ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Yabancı motor geliyor dedi...FİAT motoru mu İtalyan...?
Mesajı Paylaş

Evet gelecek ama, daha bir sürü deneme için vakit gerekiyor deniyor.

Neyse ki modernize ile ara çözüm varda acil ihtiyaç görülüyor. Mesajı Paylaş

Demir, önümüzdeki günlerde yabancı güç paketi geliyor , Altay'a takılıp testlere başlanacak dedi.

Demek ki yabancı güç sisteminin adı belli. Bu hangi ülkeden gelecek onu merak ettim...

Bir yandan da Batu testleri başlamak üzereyken başka bir ülkeden güç paketi temin edilecek olması beni Batu konusunda karamsarlığa itti... Mesajı Paylaş

#3013
Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Mart 2021, 15:54:10
Bir yandan da Batu testleri başlamak üzereyken başka bir ülkeden güç paketi temin edilecek olması beni Batu konusunda karamsarlığa itti...

O niye ki? Testlerin yaklaşık iki yıl süreceği belli. Bu sürede, eğer yabancı paket hazırsa, onu kullanarak bir miktar Altay üretebilirler.

Benim anladığım, BATU'nun başarısız olması veya olgunlaştırmasının uzun süreceğinin anlaşılması ihtimaline karşı "C Planı" olarak düşünülmüş bir şey bu.

MTU+Renk güç paketi, A Planıydı. BATU güç paketi B Planı, Alman olmayan ecnebi güç kaynağı da C Planı... Mesajı Paylaş

Bence Türkiye elin motoruyla , ilerlemenin ne anlama geldiğini öğrenmiş durumda, 2. Bir motor gelse dahi, yerli motorun ehemmiyetinin farkında ve sonuca ulaşacaktır...

, Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 04 Mart 2021, 18:10:23
Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Mart 2021, 15:54:10
Bir yandan da Batu testleri başlamak üzereyken başka bir ülkeden güç paketi temin edilecek olması beni Batu konusunda karamsarlığa itti...

O niye ki? Testlerin yaklaşık iki yıl süreceği belli. Bu sürede, eğer yabancı paket hazırsa, onu kullanarak bir miktar Altay üretebilirler.

Benim anladığım, BATU'nun başarısız olması veya olgunlaştırmasının uzun süreceğinin anlaşılması ihtimaline karşı "C Planı" olarak düşünülmüş bir şey bu.

MTU+Renk güç paketi, A Planıydı. BATU güç paketi B Planı, Alman olmayan ecnebi güç kaynağı da C Planı...

Merzifon hocam hangi ülkenin,hangi motoru alındı sizce? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Mart 2021, 21:15:12
Alıntı yapılan: merzifonlu - 04 Mart 2021, 18:10:23
Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Mart 2021, 15:54:10
Bir yandan da Batu testleri başlamak üzereyken başka bir ülkeden güç paketi temin edilecek olması beni Batu konusunda karamsarlığa itti...

O niye ki? Testlerin yaklaşık iki yıl süreceği belli. Bu sürede, eğer yabancı paket hazırsa, onu kullanarak bir miktar Altay üretebilirler.

Benim anladığım, BATU'nun başarısız olması veya olgunlaştırmasının uzun süreceğinin anlaşılması ihtimaline karşı "C Planı" olarak düşünülmüş bir şey bu.

MTU+Renk güç paketi, A Planıydı. BATU güç paketi B Planı, Alman olmayan ecnebi güç kaynağı da C Planı...

Merzifon hocam hangi ülkenin,hangi motoru alındı sizce?

Benim aklıma Ukrayna ya da Kore geliyor başka hangi ülkeden tank motoru alabilirizki... Mesajı Paylaş

#3017

Serkan hocam, aynı linkte Batu motoru için de Bmc fiat/iveko ile 1600bg motor geliştirme projesi olarak bahsediyor. Bmc ve ssb ise yerli motor diyor. Bu nedenle biraz aklım karıştı. Acaba kaynağın haberleri ne kadar güvenilir.

Acaba güney Kore haberi doğru ise, Koreliler bu motoru bize sadece kendimiz için üretilecek Altay tankları için mi verdi, yoksa ihraç etmemiz içinde izin var mı?

Eğer tam lisans verilirse belki de şu an tam kapasite Altay ı üretip ihracata da başlayabiliriz. Mesajı Paylaş

Benim duyduğum  ARETE tank motoru olan Fiat-Iveco MTCA 12V 950 kW (1,270 hp) motorunun BMC ile ortaklıkla güçlendirilmiş bir versiyonu yapılmaya çalışılıyor...BATU motoru işte bu FİAT motoru üzerinden geliştirilen motor deniliyor...

"2019 Mayıs ayında ortaya atılan bir iddiaya göre BMC, Fiat şirketinin desteğiyle Ariete AMT'nda kullanılan 25,8 litre 1.270bg (950kW) güç kapasiteli Fiat/Iveco MTCA V12 Dizel Motorunu temel alan 1.600bg güç kapasiteli yeni bir motor geliştirmek üzere çalışmalar yürütmekteydi. İddiaya göre çalışmalara Fiat Firması da destek verecek ve elde edilen verilerden yararlanılarak iki ayrı motor ortaya çıkacaktı. İtalyanlar süperşarj beslemeli 1.500bg kapasiteli bir motor tasarımı yaparken, BMC'nin ALTAY AMT'nda kullanacağı motor ise turboşarj beslemeli olacaktı. Ancak öyle gözüküyor ki İtalyan Kara Kuvvetleri envanterindeki C1 Ariete AMT'larının Yarı Ömür Modernizasyonu (MLU) Projesi kapsamında mevcut Fiat-Iveco MTCA V12 Motorunun 1.500bg'lik sürümü yerine Iveco ürünü 1.600bg kapasiteli 12 silindirli (V12) VECTOR-12 Motorunun seçilmesi ile bu seçenek ağır darbe aldı. VECTOR-12, hizmetteki B2 Centauro II 8x8 MGS tekerlekli Zırhlı Muharebe Araçlarını güçlendiren VECTOR-8 Dizel Motoru üzerine şekillendirilecek ve Renk ürünü HSWL 295TM Otomatik Transmisyonu (Almanya'nın ihracat lisansını iki yıldır vermediği ALTAY AMT'nda kullanılan EuroPowerpack Güç Grubunun da bir parçası aynı zamanda) ile birlikte kullanılacak."

https://www.defenceturkey.com/tr/icerik/guney-Kore-guc-grubu-altay-amt-seri-uretim-projesi-icin-aranan-guc-grubu-cozumu-olabilir-mi-4286

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz