ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Alıntı yapılan: UYVAR - 19 Ocak 2021, 16:45:34
Motoru olmayan tankin transmisyonu da olmaz arkadaslar.

Tekrar etmiyorum, hatirlatiyorum. Bu proje rafa kalkti.

Hocam Batu ismi ile BMC  , 1500 hp. bir tank motoru üretti... Prototip olarak testler başladı... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 19 Ocak 2021, 17:11:59
Alıntı yapılan: UYVAR - 19 Ocak 2021, 16:45:34
Motoru olmayan tankin transmisyonu da olmaz arkadaslar.

Tekrar etmiyorum, hatirlatiyorum. Bu proje rafa kalkti.

Hocam Batu ismi ile BMC  , 1500 hp. bir tank motoru üretti... Prototip olarak testler başladı...

Bu saatten sonra birak prototip gormeyi, MTU mallari kapinin önüne bedava yigsa anlami yok.

Tanklarin devri kapandi, bizde de para yok. Tsk'nin gelecek yapilanmasinda kara kuvvetleri minimal degerde olacak.

Gerisi 297 sayfalik laf kalabaligi! Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Selamlar,
Bmc saha testlerine başlama aşamasına gelen Utku 1100hp motorun, Transmisyonunda test edildiği bilgisine ulaştım ancak Mekanik veya Hibrit konusunda bilgi yok. Batu içinse Hibrit olacağı net. Utku 1100hp için de bana göre hibrit olma olasılığı var veya Batu için, 1000 mekanik+500hp aktarım hibrit de olabilir.

Bmc'nin sadece motorlar için 150'nin üzerinde yabancı mühendis çalıştırdığını düşünür isek, bu ürünlerin sonuçlandırılacağı görülüyor.. Belki şaşıran olacak ancak, 1-2 yıla 5000hp ve üzeri jet motoru projelerinin ilk prototiplerini de tanıtırsalar şaşırmamak lazım..
Mesajı Paylaş

Geçmişi bilemeyen gelecegi okuyamaz gibi kült bir laf edeceğim.
Vakti zamanında Alamanya teror operasyonları yüzünden Turkiyenin tanklarini güney doğuda kullanması konusunda sıkıntılar çıkarmıştı.
Altay tank projesi çıkınca bize yeni leopard tanklarini satabileceklerini söylediler.
Biz bu motor isini en kotu ihtimal elektrikli motor ile bile cozersek vermedikleri motoru sanzimani tıpış tıpış ayağımıza gelip verirler.
Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

#2964
Alıntı yapılan: DoganTuran - 20 Ocak 2021, 13:39:27Batu içinse Hibrit olacağı net. Utku 1100hp için de bana göre hibrit olma olasılığı var veya Batu için, 1000 mekanik+500hp aktarım hibrit de olabilir.

Hibrit sistemin askeri uygulamalar açısından iki sakıncası var bana göre:

a) İlki ve en önemlisi yangına ve elektrik kaçağına yatkınlığı,

b) Elektromagnetik şoklara ve grafit tozu bombalarına karşı hassas olması. (Bu tarzda saldırıları ABD elektrik santrallerine karşı düzenliyor. Trafolarda ve iletim hatlarında kısa devreye neden oluyor grafit tozu.)

Bu nedenlerden dolayı, Altay tankında, elden geldiği kadar az ve mümkünse hiçbir şekilde, batarya kullanılmayacağını düşünüyorum. Bence 1 ileri ve 1 geri vitesli basit bir mekanik transmisyon olacak tankta. Geri kalan hızlanmalar bataryasız hibrit sistem üzerinden verilecek. Mesajı Paylaş

Selamlar,
Aslında hibrit sistemin Askeri güç aktarımı riskli gibi görünse de bu risk, bu teknolojide geldiğiniz seviye ile orantılı,
Manyetik veya garafit blokajına karşı, Ana kavramadan bağımsız çalışan bir dinamo teknolojisi bu riski ortadan %60-70 oranında kaldırıyor.. Aktarım %30-35 oranında kayba uğruyor ama, hareketsiz kalan bir Tanktansa, 1500hp den 1000hp güce düşen ve makul seviyede bekası devam eden Tank, en azından şu aşamada yeterli bence.




Mesajı Paylaş

#2966
Alıntı yapılan: DoganTuran - 22 Ocak 2021, 00:35:02
Selamlar,
Aslında hibrit sistemin Askeri güç aktarımı riskli gibi görünse de bu risk, bu teknolojide geldiğiniz seviye ile orantılı,
Manyetik veya garafit blokajına karşı, Ana kavramadan bağımsız çalışan bir dinamo teknolojisi bu riski ortadan %60-70 oranında kaldırıyor.. Aktarım %30-35 oranında kayba uğruyor ama, hareketsiz kalan bir Tanktansa, 1500hp den 1000hp güce düşen ve makul seviyede bekası devam eden Tank, en azından şu aşamada yeterli bence.

Hibrit sistemde güç aktarımı verimlidir. O kadar takat kaybı olmaz. İlave bir özellik olarak, elektrik motorları durgun haldeyken bile maksimum tork ürettikleri için tank çevik olur.

Aslında ana sorun grafit bombası veya EM bomba da değildir. İyi tasarlanmış bir izolasyonla o sorunlar aşılabilir. Bu sistemdeki esas risk, bataryaların oluşturduğu yangın riskidir. Taaaa Ferdinand Porche zamanında bile bu böyleydi. Mesajı Paylaş

Sn merzifonlu,
İlk çıktığında lityum bazlı bataryalarda çok sorun vardı. Hala suya duyarlı bir element lityum. Ama artık bu sorunun üstesinden gelmesini öğrendi üreticiler. Artık denizaltılarda (Japon soryu sınıfı) dahi Li-İon kullanılıyor.
Doğru dürüst şarj ve kullanım tekniğini tam bilmeyen milyar kişinin eline Li-Ion bataryalı telefon veriyorlar artık. Tüm elektrikli arabaların bataryaları da Li-Ion artık. Kaza yaptığında patlayacak diye korkulmuyor. Altını taşa vurdu bataryaları patlatır diye bir çekince yok.
En yeni teknoloji "Lithium Iron Phosphate" bataryalar geliştiriliyor. Ne yanıyor, ne patlıyor 3 milyon+ km yol gidiyor. 10 dakikada şarj oluyor. Tabi bunların ticari safhaya dönüşmesi biraz zaman alacak ancak Tesla'nın son yeni bataryası 4860 , neredeyse hazır. Daha çabuk doluyor, daha uzun gidiyor ve daha ucuz.
Çin bu konuda Tesla ile yarışıyor. Lit-Fer-Phısphate bataryalar onların buluşu.  Hindistan'da da esaslı üretim bazı var. Artık bu teknolojinin temini de çok zor değil. Mesajı Paylaş

bildiğim kadarıyla em bombaları faraday kafesleri sayesinde elektronik devrelere karşı işlevsiz hale gelmektedir.yani motorun veya tankın tüm elektronik aksamlarını faraday kafesleri ile kaplamak bu sorunu aşmanıza yardım edecektir Mesajı Paylaş

Elektromanyetik bombalar normal tanklar içinde aynı riski içeriyor sanki normal tankda elektronik devre ve akü ve elektrik motoru yokmu aynısı onlardada var . Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz