ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

#2410
ÖZGÜN OTOMATİK ÞANZIMAN: Özgün Güç Sisteminde toplam 1.400 Nm olan 2 adet benzinli motor torku, 207.682 Nm e kadar 11 kademede artırılabilmektedir.


4.550 Nm olan MTU 883 motorunun torku ; RENK transmisyon ile  114.414 Nm torka çıkarılıyormuş ...

1.400 Nm olan iki adet  DİZEL/BENZİNLİ piyasa motoru torku; TÜRKARGE transmisyonu ile 207.682 Nm torka çıkarılıyomuş...


Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 11 Haziran 2020, 19:23:35
Bunu anlamanın tek yolu, dediğim araçlardan 5-10 adet yapıp tatbikatta olanı biteni gözlemek olur. Diğer türlü sabaha kadar tartışsak da bir yere varamayız.

Bir de ATGM maliyetleri konusunda sizinle aynı fikirde değilim. Her füze Javelin kadar karmaşık olmak zorunda değil ve ABD fiyatları bana her zaman şişirilmiş gelmiştir. Ayrıca yoğun ATGM kullanmayı planlayan bir ülke onları yoğun olarak üretir, bu da maliyetlerini ciddi ölçüde düşürür.
basit bir ingiliz anahtarını nasaya 20.000 $ a alan abd nin atgm lere servet ödemesi şaşırtıcı değildir Mesajı Paylaş

#2412
Arkadaşlar, hiç bir tank arazide bi depo ile 500km gedemez, 70 tonluk muharebe ağırlığında bir tank arazide 500km gidemez. O tank ın 500 km gitmesi için arkasına bi tane yakıt tankeri takıp en az 4 kez ikmal gerekir. Çünkü motor un sarfiyatı belli, tankın savaş yükünde yakıt kapasitesi belli. Nasıl 500 km veriliyor anlamıyorum. V12 27 litre lt silindir hacimli  mt 883 motor. Normal yükde saatte 160 litre yakıyomuş.

Kaldı ki elektrikli tankda da arkasına şarjlı bataryalı, hızlı şarj eden kamyon takacaksınız. Yoksa tabi ki muharebe edemez. Þu an bi tabur tankın bile ardına kaç tane yakıt tankeri gerek. Neden tanklar, tırlarla suriyeye taşınıyor bi düşünün.

Tabi ki tank üzerinde de jenaratör olacak. Kendini besleyecek, şarj edecek. Ama destek araçları da olacak ardında. Sonra bir tank hadi dedin 500km durmadan savaşmaz. Savaşamaz. Binek araç yada yük aracı değil bu hiç durmadan koştur koştur gitsin. En azından içinde ki insan durup dinlenecek, yemek yiyecek, uyuyacak, gözetleme yapılacak v.s. muharebenin çogu gözetleme azı muharebe.

Mt 883 motor ortalama 1,5 ton.+soğutma+şanzıman. Motor 27 litre. 161L/H yakıt tüketimi var ortalama ki ağır yükde yani arazide ki sarfiyat değil. 1500 litre mazot. Buda ortala 1ton eder. Yani dizel motoru çıkarırsanız nerden baksanız tanktan 4 tondan fazla ağırlık gidiyor. 1 tonluk elektrikli motor koysan 3 tonluk batarya bileşeni alır araç. Yap aspilsanda bunu kızaklı sök tak lityum batarya bloğu, bittikçe gerekirse kamyondan al değiştir tak devam et. Hatta yaklaştır kamyon yada zpt şeklinde elektrik ve batarya ikmal aracını koy temassız şajı, yan yana yada arkasına dursunlar şarj et tankı.

Hem bu şekilde batarya blokları korumada sağlar. Dizel gibi yanıp başa bela olmaz. Mesajı Paylaş

Sn Alpars,
Hibrit değil de tam elektrik motorlu tank yapılırsa , şarj olayı da sök tak batarya işiyle çözülürse bu tank ateş ettiğinde ısınan namlusu dışında ısıl iz de yaymaz. Sesiz olması da cabası.
Otokar'ın böyle bir projesi vardı. Mesajı Paylaş

Yapın da ABD'ye satarız.

Elektrikli Tır yapan , 5 bin kişilik uçak gemisini bir avuç uranyumla 1 yıl okyanuslarda gezdiren trilyon dolar bütçeli ABD de bizi iyice kıskansın...

Otokar önce minübüs yapmayı öğrensin... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Haziran 2020, 11:28:47
Yapın da ABD'ye satarız.

Elektrikli Tır yapan , 5 bin kişilik uçak gemisini bir avuç uranyumla 1 yıl okyanuslarda gezdiren trilyon dolar bütçeli ABD de bizi iyice kıskansın...

Otokar önce minübüs yapmayı öğrensin...

Taş gibi tank tasarladı Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#2416
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 12 Haziran 2020, 12:04:24
Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Haziran 2020, 11:28:47
Yapın da ABD'ye satarız.

Elektrikli Tır yapan , 5 bin kişilik uçak gemisini bir avuç uranyumla 1 yıl okyanuslarda gezdiren trilyon dolar bütçeli ABD de bizi iyice kıskansın...

Otokar önce minübüs yapmayı öğrensin...

Taş gibi tank tasarladı

ABD,Almanya,Rusya vb.  bile yapamadan önce Otokar ; elektrikli , sök-tak şarjlı tank yapabilir diyorsunuz yani...
Yolu açık olsun...

Ben Türkiye elektrikli tank yapamaz demiyorum.
ABD,Almanya 'dan önce yapamaz diyorum... Mesajı Paylaş

Sök-tak pil işi Arabalar için de ciddi ciddi düşünülüyor. Her petrol istasyonunda "kartuş" şeklinde bulunacak, benzin yerine bu kartuşu eski kartuşla değiştireceksiniz. Ancak halkın bilinçli bilinçsiz devamlı kullanacağı bir nesne olacağı, ağırlığı, büyük ebadı ve hem emniyetli hem de ucuza yapabilme handikaplarını geçebilmek için hala kafa yoruyorlar. Sonra arabaların da ona göre imal edilmeleri gerekiyor ki şu anki üretilen arabalarda ki bataryalar kolayca değiştirilebilecek konumda değiller.

Yüksek verimli küçük ve ağırlığı taşınabilir seviyelere gelmedikçe bu bataryaların arabalarda sök-tak olarak kullanılmasına şu an için pek ümitle bakmamak lazım. Koca pil bloğunu da tank ta sök tak kullanmak biraz zor bir iş. Sahada devamlı çalışması gereken tank için bence hibrit Motor aranılan çözüm olur.
ASELSAN/TÜLOMSAÞ örneği önümüzde. Amerika'yı tekrar keşfe gerek yok. Birlikte 900HP güç üreten bir motor yapmışlar. Çekiş 220KNewton. MTU motorundan fazla. Kendisi 68 ton ama yüzlerce tonluk vagonları da çekebiliyor. Bu motoru geliştirip tanka revize etseler olmaz mi? Mesajı Paylaş

Hocam o dediğiniz hibrit  lokomotif yıllardır tcdd'nin kullandığı MTU üretimi lokomotifin yeniden uyarlanmış hali...

14 metrelik lokomotifteki koca dizel-hibrit motoru Altay'a nasıl sığdıracağız...?
Mesajı Paylaş

#2419
Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Haziran 2020, 13:51:48
Hocam o dediğiniz hibrit  lokomotif yıllardır tcdd'nin kullandığı MTU üretimi lokomotifin yeniden uyarlanmış hali...

14 metrelik lokomotifteki koca dizel-hibrit motoru Altay'a nasıl sığdıracağız...?
Bu lokomotif 2018 sonu hizmete girdi. Tülomsaş'ın ASELSAN ile ortak yaptıkları bir çalışma.
Dizel motor, 300KW lik yani 402hp lik bir dizel motor. Her dizel motor istenirse elektrik üretecek ve şarj edecek jeneratöre evrilebilir. Lokomotif rayların üzerinde hareket eden büyük ebatlı bir nesne olunca iç hacimde ona göre hovardaca kullanılmış olabilir. Bu dizel motorun ebatları nedir biliyormusunuz? Bu motor "CumminsX15" motoru. Yaklaşık 1350 kg ve 140-170cm boy 95-105cm en ve 100-125cm yükseklikte bir motor. X15 motorlar 400 HP den 500 HP ye kadar değiştiği için ebatlar da farklı. Ama öyle dev motorlar değil. En fazla ~1.5 m3 yer kaplayacak motorlar.



Þu anda 750 HP lik motorlar var bizim kendi yaptığımız. Bunlar bir büyük kamyona takılabiliyor. Bunları da kullanabiliriz.
Elektrik motorları zaten doğrudan tekerlerde. Bu hacmin bulunduğu yerde değil. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz