ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

#2420
Yaşar Hocam siz sürekli dizel-hibrit-elektrikli motorların tanklarda kullanılabileceğini ve rahatlıkla tanklar için gerekli gücü üretebileceğini savunuyorsunuz...

Çok güzel bir yaklaşım...

Peki hocam sizce bu zamana kadar neden hibrit-elektrikli motorların tanklarda kullanılması tercih edilmedi veya kullanılamadı?

Sizce de bir takım zorlukları olduğu için (henüz) tercih edilmemiş olabilir mi? Mesajı Paylaş

#2421
Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Haziran 2020, 15:48:43
Yaşar Hocam siz sürekli dizel-hibrit-elektrikli motorların tanklarda kullanılabileceğini ve rahatlıkla tanklar için gerekli gücü üretebileceğini savunuyorsunuz...

Çok güzel bir yaklaşım...

Peki hocam sizce bu zamana kadar neden hibrit-elektrikli motorların tanklarda kullanılması tercih edilmedi veya kullanılamadı?

Sizce de bir takım zorlukları olduğu için (henüz) tercih edilmemiş olabilir mi?
Bu soruya yukarıda ki bir yazımda cevap verdim sanırım. Sahife (241)
Ekonomik.
Bizde MTU motor yok ; işe baştan başlıyoruz.
Herkesin kabullendiği seri üretimi mümkün MTU 883 motorum varsa ne diye yeni bir maliyetle araştırma fasılasıyla uğraşayım.
Kullanılamadı değil. Kullanılması için gerekli ekonomik şartlar oluşmadı. ABD neden hep gaz türbini kullanıyor? Aptal mi bunlar? Piyade etrafında dolanamıyor. Çok yakıt harcıyor. Kaldı ki mtu nun orada fabrikası da var. Gaz türbinindeki güç ve torque bir başka demekki. Bilhassa düşük devirlerde.
(Elektrik motoru "0" (sıfır) devirde maximum torque veriyor.) Mesajı Paylaş

Hocam hadi ABD türbin motor felan dediğiniz sebeple kullanmadı ...MTU Alman motoru da Almanya malı onun için kullanmadı...

İngiltere,Fransa,İtalya,Kore,Japonya ,Rusya niye bu elektrikli tank işine girmedi?

Nedeni bence şu hocam: Elektrik motoru veya Hibrit motoru meselesi değil mesele , motor kolay , bulunur... Esas olay Dünya'da şu anda en çok araştırma yapılan sanayi arge çalışması" pil hücre teknolojisi" .

Bırakın 50 tonluk tanka güç verecek kadar dayanacak pil teknolojisini ; 1,5 tonluk otomobili istenilen menzilde götürecek pil batarya teknolojisi yok-yetersiz ...
Bu pili yapan Tesla gibi devler de bunu istenilen hızda şarj edecek teknoloji açısından zayıflık taşıyor....  yetersiz... Savaş ortamında 1 saat bekleyip koca şarj istasyonu bulup şarj edilmesi mi beklenecek... Verimli değil şu an için...

Ayrıca bu pil hücresi yapılsa bile belli bir km.'de değişimi gerek ki bu da ekonomik zorluk yaratır...

Bulalım bir dizel motor , arkasına koyalım elektrikli motor ; Dizel yakıt konulan yere bataryayı yerleştirelim olsun bitsin... Hocam bu mutlaka DÜÞÜNÜLMÜÞ-DENENMİÞ-REDDEDİLMİÞTİR şu zaman dilimi için. İleride bu pil teknolojisi-şarj doldurma teknolojisi gelişince olabilir ama şimdi , şu anda olmaz gibime geliyor Yaşar Hocam...
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Haziran 2020, 17:15:55
Hocam hadi ABD türbin motor felan dediğiniz sebeple kullanmadı ...MTU Alman motoru da Almanya malı onun için kullanmadı...

İngiltere,Fransa,İtalya,Kore,Japonya ,Rusya niye bu elektrikli tank işine girmedi?

Nedeni bence şu hocam: Elektrik motoru veya Hibrit motoru meselesi değil mesele , motor kolay , bulunur... Esas olay Dünya'da şu anda en çok araştırma yapılan sanayi arge çalışması" pil hücre teknolojisi" .

Bırakın 50 tonluk tanka güç verecek kadar dayanacak pil teknolojisini ; 1,5 tonluk otomobili istenilen menzilde götürecek pil batarya teknolojisi yok-yetersiz ...
Bu pili yapan Tesla gibi devler de bunu istenilen hızda şarj edecek teknoloji açısından zayıflık taşıyor....  yetersiz... Savaş ortamında 1 saat bekleyip koca şarj istasyonu bulup şarj edilmesi mi beklenecek... Verimli değil şu an için...

Ayrıca bu pil hücresi yapılsa bile belli bir km.'de değişimi gerek ki bu da ekonomik zorluk yaratır...

Bulalım bir dizel motor , arkasına koyalım elektrikli motor ; Dizel yakıt konulan yere bataryayı yerleştirelim olsun bitsin... Hocam bu mutlaka DÜÞÜNÜLMÜÞ-DENENMİÞ-REDDEDİLMİÞTİR şu zaman dilimi için. İleride bu pil teknolojisi-şarj doldurma teknolojisi gelişince olabilir ama şimdi , şu anda olmaz gibime geliyor Yaşar Hocam...
Sn Serkan1976,
Kusura bakmayın ama yanlış düşünüyorsunuz. Mantık yürütmenizde biraz eksik. Sizi sevdim bu forumda onun için tekrar cevap yazıyorum.
1. Li-Ion piller koca denizaltıya tahrik veriyor. Ve de hiç bir akünün veremeyeceği devamlılık, torque ve ivme ile. Hem de bunu sadece pilin gücü ile veriyor.
2. Bizim konuştuğumuz Hibrit. Yani hem pil gücü hem de dizel motor beraber çalışıyor. Dizel motor devamlı şarj ediyor pili. Tankın şarj için durması diye bir mevzu yok. Sadece mazotu bitince mazot alıyor diğer tanklar gibi. (Toyota Prius nasıl çalışıyor bir inceleyin derim)
3. Li-Ion piller 10+ sene ömürlü piller. Adi aküler bile 10 sene gidiyor.(benim arabanın aküsü 10 yaşında yeni yeni şarj sorunu yaşamaya başladım).
4. Bu kadar saydığınız ülkelerin hepsi ya kendi dizel tank motorunu üretiyor ya da PROBLEMSİZ mtu gibi bir motoru temin edebiliyor.
5. Bu teknoloji ucuz değil. Ama geleceğin teknolojisi. Madem tankı hareket ettirecek dizel motor yapamıyoruz. Denenmiş ispat edilmiş elde benzer motor varsa bu teknolojiyi kullanmışsak ; bizde de tanka uyarlanamaz mı diye fikir yürütüyoruz.
Alıntı:
Bırakın 50 tonluk tanka güç verecek kadar dayanacak pil teknolojisini ; 1,5 tonluk otomobili istenilen menzilde götürecek pil batarya teknolojisi yok-yetersiz ...

Demişsiniz.
Adam lokomotif yapıyor 100 lerce ton çekiyor. Denizaltıya kullanıyor.  Lokomotife koyar 10 ton mazot. Binlerce km gider isterse. Denizaltı'da dizel motorlar var ihtiyaç oldukça yüzeye çıkıp bu motorları çalıştırıp pillerini şarj ediyor. Hatta şimdiki AIP denizaltılarda Hidrojen hücresi ile elde ettiği buhar enerjisi ile pillerini hiç yüzeye çıkmadan şarj edebiliyor.

Hibrit le sadece elektrikli araba teknolojisini karıştırmayın. Sizin yazıda bu ikisi çorba olmuş.
Tesla hibrit yapmıyor. Onun problemi başka. Gene de 1.5-2 saatte full şarjla 400 km giden piller yaptılar.
Toyota Prius hibrit. Pilinin şarjı bitmez. Yakıtı biter. Mesajı Paylaş

Çok güzel ama çok uzun yazmışsınız... Sadece " Serkan hocam ben elektrikli değil ; Hibrit motorlu bir tank öneriyorum" yazsaydınız anlardım... :D :D :D :D

OKEY .Problem çözüldü

Yalnız yine den ABD,Almanya,İngiltere,Japonya vb zengin-güçlü ülkelerin ; "Efendim bu ülkelerin kendini kanıtlamış ,sürekli ürettikleri , milyonlarca yatırım yaparak edindikleri dizel veya türbin motorları var ya da bu ülkeler  başka ülkelerden problemsiz tedarik edebilecekleri motorlara sahip bu yüzden hibrit-elektrikli motor yapmıyorlar" görüşünü biraz affedersiniz zayıf argüman olarak buldum.

Tabi doğru anladıysam bu gerekçenizi...


Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Haziran 2020, 18:09:20
Çok güzel ama çok uzun yazmışsınız... Sadece " Serkan hocam ben elektrikli değil ; Hibrit motorlu bir tank öneriyorum" yazsaydınız anlardım... :D :D :D :D

OKEY .Problem çözüldü

Yalnız yine den ABD,Almanya,İngiltere,Japonya vb zengin-güçlü ülkelerin ; "Efendim bu ülkelerin kendini kanıtlamış ,sürekli ürettikleri , milyonlarca yatırım yaparak edindikleri dizel veya türbin motorları var ya da bu ülkeler  başka ülkelerden problemsiz tedarik edebilecekleri motorlara sahip bu yüzden hibrit-elektrikli motor yapmıyorlar" görüşünü biraz affedersiniz zayıf argüman olarak buldum.

Tabi doğru anladıysam bu gerekçenizi...
Anlaştık o zaman!😀
İkinci parağraf ta doğru yazmışsınız.
Bence de bu ekonomik bir şey olduğu için önemli bir neden.  Ama şu an yapmıyorlar demek yapmayacaklar demek değil.
Bu iş bir altyapı ve yatırım işi.
Bakın Audi ve Mercedes otomotiv sanayisinde büyük tabanca. Ama hibrit ve elektrikli oto da yavaş hareket ediyorlar. Pillerini Tesla'nın Hollanda'da kurduğu fabrika veriyor. Pilli model adetleri çok kısıtlı.
İyi günler! Mesajı Paylaş

#2426
Alıntı yapılan: serkan1976 - 11 Haziran 2020, 20:49:59
Üstadlarım internette şöyle bir ODTÜ projesine denk geldim.Bilen var mı? Bunlar gerçekten mümkün mü?

Motor Tipi   V12 700HP L539   /   Motor Gücü   700 HP (515 KW)  : ALTAY MOTORU VE TRANSMİSYON SİSTEMİ
Motor Tipi   V12 TDI   / Motor Gücü   500 HP (368 KW) : FIRTINA  MOTORU VE TRANSMİSYON SİSTEMİ

(Piyasada bulunan dizel veya benzinli 2'şer motoru kullanarak MTU motorlarının verdiği gücü alacaklarını iddia ediyorlar )

http://www.turk-arge.com/altay/   

Baştan sona kadar okudum oldukça mantıklı akla yatkın bir çalışma tez hazırlamışlar

Mtu 883 ka 500 motoru 1800 kg 1m3 üzerinde hacmi var imiş

Keza renk transmisyon 2.4 ton 1m3 üzerinde hacmi var imiş

Arkadaşlar gövde silah kulede ekstra ölçme biçme kesim işlemi yapmadan yani tankı değiştirmeden

Piyasadaki herhangi bir dizel motor ki buna en yakın
6.5 litre v12 L539 700 hp lik motoru ki 253 kg ağırlıkta olan bir motor

Iki adet kullanıp 1400 beygire ulaşmayı hedefliyor
506 kg lik motor ile

Oysa bu bin beygire çıkınca güç 1400 kg ağırlığı bulabiliyor

Yine transmisyon için 420 kg ağırlıktan iki adet kullanıp 840 ağırlık ile bu işi çözmeyi planlıyor.

İşin püf noktası ;
Iki adet motoru yan yana koyup sağ ve soldaki cern dişlilerini ayrı ayrı olan bu motorlara entegre etmek
Her bir taraftaki cern dişli ve palet grubunu ayrı ayrı olan bu motor grubu ile çalıştırmak güç vermek

Ve şanzıman olarak iki adet olmak üzere her bir motoru kontrol eden ayrı ayrı 11 ileri vitesli otomatik şanzıman eklemek koymak

Birde kontrol senkronize edicek yazılım yada beyin kullanmak (motor şanzıman kontrol birimi)

Toplam 3 birim

İşin özü bu
Motor yerlesim şemasına bakınca mantıklı geldi akla yatkın...

Ve bu 11 ileri şanzıman ile

1 viteste 120.682nm tork6.9 km hız

Mtu da bu değer 1. Viteste 114.414 nm tork 11.2 km

Mtu dan daha fazla tork değeri genelde 200.000 torku bulmuşlar

Toplamda 80 km hıza ulaşmışlar

Similasyon sonuçları...

12 ayda da hazır edip seri üretime geçeriz diyecek kadar da eminler yaptıkları işten

Kısaca bizde böyle beyinler olduktan değerlendirmemek hata yanlış olur.

Çünkü en çok ihtiyaç duyduğumuz alan ve Almanya'ya gebeyiz

Alman'ın ağzına bakıp bu motoru vercekler mi diye bekleyip projeyi öteleyip durcağımıza bu kişilere gerekli çalışma proje izni verilmeli

Alsana bu m60 bu altay prototipi 60 tona yakın yap bakalım bu çalışmanı çalıştır görelim demek lazım

Yani illa rezil olacaksak ve bu işin altından kalkamıyacaksa en azından kendi mühendislerimizle rezil olalım.

Akibiyeti hintli arjun tankı gibi olacaksa en azından bu method,yöntemle  rezil olalım

Alman'ın ağzının içine bakıp değil.

Bu işin birinci kosturanı takipçisi

Savunma sanayi müsteşarı Sn. İsmail DEMİR

Ve
Milli Savunma Bakanımız Sn Hulusi AKAR

Olmalı yetkin olan ve takip edicek şahıslar bunlar

Sonrasında
Sn Ethem SANCAK gelmeli

Bu tarz gelişmeleri ve çalışmaları takip etme bakımından

Mesajı Paylaş

şu an altay gibi bir tankı çok rahat hareket ettirecek hatta istenilen hızlara çıkarabilecek elektrik motorları piyasalarda bulunmaktasorun o motora güç verecek batarya teknolojisi.altaydaki mmu motor ve renk şanzıman yaklaşık 6 ton ediyor yanlış hatırlamıyorsam.3 ton da dizel yakıt ve bunların kapladığı hacim düşünüldüğünde elektrikli motorlar hem daha cazip hem daha avantajlı görünsede maalesef batarya sorunu çözülememiş durumda.mmu motor 1.5 m3 civarı renk şanzıman 1 m 3 ün biraz üstünde  + dizel yakıt deposunada 2 m3 desek yaklaşık 5 m3 hacim sırf bu işlere harcanmakta ve 9 tona tekabül etmekte.elektrik motorlarından her palete 1 er adet düşecek şekilde bile yerleştirilse max. 0.6 m3 yer kaplarlar ve şanzuman denen birşey olmadığından tüm işi elektronik devre kartlarıyla çözdüğünden acayip bir yer kazancı oluyor.ama bu sistemin arta kalan alanı tamamiyle bataryayla doldursan hatta sök-tak şekilde demonte bir tasarımla bile yapsan o tankın menzili max 100 km civarları olacaktır Mesajı Paylaş

#2428
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 12 Haziran 2020, 23:05:44
şu an altay gibi bir tankı çok rahat hareket ettirecek hatta istenilen hızlara çıkarabilecek elektrik motorları piyasalarda bulunmaktasorun o motora güç verecek batarya teknolojisi.altaydaki mmu motor ve renk şanzıman yaklaşık 6 ton ediyor yanlış hatırlamıyorsam.3 ton da dizel yakıt ve bunların kapladığı hacim düşünüldüğünde elektrikli motorlar hem daha cazip hem daha avantajlı görünsede maalesef batarya sorunu çözülememiş durumda.mmu motor 1.5 m3 civarı renk şanzıman 1 m 3 ün biraz üstünde  + dizel yakıt deposunada 2 m3 desek yaklaşık 5 m3 hacim sırf bu işlere harcanmakta ve 9 tona tekabül etmekte.elektrik motorlarından her palete 1 er adet düşecek şekilde bile yerleştirilse max. 0.6 m3 yer kaplarlar ve şanzuman denen birşey olmadığından tüm işi elektronik devre kartlarıyla çözdüğünden acayip bir yer kazancı oluyor.ama bu sistemin arta kalan alanı tamamiyle bataryayla doldursan hatta sök-tak şekilde demonte bir tasarımla bile yapsan o tankın menzili max 100 km civarları olacaktır
Sn selcukkocak,
Biz hibrit motor konuşuyoruz. ASELSAN/Tülomsaş tarafından yapılan HSL-700 lokomotif deki gibi!
Lokomotifin kendisi 68 ton arkasındaki o kadar vagonu çekiyor. 80km saat hıza ulaşıyor 940 HP motorla. Li-ion batarya kullanıyor.
402hp dizel motor + 540hp elektrik motoru.
Bu motorları biraz daha büyütüp toplam 1400-1500 HP güç alınırsa elektrikli motorun getireceği ivme ve torque avantajı ile tank çok rahat hareket eder. Mesajı Paylaş

Yaşar hocam boşuna uğraşma. Herkes senin yazdıklarını , benim anladığım gibi anlamış ...
Keh keh keh😂😂😂

İstediğiniz kadar ; " Ben elektrikli değil , hibrit tank motorundan bahsediyorum , dizel motorunu da bataryayı doldurmakta kullanacağım deseniz de herkes size sürekli olarak "batarya çok dayanmaz , hızlı dolmaz " diyecektir...

Maalesef bu paradokstan kaçamazsınız . Çünkü tank ile Toyota Prius aynı araç değil.😎😎😎
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz