ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Elinde 2000 üzeri miadı dolmuş M-48 tankını aktif kullanan bir ülke neden ön tasarımı için dahi 500 milyon dolar harcadığı ve bütün telif hakları kendisine ait AMT nın seri üretimini 150 ile sınırlasın.? Mesajı Paylaş
DÜNYADA BÜTÜN GERCEKLER 3 MERHALEDEN GECER.
1. iLK BAÞLARDA HAFİFE ALINIR ÖNEMSENMEZ
2. ARKASINDAN ÞİDDETLİ BİR DİRENİÞ VE BASKIYA UĞRAR.
3. EN SON TAM BİR DOĞRU OLARAK KABUL EDİLİR..

150'den sonra yerli motor diye önümüze konulacak olan modifiye edilmiş yabancı motor ile devam edilecek anlaşılan! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Aşağıdakiler tamamen uydurma senaryodur. Nato savaş oyunu da diyebilirsiniz:

1- Tr, ilk 150 tanka orjinal mtu motor takar kullanır. Motorlar sorunsuz çalışır. Ancak zırh konusu hala "combat proven" değildir.
2- Sonraki 350 tanka lisans altında üretilmiş motorlar takılır. Ancak Zafer günü provalarındaki Rus tankları gibi motor sorunları baş gösterir.
3- Tanklar görevden çekilir, inceleme başlatılır. Bu sırada taraflar birbirini suçlamaktadır. Yerli firma mtu'yu, Alman yetkililer tıpkı Eryx projesinde olduğu gibi Türk işçiliğini suçlamaktadır.
4- Sonuçta lisans sözleşmesi feshedilir Başka bir motor ureticisiyle temasa geçilir.
5- Goruşmeler olumsuz sonuçlanır. Alman mtu ile yeniden temasa geçilir, hazır motor alımı konusunda anlaşmaya varılır.

Yukarıdaki kabus senaryosu bize en az 4(dört) yıl daha kaybettirir. Diğer forumdan bir arkadaş şöyle demişti:" motoru dokmesine dökeriz de metal ömrü nolur bilemem" Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Içimden bir ses bu modifiye yerli motordan MTU firmasının çok uzak kalmayacağı..fısıldıyor.
Bazen ticari faaliyetler siyasi kararların önüne geçebiliyor.
Madem tankımı ve motorumu direk satamıyorum...denilebilir. Mesajı Paylaş
DÜNYADA BÜTÜN GERCEKLER 3 MERHALEDEN GECER.
1. iLK BAÞLARDA HAFİFE ALINIR ÖNEMSENMEZ
2. ARKASINDAN ÞİDDETLİ BİR DİRENİÞ VE BASKIYA UĞRAR.
3. EN SON TAM BİR DOĞRU OLARAK KABUL EDİLİR..

Hocam adam sana ticaret sırlarını verir mi? "Aynı kalitede olmasını istiyorsan şu şu maddelerden, şu oranda koy, şu ısıda erit dok." ohooo!

Ondan sonra Rus-Çin motor anlaşması. Hoş onu da beceremediler, gene Ruslar'ın kucağına düştüler. Ya da (ki bu iyi ihtimal) tıpkı Atak sözleşmesindeki gibi astronomik bir fiyatla tüm ticari bilgileri bize satarlar. Ancak bu da tankın birim maliyetini fırlatır. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Türkiye Almanlar istesede istemesede bu işlere girecek MTU grubu hem ülke içi piyasayı ve dolaylı yoldan diğer oluşacak pazarları kaçırmak istemeyecektir .
Satamadıktan sonra dünya devi olsan faydası var mı..? Mesajı Paylaş
DÜNYADA BÜTÜN GERCEKLER 3 MERHALEDEN GECER.
1. iLK BAÞLARDA HAFİFE ALINIR ÖNEMSENMEZ
2. ARKASINDAN ÞİDDETLİ BİR DİRENİÞ VE BASKIYA UĞRAR.
3. EN SON TAM BİR DOĞRU OLARAK KABUL EDİLİR..

İç piyasayı biliyoruz. Bin tank maksimum. Dolaylı piyasa diye bişey yok tr için. Libya'yı bile kaybettik. Üstelik Ruslar Armata ile tank pazarına yıldırım gibi döndüler. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

MTU dünyanın en iyisi. Adamların pazarı belli. Ne kadar satarlarsa o kadar iyi ama, Almanlar pek çok konuda geçmişte sorun çıkarmadılar mı? Ben güvenmiyorum kendilerine. Kendileri tank üretirken, bir başkasının piyasa paylarını azaltacak girişimlerine engel olurlar. İç piyasa için bize verebilecekleri sadece motor, tanklarını istemediğimize göre! Dış piyasa için ise vermezler. Lisans altında motor üretip sonra bunu milli motor diye bize yutturmaya kalkmasınlar. O zaman aynı mantığa göre 20 sene kadar önce jet motoru üretmeye başladık derim! Bu iş, adı milli olan ama içeriği Alman olan denizaltı işine dönmesin! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Arkadaşlar motor konusunda gereğinden fazla duruyorsunuz, sanki söyle bir hava var :

Almanları kimse geçemez kimse almanlar kadar iyi motor yapamaz,

Günümüz dünyasında hiçbir ülke bilgiyi tekeline almamıştır, teknoloji ise biraz zaman ve para yatırımı ile olur Türkiye de ise 2 side var biraz rahatlayın ve kendi ülkenize şirketlerinize üniversitelerinize insanınıza güvenin! Mesajı Paylaş

Seçimlerden sonrasına kadar sure verelim, yeter mi? Zaten istediğinizde bu sanırım. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz