ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Bu olaya, en yakın örneklerden biri de tesla semi truck tır. Bu araç 1000 beygirlik 4 model 3 motoru ile, 36 tonluk yükü işlertiyor. Buna, çekiciyi de katarsak 41 tonu geçen bi kütleyi 80km gibi max hızla 800km hareket ettiriyor.

Yani, orantılamalı aynı 6 motor ve aynı batarya grubu ile, altay tankı da üç aşağı beş yukarı aynı işleri yapar gibi. Bu yüzden altayda niye almanın motor nazını çekiyoruz diyoruz.

Tesla nın semi truckda ki kozu, daha yoğun, 5,700mah lık bataryaları imiş.

Kimbilir belki de aselsan ın IBM ile girdiği batarya işinden iyi bi sonuç çıkarsa, aselsan sadece tank elektroniği ile ilgilenmeyip, tank tahrik sistemleride geliştirir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Alpars - 13 Haziran 2020, 19:11:50
Bu olaya, en yakın örneklerden biri de tesla semi truck tır. Bu araç 1000 beygirlik 4 model 3 motoru ile, 36 tonluk yükü işlertiyor. Buna, çekiciyi de katarsak 41 tonu geçen bi kütleyi 80km gibi max hızla 800km hareket ettiriyor.

Yani, orantılamalı aynı 6 motor ve aynı batarya grubu ile, altay tankı da üç aşağı beş yukarı aynı işleri yapar gibi. Bu yüzden altayda niye almanın motor nazını çekiyoruz diyoruz.

Tesla nın semi truckda ki kozu, daha yoğun, 5,700mah lık bataryaları imiş.

Kimbilir belki de aselsan ın IBM ile girdiği batarya işinden iyi bi sonuç çıkarsa, aselsan sadece tank elektroniği ile ilgilenmeyip, tank tahrik sistemleride geliştirir.
Sn Alpars,
Sadece bataryalı tankı sahada kullanmak büyük zorluk. Þarj zamanları çok uzun. Ne zamanki şarj zamanı düşer o zaman düşünülebilir. Þu an otomobiller için 15 dakikada Full şarjı yakalama çabasındalar. Ama pratikte 2 saatin altında "supercharge" zamanı yok. Sahada tankı 2 saat atıl tutamazsınız.
Hibrit motor, bence, olursa tek çözüm. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 13 Haziran 2020, 20:34:17
Alıntı yapılan: Alpars - 13 Haziran 2020, 19:11:50
Bu olaya, en yakın örneklerden biri de tesla semi truck tır. Bu araç 1000 beygirlik 4 model 3 motoru ile, 36 tonluk yükü işlertiyor. Buna, çekiciyi de katarsak 41 tonu geçen bi kütleyi 80km gibi max hızla 800km hareket ettiriyor.

Yani, orantılamalı aynı 6 motor ve aynı batarya grubu ile, altay tankı da üç aşağı beş yukarı aynı işleri yapar gibi. Bu yüzden altayda niye almanın motor nazını çekiyoruz diyoruz.

Tesla nın semi truckda ki kozu, daha yoğun, 5,700mah lık bataryaları imiş.

Kimbilir belki de aselsan ın IBM ile girdiği batarya işinden iyi bi sonuç çıkarsa, aselsan sadece tank elektroniği ile ilgilenmeyip, tank tahrik sistemleride geliştirir.
Sn Alpars,
Sadece bataryalı tankı sahada kullanmak büyük zorluk. Þarj zamanları çok uzun. Ne zamanki şarj zamanı düşer o zaman düşünülebilir. Þu an otomobiller için 15 dakikada Full şarjı yakalama çabasındalar. Ama pratikte 2 saatin altında "supercharge" zamanı yok. Sahada tankı 2 saat atıl tutamazsınız.
Hibrit motor, bence, olursa tek çözüm.

Sn. Yasar peki bir elektrikli araç motorunda sarj süresini beklemektense daha önce şarj olmuş portatif bataryalar kullanılamazmı? İlla sabit bataryalımı olacak? Portatif batarya olarak düşünülebilir bence. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: tamers57 - 20 Haziran 2020, 23:18:56
Alıntı yapılan: Yasar - 13 Haziran 2020, 20:34:17
Alıntı yapılan: Alpars - 13 Haziran 2020, 19:11:50
Bu olaya, en yakın örneklerden biri de tesla semi truck tır. Bu araç 1000 beygirlik 4 model 3 motoru ile, 36 tonluk yükü işlertiyor. Buna, çekiciyi de katarsak 41 tonu geçen bi kütleyi 80km gibi max hızla 800km hareket ettiriyor.

Yani, orantılamalı aynı 6 motor ve aynı batarya grubu ile, altay tankı da üç aşağı beş yukarı aynı işleri yapar gibi. Bu yüzden altayda niye almanın motor nazını çekiyoruz diyoruz.

Tesla nın semi truckda ki kozu, daha yoğun, 5,700mah lık bataryaları imiş.

Kimbilir belki de aselsan ın IBM ile girdiği batarya işinden iyi bi sonuç çıkarsa, aselsan sadece tank elektroniği ile ilgilenmeyip, tank tahrik sistemleride geliştirir.
Sn Alpars,
Sadece bataryalı tankı sahada kullanmak büyük zorluk. Þarj zamanları çok uzun. Ne zamanki şarj zamanı düşer o zaman düşünülebilir. Þu an otomobiller için 15 dakikada Full şarjı yakalama çabasındalar. Ama pratikte 2 saatin altında "supercharge" zamanı yok. Sahada tankı 2 saat atıl tutamazsınız.
Hibrit motor, bence, olursa tek çözüm.

Sn. Yasar peki bir elektrikli araç motorunda sarj süresini beklemektense daha önce şarj olmuş portatif bataryalar kullanılamazmı? İlla sabit bataryalımı olacak? Portatif batarya olarak düşünülebilir bence.
@tamers57
Bu konu yukarıda tartışılmıştı.
Bugünkü teknolojik şartlarda bukadar büyük bataryaları portatif hale getirmek zor. Tonlarla ifade edilecek bataryalar konuşuluyor. 1.5 tonluk bir Tesla otomobilinin bataryası 550-600kg civarında. 70 tonluk tankı hareket ettirecek bataryayı siz düşünün.
Onun için şu an için mümkün olanı hibrit opsiyonu! Mesajı Paylaş

#2454
Bana kalsa tulpar'ın 42 ton luk tankını sipariş eder sahalara sürer tank konusunu kapatırdım şöyle 45 50 ton ton lara çekip otokar yetkilisini fuarda bir röpartajı var

Elimizdeki güç grubları farklı ister ve kabiliyetlere göre değiştirip ayarlayabiliyoruz diye

Ellerindeki güç grubu 700 800 1100 beygirlik güç grubları 1100 beygir 50 ton luk tankı kaldırır.

Yani her zaman söylerim ön zırhı 800 mm olmasın


650 mm olsun

Kule zırhı 1000 mm olmasın

800 mm olsun

Autoloder lı kule olsun otomatik yükleyici kule olsun

Ağırlık 60 tona gelsin 1200 beygirlik iveco motor la kapat olayı geç üretime

Yoksa senelerden beri alman motor verecekte bu tankı üreticez üretiyor olucağız.

En mantıklı diğer çözüm çift motorlu tank üretmek sağolsunlar boş durmamış bizimkiler nasıl bunu yapcağımız konusunda kafa patlatmışlar.
İki adet 700 beygir motor iki adet 11 ileri şanzıman ve bir adet güç kontol ünitesi yada bilgisayarı ile yapacaklarını söylüyorlar 12 ayda da işin altından kalkarız diyorlar geçmiş sayfalarda tartışmaları var

Ama yani konun özü ;motora yada güçgrubuna bağlı olarak yalan olan veyahut yalan olmaya yüz tutmuş bir proje

Hintliler arjun tankına kavuştu biz daha akibiyeti öyle olsa bile bu tanka kavuşamadık.

Ben eskiden içerde sadece natocu subayların projeleri sabote ettiğini düşünürdüm.

Artık projeleri ruş çerkez özellikli kişiler ile benimde belki taraf yada sempati duyduğum taraf olan ulusalcıları bu kısma bu listeye ekliyorum .

Çünkü bu tanklar üretildiğinde muharebe edeceği yer olan taraf eski sovyet doğu bloğu ülkeleri suriye libya ırak vesair.

Bunuda ülkedeki sovyet rus sempatizanlar hesab edip istemez geciktirmek için ellerinden geleni yaparlar diye öngörü oluştu.

Malum bizde işler içeriden kitleniyor.

Biraz komplo teorisi derin güçler gibi konu oldu ama düşünmeden de olmuyor .

Ikinci dünya savaşı sonrası dünya iki ye bölünmüş yada paylaşılmış abd kapitalizmi ile rus sosyalizimi arasında

Aslında benzetme olacaksa

Bizim ülkemizde aslında böyle bölünmüş hatta iki tarafca dünya haritası gibi paylaşılmış biri ulusalcılar biri transatlantik natocu kanat.ikiside yeri gelince ülke meselelerini sabote edebilmekte kendi dünya çizgisine veya felsefesine göre yorumlamakta

Malum Türkçü ve ben merkezli bir düşünceye sahip ulusalcı bir akım kalmamış gibi bir izlenim oluşmakta.ülke çıkarları için karar alma ve yürütme konusunda

Konu tank ama üretimi geciktiriline iş malum ideoolojilere ve arkasındaki akıllara kaymağa başlıyor.

Deyim yerinde ise insanı düşman aratır konuma getiriyor...

Projelerimiz engelenen ve geciktirilen bir ülke olarak bence normal bir ruh halidir diye düşünmekteyim
Mesajı Paylaş

#2455
T.C. Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail DEMİR, ALTAY Ana Muharebe Tankı (AMT) ile ilgili olarak M5 Dergisine açıklamalarda bulundu.

Güvenlik Politikaları Uzmanı Mete YARAR tarafından kendisine yöneltilen "Daha önce tedarik edilmiş olan bir miktar motorla, 6 tane ALTAY Tankı'nın üretimiyle ilgili süreç başladı diye konuşuluyor. Bunun bir gerçeklik payı var mı?" şeklindeki soruyu yanıtlayan Başkan DEMİR, "Adet için 6 demeyebiliriz çünkü bütün yedek motorları tanka koyacaksınız diye bir şey yok. Ancak 4 veya 5 olabilir, öyle bir şeye başlandı. Öyle bir şeye neden daha önce başlanılmadığı sorulabilir. Þimdi bir üretim tesisi kurmaya başlayacaksanız, bunun devamında 5 adet ürettim ardından 3 yıl bekledim durumu olmasın diye bir süreç belirlemek zorundasınız." açıklamalarında bulundu.

Savunma Sanayii Başkanı DEMİR tarafından geçtiğimiz ay yapılan açıklamada ise "İki değişik güç grubunda çalışmalar devam ediyor. Bu çalışmalar da tabi üst üste konularak giden ve sadece güç sisteminin değil, bunun bir dizi aksamının da beraber geliştirildiği bir süreçten bahsediyoruz. Bu anlamda firmalarımız belirli bir yetkinlik oluşturdular, birikim sağladılar. Diğer taraftan da özellikle tankın üretiminin daha erken başlaması açısından da belirli iş birliklerini, belirli olgunluğa taşıdılar. Olgunluk seviyesi oldukça iyi bir durumda ama kesin imzalar atılıp da anons edilmeden, ben bunu söylemek istemiyorum. Ancak orada iyi bir noktadayız diyebilirim.

Buna ilave olarak, elimizde aslında az sayıda da olsa yedek motorlar var. Bunlarla başlayarak, belirli bir tank üretimi sürecine gireceğiz. Diğer yerli çözüm devreye girene kadar da bunlar üretilmiş olacak." ifadelerine yer verilmişti.

Prof. Dr. DEMİR tarafından yapılan açıklamalar göz önüne alındığında, şu anki amacın; yeni güç gruplarının teslimine kadar geçecek olan süre zarfında, eldeki güç grupları ile 4-5 adet kadar ALTAY Tankının üretilmesi ve böylelikle üretim hattı sertifikasyonunun tamamlanması olduğu izlenimi ön plana çıkıyor. Üretim hattı sertifikasyonun tamamlanmasının yani T0 aşamasının başlatılmasının ardından ise ilk ALTAY Tankı'nın, 18 ay sonra Kara Kuvvetleri'ne teslim edilmesi planlanıyor.

Herhangi bir değişiklik olmazsa, ilk ALTAY Tankı'nın üretiminin 2021 yılı sonunda tamamlanacağı tahmin ediliyor.

https://www.savunmasanayist.com/altay-tankinin-uretimiyle-ilgili-surec-basladi/

Hadi yine iyisiniz ilk Altay 2022'de geliyor(muş)   :) Mesajı Paylaş

Oooo 2022 olmuş hmmmmm 2021 oluncada 2023 olur. Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Alıntı yapılan: fırtına06 - 21 Haziran 2020, 22:38:07
T.C. Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail DEMİR, ALTAY Ana Muharebe Tankı (AMT) ile ilgili olarak M5 Dergisine açıklamalarda bulundu.

Bir şarkısın sen ömür boyu sürecek........... ;) Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: metin62 - 21 Haziran 2020, 23:23:49
Alıntı yapılan: fırtına06 - 21 Haziran 2020, 22:38:07
T.C. Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail DEMİR, ALTAY Ana Muharebe Tankı (AMT) ile ilgili olarak M5 Dergisine açıklamalarda bulundu.

Bir şarkısın sen ömür boyu sürecek........... ;)
;D Mesajı Paylaş

#2459
Allah aşkına ne derseniz deyin ama artık b.k çukura saplanan Altay tankın  A' sını bile duymak istemiyorum.

2014 senesinde seri üretim başlayacaktı. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz