ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

#2090
@merzifonlu,
Howitzer den konu açılmışken; Afrin de 155 mm ler, betonla güçlendirilmiş yeraltı sığınaklarını havaya uçurmakta zorlanınca eldeki eski 203 mm leri getirmişlerdi sahaya. Fıtına'nın 203mm büyük ağabeyisini yapmaya ne dersiniz?
Bence bu konuya da eğilinmesi gerekir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ACE - 06 Ocak 2020, 20:53:05
Alıntı yapılan: muyesseroglu - 05 Ağustos 2019, 10:01:58
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 05 Ağustos 2019, 09:38:57
Alıntı yapılan: muyesseroglu - 05 Ağustos 2019, 08:55:46
Alıntı yapılan: ACE - 04 Ağustos 2019, 19:43:48
Alıntı yapılan: muyesseroglu - 04 Ağustos 2019, 13:15:37
Bu konuda adam kayırmacılık olsaydı geliştirme süreci en başında Otokar'a verilir miydi? Ben olsam en başında paletli araç tecrübesi olan FNSS ile yola çıkardım mesela.. Devletin menfaati güdülmüyor olsa neden savunma sanayine yatırım yapılsın? Bu döneme kadar olduğu gibi acil ihtiyaç de ver ihaleyi yabancılara al komisyonunu temiz iş zaten üretemiyoruz  diyerek de işin içinden çık.
FNSS de BMC de büyük oranda yabancı yatırımcıya sahip firmalar. (%40-50 aralığında) Koç grubunu Sabancı ile ülkenin en büyük holdingleri olmasına rağmen birlikte üretimden kaçan ithalatçı mantığı sebebiyle pek sevmezdim ama BMC ile kötünün kötüsünü gösteriyor başımızdakiler.

Teşekkür ederim değerlendirme bana göre böyle olmalı.. Bu noktada aklıma gelen soru şu fabrika hazır tedarik süreçleri tamamlanmış bir tankın üretimi kaç gün ya da ay sürer?

Seri üretim ihalesini aldılar aylar geçti halen ortada tank yok. Onu geç, daha dün alt yüklenicilerle yeni yeni anlaşmaya başlamışlar. İhaleyi alıyorsun fabrikan yok, onu da Devlet veriyor. Alt yüklenicilere işi bırakıp parayı alırız diye planlıyor bence BMC 😁

Biz beceremedik yeaa tamam iptal edelim ihaleyi derlerse bir sürü insan yargılanmalı. 24 derslikli okul ihalesi değil bu; Asker tanksızlıktan şehit düşerek bekliyor.

Aylar geçti tank yok? Takvimi açıklandı. BMC 2 ay sonra tank hazır dedi de bizim mi haberimiz yok?

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 30 Nisan 2019, 09:57:54
Alıntı yapılan: Mermi - 30 Nisan 2019, 09:46:40
9 kasım 2018 de sözleşme imzalandığına göre, Altay T1;
24 ay sonra 9 kasım 2020' de ilk teslimat 49 ay Þubat mart 2022' de 40 adet teslimat bitecek.

Altay T2; 49 ay, Aralık 22 gibi teslimat başlıyor. 87 ay 2025, 2026 gibi teslimat bitiyor.

Yani 2022 başında Altay T1. 2025-26 gibi Altay T2 toplamda 250 tank teslim edilmiş oluyor. Acaba bu tanklar birim maliyet ne kadar olur ki ? En az 250 tank ihracat yapmak lazım. Tankın Ar-ge ve ilk üretimde ki birim fiyatı maliyetini kurtarmak için. Kısa vadede bize iyi bir külfet oldu bu tank. Orta vade de harcadığımız parayı çıkartırız. Uzun vade de kâr elde ederiz.

Savunma Sanayi Başkanı ilk tankın sözleşme imzalandıktan sonra 18 ay içerisinde yapılacağını söylemişti. Yani Nisan 2020'de ilk seri üretim tankı görmeyi umuyoruz.

18 aylık sürenin yarısı bir kaç güne kadar dolacak. Dışarıdan bakınca iş ağır ilerliyor gibi görünüyor. Haliyle bu da endişeye yol açıyor.

Teşekkür ederim yorum böyle yapılmalı bana göre, yorumun altı dolu olmalı..

Aklıma takılan şu, fabrika ve tedarikçiler hazır olduğunda bir tankın üretim süresi kaç gün, hafta ya da aydır? Sonuç itibari ile tank tasarlanmıyor. Tasarımı prototipi hazır bir tank üretim bandına girecek.. Yapılan açıklamaya göre 18. Ayda tanıtım tankı teslim edilecek yani yeni bir prototip çünkü üzerinde ufak tefek değişiklikler vs var. Bunun yanında 24. aydan itibaren TSK'ya teslimatlar başlayacak, 49. ayda da T2 versiyonunun teslimatı başlayacak. Yani 25 ayda 40 Tank üretilecek 40/25= Ayda 1,6 tank yapımı.. Yani tanıtım tankını görmek isteyenler minimum 17 ay, Teslim edilecek tankı görmek isteyenler ise 23. ayı beklemeli..

Gözler Sayın muyesseroglunu arıyor :) gel yüreklere su serp reis. Hayır öyle değil de. En azından otokar olsa o da yapamazdı de :))

Sanırım muyesseroglunun kendisi de artık "T0 ne olm; hay sizin yapacağınız işe" diyordur.

BMC'yi kurtarmak için bu demeçler veriliyor gibi gelmiyor mu size de? Tank işi bitmiştir. Üretirsek tümden zarar edeceğiz bu kafayla. Gidip Leopard vs modernize etsinler yeter.

Tank motorunu satış garantisine alamaz mıydık?  Motoru MTU olacak şekilde dizayn edip başlıyorsan motor satışı sözleşmesini de önden yaparsın. Karşı tarafa da motoru temin edememesi durumunda tazminat ödeyeceği ya da tasarımın yeniden tasarlanması için maddi  yükümlülüğe sokacak bir sözleşme yaparsın. Almanların yamuk yapabileceği geçmişten de belli. Sok o şirketi de o problemin içine tazminat ödememek için alternatifleri biraz da onlar düşünsün Alman hükümetini baskıya alsın. Yapmazsa da tazminatımızı alır o parayla yeni bir tasarıma geçilirdi.

Bu tarz alternatifi zor veya değiştirilmesi külfetli parçaları garantiye almak gerekmez mi?

Buradayım :) Forumu takip etmeye devam ediyorum fakat bazı arkadaşların uslüp problemi olması yorum yapmaktan soğuttu beni :) Otokar söz almıştı motoru verecekti demek çok ciddiye alınacak bir açıklama değil. Bugün parasını ödediğimiz mülkiyeti bizde olan uçakları vermiyorlar. Ülkemize örtülü bir silah ambargosu uygulandığı açık.. Hatta mevcut kullandığımız leopard tanklarının bazı yedek parçaları ile ilgili sorunlarda var diye hatırlıyorum. Fakat ABD'nin İran ile yaşadığı son gelişmelerden sonra belki batının durumunda bir değişiklik olabilir... Motor gelmemeye devam ederse T0 üretimi iptal olabilir diye düşünüyorum. Direk yerli motor ve T1 modali ile devam edilebilir.

Saygılar


Mesajı Paylaş
Ertuğrul Müyesseroğlu
Dijital Pazarlama Danışmanı & Eğitmen
ertugrulmuyesseroglu.com

#2092
Alıntı yapılan: Yasar - 07 Ocak 2020, 03:07:36
@merzifonlu,
Howitzer den konu açılmışken; Afrin de 155 mm ler, betonla güçlendirilmiş yeraltı sığınaklarını havaya uçurmakta zorlanınca eldeki eski 203 mm leri getirmişlerdi sahaya. Fıtına'nın 203mm büyük ağabeyisini yapmaya ne dersiniz?
Bence bu konuya da eğilinmesi gerekir.

Güçlendirilmiş yeraltı sığınaklarına karşı howitzer kullanan aklı önce bir eğitelim, sonra düşünürüz.

Alıntı yapılan: Yasar - 07 Ocak 2020, 02:48:02
@merzifonlu
Tülomsaş/Aselsan yapmış hibrit motoru; dizel ve batarya ile hareket eden lokomotif motorunu. Yukarıdaki Ek te gösteriyor resmini , uygulamasını ve detayını.
Daha neyi yutacaklar.? Gücünü yükseltmeleri yeter. Sonra elektrik motorunda kayıp çok azdır. Tahrik doğrudan tekerlere aktarılır.
İstendikten sonra gaz türbini de yapılır....tabii o türbine bir de aktarma organı lazım!! O bakımdan hibrit işi en akıllısı. Doğru akım motorunu doğrudan tekerlere bağlayabiliyorsunuz. Yani tek vitesli. Aktarma organına gerek yok. Otokar otobüslere de uygulamıştı hibrit teknolojisini seneler önce.

O iş öyle değil. Hibrit motor yapmakta hiç bir güçlük yok ve gerçekten de mekanik transmisyondan kurtuluyorsunuz ki bu büyük bir artı.

Ancak, elektrik motorları ilk kalkınma anında çok fazla akım çekerler. Alternatörler bu ihtiyaca ilk anda yetişemez, bu noktada süper kapasitörler devreye girer. Hele hele 70 tonluk bir kütleden bahsediyorsak, süper kere süper kapasitörlere gerek vardır. Yani onları üretip bakımlarını yapacak teknolojiye ve tecrübeye gerek vardır.

Süper kapasitörler olmadan da yürümez mi tank? Yürür. Ama tank durgun halden hızını alana kadar 5-10 dk falan ( Sürede abartma vardır, ciddiye almayınız! ) geçer. Kısacası hibrit motorlu bir tankta çeviklik için süper kapasitörler şart. Mesajı Paylaş

#2093
Genel bir eğilim olarak, zırh ağırlıkları yani zırhlıların ağırlıkları artıyor. Bugün modern bir AFV 45 tona dayandı. Bu trend devam edeceğe benzer.

Bu durumda, yakın muharebeye girecek bir zırhlıda zırh hariç her konuda hafifleştirme gerekiyor. Benim ilk aklıma gelen hafifleştirme, insansız taret + tanklardan büyük kalibreli topları çıkartmak oldu.

Ağır zırhlılar için ATGM'ler yeterli vuruş gücünü sağladığına göre, iki soru ortaya çıkıyor. a) Tüm ATGM yükü dışarıda mı taşınacak? b) Gövde içinde depolanan ATGM olacaksa, bunlar seri olarak insansız kuleye nasıl aktarılacak?

Örnek olarak: L-UMTAS top mühimmatından daha hacimli, bu nedenle gövde içinde en fazla 10-12 tane taşınabilir. Kulede 12 tane L-UMTAS tuhaf duracağına göre, kulede atışa hazır 1-2 tane ve gövde içinde 10 tane bulunmalı. Atılanın yerine yenisi seri şekilde nasıl yüklenir? Buna da cevap bulduğumu düşünüyorum. Bu nedenle bence geleceğin tanklarında büyük kalibreli toplar bulunmayacaktır.

Alıntı yapılan: ACE - 07 Ocak 2020, 01:13:01
Bu zırhlı aracın piyadeye kullanmak için atom mühimmat, kara aracına hatta hava aracına da güdümlü füze atması yeterli.

Büyük kalibreli topun vereceği hasarı füzeler de verebiliyor ve güdümlü olması, endirekt sütre gerisinden atılabilmesi hatta hedefi tepeden vuracak şekilde rotasını değiştirebilmesi vs hep avantaj

En güzeli de Almanın motoruna namlusuna falan tamah etmek zorunda değilsin.

@ACE,

Aynen, klavyenize sağlık! İşte bunu bir türlü izah edemiyorum kaç senedir... Büyük kalibreli top taşıyan araçlar asli görevlerine rücu edecekler. Yani ateş destek vasıtası olarak kullanılacaklar. Mesajı Paylaş

Altay İngiliz anahtarı
Caterpillar şirketi olan İngiliz perkins şirketiyle motor ve transmisyon çözümü için görüşülüyormuş Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: zirfak - 24 Ocak 2020, 19:24:05
Altay İngiliz anahtarı
Caterpillar şirketi olan İngiliz perkins şirketiyle motor ve transmisyon çözümü için görüşülüyormuş

Cat ile ilgili yeni bir gelişme mi var? 2017'de aşağıdaki haber çıkmıştı bu konuyla ilgili

https://www.defensenews.com/land/2017/09/25/caterpillar-europe-in-talks-for-engine-for-turkish-tank/ Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Tuco - 24 Ocak 2020, 20:19:20
Alıntı yapılan: zirfak - 24 Ocak 2020, 19:24:05
Altay İngiliz anahtarı
Caterpillar şirketi olan İngiliz perkins şirketiyle motor ve transmisyon çözümü için görüşülüyormuş

Cat ile ilgili yeni bir gelişme mi var? 2017'de aşağıdaki haber çıkmıştı bu konuyla ilgili

https://www.defensenews.com/land/2017/09/25/caterpillar-europe-in-talks-for-engine-for-turkish-tank/

Namevcut. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Bu motor alınırsa  ALTAY tasarımı değişmek zorundaymış...Doğru mu?

Bir de Merkel , İstanbul toplantısında SSM başkanı İsmail DEMİR de vardı. MTU motoruyla ilgili bir girişim olmuş olabilir mi? Mesajı Paylaş

Merkelin MTU konusunda yardimi imkansiz.  " Almanya Turkiyeye  karsin Zeytin dali operasyonu sonrasi, Suriyede kullanilabilecek tum askeri sitemler yedek malzeme dahil ambargo uygulamakta" Almanya Sansoliyesi de Alman parlemontosu kanunlarina uymak zorunda.

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: metin62 - 25 Ocak 2020, 15:50:55
Merkelin MTU konusunda yardimi imkansiz.  " Almanya Turkiyeye  karsin Zeytin dali operasyonu sonrasi, Suriyede kullanilabilecek tum askeri sitemler yedek malzeme dahil ambargo uygulamakta" Almanya Sansoliyesi de Alman parlemontosu kanunlarina uymak zorunda.



Doğru. Merkel ve MTU Türkiye'ye gereken yedek parçaları ve motorların sevkiyatina olumlu baksalarda son söz Alman ulusal güvenlik konseyinden geçer. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz