ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Sn Zirfak,
All Electric tank motoru şu an için olduğu kadar yakın gelecekte de uygun olamaz. Batarya ebat ve ağırlıklarını bir tarafa bırakın, savaş alnında şarj ve/veya batarya değişimi uygun olamaz.
MTU gibi bir dizel motor üretemeyeceğimize göre hibrit motor en iyi çözüm. Burada da elektrodizel motor olmalı. Yani dizel motor batarya şarj etmesinin yanında doğrudan elektrik motoruna güç veren bir tasarımda olmalı. Lokomotiflerde olduğu gibi. Tülomsaş/ASELSAN HSL-700 deki gibi. Böylece hem elektrik motorunun yüksek torque'unu kullanır hemde istenilen güçte bir motor elde edebiliriz. Þanzıman dan da kurtulmuş oluruz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 14 Ağustos 2020, 12:06:11
Sn Zirfak,
All Electric tank motoru şu an için olduğu kadar yakın gelecekte de uygun olamaz. Batarya ebat ve ağırlıklarını bir tarafa bırakın, savaş alnında şarj ve/veya batarya değişimi uygun olamaz.
MTU gibi bir dizel motor üretemeyeceğimize göre hibrit motor en iyi çözüm. Burada da elektrodizel motor olmalı. Yani dizel motor batarya şarj etmesinin yanında doğrudan elektrik motoruna güç veren bir tasarımda olmalı. Lokomotiflerde olduğu gibi. Tülomsaş/ASELSAN HSL-700 deki gibi. Böylece hem elektrik motorunun yüksek torque'unu kullanır hemde istenilen güçte bir motor elde edebiliriz. Þanzıman dan da kurtulmuş oluruz.
Yaşar hocam bu görüşünüzü sayfalardır aktarıyorsunuz.
Sizce bu görece  basit mühendislik yöntemiyle neden hibrit tank yapılmıyor olabilir?
Hem biz hem de Dünya orduları hibrit tanka niye sıcak yaklaşmıyor olabilir sizce? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 14 Ağustos 2020, 11:58:41
Zirfak hocam yazı İngilizce. Kısaca henüz hibrit tank batayası ağır ve kullanılabilir değil mi demek istemiş.? Kısaca ne demek istemiş?
İngilizcem çok iyi olmamakla beraber anladığım kadarıyla Tesla s model üzerinden çıkarım yapmış.toplamda 2 tonluk arabayı 500 km menzile ulaştıracak batarya ağırlığı 750 kg imiş. 50 tonluk tamamen elektrikli tankın 500 km menzile yetecek batarya için gereken hacme sahip olmadığı, var olan boşlukta batarya kullanıldığında 150 km menzili olacağı ve şarj süresinin 1 saat ila 15 dk arasında süreceğinden bahsetmiş, hibrit motorda ise 500km menzil için gerekli alanın olduğundan bahsetmiş. Anladıklarım bunlar Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 14 Ağustos 2020, 12:40:27
Alıntı yapılan: Yasar - 14 Ağustos 2020, 12:06:11
Sn Zirfak,
All Electric tank motoru şu an için olduğu kadar yakın gelecekte de uygun olamaz. Batarya ebat ve ağırlıklarını bir tarafa bırakın, savaş alnında şarj ve/veya batarya değişimi uygun olamaz.
MTU gibi bir dizel motor üretemeyeceğimize göre hibrit motor en iyi çözüm. Burada da elektrodizel motor olmalı. Yani dizel motor batarya şarj etmesinin yanında doğrudan elektrik motoruna güç veren bir tasarımda olmalı. Lokomotiflerde olduğu gibi. Tülomsaş/ASELSAN HSL-700 deki gibi. Böylece hem elektrik motorunun yüksek torque'unu kullanır hemde istenilen güçte bir motor elde edebiliriz. Þanzıman dan da kurtulmuş oluruz.
Yaşar hocam bu görüşünüzü sayfalardır aktarıyorsunuz.
Sizce bu görece  basit mühendislik yöntemiyle neden hibrit tank yapılmıyor olabilir?
Hem biz hem de Dünya orduları hibrit tanka niye sıcak yaklaşmıyor olabilir sizce?

Çünkü henüz çözülmemiş teknik sorunlar var. Süperkapasitörler gibi. Ayrıca güvenilirliği de soru işareti. Mesajı Paylaş

Ama üzerinde çalışıyorlardır mutlaka.

Bu pil-şarj teknolojisi gelişip yollardaki arabaların yarısı elektrikli olmadığı sürece ki 15-20 yılı bulur (Türkiye'de 40 yılı bulur) hibrit veya elektriki tank olmaz.

Ayrıca tanka elektromanyetik top entegre edilirse gerekli enerji için de güç-pil gereksinimi olacaktır. Mesajı Paylaş

#2875
Alıntı yapılan: serkan1976 - 14 Ağustos 2020, 15:27:49
Ama üzerinde çalışıyorlardır mutlaka.

Bu pil-şarj teknolojisi gelişip yollardaki arabaların yarısı elektrikli olmadığı sürece ki 15-20 yılı bulur (Türkiye'de 40 yılı bulur) hibrit veya elektriki tank olmaz.

Ayrıca tanka elektromanyetik top entegre edilirse gerekli enerji için de güç-pil gereksinimi olacaktır.

15 yılı bulmayabilir. Eğer üzerinde ciddi uğraşılırsa 10 yıldan önce hibrit tankları sahada görebiliriz. EM top olayı bence fazla şişiriliyor. Onu tanklarda hiç göremeyebiliriz.

Ancak, modern tankların elektrik ihtiyacı gerçekten çok fazla. Bu nedenle evet, bence de yakın geleceğin tankları hibrit olacaklar.

Elimizde metrobüs gibi muhteşem bir deneme platformu var. Hibrit teknolojilerini bunlarda deneyebiliriz. Özellikle güç elektroniği ile ilgili kısımlarını. Çünkü dünyanın hiç bir yerinde bu kadar yoğun şekilde ve büyük yük altında çalışan araçlar yok. Mesajı Paylaş

 Korhan nasıl güzel  savaş aracı.
Bu tip bir araç bizim tanka ihtiyacımızı ,tıpkı Siha'ların bazı ihtiyaçlarımız azalttığı gibi azaltabilir.
Çağdaş  savaş araçları geçmişin aynısı veya daha iyisi olması zorunlu değil.
Sadece Korhan motoru nedir?Bilemedim. Mesajı Paylaş

Katılıyorum korhan çok güzel bir araç kesinlikle envantere girmeli. Mesajı Paylaş

Korhan pahalı bir sistem o yüzden kuvvet istemedi herhalde. Onun yerine f/p ürünü yapsak ne güzel olur bizde hep şey vardır "en iyisi olsun" kafası ile gittiğimiz için yavaş gidiyoruz şahsen. Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Alıntı yapılan: Commander - 02 Eylül 2020, 10:40:02
Korhan pahalı bir sistem o yüzden kuvvet istemedi herhalde. Onun yerine f/p ürünü yapsak ne güzel olur bizde hep şey vardır "en iyisi olsun" kafası ile gittiğimiz için yavaş gidiyoruz şahsen.

Aklı varsa tsk'nın zaten korhanı ister. 35 mm topta zaten korkut, gökdeniz ve tekli gökdeniz ortak altyapı ve silah kullanacak, topun zaten akıllı mühimmatı hazır. Diğer yandan üzerindeki yamgöz, lazer ikaz, aktif ve pasif koruma sistemi sabra tm fırat ve ilerde leo 2a4 t1'lerle aynı olacak.  Yani ekstra eğitim, tamir için ek malzeme vs. gerekmeyecek. E altayda da zaten aynıları var. Adamlar bunu zma'ya entegre etmişler hazır.

Zaten bmc altay'ı, leopard 2a4, mrap projesi, motor projesi, kamyon projelerini aldı. 4X4-6X6-8X8 TTZA projeleri ve paletli zma projesinide fnss alır. Zaten aselsanın konsept aracı kaplan 30 ynzma'ya benzer. Korhan tipi bir araçla herşeyi yapabilirsin. Eş eksenli anti tank ile tank vurursun. üstüne dönerek tarama modu olan bir komutan periskopu ile hava araçlarını tespit edip atom ile helikopterlere vs. angaje olursun. Zaten yine atom mühimmatı piyadeye karşı ve sutre arkasına tam bir kasap gibi davranıyor. Þasi kaplan olursa sta'lar ilede bir ortak altyapı olur.

Sonuçta bu tanklarla omuz omuza şöyle gezen bir arkadaş ;



Ayrıca tanklarla tak diye böyle karşı karşıya gelebilen bir araç ;



O yüzden Korhan zma çözümü + eş eksenli atgm + kaplan 30 ynzma (bmc azra veya tümosan TMSN 7.5 motor ile) en mantıklı çözüm.

Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz