ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

#2520
Alıntı yapılan: mimkemal - 24 Haziran 2020, 02:34:16
Piyasada ki MTU motor kullanıcılarından kendi yedek stoklarından 3er 5er bedelinin 2 3 katını vererek bu 1500hp lik motorlardan 50 kadar temin edemezmiyiz acaba ?

Edemeyiz. Kimse güvenliğini ve güvenilirliğini riske atmaz.

Ya Almanı ikna edeceğiz, ya oturup MTU+Renk HSWL muadili bir güç paketi çıkartacağız, ya da tank doktrinimizi değiştirip zırhlı savaşını motorca daha güçsüz araçlarla yapmanın bir yolunu bulacağız.

4. Bir ihtimal yoktur. Mesajı Paylaş

Mesele ; Almanya MTU motorunu niye vermiyor?

1- Biz Altay tankını o kadar güçlü ve kaliteli yaptık ki Almanlar, biz bu motoru verirsek Leopard2 satışlarımız darbe yer. Onun için Türklere tank motoru vermeyelim.
Ama Almanya , Leopard2 ihalelerine giren ülkelere , Altay kazanırsa Mtu motoru vermeyiz der.Yerli motorun da MTU motorunun performansını yakalaması zor zaten.10 yılı da bulur yapmak.Bu argüman biraz zayıf bence.

2-Siyasi ambargo ; 
65 tonluk tank yapıyorsun /
Bu ağırlığı çekecek tek güvenilir  motorun Alman MTU motoru olduğunu biliyorsun /
Almanya'nın sorunlu bir müttefik olup bir it'lik yapacağını adın gibi biliyorsun/
2008'den beri bunun için siyasi,hukuki tedbirler almıyorsun ya da yerli motor teknoloji yatırımı yapmıyorsun/
65 tonluk tank motoru temin etmenin sıkıntısını öngörmeyip , garantilemeyip farklı ağırlıkta bir tank konseptini tasarlamayı(insansız kule vb) hiç aklına getirmiyorsun , o vizyon zaten yok /

sonra da oturup ağlıyorsun...
Bu iş artık tamamen siyasilerin Almanya'ya vereceği  tavizlere kalmış . Allah sonumuzu hayır etsin Mesajı Paylaş

#2522
Bir kere daha hatırlatayım. Altay projesinin başlangıcında, milli tankı geliştirirken, aynı anda miili güç grubunun geliştirilmesi gerektiğini belirtmiştim. Ama Almanlara fazla güvenildiği için buna hiç önem verilmedi. Þimdi böyle kırk akıllı sayfalarca tartışarak kuyudan motor çıkarmaya çalışırız!

Oysa mantık, uygun motor tedarik edebileceğimiz ülkelerin ne kadar güvenilmez olduklarını biliyor!

Eğer o zamanlardiel motoru geliştirmeye başlasaydık, şu an ALTAY tankı seri üretiminde yerli motorlar monte ediliyor olacaktı. Biz ise burada bir sonraki üretim aşamasında kullanılacak yerli elektrikli güç grubu üzerinde tartışıyor olacaktık. Pek çoğumuz, ilk üretim Altay tanklarının kademeli olarak satılmasını ve yerine elektrik motorlu, insansız kuleli Altay 2 tanklarının üretilmeleri konusunda mutabık olacaktık.

FNSS ve Otokar zırhlı araç konusunda batı rakiplerinin önüne geçerek oldukça iyi miktarlarda satışlar yaptılar. Bu satışlarda kullanılan güç gruplarının temininde projeleri aksatacak seviyede engellemelerle karşılaşmadılar. Peki ALTAY tankının güç grubu neden temin edilemiyor? Neden verilmiyor? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

İsmail Demir'e sormak lazım...

FNSS Savunma Sistemleri A.Þ.'nin sermaye yapısı %51 Nurol Holding ile %49 BAE Systems'e aittir.
OTOKAR, Koç grubunun.Yobaz değiller . Yabancılar ılımlı bakıyor bu şirkete

Sayın Skywolf, Altay ihalesi Otokar'ın olsaydı motor gelir miydi diyorsunuz?
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 24 Haziran 2020, 13:00:06

Sayın Skywolf, Altay ihalesi Otokar'ın olsaydı motor gelir miydi diyorsunuz?


Hayır ama bu da ciddi bir olasılık. Almanya'nın son 10 yılda sattığı Leopard tankı ve elde ettiği kazanç ne kadar? Altay bunu ne kadar etkileyebilir? Benzer karşılaştırmayı diğer zırhlı araçlarla ilgili de yapmak gerek. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Arkadaşların bazısı Alman tankına, leopar2a7'ye rakip tank olacağından bize motor verilmiyor diyor. Ama!
http://www.deagel.com/Armored-Vehicles/Leopard-2-A7_a000451005.aspx
Bugüne ayarlanmış fiyatıyla 10milyon U.S. doların altında maliyeti olan bir tank bu.
Alman bunu sattığı ülkeye göre 18milyona da satar, 12 milyona da satar Ve gene de kar eder.
Adı "Leopard" . Altay değil. Her türlü satar.
Bizim yapacağımız Altay'a bakıyoruz; 250 adedi 3.5 milyar Euro . Yani 4 milyar dolar. Tanesi 16 milyon dolar. Bu BMC'nin KKK'a satış fiyatı. Ama üzerinde Era , Akkor, kafes zırh, vs yok. Bunlarıda ekleyince bizim tank 18 milyon doların üstüne çıkar.
Ben potansiyel tank alıcısı ülke isem Alman malı "Leopard" tankını tercih ederim aynı fiyat olsa dahi.
Alman bize motor vermiyor. Çünkü Alman Meclis'i Suriye kuzeyinde kullanılabilecek her türlü silah satışını durdurdu. Tek sebebi o.
Adamlar dünyanın en iyi Savaş gemilerini , denizaltılarını yapıyorlar. Bizde yapıyoruz. Ama Gemilere motor veriyorlar. Denizaltılarda , çeliği Avusturya'dan alıyoruz. Denizaltının Motor ve AIP tahrik sistemi dışında herşeyini biz imal ediyoruz. Ama motor ve AIP'i bize satıyorlar.
Altay, Leopard 2a7+ dan daha iyi bile olsa biz rakip olamayız. Ancak onların satamadığı (meclislerinin izin vermediği) ülkelere satarız.
Mesajı Paylaş

#2526
Cevat Akşitin oğlu Mahmut Akşit Pd170 Nasılyaptıysa Ts1400 ve diğer motorları Tank motorunu yapacak ekip bilgi ve birikim tei de var versinler 5 yılda yaparlar. Ama Bmc ninde yapma olasılıgı var ama onlarda 10 yılda yaparlar daha erken olmaz. Türkiyede tei den başka bu işi kısa sürede yapacak firma yok çünkü malzeme bilimini tei deki ekip iyi biliyor . Geri konuşmaların hepsi siyasi boş konuşmalardan başka birşey değil. Mesajı Paylaş

Su "5 yila, 10 yila yapilir" muhabbetinin altini bir doldurun.

Metalurji ayni metalurji, 5-10 seneye ne oluyor mesela? Neden mtu 1980'lerden beri 1500 hp'ye takildi o zaman? Cunku tanklar 20 ton agirlasti, ama motorlar hala 1500 hp. Neden 10 senede bir 100 hp arttiramadilar? Su anda 1900 hp'ler konusulurdu. Ton/hp orani ayni kalirdi. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

#2528
Alıntı yapılan: UYVAR - 24 Haziran 2020, 14:30:26
Su "5 yila, 10 yila yapilir" muhabbetinin altini bir doldurun.

Metalurji ayni metalurji, 5-10 seneye ne oluyor mesela? Neden mtu 1980'lerden beri 1500 hp'ye takildi o zaman? Cunku tanklar 20 ton agirlasti, ama motorlar hala 1500 hp. Neden 10 senede bir 100 hp arttiramadilar? Su anda 1900 hp'ler konusulurdu. Ton/hp orani ayni kalirdi.

Sayın Uyvar sizi ben Fenerbahçe eski başkanı Aziz Yıldırım 'a benzetiyorum. O da bütün basını toplar, Çok önemli açıklamalar yapacağım der toplantıya başlardı. Sonra sanki cevaplar gazetecilerdeymiş gibi başlardı kinayeli kinayeli sorulara .
"2014-2015 yılında, Federasyon başkanı Galatasaray başkanıyla gizlice ne görüştü? Araştırın bakalım" der kenara çekilirdi. Herkes açıklayacak diye birbirinin yüzüne bakar ama o bir türlü cevap vermezdi...

Siz de onun gibi ortaya bir laf,soru atıyor cevaplamadan dalganızı geçip gidiyorsunuz...😡😡😡😡😡😡😡😡

Siz söyleyin de öğrenelim ; MTU 1980'den beri neden 1500hp motora takıldı? Neden artmıyor güç?

Not:Bu yorumu daha önce sizin için bir daha yazmıştım galiba Mesajı Paylaş

Motor yapmak, bilhassa özel bir göreve uygun motor yapmak kolay değil.
Ktj3200 hikayesini biliyoruz. Hala seri üretime giremedi.
Ts1400 turboşaft daha yeni Prototip imalatı aşamasında.
Ben TEİ'nin her türlü motoru yapabilecek bilgi ve teknoloji birikimine sahip olduğuna inanıyorum. Ancak bir motoru yapmak başka seri üretimine geçmek ayrı bir şey.
Ruslar izdeliye30 motorunu hala seri üretime alamadılar.
Bu açıdan ben TEİ, ya da Kale'nin Rolls Royce ya da GE ile lisans altı üretimle bir özgün motor geliştirmesi taraftarıyım.
Yoksa bu yönetimin seçmeni hedefleyen açıklamalarla "yerli", "milli" motor hevesinin altının boş olduğuna inanıyorum.
Yerli bir turbofan motorunun seri üretime girmesi 2035'leri de geçer. Eğer tfx 2025-26 aralığında uçacak ve 2028 de seri üretime girecekse bu uçağa lisans altı üretilmiş motorlar gerekir. Kore, bizden teknik olarak ileride ve kfx için f414 motoru kullanıyor. Kendi motoru yok ortalıkta daha.
Aynı şey Altay motoru için de geçerli. Bu tank MTU/Renk ile çalışacak şekilde yapıldı. Bu motor alınamıyorsa tankın tasarımı değişecek demektir.
Bizim onlarca yıl bekleyecek nefesimiz yok. Parasal olarak kısıtlı imkanları olan bir ülke olarak kaynakları en verimli ve olabilir şekilde kullanmak gerekir. Sonuçlanabileceğinden emin olmadığımız projeler boşa sıkılan mermidir.

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz