ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Þimdi benim anlamadığım bir nokta var daha önce Güney Kore motoru fikri ortaya atıldığında onlarda MTU parçası kullanıyor sıkıntı çıkar yine söylemlerini hatırlıyorum bu forumda ve başka forumlarda peki şimdi ne değişti? Umarım bu sefer şu motor sorunu çözülmüştür. Mesajı Paylaş

#3041
Alıntı yapılan: DoganTuran - 09 Mart 2021, 11:07:45Kısacası, Motor ve Transmisyon dayanımı konularında karşılıklı ihtiyaçları kapsayan bir "pazıl" anlaşması yapılmış durumda. Burada fazla parça ihtiyacını karşılaması gerekenin biz olduğu bilinciyle yapılmış çok başarılı bir anlaşma.

Burasını tam anlayamadım Sayın DoganTuran. "Fazla parça ihtiyacı" nedir?

Kabaca anladığımı da anlatayım: Motor teknolojisini kısmen İtalyanlardan aldık. Motorda pek bir sorun beklenmiyor. Mekanik transmisyon ihtiyacı için ise, Güney Kore'nin dayanıksız transmisyonu baz alındı.

Ancak bu transmisyonda (ve potansiyel olarak motorlarda da) bulunan dayanım sorunlarını giderebilmek için, biz Tubitak MAM ve TEİ'de geliştirdiğimiz havacılık motorları metalürjisi teknolojisini devreye soktuk. Bulunacak çözümden her iki ülke de fayda sağlayacak. Bununla beraber, eş zamanlı olarak hibrit sistem de geliştiriliyor.

Doğru mu anlamışım? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DoganTuran - 09 Mart 2021, 11:07:45
Selamlar,
Konunun genel gelişim özeti; BMC 350-400hp+mekanik Transmisyon, 550-600hp+ Mekanik Transmisyon, 1000-1100hp+Hybrid Transmisyon ve 1500-1650hp+Hybrid Transmisyon Güç paketlerinin geliştirilmesi için, 2018 yılı sonunda BMC Powers bünyesine 100 üzeri yabancı mühendis alımı yaptı.

Vuran ve Azra Güç Gurubu; Sıfırdan bu güç gruplarının  geliştirmesi, zaman ve maliyet açısından cazip olamayacağı için,  İtalyan hükümetinin izni ile, yine bu ülke firmalarından birinden 400 vuran -600 Azra motor+ Mekanik transmisyonları konusunda, Tüm hakları SSB olan şekilde dizayn+teknoloji desteği alındı ve şuan bu 2 güç grubu, 400hp= BMC Vuran ve Kirpi 4x4 TTZMA (bknz. 1. resim.) ve 600hp Azra= Tank Çekicilerde fili olarak kullanılmakta. (bknz.2. resim.) 

Resim 1 BMC Vuran 350-400hp, Vuran ve Kirpi 4x4 TTZMA
http://www.bmc.com.tr/static/vuran/1.png
http://www.bmc.com.tr/assets/img/sections/savunma-sanayi/kirpi-II-4x4.png

Resim 2 BMC 550-600hp Azra= Tank Çekiciler
http://pbs.twimg.com/media/EQxQXWkXsAQ5ij1.jpg

Üst skalada ve hybrid Aktarmaya sahip olacak güç gurubunda ise, bilindiği üzere ve ana isterde elzem olan, 1100hp Utku+Hybrid Transmisyon ve 1500hp Batu+Hybrid Transmisyon çalışmalarına devam edildi.

Utku Güç Grubu; Temelde yine İtalyan bir firmanın desteği ile geliştirildi. Bazı kritik segmanlarda TEİ metalürji
bileşiklerinde destekte bulundu ve motor 2019 yılında ateşlenerek, optimum devirde 1100hp başarısı sağlandı. 2 yıl boyunca, sürekli testlere tabi tutulan motorda istenilen yerlere iyileştirmeler yapılarak, saha testlerine hazır hale getirildi.. Hybrid Transmisyonun yanı sıra, TEİ ve bizzat Sn. Akşit'in desteği ile, Mekanik transmisyon çalışmalarına da hız verildi. Bu yıl içerisinde Utku 1100hp motor ve Transmisyonu birlikte çalıştırıldığında, hangisinde karar kılındığını görme şansımız olacak ve 2022 içerisinde saha (fırtına KMO) testlerine başlanacak. (bknz. 3. resim.)

Resim 3 BMC Utku 1100hp+transmisyon, KMO Fırtına
http://twitter.com/ssysfakb/status/1348582337278337025

Batu 1500hp Güç Gurubu; Bu motorda İtalyan bir firmanın yine tüm hakları SSB olacak şekilde bir alt skalada ki motordan geliştirilmekte.. Motorun bazı segmanlarında ki geliştirmelerin özellikle test süreçlerinin domine edilmesinde zaman ve birikim kazanılması için G.Kore ile işbirliğine gidildi. Bu anlaşma çerçevesinde, Transmisyonun hangi tercihte olacağı ise 2. önemli konu zira, G.Kore mekanik Transmisyon dayanıklılığında sorunlarla karşılaştı ki bu sorunların temelinde tahmin edileceğe üzere metalürji teknolojisi yatmaktaydı, bu konuda da TEİ ve TÜBİTAK MAM alışım ve döküm birikimleriyle, şu anda sayılı firmalar arasına girmiş durumda.. Kısacası, Motor ve Transmisyon dayanımı konularında karşılıklı ihtiyaçları kapsayan bir "pazıl" anlaşması yapılmış durumda. Burada fazla parça ihtiyacını karşılaması gerekenin biz olduğu bilinciyle yapılmış çok başarılı bir anlaşma.

İlk Performans testleri devam eden Batu'nun bu yıl içerisinde ilk ateşleme seremonisiyle tanıtılacağını da ekleyelim. (bknz. 4. resim.)

Resim 4 BMC Batu 1500hp+Transmisyon Temsili Dizayn, Altay AMT
http://pbs.twimg.com/media/EOQnfziWsAAuA-X.jpg

G.Kore dayanıklılık varyantlarında referans motor, Infracore DV27K 1500 hp
http://topwar.ru/uploads/posts/2016-01/1453119754_2.jpg

Transmisyon geliştirmesinde Referans Transmisyon, S & T Dynamics EST15K otomatik şanzıman (6 ileri 3 geri )


Cok sade, anlasilir ve guzel bir ozet olmus, tesekkur ediyoruz..

Sonuc olarak, Italyan ve G.Kore ile ortak calisilarak, ortaya farkli segmentlerde farkli motorlar ortaya cikarmaya calisiyoruz anladigim kadariyla ama bebegin dogmasi 3-5 sene alacak gibi.. Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Aynen öyle Sayın Gökbörü. Güçlü ve güvenilir bir güç grubu için en az 3 yıl gerekecek. Komik aslında; içten yanmalı motor ve transmisyon söz konusu olunca, 3 ülke ancak bir "Alamanya" ediyor. :) Tabii proje başarılı olursa! Mesajı Paylaş

18 AY İÇİNDE TANKLARA TAKILABİLİR'
Defense News'da yer alan habere göre, Almanya'nın uyguladığı ambargonun "etrafından dolaşabilmek" için Güney Koreli şirketlerin Altay tankının güç aksamında yer alan bazı parçaları modifiye ederek, "Alman olmaktan çıkarması" da öngörülüyor.

Haberde yapılan anlaşma kapsamında Güney Koreli şirketlerin güç aksamını tedarik edeceği ve bunların tanklara eklenmesine yardımcı olacağı bildirildi.

BMC yetkilisi, Doosan ve S&T Dynamics'in tedarik ettiği güç aksamlarının Altay tanklarına 18 ay içerisinde takılabileceğini de söyledi.

Fortune'un dünyanın en büyük 500 şirketi listesine 2009 yılında eklenen Doosan, makine ve inşaat gibi bir dizi sektörde üretim yapan çok uluslu bir şirket.

Silah, otomotiv parçaları ve makine ekipmanları üreten S&T Dynamics de Güney Kore ordusunun en büyük tedarikçileri arasında yer alıyor.


18 ay deniliyor...

https://www.mynet.com/altay-tanki-defense-news-turkiyenin-motor-uretimi-icin-guney-Kore-ile-anlastigini-iddia-etti-110106749820 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 09 Mart 2021, 13:18:10
Aynen öyle Sayın Gökbörü. Güçlü ve güvenilir bir güç grubu için en az 3 yıl gerekecek. Komik aslında; içten yanmalı motor ve transmisyon söz konusu olunca, 3 ülke ancak bir "Alamanya" ediyor. :) Tabii proje başarılı olursa!

O kadar sasmamak lazim, "muhendislik" denince herhalde dunyadaki herkesin aklina ilk once Japonlar ve Almanlar gelir, 3. sirada belkide Ingiltere (sanayi devrimi dolayisiyla)..

Ingiltere ve Almanya asagi yukari 150-200 yildir, Japonyada en az bir 100 yildir bu islerle sistematik ve yaygin olarak icli disli..

Biz daha yeni yeni.. Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

#3046
Alıntı yapılan: Barbatos - 09 Mart 2021, 12:04:08
Þimdi benim anlamadığım bir nokta var daha önce Güney Kore motoru fikri ortaya atıldığında onlarda MTU parçası kullanıyor sıkıntı çıkar yine söylemlerini hatırlıyorum bu forumda ve başka forumlarda peki şimdi ne değişti? Umarım bu sefer şu motor sorunu çözülmüştür.

Selamlar,
G.Kore, Kendi Motorlarındaki Alman seğmenlerini, yerli üretmeyi başardı.

Alıntı YapBurasını tam anlayamadım Sayın DoganTuran. "Fazla parça ihtiyacı" nedir?

Kabaca anladığımı da anlatayım: Motor teknolojisini kısmen İtalyanlardan aldık. Motorda pek bir sorun beklenmiyor. Mekanik transmisyon ihtiyacı için ise, Güney Kore'nin dayanıksız transmisyonu baz alındı.

Ancak bu transmisyonda (ve potansiyel olarak motorlarda da) bulunan dayanım sorunlarını giderebilmek için, biz Tubitak MAM ve TEİ'de geliştirdiğimiz havacılık motorları metalürjisi teknolojisini devreye soktuk. Bulunacak çözümden her iki ülke de fayda sağlayacak. Bununla beraber, eş zamanlı olarak hibrit sistem de geliştiriliyor.

Doğru mu anlamışım?

Hocam doğru anlatmışsınız.
Biz, Batu'da çıkabilecek potansiyel sorunları minimize edip, zamandan çok şey kazanırken, Onlar da Mekanik Transmisyon metalürjisinde birikim ve teknoloji kazanmış olacaklar ki Motor'dan çok çok daha kritik bir teknoloji Metalürji. Süreç sonunda biz 1500hp dayanıklı yerli Motor Mekanik Transmisyona, Onlar dayanıklı Transmisyona ve kat kat üstünde teknoloji olan Metalürji birikimine ulaşmış olaşacaklar.
Metalürji gibi yıllarca tecrübenin ürünü stratejik bir teknolojinin ilgili konsepte verilmesi belki beklenmeyen bir gelişme gibi dursada, Ülkemiz için o denli kritik ihtiyaca dönüşen 1500hp+transmisyon ve Altay Tankı için, Devletin verdiği yerinde bir karar oldu kanaatimce..
Altay'ın G.Kore AMT'sinin baz alınarak geliştirildiğinide düşünür isek; Bu anlaşma, yarım kalan bir işin tamamlanması minvalinde.
Hatta her iki taraf zamandan kazanmak adına, Transmisyona öncelik verilip, ilk etapta 20 adet G.Kore Motor+Ortak üretim mekanik Transmisyonlu Altay'da görebiliriz ki bunuda 2022'de beklememiz sürpriz olmaz.

Þöyle bir yöntem izlenecek gibi, elde çalışan ancak parça dayanıklılığı sorunu olan Mekanik transmisyon var. İlgili parça/ların alışımı bizle paylaşılacak, biz o alışımdan daha dayanıklı bir bileşiği ve döküm teknolojisini paylaşacağız..
Veya daha isabetli olan; biz o parçadan daha dayanıklı olanını döküp, Kore'den bu transmisyon tedariği karşılığında imtiyazlı satacağız. Transmisyon zaten var olduğundan, geriye parça/lar üzerinde Devir, basınç, gerilim, yüke bağlı stres verileri testlerde ölçülecek buda 2-3 süreyi alacak bir durum teşkil etmemekte.

Daha önemlisi, G.Kore gibi bir ülkeyle böyle stratejik anlaşma, birçok ürünün ortak üretiminin kapılarını açmakta.

Þu aşamadan sonra Devlet ve SSB kadrolarındaki Alman-ABD lobilerine çok dikkat edip hatta ayıklamak, bu anlaşmanın başarılı yürümesi için hayati önemde.

Özne; Türkiye'nin Çok güçlü bir Askeri Sanayiye gerek duymasından daha fazla, Türkiye'ye verilen; güçlü, öncü bir Askeri sanayisi olması "misyonun" gereği, bugün konuştuğumuz alanların yakın tarihte duyulacak gelişmelerle, esamesinin okunmayacağını bir ip ucu olarak belirtmek isterim..

Mesajı Paylaş

#3047
BMC bu işi yapamaz nedenini ise toplama ve besleme şirketten bir cacık olmaz Mesajı Paylaş

#3048
Sadece mekanik transmisyona öncelik verilmesi tek bir şartla olasıdır: BATU güç paketinin motor kısmı gereken asgari torku ve dayanımı sağlıyorsa...

Evet, Güney Koreliler bir motor yaptılar ama bu motor ilk başta istedikleri hızlanmayı veremiyor. Hatta sonradan şartnamede isterleri düşürdüler! Büyük ihtimalle bizimki de veremiyordur. Verebilseydi, Dr. Osman Dur "tankın ağırlığını düşüreceğiz" demezdi.

Eğer her iki motor da gereken torku ve dayanımı veremiyorsa, hem motorlarda, hem de mekanik transmisyonda daha yapılacak çok iş var demektir Mesajı Paylaş

Þu tank üretilsin artık. Antika tanklara dolu envanter. Kimle iş birliği yapıyorlarsa yapılmalı artık konu çok uzadı kabak tadı verdi Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz