ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Alıntı yapılan: metin62 - 28 Haziran 2020, 16:23:02
Rus ,Ukrayna ..... motoru ? :)

Altay projesi baslangicinda planlanan oncelikli olarak Alman MTU motorlarinin kullanimi idi . Ancak Almanyanin gecmisten gunumuze gelen hinliklerini pek hesaba katan olmadigi icin bastan Motor gelistirme konusuna agirlik verilmedi. Ilk Prototip uretilmesi ile Proje siyasilerimize cok cazip gorunmus olacak ki kendilerine yakin olan kisilerin projeyi  alabilmeleri icin proje ihalesi once yokusa suruldu .Sonrasinda ihaleyi kendilerine yakin gordukleri gurubun kazanmasi icin gerekli on hazirliklara baslandi ki bunlarin icerisnde yer tahsisinden finasal kolayliklar ve baglantilarin onu acilmasi icin sartlar gelistirildi. Ve neticede  ihalenin tercih edilen  tarafindan  kazanilmasinin ortami yaratildi ve flue bir ihale sonunda ihale tercih edilene verildi.

Butun bu sureclerin askida kalmak ihale alt yapisinin hazirlanmasi projenin yillarca askida kalmasina sebep oldu. Ancak bu defa da motor gibi onemi pek hasaba katilmayan baska bir problemle karsilanildi . Karsilasilan probleme bu defa da istenilen ve protipi uretilen Altay tankinin gunumuzun sartlarini pek karsilamayacak olmasi ortaya cikti. Bu nedenle Altay tankinin gunumuzun sartlarini icerecek sekilde bir tank olabilmesi icin zirhindan tutun da ,tankin oz savunmasi icin bir cok degisikliklerin yapilmasi kacinilmaz oldug goruldu.

Bazilarimiz hatta daha ileriye gidip bu tur tanklarin artik gunumuzun savaslarina bir miktar demode kalmasindan bahsetti.

Kanimca oncelikle Alman bize motor vermedi , bu nedenle gecici olsa da baskalarinin motoru ile yola devam edelim sevdasini bir tarafa birakalim. Uretmeye karar verecegimiz tank ister hafif ister agir veya elektrikli vs olsun motor kendimizin olacak sekilde cozmeliyiz . Motor teknolojisi edinilebilmesi ve kendi motorumuzu uretebilmek icin gerekiyorsa  ortaklik ve teknoloji transferi yapilmali .

Bu sure dahilinde tekrardan ne turlu bir tanka ihtiyacimiz olundugunu dusunup gunumuzun sartlarini iceren  hatta bir miktar da ilerisini dusunerek yeni bir Altay tank projesi uzerinde  egilmemizin daha dogru olabilecegini dusunmekteyim.

Malesef Altay tankimiz su hali ile kaduk olmus gibi gorunmekte .  Bu kadar yillik calismayi bosami harcamis olduk diyeceksiniz hem evet hem de hayir diye cevaplarim. En azindan neler yapmamiz ve yapmamamiz gerektigini ogernmis bulunuyoruz her ne kadar da siyasilerimiz pek goruneni kabullenmeseler de.

Ordumuzun envanterinde bulunan mevcut tanklarinin durumunu biliyoruz. Bu tanklardan acil ihtiyac dogrultusunda bizleri belirli bir sure daha idare edebilecek olanlardan belirli bir miktarina acil moderinizasyon uygulanmali. "Boylelikle modernizasyona harcanacak meblagin yurt icerisinde kalmasi saglanirken, is gucumuzun kullanilmasinin onu acilmis oldugu gibi mevcut tecrubemizin artmasini saglamis oluruz.


Hemfikiriz..

1. Eldekileri modernize etmek
2. Motor/Tank alinacaksa, IP ve uretim haklari bizde olmali ve bize arti katmali (teknoloji transferi vs)
3. Alinmayacaksa, isin ehline verilip en kisa surede sonuc alinmasi.. Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

İoannis Theodoratos ile dalga geçip duruyordunuz... Adam da şimdi şeyiyle bize gülüyordur... "Türkler motorsuz tank için milyarlarca dolar harcadı" diye...

Rezil olduk... Bu tankı yapamamamız bile bize fayda sağladı.Artık neyi yapıp neyi yapamayacağımızı öğrenmiş olduk! ??? ??? ???

Metin62 hocam ; ihale başlamadan bana sorsaydın ben söylerdim neyi yapıp neyi yapamayacağımızı bu kadar paraya ve 12 yıla hiç gerek yoktu...Yazın bakalım;
1-Motor yapamıyoruz...
2-Transmisyon yapamıyoruz...
3-Tarihten (Özellikle müttefiklerimizin bize attığı kazıklardan) ders almıyoruz... Mesajı Paylaş

Arkadaşlar boşuna tartışmayın Rusların 1500 hp motorları pek başarılı ve güvenli değil. Çabalıyor onlarda.

----------------------------------------------------------------------------

Diğer yandan gölge süvari diye bir çalışma var. Henüz daha emekliyor ama bu projenin altında bizim için çok hayırlar var.



Þu anlık basit bir rc M-113 gibi dursa ada eğer işin üstüne eğilinirse ve bu araca insansı otomatik dolduruculu 120 mm kule koyarsak tüm gerekli donanımlarla 30-35 tonluk bir makine olur. Tümosan zaten 30 tonluk araçlar için yani pars 6x6 ve 8x8'ler için şu an güç gurubu ve transmisyon geliştirmiş gibi bir şey. Onuda araca dahil ettik diyelim.  Bakalım daha elimizde ne var ;

1- Otonom Pasif ve Aktif Savunma sistemleri ;  Bu Fırat projesinde dahi var. Tanka laze güdüm tutulunca otomatik sis havanı atıyor kaçınma manevrası yapıyor hatta tank kulesi + sarp'ı hedefe otomatik çeviriyor.  Yine aktif koruma sistemi pulatta gelen mühimmatı algılayıp otomatik hedefe angaje oluyor.

2- 360 derece görüş sistemleri ve tespit : yamgöz sağolsun tankın etrafında 360 derece bir hakimiyetimiz var. Buna ek komutan vizörleri otomatik arama/tarama moduyla e/o tespit sistemine sahip bir radar gibi çalışabiliyor. Ayrıca acar-k gibi maliyeti etkin çok uzun menzillerde zırhlı piyade vb. dahil tespit edebilen radarlarımız var.

3- 200 km mesafeden insansız araç kontrol edebilmenin yanında yerli satcom yapma kabiliyetimizde var.

4- Avcı projesindeki gibi kontrol için vr kask teknolojimizde mevcut. Buna ek komuta kontrol aracı olabilecek pars 8x8 gibi araçlarımızda var.


------------------------------------

Yani kısaca toparlarsak mevzu personeli koruyacak, ve 120 mm rheinmetall L-55 eşdeğeri topla hedefe saldıracak bir araç ise bu farklı yollarla da yapılabilir. Ben üstteki tarzda bir aracın şu an çalışılması halinde maksimum 4 senede yapılabileceğini düşünüyorum.  Çünkü bir çok şey elimizde var. Geriye sadece insansız kuleyi yapmak ki altay içinde lazım, 25-30 km geriden 3-4 tankı kontrol edebilecek pars şasisi altında komuta kontrol aracı vb. konsept çalışmalarının ve en önemlisi tankın otomatik aktif-pasif savunma, hedef tespit ve teşhis kısımlarını kontrol koptuğunda otonom cephe gerisine dönebilecek yazılım çalışmalarını yapmak.

Açıkcası zaten m-113 şasisi bu kadar ucuzken , denklemden 1500 hp motor, ona dayanacak pahalı sevk tahrik sistemleri, bilmem kaç tonluk kompozit zırhlar (slat + 14.5mm dayanımlı zırh ve aktif-pasif savunma yeterli) mürettebat için havalandırma sistemleri nbc sistemleri vs. denklemden çıktığında bu tankın fiyatının Altay'ın 4 te 1'i felan maksimum olacağını düşünüyorum. Açıkcası personel kaybetmeyeceksem varsın düşman tankı 1 gölge süvarimi sabot mühimmatla vursun varsın sabot dayanımı olmasın diğer 3 gölge süvariden birisi mutlaka düşman tankını indirecektir. Çünkü gölge süvari hasar aldığında diğer tankları otomatik hedefe yönlendirecektir. Yaralanan gölge süvariyi'de o kadar modüler yapma imkanı varki insan işin içinden çıkınca hemen hasarlı yeri değiştir devam veya en kötü işe yarar kısımları al bırak kalsın orasıda lojistik kısmının işi. Diğer yandan tam milli motoru da cabası. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Alıntı yapılan: serkan1976 - 28 Haziran 2020, 16:40:45
Rezil olduk... Bu tankı yapamamamız bile bize fayda sağladı.Artık neyi yapıp neyi yapamayacağımızı öğrenmiş olduk! ??? ??? ???

Metin62 hocam ; ihale başlamadan bana sorsaydın ben söylerdim neyi yapıp neyi yapamayacağımızı bu kadar paraya ve 12 yıla hiç gerek yoktu...Yazın bakalım;
1-Motor yapamıyoruz...
2-Transmisyon yapamıyoruz...
3-Tarihten (Özellikle müttefiklerimizin bize attığı kazıklardan) ders almıyoruz...

Ne desem Sn Serkan1976 keske tanismis olsaymisiz  ;)

Hırs insanın gözünü kör eder.
Hırsın esiri olmuş kişi ne çevrenin ikazından anlar ne de olan bitenden ders alır. Çünkü hırs aklın, iradenin önüne geçmiştir. Hırsın esiri olan kisi iflah olmaz.
Mesajı Paylaş

#2584
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 28 Haziran 2020, 16:46:07
Açıkcası zaten m-113 şasisi bu kadar ucuzken , denklemden 1500 hp motor, ona dayanacak pahalı sevk tahrik sistemleri, bilmem kaç tonluk kompozit zırhlar (slat + 14.5mm dayanımlı zırh ve aktif-pasif savunma yeterli) mürettebat için havalandırma sistemleri nbc sistemleri vs. denklemden çıktığında bu tankın fiyatının Altay'ın 4 te 1'i felan maksimum olacağını düşünüyorum. Açıkcası personel kaybetmeyeceksem varsın düşman tankı 1 gölge süvarimi sabot mühimmatla vursun varsın sabot dayanımı olmasın diğer 3 gölge süvariden birisi mutlaka düşman tankını indirecektir. Çünkü gölge süvari hasar aldığında diğer tankları otomatik hedefe yönlendirecektir. Yaralanan gölge süvariyi'de o kadar modüler yapma imkanı varki insan işin içinden çıkınca hemen hasarlı yeri değiştir devam veya en kötü işe yarar kısımları al bırak kalsın orasıda lojistik kısmının işi. Diğer yandan tam milli motoru da cabası.

O zaman dediğime geldiniz. Hoş geldiniz!

Ya zırhlı doktrinimizi değiştireceğiz, ya da 1600 HP lik yeni İveco motoruna Alman'la ilgisi olmayan güvenilir bir transmisyon bulup, Altay'ı o güç paketine göre modifiye edeceğiz. (Bu motor C1 Ariete'nin 1200 HP'lik eski motorunun  geliştirilmiş halidir.)

Doktrin değiştirmek bana daha kolay geliyor. Çünkü İtalyanlar bile daha güçsüz olan eski motor için ZF transmisyon kullanmıştı. Altay'ı yeni güç paketine göre modifiye etmek ise 12 yıl önce başlanılan yere geri dönmek demek.

Ha o 4-5 tane MTU'lu Altay üretme işi var ya, o tamamen PR ve zaman kazanmaya yönelik bir gösteri. Ciddiye almayınız, Altay'ın en azından şu anki tasarımıyla seri üretime girdiği falan yok. İktidar değişsin değişmesin, Altay projesi çok kişinin kellesini alacaktır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 28 Haziran 2020, 17:21:42
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 28 Haziran 2020, 16:46:07
Açıkcası zaten m-113 şasisi bu kadar ucuzken , denklemden 1500 hp motor, ona dayanacak pahalı sevk tahrik sistemleri, bilmem kaç tonluk kompozit zırhlar (slat + 14.5mm dayanımlı zırh ve aktif-pasif savunma yeterli) mürettebat için havalandırma sistemleri nbc sistemleri vs. denklemden çıktığında bu tankın fiyatının Altay'ın 4 te 1'i felan maksimum olacağını düşünüyorum. Açıkcası personel kaybetmeyeceksem varsın düşman tankı 1 gölge süvarimi sabot mühimmatla vursun varsın sabot dayanımı olmasın diğer 3 gölge süvariden birisi mutlaka düşman tankını indirecektir. Çünkü gölge süvari hasar aldığında diğer tankları otomatik hedefe yönlendirecektir. Yaralanan gölge süvariyi'de o kadar modüler yapma imkanı varki insan işin içinden çıkınca hemen hasarlı yeri değiştir devam veya en kötü işe yarar kısımları al bırak kalsın orasıda lojistik kısmının işi. Diğer yandan tam milli motoru da cabası.

O zaman dediğime geldiniz. Hoş geldiniz!

Ya zırhlı doktrinimizi değiştireceğiz, ya da C1 1600 HP lik yeni İveco motoruna Alman'la ilgisi olmayan güvenilir bir transmisyon bulup, Altay'ı o güç paketine göre modifiye edeceğiz.

Doktrin değiştirmek bana daha kolay geliyor.

Ha o 4-5 tane MTU'lu Altay üretme işi var ya, o tamamen PR ve zaman kazanmaya yönelik bir gösteri. Ciddiye almayınız, Altay'ın en azından şu anki tasarımıyla seri üretime girdiği falan yok.

Sizin dediğinize gelmedim hocam ben insansız tanktan bahsediyorum. Hızlı 4x4 ttza'lara anti tank füzesi doldurup tankların yerine kullanmak gibi fikirleri savunmuyorum. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Ben hiçbir yerde 4x4 kullanalım demedim. Neyse önemsiz, dediğime geldiğiniz nokta: Doktrin değiştirme konusu. İnsansız tank da bunun bir ayağı oluyor zaten. Elimizdeki imkanlara göre zırhlı doktrini oluşturmalıyız. NATO'ymuş falan dikkate almadan. Mesajı Paylaş

Bu düşüncenin + yönleri çok.
Hem Sn Battlestar'ın İzah ettiği hem de Sn Merzifonlu'nun bahsettikleri şekilde yeni bir zırhlı konsepti çok şey kazandırır.
Bakın ilk bakışta uydurma, yapısal açıdan zafiyeti varmış gibi görünen bir TB2 neler yapabiliyor. Neredeyse tank tanka savaşı gereksiz kılacak. Tb2'lerin ve Anka'ların yük kapasiteleri ni de arttırırsak çok daha etkin olacaklar.
Havada bunu yapabiliyorsak yerde neden yapamayalım? Mesajı Paylaş

Doktrin-konsept illaki değişecek, başka çaresi yok.

Eldeki hurdaların durumu ortadayken, yeni bir tasarım yapma imkanı ihtimali yoktur. Hakikaten ciddi anlamda modern tanka ihtiyacımız vardır. Yarınların ne getireceği hiç belli değil. Dünya yeni bir kaos sürecine evriliyor. Denizin ortasında fırtınaya yakalanmak istemiyorsak; biran evvel kararımızı verip, bu işi tamamına erdirmek lazımdır.

1500 HP motor işinin yattığı anlaşıldığına göre... Benim önerim; Ukrayna tankının lisans haklarını satın alıp Türkiye' de üretmektir. Acil ihtiyaç kapsamında ilk 250 adeti hazır alınır, geri kalanı Türkiye' de üretilebilir. Bana öyle geliyor ki 4 kişilik tank mürettebat konseptinden vazgeçip, otomatik dolduruculu tank konseptine geçeceğiz. Düşük süliyetli, hareket kabiliyeti yüksek, aktif korumalı, Türk alt sistemleriyle modifiye edilmiş Ukrayna tankı her türlü işimizi görür.  Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Partikül - 28 Haziran 2020, 18:26:14
Doktrin-konsept illaki değişecek, başka çaresi yok.

Eldeki hurdaların durumu ortadayken, yeni bir tasarım yapma imkanı ihtimali yoktur. Hakikaten ciddi anlamda modern tanka ihtiyacımız vardır. Yarınların ne getireceği hiç belli değil. Dünya yeni bir kaos sürecine evriliyor. Denizin ortasında fırtınaya yakalanmak istemiyorsak; biran evvel kararımızı verip, bu işi tamamına erdirmek lazımdır.

1500 HP motor işinin yattığı anlaşıldığına göre... Benim önerim; Ukrayna tankının lisans haklarını satın alıp Türkiye' de üretmektir. Acil ihtiyaç kapsamında ilk 250 adeti hazır alınır, geri kalanı Türkiye' de üretilebilir. Bana öyle geliyor ki 4 kişilik tank mürettebat konseptinden vazgeçip, otomatik dolduruculu tank konseptine geçeceğiz. Düşük süliyetli, hareket kabiliyeti yüksek, aktif korumalı, Türk alt sistemleriyle modifiye edilmiş Ukrayna tankı her türlü işimizi görür.

Hocam Ukrayna tankının bizim m ve alman serisi nato altyapısı yapımıza uyması çok zor. Ne harbe hazırlığı yüksek olur ne etkinliği. Lojistik, bakım, eğitim, doktrin komple değişmeli. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz