ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Alıntı yapılan: muyesseroglu - 28 Ocak 2020, 21:00:44
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 28 Ocak 2020, 20:52:32
Alıntı yapılan: muyesseroglu - 28 Ocak 2020, 14:18:42
Aslında Altay ile eş zamanlı olarak Tank Motoru geliştime ihalesi yapıldı ve ihaleyi Tümosan aldı. Firma yanlış hatırlamıyorsam Bunu yurtdışı desteği alarak gerçekleştirecekti. Bu kapsamda Avusturyalı bir firma ile anlaşma yapıldı. İlerleyen süreçte Avusturyalı firma hükümetin engellemesi nedeni ile anlaşmadan çekildi. Tümasan daha sonra yeni bir firma bulamayınca ihale iptal edilerek yenilendi. Süreç tamamlansaydı yani bu konuda da ambargo yememiş olsaydık bugün muhtemelen tank motoru üretiyor durumda olacaktık.

Altay Tankı ya da o zamanki adıyla  Milli Tank Üretim Projesi (MİTÜP) 2007 yılında imzalandı. Savunma Sanayii İcra Komitesi, 6 Ağustos 2014 tarihinde teklif değerlendirmelerini tamamlayarak ALTAY Tankı Güç Geliştirme Projesi için TÜMOSAN ile sözleşme görüşmelerine başlanması kararı verdi. Yani iki proje için eş zamanlı bir ihale olmadı!

Sonuç olarak 2007'den bu yana bu tankta kullanabileceğimiz bir motor halen geliştirilmiş değil!

Sakın SKYWOLF 2007'de herhangibir askeri proje için motor geliştirilmesi ile ilgili bir çalışma varmıydı? Tank projesinin başarıya ulaşıp ulaşmayacağını görmeden motor yapmaya kalkmak mantıklı olur muydu?

Belirttiğim şekilde Milli Tank Üretim Projesi (MİTÜP) 2007 yılında imzalandı. Savunma Sanayii İcra Komitesi, 6 Ağustos 2014 tarihinde teklif değerlendirmelerini tamamlayarak ALTAY Tankı Güç Geliştirme Projesi için TÜMOSAN ile sözleşme görüşmelerine başlanması kararı verdi. 2007' de dediğim gibi Milli Tank Üretim Projesi ile birlikte Güç Paketi Geliştirme Projesi de başlamalıydı! Milli tankın başarılı olamama olasılığı çok azdı. Çünkü sıfırdan bir tank yapmadık. Güney Kore'nin tankı üzerinden bir tank geliştirdik.

Zirfak geçmişi bırakmamamızın nedenini daha önce açıklamıştım. Aynı hataları yapmayalım demiştim. Sen halen aynı hataya devam ediyorsun. Alman motoruna geliştirilmiş bir tankı, Alamanlar motor vermiyor diye İngiliz motoruna göre değiştirmeyi öneriyorsun. Bu da zaman gerektirecek ve o aşamadan sonra ya İngilizler de motor vermezse! Ne de olsa hangi ülkeyle aramız iyiyse iki sene sonra düşman olabiliyoruz! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 28 Ocak 2020, 21:18:13
Alıntı yapılan: muyesseroglu - 28 Ocak 2020, 21:00:44
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 28 Ocak 2020, 20:52:32
Alıntı yapılan: muyesseroglu - 28 Ocak 2020, 14:18:42
Aslında Altay ile eş zamanlı olarak Tank Motoru geliştime ihalesi yapıldı ve ihaleyi Tümosan aldı. Firma yanlış hatırlamıyorsam Bunu yurtdışı desteği alarak gerçekleştirecekti. Bu kapsamda Avusturyalı bir firma ile anlaşma yapıldı. İlerleyen süreçte Avusturyalı firma hükümetin engellemesi nedeni ile anlaşmadan çekildi. Tümasan daha sonra yeni bir firma bulamayınca ihale iptal edilerek yenilendi. Süreç tamamlansaydı yani bu konuda da ambargo yememiş olsaydık bugün muhtemelen tank motoru üretiyor durumda olacaktık.

Altay Tankı ya da o zamanki adıyla  Milli Tank Üretim Projesi (MİTÜP) 2007 yılında imzalandı. Savunma Sanayii İcra Komitesi, 6 Ağustos 2014 tarihinde teklif değerlendirmelerini tamamlayarak ALTAY Tankı Güç Geliştirme Projesi için TÜMOSAN ile sözleşme görüşmelerine başlanması kararı verdi. Yani iki proje için eş zamanlı bir ihale olmadı!

Sonuç olarak 2007'den bu yana bu tankta kullanabileceğimiz bir motor halen geliştirilmiş değil!

Sakın SKYWOLF 2007'de herhangibir askeri proje için motor geliştirilmesi ile ilgili bir çalışma varmıydı? Tank projesinin başarıya ulaşıp ulaşmayacağını görmeden motor yapmaya kalkmak mantıklı olur muydu?

Belirttiğim şekilde Milli Tank Üretim Projesi (MİTÜP) 2007 yılında imzalandı. Savunma Sanayii İcra Komitesi, 6 Ağustos 2014 tarihinde teklif değerlendirmelerini tamamlayarak ALTAY Tankı Güç Geliştirme Projesi için TÜMOSAN ile sözleşme görüşmelerine başlanması kararı verdi. 2007' de dediğim gibi Milli Tank Üretim Projesi ile birlikte Güç Paketi Geliştirme Projesi de başlamalıydı! Milli tankın başarılı olamama olasılığı çok azdı. Çünkü sıfırdan bir tank yapmadık. Güney Kore'nin tankı üzerinden bir tank geliştirdik.

Zirfak geçmişi bırakmamamızın nedenini daha önce açıklamıştım. Aynı hataları yapmayalım demiştim. Sen halen aynı hataya devam ediyorsun. Alman motoruna geliştirilmiş bir tankı, Alamanlar motor vermiyor diye İngiliz motoruna göre değiştirmeyi öneriyorsun. Bu da zaman gerektirecek ve o aşamadan sonra ya İngilizler de motor vermezse! Ne de olsa hangi ülkeyle aramız iyiyse iki sene sonra düşman olabiliyoruz!

Türkye'de şuana kadar önce platformun akabinde de motor geliştirme çalışmalarının paşladığını görüyoruz. Bu Som'da da böyle Atak'da da.. Başlamalıydı diyecek olursak bence de 50 sene önce başlamalıydı tüm bu çalışmalar.. Mesajı Paylaş
Ertuğrul Müyesseroğlu
Dijital Pazarlama Danışmanı & Eğitmen
ertugrulmuyesseroglu.com

Altay tank projesi ile motor ve ihale ile ilgili  bugun ve dun tartismakta oldugumuz konularin hemen hemen hepsini yillar once de tartismistik. Malesef o zamandan bu  zamana kadar ara sira Altay tank uretimi hakkinda isitmekte oldugumuz eski icerikli yeni demeclerden baska elle tutulur bir ilerleme yok gorunuyor.

SSM Altay tank projemizin baslama asamasinda tam net olarak ne istediginden tutun da firmalarin net cozumleri ne idi .Ureticilerin onerilerinin ne kadari istenileni sagladi ki prototip uretimi yapilmasina karar verildi. Niye sadece uretilecek tank uzerine odaklandi ve motor konusu ikinci planda kaldi. Uretici firmalarain alt yapi uygunlugu veya hazir olabilirligi niye degerlendirme kriteri degildi. Uretici firmalarin dis ortaklikliklari ve Finasal durumlari niye irdelenmedi. SSM  tarfindan saglanacak tesvikler neden net olarak teklif asamasinda ureticilere belirtilmedi.  Ihale sureci niye seffaf yapilmadi. katilimci firmalarin ihale teklifleri niye ihale sonrasi aciklanmadi. Butun bu kafamiza takilmis olan ve yanitlari net olarak aciklanmamis olan sorularin cevabini resmi kanallardan alamadigimiz surece uzulerek belirtmek isterim bu proje her seyi ile saibe golgesinden kurtulamadigi gibi bizler de daha cok ama cok ayna hediye ettik motor aceba verirlermi, aceba Brexit yapan Ingilizin motoru bizim tanka sigarmi. Bizim muhendisler sabahtan aksama yolda birakmayan 1500Hp motor uretebilirlermi. Motor gelistirme icin tesvik nereye gitti diye burada tartismazdik. Mesajı Paylaş

Sayın müyesseroğlu ; size saygım var ama görüşlerinize maalesef katılamayacağım.
Biraz ileri görüşe sahip tüm arkadaşlar bu Altay işinin eninde sonunda motor konusuna takılacağını biliyordu ki aynı durum maalesef mmu motorunda da yaşanacak....
"Tank projesinin başarıya ulaşacağı belli olmadan motor işine girmek mantıklı mıydı?" sorunuz , benim yukarıda sizi eleştirmeme neden olan gerçegi yansıtıyor... Plansızlık,kervan yolda düzülür vb. tam da geldiğimiz noktada ki çaresizliğimizin nedeni...
Kendimi de "250 mtu motoru için herhangi bir sorun yok " açıklamalarına inandığım için "forumun en saf üyesi"ilan ediyorum... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 28 Ocak 2020, 22:19:04
Sayın müyesseroğlu ; size saygım var ama görüşlerinize maalesef katılamayacağım.
Biraz ileri görüşe sahip tüm arkadaşlar bu Altay işinin eninde sonunda motor konusuna takılacağını biliyordu ki aynı durum maalesef mmu motorunda da yaşanacak....
"Tank projesinin başarıya ulaşacağı belli olmadan motor işine girmek mantıklı mıydı?" sorunuz , benim yukarıda sizi eleştirmeme neden olan gerçegi yansıtıyor... Plansızlık,kervan yolda düzülür vb. tam da geldiğimiz noktada ki çaresizliğimizin nedeni...
Kendimi de "250 mtu motoru için herhangi bir sorun yok " açıklamalarına inandığım için "forumun en saf üyesi"ilan ediyorum...

+1 Her konuda hemfikir olsak forum çok sıkıcı olurdu :) Mesajı Paylaş
Ertuğrul Müyesseroğlu
Dijital Pazarlama Danışmanı & Eğitmen
ertugrulmuyesseroglu.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 28 Ocak 2020, 21:18:13
Alıntı yapılan: muyesseroglu - 28 Ocak 2020, 21:00:44
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 28 Ocak 2020, 20:52:32
Alıntı yapılan: muyesseroglu - 28 Ocak 2020, 14:18:42
Aslında Altay ile eş zamanlı olarak Tank Motoru geliştime ihalesi yapıldı ve ihaleyi Tümosan aldı. Firma yanlış hatırlamıyorsam Bunu yurtdışı desteği alarak gerçekleştirecekti. Bu kapsamda Avusturyalı bir firma ile anlaşma yapıldı. İlerleyen süreçte Avusturyalı firma hükümetin engellemesi nedeni ile anlaşmadan çekildi. Tümasan daha sonra yeni bir firma bulamayınca ihale iptal edilerek yenilendi. Süreç tamamlansaydı yani bu konuda da ambargo yememiş olsaydık bugün muhtemelen tank motoru üretiyor durumda olacaktık.

Altay Tankı ya da o zamanki adıyla  Milli Tank Üretim Projesi (MİTÜP) 2007 yılında imzalandı. Savunma Sanayii İcra Komitesi, 6 Ağustos 2014 tarihinde teklif değerlendirmelerini tamamlayarak ALTAY Tankı Güç Geliştirme Projesi için TÜMOSAN ile sözleşme görüşmelerine başlanması kararı verdi. Yani iki proje için eş zamanlı bir ihale olmadı!

Sonuç olarak 2007'den bu yana bu tankta kullanabileceğimiz bir motor halen geliştirilmiş değil!

Sakın SKYWOLF 2007'de herhangibir askeri proje için motor geliştirilmesi ile ilgili bir çalışma varmıydı? Tank projesinin başarıya ulaşıp ulaşmayacağını görmeden motor yapmaya kalkmak mantıklı olur muydu?

Belirttiğim şekilde Milli Tank Üretim Projesi (MİTÜP) 2007 yılında imzalandı. Savunma Sanayii İcra Komitesi, 6 Ağustos 2014 tarihinde teklif değerlendirmelerini tamamlayarak ALTAY Tankı Güç Geliştirme Projesi için TÜMOSAN ile sözleşme görüşmelerine başlanması kararı verdi. 2007' de dediğim gibi Milli Tank Üretim Projesi ile birlikte Güç Paketi Geliştirme Projesi de başlamalıydı! Milli tankın başarılı olamama olasılığı çok azdı. Çünkü sıfırdan bir tank yapmadık. Güney Kore'nin tankı üzerinden bir tank geliştirdik.

Zirfak geçmişi bırakmamamızın nedenini daha önce açıklamıştım. Aynı hataları yapmayalım demiştim. Sen halen aynı hataya devam ediyorsun. Alman motoruna geliştirilmiş bir tankı, Alamanlar motor vermiyor diye İngiliz motoruna göre değiştirmeyi öneriyorsun. Bu da zaman gerektirecek ve o aşamadan sonra ya İngilizler de motor vermezse! Ne de olsa hangi ülkeyle aramız iyiyse iki sene sonra düşman olabiliyoruz!
Polemiğe kafamızı gömdüğümüzden siz aynı hatayı yapıyorsunuz ve satır aralarını okumuyorsunuz. Anlaşmayı sağlam yapalım diye yazdım gözünüzden kaçırmışsınız. Önce motoru bağlayalım, sonra tasarım yapalım.
Altayın şimdiden demode olmaya başladığı şu günlerde, yeni isterlere göre 30~40 tonluk hafif, çevik bir tank tasarımına 1200hplik condor bile yetecektir. 250lik hazır alım ve 750 türkiyede üretim anlaşması çok iyi olacaktır. Tei nin ge motorları ürete ürete bugün artık kendi başına motor ürettiği gibi biz de bir tank motoru üretebiliriz.
İngilterenin brexit sonrası ticaret partneri aramasını bizim adımıza pozitife çevirelim. Tank motorundan sonra uçak motoru konusundada işbirliğine gidilebilir. Ej200 den geliştirilecek ej230un tekini hürjette, çiftini mmu da kullanılabilir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: zirfak - 29 Ocak 2020, 06:59:11

Polemiğe kafamızı gömdüğümüzden siz aynı hatayı yapıyorsunuz ve satır aralarını okumuyorsunuz. Anlaşmayı sağlam yapalım diye yazdım gözünüzden kaçırmışsınız. Önce motoru bağlayalım, sonra tasarım yapalım.
Altayın şimdiden demode olmaya başladığı şu günlerde, yeni isterlere göre 30~40 tonluk hafif, çevik bir tank tasarımına 1200hplik condor bile yetecektir. 250lik hazır alım ve 750 türkiyede üretim anlaşması çok iyi olacaktır. Tei nin ge motorları ürete ürete bugün artık kendi başına motor ürettiği gibi biz de bir tank motoru üretebiliriz.
İngilterenin brexit sonrası ticaret partneri aramasını bizim adımıza pozitife çevirelim. Tank motorundan sonra uçak motoru konusundada işbirliğine gidilebilir. Ej200 den geliştirilecek ej230un tekini hürjette, çiftini mmu da kullanılabilir.

Polemiğe kafayı gömdüğüm yok. Satır aralarını değil, satırın hepsini okurum. Önce 250 motor için anlaşma yapıldığı, motor konusunda sorun olmadığı açıklanmıştı! Geçmişi iyi okuyup aynı hataları yapmamaktan bahsediyorum üzerine basa basa! Önce motoru bağladığımız halde halen motorumuz yok diyorum! Almanların yaptığının aynısını İngilizler de yapabilir diyorum! O zaman başladığımız yere geri döneriz.
Anlayabildin mi?

Alıntı yapılan: muyesseroglu - 28 Ocak 2020, 20:30:19
Seviyesi düşük çok zeki ulular ulusu objektifliğin timsali arkadaşa özellikle cevap verme gereği duymayacağımı not olarak buraya ekliyorum.

Lütfen hakaret veya küçük düşürücü söylemlerden kaçınalım! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 29 Ocak 2020, 08:30:25
Alıntı yapılan: zirfak - 29 Ocak 2020, 06:59:11

Polemiğe kafamızı gömdüğümüzden siz aynı hatayı yapıyorsunuz ve satır aralarını okumuyorsunuz. Anlaşmayı sağlam yapalım diye yazdım gözünüzden kaçırmışsınız. Önce motoru bağlayalım, sonra tasarım yapalım.
Altayın şimdiden demode olmaya başladığı şu günlerde, yeni isterlere göre 30~40 tonluk hafif, çevik bir tank tasarımına 1200hplik condor bile yetecektir. 250lik hazır alım ve 750 türkiyede üretim anlaşması çok iyi olacaktır. Tei nin ge motorları ürete ürete bugün artık kendi başına motor ürettiği gibi biz de bir tank motoru üretebiliriz.
İngilterenin brexit sonrası ticaret partneri aramasını bizim adımıza pozitife çevirelim. Tank motorundan sonra uçak motoru konusundada işbirliğine gidilebilir. Ej200 den geliştirilecek ej230un tekini hürjette, çiftini mmu da kullanılabilir.

Polemiğe kafayı gömdüğüm yok. Satır aralarını değil, satırın hepsini okurum. Önce 250 motor için anlaşma yapıldığı, motor konusunda sorun olmadığı açıklanmıştı! Geçmişi iyi okuyup aynı hataları yapmamaktan bahsediyorum üzerine basa basa! Önce motoru bağladığımız halde halen motorumuz yok diyorum! Almanların yaptığının aynısını İngilizler de yapabilir diyorum! O zaman başladığımız yere geri döneriz.
Anlayabildin mi?

Alıntı yapılan: muyesseroglu - 28 Ocak 2020, 20:30:19
Seviyesi düşük çok zeki ulular ulusu objektifliğin timsali arkadaşa özellikle cevap verme gereği duymayacağımı not olarak buraya ekliyorum.

Lütfen hakaret veya küçük düşürücü söylemlerden kaçınalım!

Sizinle karşılıklı atışma niyetim yok.Anlayabildin mi? tarzı kelimeler de kullanmayacağım.
Önce 250 motor için anlaşma yapıldığı, motor konusunda sorun olmadığı açıklanmıştı! demiştiniz. Söz uçar yazı kalır, demekki ortada bir anlaşma yokmuş. Askeri sanayii ticareti de yasalara ve anlaşmalara göre yapılır. Anlaşmanın hangi koşullar altında olacağı ve uyulmaması konusunda yaptırımlar belirlenir. Ticarette anlaşmaya uymamak konusunda bir paragraf açılır ve oraya tazminatlar yazılır. Sağlam anlaşma derken bunu kastediyorum.

Kesinlikle yerli sanayinin bu işin içinde olmasını ve projeyle beraber kendi çözümlerimizi de geliştirmemiz gerektiğine ben de katılıyorum.Cografyamız gereği aciliyet içinde olmamız gerektiği konulardan biri de tank. Güç grubu konusunda da hazır alım olması gerektiğini söylüyorum. Mesajı Paylaş

Sayın zirfak ; 60 tonluk Altay tankının yapabileceği görevleri 30-40 tonluk tank ile gerçekleştirme imkanına sahip ülke olsak  1500 hp lik motoru zaten havada karada yapardık...
Sizin mantığa göre 60 tonluk tankı taşıyacak motoru bulamıyoruz o zaman ingilizlerden 1200hp lik motoru alalım ve bu motorun taşıyabileceği 40 tonluk bir tank tasarlıyıverelim... Bu iş bu kadar kolay mı sizce....?
Elimizde F-5 motoru var o zaman MMU için büyük güç üreten motor aramaya gerek yok ,mmu'nun görevlerini yapabilen , F-5 motorunun taşıyabileceği 5.nesil , MMU'dan daha hafif bir uçak tasarlıyıverelim.... ???
Mesajı Paylaş

sayın serkan1976 günümüzde cephe savaşlarının artık kalmadığı, sutre gerisinden,bina içinden.tepenin arkasından tek bir oersonelin tek bir atgm atışıyla 60tonluk tanklarının pert olduğu ve içindeki personelinin de yaralandığı veya öldüğü bir coğrafyadayız. 2015 hendek olaylarından beridir yapılan operasyonlarda birçok tankımız etkisiz hale gelmiştir öyleki açılan mevzinin içine yerleştirilen tanklar sabit mevzi gibi kullanılmıştır. Bu yüzden hafif,çevik,silueti düşük tankların daha yararlı olduğu kanaatindeyim. Bu tarz tanklara da 1200 hplik motor ideal gelir diye yazdım. Kaldı ki Leclec ve abrams tankları için geliştirlilen 1500hplik condor modelinin de mevcut olduğu bazı kaynaklarda vardır.Coğrafyamızın da durumu gözetilerek  henüz üretim hattı bile kurulmamış olan tasarımı gözardı edip,yeni isterlerle yeni bir tasarım yapılabilir diue düşünüyorum. Mtu nun ardından ağlamaya gerek yok .Pragmatik düşünüp ne yapabiliriz ona karar verelim ve önümüze çıkan fırsatları değerlendirelim.
Kaldı ki benim motora olan hayranlığım veya ingilizlere hayranlığım felan yoktur. Kendi motoru için tasarlandığını bilen mtu şirketinin burnu kalkık ve şımarık hareketlerinden hazzetmiyorum. Bunu da prototipin bu motor için tasarlandığını bile bile sağlam bir anlaşmayla garanti altına almayan ssb sorumludur. İngiltere brexit sonrası yeni pazarlar aramaktadır. Bunu ülkemiz adına pozitife çevirmemiz gerektiğini düşünüyorum.
F5 motorundan bahsettiğimi hatırlamıyorum ama hürjet ve mmu uçaklarının aynı motoru kullanması gerektiğini düşünüyorum.Biri tek,diğeri çift motorlu olup, bunun bize sağlayacağı avantajlardan bahsetmiyorum bile. Bu konuda da kapımızı çalan ingiltere ile ortak noktada buluşup,zaten hürjet için ej200 düşünülüyordu. bende diyorumki mmu için de en azından testler sırasında ge motoru yerine çift ej200 motoru kullanalım. Adına ne derlerse desinler geliştirlimiş ej230 u da seri üretime geçerken kullanalım diyorum. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz