ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Aslına bakılırsa eldeki yedek motorlarla tank üretmek olgusunu biraz irdelersek ;

1- Elde maks. 6 motor olabilir. Çünkü 3 test aracı vardı 3'de yedek motor gelse 6 tank eder. Bundan 2 motoru çık Altay tankının hiç mi  testbedi olmayacak sonuçta ?

2- 4 Tank yaparak tank yapmış olunur mu hayır ? 4 tank yaparken geçecek sürede zaten motor hazır olacaksa 4 tanka mtu takmak ne gerek ?

3- Eğer ortada 6 dan fazla üretilecek tank varsa o kadar yedek motor almak mantıklı değil demek ki motor kısmında sorun yok Bmc takımı toplayamadı , biraz zaman geçsin diye eldeki motorlarla başlayacağız diye düşük ölçekli üretime başlayacaklar.

4- Diğer yandan yine Bmc'ye gitmiş Leopard 2a4 modernizesi işi de var. Oda ortalıkta yok. Ona da mı Almanlar motor vermedi ?


Bence yüzde %60 Bmc kaynaklı bir sorundan %40 mtu kaynaklı bir sorundan projeler ilerlemiyor. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Hocam %60 bmc , %40 MTU derken?

Almanya hükümet ambargosu değil mi asıl mesele? Mesajı Paylaş

Bence ilk dört tankı üreterek üretim bantlarını test edip  bu bantlardaki eksik ve hataları tespit etmek için kullanacaklar. Tabi bu sisteme tedarik zinciride dahil. Zaten MTU ile sorun olmasının en büyük sebebi arap ortaklı bir şirket ile çalışmak istememeleri.

Bence bu iş en baştan bir konsorsuyum oluşturulup yaptırılacaktı. FNSS, Otokar ve BMC ye. Ama SSM bu süreci iyi işletemedi. İşin içine duygusallık girince böyle oluyor. Bence tankların yakın zamanda savaş meydanlarında ağırlığıda azalacak. NAsıl insansız platformlar insanlı savaş uçaklarının yerini alacaksa tank konusundada yine bu platformların yerini daha küçük insansız uzaktan yönetilen platformların alacağına inanıyorum. Ben olsam motor geliştirmek için harcayacağım argeyi bu platformlara harcarım. Hantal heryerden vurulabilen ve yüksek alım ve bakım maliyeti olan bir tankı kim ne yapsın. En son ne zaman bir tank savaşı oldu dünyada. Tankların önemi azalıyor artık bunu kabul edelim. Altaydan 500 adet elimizde olsa yeter bunun içinde motor geliştirmeye gerek yok bence. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Cetin - 22 Haziran 2020, 18:21:35
Bence ilk dört tankı üreterek üretim bantlarını test edip  bu bantlardaki eksik ve hataları tespit etmek için kullanacaklar. Tabi bu sisteme tedarik zinciride dahil. Zaten MTU ile sorun olmasının en büyük sebebi arap ortaklı bir şirket ile çalışmak istememeleri.

Bence bu iş en baştan bir konsorsuyum oluşturulup yaptırılacaktı. FNSS, Otokar ve BMC ye. Ama SSM bu süreci iyi işletemedi. İşin içine duygusallık girince böyle oluyor. Bence tankların yakın zamanda savaş meydanlarında ağırlığıda azalacak. NAsıl insansız platformlar insanlı savaş uçaklarının yerini alacaksa tank konusundada yine bu platformların yerini daha küçük insansız uzaktan yönetilen platformların alacağına inanıyorum. Ben olsam motor geliştirmek için harcayacağım argeyi bu platformlara harcarım. Hantal heryerden vurulabilen ve yüksek alım ve bakım maliyeti olan bir tankı kim ne yapsın. En son ne zaman bir tank savaşı oldu dünyada. Tankların önemi azalıyor artık bunu kabul edelim. Altaydan 500 adet elimizde olsa yeter bunun içinde motor geliştirmeye gerek yok bence.

Araplar işin içine girdiğinden projeden çekilmek isteyen mmu'daki rolls royce 'du diye biliyorum. Trmotordaki Bmc hissesi dolayısıyla katar hissesinden dolayı. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#2474
Cagdas savas alaninda tanklarin azalan onemi tartismalarina girmek istemiyorum, uzmanlik alanim degil.

Son zamanlarda gordugumuz savaslarin hicbiri birbirine denk guclerin yaptigi savaslar degil, genellile gayri nizami harp oldugu icin belki de bizi bu yonde dusunmeye sevk ediyor. Kafa kafaya gucu olan iki ordu savasa girince, mesela hava ustunlugu kesin olarak kimsede olmadigi zaman onemleri artar mi bir de o yonden bakmak lazim.

Her ne olursa olsun, bizim bir tank uretmemiz lazim. Bize kazandiracaklari sadece tank olmayacak cunku. Bastan sonra butun bilesenlerini yaparken bilgi ve donanim acisindan faydasi olur.

"Bir proje nasil yanlis yonetilir" tezi bile ciksa sadece bu tank olayindan, ilerki projelere faydasi olur...:)
Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 22 Haziran 2020, 18:53:42
Alıntı yapılan: Cetin - 22 Haziran 2020, 18:21:35
Bence ilk dört tankı üreterek üretim bantlarını test edip  bu bantlardaki eksik ve hataları tespit etmek için kullanacaklar. Tabi bu sisteme tedarik zinciride dahil. Zaten MTU ile sorun olmasının en büyük sebebi arap ortaklı bir şirket ile çalışmak istememeleri.

Bence bu iş en baştan bir konsorsuyum oluşturulup yaptırılacaktı. FNSS, Otokar ve BMC ye. Ama SSM bu süreci iyi işletemedi. İşin içine duygusallık girince böyle oluyor. Bence tankların yakın zamanda savaş meydanlarında ağırlığıda azalacak. NAsıl insansız platformlar insanlı savaş uçaklarının yerini alacaksa tank konusundada yine bu platformların yerini daha küçük insansız uzaktan yönetilen platformların alacağına inanıyorum. Ben olsam motor geliştirmek için harcayacağım argeyi bu platformlara harcarım. Hantal heryerden vurulabilen ve yüksek alım ve bakım maliyeti olan bir tankı kim ne yapsın. En son ne zaman bir tank savaşı oldu dünyada. Tankların önemi azalıyor artık bunu kabul edelim. Altaydan 500 adet elimizde olsa yeter bunun içinde motor geliştirmeye gerek yok bence.

Araplar işin içine girdiğinden projeden çekilmek isteyen mmu'daki rolls royce 'du diye biliyorum. Trmotordaki Bmc hissesi dolayısıyla katar hissesinden dolayı.

Tank işi bitti. Kelle alma vakti. Tumosan, mtu,rolls royce, bmc, otokar... Siraya gecin bir daha bu ordudan tek bir ihale alamayacaksiniz.

Bunu diyemeyen gkb, msb gitsin örgü örsun! Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Alıntı yapılan: UYVAR - 22 Haziran 2020, 20:44:43
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 22 Haziran 2020, 18:53:42
Alıntı yapılan: Cetin - 22 Haziran 2020, 18:21:35
Bence ilk dört tankı üreterek üretim bantlarını test edip  bu bantlardaki eksik ve hataları tespit etmek için kullanacaklar. Tabi bu sisteme tedarik zinciride dahil. Zaten MTU ile sorun olmasının en büyük sebebi arap ortaklı bir şirket ile çalışmak istememeleri.

Bence bu iş en baştan bir konsorsuyum oluşturulup yaptırılacaktı. FNSS, Otokar ve BMC ye. Ama SSM bu süreci iyi işletemedi. İşin içine duygusallık girince böyle oluyor. Bence tankların yakın zamanda savaş meydanlarında ağırlığıda azalacak. NAsıl insansız platformlar insanlı savaş uçaklarının yerini alacaksa tank konusundada yine bu platformların yerini daha küçük insansız uzaktan yönetilen platformların alacağına inanıyorum. Ben olsam motor geliştirmek için harcayacağım argeyi bu platformlara harcarım. Hantal heryerden vurulabilen ve yüksek alım ve bakım maliyeti olan bir tankı kim ne yapsın. En son ne zaman bir tank savaşı oldu dünyada. Tankların önemi azalıyor artık bunu kabul edelim. Altaydan 500 adet elimizde olsa yeter bunun içinde motor geliştirmeye gerek yok bence.

Araplar işin içine girdiğinden projeden çekilmek isteyen mmu'daki rolls royce 'du diye biliyorum. Trmotordaki Bmc hissesi dolayısıyla katar hissesinden dolayı.

Tank işi bitti. Kelle alma vakti. Tumosan, mtu,rolls royce, bmc, otokar... Siraya gecin bir daha bu ordudan tek bir ihale alamayacaksiniz.

Bunu diyemeyen gkb, msb gitsin örgü örsun!

Burada aslına bakarsan tüm suçu bmc'ye yıkmak saçma. Bmc devlet tarafından sübvanse ediliyor. Hem kaynakla, hem projeyle. Altyapı kurulana kadar bu süreçler yaşanacak . Ancak bir 10-15 sene sonra yerli Kraus-Maffei Wegmann olacak. Bu süreçte teslimatları yapmaya başlasın bmc ; nurol, fnss, otokar veya katmercilerden 1 veya 2 tanesini yutar. Yutar derkens satın alır. Zaten altay mevzundan sonra biraz Otokar'ın tadı kaçtı gibi . Yeni nesil Zma projesini'de kaçırırsa hepten tatları kaçar. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 22 Haziran 2020, 21:50:30

Burada aslına bakarsan tüm suçu bmc'ye yıkmak saçma. Bmc devlet tarafından sübvanse ediliyor. Hem kaynakla, hem projeyle. Altyapı kurulana kadar bu süreçler yaşanacak . Ancak bir 10-15 sene sonra yerli Kraus-Maffei Wegmann olacak. Bu süreçte teslimatları yapmaya başlasın bmc ; nurol, fnss, otokar veya katmercilerden 1 veya 2 tanesini yutar. Yutar derkens satın alır. Zaten altay mevzundan sonra biraz Otokar'ın tadı kaçtı gibi . Yeni nesil Zma projesini'de kaçırırsa hepten tatları kaçar.

Sn BATTLESTAR, Konumuz  Altay tanki olmakla birlikte  son yorumunuz ile esasinda kanimca pandoranin kutusunu acmis bulundunuz. Ulkemizin cografik konumu ordumuzun ihtiyaclari, ve siyasi nedenler ile ulkemizde savunma sanayi on plana cikmaktadir. Hal boyle olunca  Savunma sanayimizin ilerisi yillarda da gelismesini surdermesi beklenmektedir. Bu asamada isin ticari tarafindan bakacak olursak getirisi yuksek,pazar payi surekli ve yukselen bir soktor oldugu net olarak gorulmektedir. Iste burada  dikkat edilmesi gereken husus bu sanayi sektorunden ulke icerisindeki tum taraflarin pay alabilmelerine imkanini vermek olmali .Su anda bu sektordeki ihalelerinden sadece belirli bir kesime yakin olanlar daha fazla pay alabilme sansina sahipler ,ve gun gectikce de bu dagilim sanki tekellesmeye dogru gitmekte. Or olarak ,insansiz hava araclari,Zirhli araclar,gemicilik sektorleri . Burada kesinlikle urun karsilastirmasi yapmiyorum ancak bir kesim var ki surekli erezyona ugramakta bir kesim var ki surekli buyumekte.  Bu gunlerde Aselsan ,Havelsan rakipsizler ancak yarin bu ac ve surekli buyumekte olan sirketler yarin bu sektorlere de alternatifler yaratilmasi yoluna gidilebilecegini dusunmekteyim. " Fazla uzattim saglikli bir savunma sanayi yaratmak istiyorsak seffaflik ,urun kalitesine bakarak daha adil bir duzen gelistirmemiz gerekliligine inaniyorum .


Mesajı Paylaş

#2478
Bu konu burda tartısıldı ama kafa kurcalayan bazı noktalar var .

Koç Belki kendini bu kadar savunmamıştır.

Sn.Ethem sancak ihaleyi aldığı zaman 3.5 milyar avro demişti yanlış mı hatırlıyorum

En yakın rakibi 5-6 milyar avro bir rakam taleb ettiği söyleniyor tabi buda koç yada fnss oluyordur.

Bu rakam 250 tank için mi?

Birde sakarya arifiyeden yararlanma ile karasu tesisleri gibi imkanlar koç'a sunuldu mu?

Yani adrese teslim mi ihale yerine gitti

yoksa hayır ethem sancak baya ödün verdi fiyat kırdırarak mı ihaleyi kazandı.

Hatırlayananız var mı?

Bana göre ucu açık koç'un konuşmaması ağzını bıçak bile açmaması

Sn.Ethem sancak'ı masum gösteriyor.

Öteki yandan koç grubu gezi olayları ile başlayıp rmk'nın linç edilmesi milgem'in iptali gibi konulardan sonra ağzından dişleri zorla sökülmüş kişiymiş gibi konumuna getirilmiştir.

Nasıl ağzını açıp konuşabilsin ki

Koç'un kendisi kendini bu kadar savunmuyordur.

Kısaca hala bu tank sn ethem sancak kalmış koç dururken şaşkınlığımı gizleyemiyorum ve bu işte haksızlık veyahut haksız rekabet olduğunu düşünmekteyim

Kim ne derse desin sn. Ethem Sancak ile grubu kayrılmıştır.

Birde bu tankın diğer ortağı arap katar grubu işin uzamasına yabancı alman ortaklığının bozulmasına neden oldu diyenler var diğer alman ortak için rheinmetall ismi geçmekte bu doğru mu?

Ben açıkçası katar gibi dünya siyasetinde ağırlığı olmayan bir ülkenin zengininin gelip bir savunma şirketimize ortak olmasına karşıyım.

Katar gibi ülke siyasi ağırlığı olsa bunu kendi ülkesinde üretir.

Halbuki katar böyle şirketleri kendi ülkesinde kurmaya kalksa

-darbe riski ile karşılaşır

-işgal tehdidi alır

-örtülü ve gizli ambargolar ile karşılaşır.

-mühendisleri ve bilimadamları öldürülür ve daha fazla yurtdışı biliminsanına ihtiyac duyar...

Yani isin özü Altay gibi tank üretmek ancak ve ancak
-Güçlü ekonomi
-Güçlü askeri politik güç olabilmek
-Güçlü ve köklü organizasyon yapısı
-Yetişmiş,eğitilmiş ve kalifiye insan kaynağı gücü

Gerektirir belki başka parametreler vardır.

Katar gibi ülkelerinin işadamlarının rüyasında görceği bu gibi iş alanlarının sirketlerin ortaklığa katılmasına yada ucuz miktarlara yok pahasına ortak edilmesine oldukça karşıyım

Türkiyenin elinde sırası  250 500 1milyar dolar gibi rakamı yokmuydu da katarlı ortak başımıza geldi

Tam rakam ne kadar bilen var mı?

benim aklımda 250 yada 500 milyon dolar gibi rakama daha doğrusu komik rakama ortak olduğu

Hadi gitsin 250 yada 500 milyon dolara dünyanın sayılı devlerine ortak olsun bakalım yaptırıyorlar mı?

Yada gitsin kendi o ülkesinde o rakama bu fabrikayı kurabiliyorsa kursun kurduruyorlar mı ?
Birlikte bakalım

Arkadaşlar soruyu şöyle sorayım

5 milyar dolar param var

şirkette klaus waffei yada rheinmetall ortak olmak istiyorum sizce beni yada başka vatandaşı ortak yaparlar mı?

Bakın şirketler oturmuş olduğu için 5 milyar dolar rakamını verdim

Yada soruyu tekrar değiştirerek farklı bir soru soruyorum

Klass waffei yada rheinmetall batıcak batmak üzere 5 milyar dolara ihtiyacları var , benimde onları kurtarabilcek 5 milyar dolarım kenarda var ve ortak olmak istiyorum...

Sizce Almanya devleti bu durumda ne yapar gider şirketi kendisimi kurtarır yoksa gidip benim ortak olmama izin verir mi?

Bir diğer konu son noktada sorucam işin içinde bir çapan olup olmadığı konusunda

Bmc ve Ethem sancak ekseninde

Bmc yi tmsf aldı ondan da ethem sancak aldı

Borçlarıyla birlikte ethem sancak aldı

İşte işin başı buraya bu noktalara dayanıyor

Bu borçlar silindi mi ?

Yada batmak üzere olan şirketi alan ethem sancak şirketi halka arz yada başka ortaklarada sattı mı?

Yine kurtarma operasyonu gibi bmc ye yüklü miktarda siparişler mi ? Geçildi

İşin bmc yi ethem sancak nasıl aldı borçlar nasıl ödendi gibi süreçler araştırılırsa bazı şeylerin yada yol haritasının nasıl hazırlandığı konusunda sonuçlara yada fikirlere varmak mümkün.

Sondan başlıyarak soruyorum

Ethem sancak bmc yi ne durumda aldı. Borçla mı aldı

Borçlarını ne şekil ödedi ? İndirim falan mı oldu? Mesajı Paylaş

#2479
MTU motorunun Almanyadan alınmasıyla Katarın ne ilgisi var. Adam sana hazır motor verecek , motor teknolojisini mı verecek? Adamlar Katara Eurofigter satıyor dizel tank motoru mu satmayacak...

Katar sermayesinden rahatsızlık denilen olay MMU motoru için ortaklık meselesiydi. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz