmata kadar herşey kritik.Daha düne kadar bu mühimatı bile üretemiyorduk ve zırhlıların motoru hala dışaradn geliyor.Daha iha siha motrlarına girmedim bile.Hele WESCAM i hiç unutmuş değilim.Bunalr olmasa yada operasyon zamanlarında yeseydik ambargoları ne olacaktı.Tele takılan helikopter mevzusu yüzünden ikaz sistemi konusunu yönetimi yerden yere vurarak tartışmadıkmı?Denizaltı sistemlerinden gemi motorlarına kadar kritik ihtiyaçlar yokmu?Hangisine kritik,hangisine büyük diyoruz.Büyüklük yada kritiklik,kurtardığı hayatamı,yoksa harcanan paraya göremi oluyor.

Kalbur üstü MMU,HÜRJET,MİUS,ALTAY deyip geçerizde,kime ve neye göre.

1990 lardan beri ALTAY ve MİLGEM i acil ihtiyaç diye konuşuyoruz.Hele HSS ler 80 lerden beri acil ve kritik.Ne olduğu,nasıl olduğu belli.Halada aynı sıkıntılar sürüyor.Siyasetten bağımsız bir yönetimi olan,10 larca yılın tecrübesini taşıyan bir bürakratik kadro kurulamadığı gibi,bu kadrroyu kuracak ilgiyi göstermesi gereken siyasi kadroda oluşmadı henüz.Sanırım böyle bir kadro için bir 20 yıl daha bekleyeceğiz.İşin acısı tamda tüm kritik projeleri bir şekilde halledebileceğimiz zaman bu zaman.İş ancak ''Millet uzun et kuyruğu oluşturuyor diye fiyatları artırdık'' diyebilecek bürokratları atayamayacak politikacıları gördüğümüzde durum düzelir diye düşünüyorum. Mesajı Paylaş

#3421
Batu Motorun, G.Kore transmisyon testleri başlayacaktı en son gelen bilgi bu yöndeydi. Kendi çalıştığımız transmisyondan yeni bir gelişme haberi henüz gelmedi. Yıl ortasına bir tanıtım görürüz gibi ama öncelikli Beka testleri ve ilk partiler, G.Kore güç gurubuyla çıkacaktık.
BMC, el değiştirdikten sonra birçok Ar/ge yerine, başlıca bir kaç projeye ağırlık verdi ki bunu SSB istemiş olmalı. Batu'yu beka testinde görmemiz 2023 sonu veya 24 başı olacaktır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: safsata00 - 10 Mayıs 2022, 01:19:52
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 09 Mayıs 2022, 18:03:06
Yürüyen yüzlerce proje için olmasa bile kritik öneme sahip büyük projeler için B-C planları olmalı!
Hocam yanlış anlamayında,Suriyede kullandığınız zırhlı motorlarından,Fırtınada kullandığınız arayıcı mühimmata kadar herşey kritik.Daha düne kadar bu mühimatı bile üretemiyorduk ve zırhlıların motoru hala dışaradn geliyor.Daha iha siha motrlarına girmedim bile.Hele WESCAM i hiç unutmuş değilim.Bunalr olmasa yada operasyon zamanlarında yeseydik ambargoları ne olacaktı.Tele takılan helikopter mevzusu yüzünden ikaz sistemi konusunu yönetimi yerden yere vurarak tartışmadıkmı?Denizaltı sistemlerinden gemi motorlarına kadar kritik ihtiyaçlar yokmu?Hangisine kritik,hangisine büyük diyoruz.Büyüklük yada kritiklik,kurtardığı hayatamı,yoksa harcanan paraya göremi oluyor.

Kalbur üstü MMU,HÜRJET,MİUS,ALTAY deyip geçerizde,kime ve neye göre.

1990 lardan beri ALTAY ve MİLGEM i acil ihtiyaç diye konuşuyoruz.Hele HSS ler 80 lerden beri acil ve kritik.Ne olduğu,nasıl olduğu belli.Halada aynı sıkıntılar sürüyor.Siyasetten bağımsız bir yönetimi olan,10 larca yılın tecrübesini taşıyan bir bürakratik kadro kurulamadığı gibi,bu kadrroyu kuracak ilgiyi göstermesi gereken siyasi kadroda oluşmadı henüz.Sanırım böyle bir kadro için bir 20 yıl daha bekleyeceğiz.İşin acısı tamda tüm kritik projeleri bir şekilde halledebileceğimiz zaman bu zaman.İş ancak ''Millet uzun et kuyruğu oluşturuyor diye fiyatları artırdık'' diyebilecek bürokratları atayamayacak politikacıları gördüğümüzde durum düzelir diye düşünüyorum.

İşte bu nedenle pek çok ihtiyacımızı yerli olarak üretmeye çalışıyoruz. Bu kadar kara aracı kullanıyor TSK. Hem de uzun yıllar boyunca. Daha uzun yıllar boyunca da kullanacak. Bu araçlar için yerli motor üretimi konusunda ciddi çalışmalara yıllar önce başlamalıydık! Bu konuda ciddi bir talep olacağı belliydi. Halen de belli. Proje şekillenip seri üretim aşamasına geldiğinde dışarıdan motor bulamadığımızda harcanan emek ve para... Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Türk Savunma Sanayii'nin yumuşak karnı motor teknolojisi.
Modern Tank ve kundağı motorlu obüs yapacak her türlü teknolojimiz var. Motorunu yapamıyoruz.
Gelişmiş Uçak yapacak kabiliyetimiz var. Motorunu yapamıyoruz.
Son teknoloji savaş gemisi yapıyoruz. Ama ne Dizel ne de gaz türbini motorlarını yapamıyoruz.
Helikopter yapar durumdayız. Ama hala çalışan değişik güçte motoru yapabilecek durumda değiliz.
Başkasına güvenip gerdeğe girmeyi de seviyoruz. Sonunda da, istediğimizi vermeyince, hüsrana uğruyoruz.
Öncelikli olarak bu sıkıntının aşılması şart artık.
1. Ya komşu devletler ve Batılı güçlerle , ki bunların neredeyse tamamı ile müttefiklik ilişkimiz var, dengeli olumlu ama kendi çıkarlarımızada uyumlu politikalar yürütüp, istediğimiz motorları ve teknolojileri rahat bir şekilde temin edeceğiz,
2. Ya da her şeyi biz yapacağız diye debelenip duracağız.

Bu işin çözümü ilk maddeden geçer. Eyy şu, Eyy bu demeye devam eder durursak ikinci madde içindeki kısır döngü ile savaşıp dururuz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 10 Mayıs 2022, 09:43:10
Türk Savunma Sanayii'nin yumuşak karnı motor teknolojisi.
Modern Tank ve kundağı motorlu obüs yapacak her türlü teknolojimiz var. Motorunu yapamıyoruz.
Gelişmiş Uçak yapacak kabiliyetimiz var. Motorunu yapamıyoruz.
Son teknoloji savaş gemisi yapıyoruz. Ama ne Dizel ne de gaz türbini motorlarını yapamıyoruz.
Helikopter yapar durumdayız. Ama hala çalışan değişik güçte motoru yapabilecek durumda değiliz.
Başkasına güvenip gerdeğe girmeyi de seviyoruz. Sonunda da, istediğimizi vermeyince, hüsrana uğruyoruz.
Öncelikli olarak bu sıkıntının aşılması şart artık.
1. Ya komşu devletler ve Batılı güçlerle , ki bunların neredeyse tamamı ile müttefiklik ilişkimiz var, dengeli olumlu ama kendi çıkarlarımızada uyumlu politikalar yürütüp, istediğimiz motorları ve teknolojileri rahat bir şekilde temin edeceğiz,
2. Ya da her şeyi biz yapacağız diye debelenip duracağız.

Bu işin çözümü ilk maddeden geçer. Eyy şu, Eyy bu demeye devam eder durursak ikinci madde içindeki kısır döngü ile savaşıp dururuz.

Kesinlikle katılıyorum ve birde ekleme yapayım.Bir taraf EEYY derken,diğer taraf ya bunu internettende alabiliyoruz yada ama motoru yerli değil,veya ama saman ithal ediyoruz diye itibarsızlaştırırsa sonuç böyle fecaat olur.Eğer bu bir milli davaysa tarafı olmaz.Siz iktidara oy gelecek diye her kazanımı zan altında bırakırsanız,yada iktidar tarafı her kazanımı,siz kapattınız biz yaptık diye dikte ederse,gerekirse aç kalıp,açıkta kalıp sahip olmamız gereken bu ürünlerde,kesinlikle birarada olup hepsini desteklememiz gerekirken birbirimizi yediğimiz için,zaten zar zor ilerleyen işler olduğu yerde kalır.

Ya hep beraber karşı çıkalım.Yada hep beraber sahiplenelim.Savunma sanayi siyasetten bağımsız tutulmalı diyeceğimde her iki taraf böyle olunca daha çok bekleyecek gibiyiz. Mesajı Paylaş

#3425
İçten patlamalı motor yapamayınca ; biz de elektrikli motor yapalım,
Uçak yapamayınca ; biz de İHA yapalım,
Top yapamayınca ; biz de lazer topu yapalım

uyanıklığından da ne olur vazgeçelim...

Zira vazgeçtiğimiz herşeyi ( dizel motor,uçak,top) kafamızdaki ultra süper projeleri yapamayınca yeniden yapmaya dönüyoruz rezil ediyoruz , kendi sözümüzü yiyiyoruz...

Dizel motor yapamazken , hülooooğcular gibi dünya savaş konseptini değiştirdiğimizi zannedince pek komik oluyoruz...Üstelik bunu söyleyip ABD kongresinde F-16 izni çıkacak mı diye bekleyince bu daha da komik oluyor...

Ama başardıklarımız da gerçekten  devrim sayılır... Mesajı Paylaş

Motoru ve sanzimani  dünyada yapabilen sanayiye sahip epi topu 5 ülke vardır. Bu işi açık ara da en iyi yapan Almanlardır. Bu iş o kadar kolay bir iş değil öyle bir kaç yizmilyon dolarlık yatırımla da olmaz bu iş üniversitelerin labaratuvarlarindan şirketlerin argelerine çalışmalarına kadar uzanan oldukça uzun zaman alan epey maliyetli bir iş. Almanlar dunyaya araba satarak kendilerini geliştirdiler. Sen 10 yılda kısıtlı bütçeyle motor isini çözmeye çalışıyorsun olmaz. En iyi ihtimal biraz beklentileri düşürüp know howla belli derece de motor teknolojisi edinip onun üzerinden gelisebilirsin. Tek kısa yol bu maalesef.
Bazı yazarlar hibrit demiş hibrit motor öyle kolay bir iş değil bir tankı hibrit motora ceviremezsin anca tasarımı baştan aşağı değiştirip evirirsin. Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

#3427
Alıntı yapılan: Bogü Alp - 10 Mayıs 2022, 16:14:41
Motoru ve sanzimani  dünyada yapabilen sanayiye sahip epi topu 5 ülke vardır. Bu işi açık ara da en iyi yapan Almanlardır. Bu iş o kadar kolay bir iş değil öyle bir kaç yizmilyon dolarlık yatırımla da olmaz bu iş üniversitelerin labaratuvarlarindan şirketlerin argelerine çalışmalarına kadar uzanan oldukça uzun zaman alan epey maliyetli bir iş. Almanlar dunyaya araba satarak kendilerini geliştirdiler. Sen 10 yılda kısıtlı bütçeyle motor isini çözmeye çalışıyorsun olmaz. En iyi ihtimal biraz beklentileri düşürüp know howla belli derece de motor teknolojisi edinip onun üzerinden gelisebilirsin. Tek kısa yol bu maalesef.
Bazı yazarlar hibrit demiş hibrit motor öyle kolay bir iş değil bir tankı hibrit motora ceviremezsin anca tasarımı baştan aşağı değiştirip evirirsin.
Motor ve şanzıman yapan çok ülke var. Ama modern bir ana muharebe tankına veya kundağı motorlu obüse tahrik verebilecek motor ve şanzımanı yapabilen ülke bir elin parmakları sayısındadır.
Evet bu işi en iyi yapan ülke Almanya. Doğru. İyi de ikinci dünya harbinde de en iyi tanklar Almanya'nın elindeydi. Çok daha hafif sıklet Rus ve ABD tankları tüm tank savaşlarını kazandı. Önemli olan, ille Leo2a7 tankını ve motorunu yapabilmek değil. O tankın yapabileceği görevi ifa edebilecek yerli karşılığını yapabilmek önemli. Bunun içinde gerekirse kitap ve normlar dışına çıkıp, hibrit motorlara yönelmemiz gerekebilir.
Fırtına obüsü için geliştirilen hibrit güç paketi olumlu sonuçlar vermiş durumda. M113 ZMA larında 50 adetlik hibrit motorla seri üretimi başlatıldı.
Hibrit motor konusunda ASELSAN bayağı ilerlemiş durumda. HSL700 Tülomsaş/ASELSAN lokomotifini inceleyin derim.
İstendikten sonra yapılamayacak şey yoktur. Mesajı Paylaş

Aslında tartışılacak pek bir şey yok devletimiz doğruyu görmüş çeşitli firmalara kara araçları için 300 hp'den 1500 hp'ye kadar güç sistemleri üretme görevi vermiş... Çoğu da bu işi başarıyla gerçekleştiriyor...

Turbojet motor da , turboşaft motor da , seyir füzesi motor ailesi de yaptık yapıyoruz ... Gemiler için güç sistemleri daha çok sayıda ülkece üretiliyor bunun için henüz bu konuda tedarik sorunu yok , acele edecek bir durum yok diye düşünmüşler ama o da olacaktır mutlaka...

Kritik nokta  turbofan motor ailesi ki o da motor teknolojisinin Nirvana'sı...Onu da projelendirmeye az kaldı ... O da olacaktır...

Türkiye her ne kadar sahnede çok zor günler geçiren , irrasyonel olaylar yaşayan bir muz cumhuriyeti gibi gösterilmek isteniyorsa da Türklerin devlet kültürü yeri-zamanı gelince yapılması gerekeni geç de olsa yapacak yeteneğe-iradeye sahiptir...



Mesajı Paylaş

Efendim bunlar hafif araçlar zırhlari bir vip merconun zirhindan hallice ama tank gibi neredeyse bir metreye ulaşan zirha sahip paletli bir araç.
Hibrit motor yapısı gereği tankın komple gövde alt kısmının değişmesi lazım.  Buna paralel tankın tüm iç tasarımı hatta kulenin bile değişmesi lazim.

Yalnis anlaşılma olmasın bu tip çalışmaları her zaman destekliyorum tank için olmasa da başka projeler için muhakkak ise yarar. En kötü kazanılan deneyim diğer projelerin argesinde kullanılır.

Bizim isterlerimizi karşılayan güç paketi de Mmu da var. Artık bütün tanklar Alman Leolarinin üç aşağı beş yukarı aynı hali oldu. Eski ekolün son temsilcisi Rusya bile T14le beraber ağır sınıf tank üretmeye başladılar. Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz