ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Demek ki Altay için, Kore güç grubu kesinleşmiş oldu.

Demek ki aktarma mekanizması konusunda bir ümit var ki, Koreliler bu işe girmiş. Yoksa bizimkilere  güvendiğimden değilde Korelilerin hatırına bu işe belli bir süre pozitif bakıyorum.

Suudlara tb2 satışı haberinden sonra "ah şimdi Altay tankımız hazır olsaydı suudlara belki Altay da satardık" diye geçti aklımdan. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DoganTuran - 13 Mart 2021, 21:35:01
Transmisyonda dayanıklılık sorunundan ziyade, ciddi sayılı tedariki kaybetmemek için, Alman lobisinin etkisi sonucu bu rapor çıkmış olabilir.. Diğer türlüde olsa, biz üstesinden gelecek birikime sahibiz.

Uzun zamandir yorumlarinizi takip ediyorum. Ve hala diger forumdaki harzemsah oldugunuzda israrliyim.

Son zamanlarda yorumlarinizda bir savrulma görüyorum. Nedir bu birikim ve kimde var? Aciklar misiniz? Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

#3072
Alıntı yapılan: UYVAR - 14 Mart 2021, 12:22:35
Alıntı yapılan: DoganTuran - 13 Mart 2021, 21:35:01
Transmisyonda dayanıklılık sorunundan ziyade, ciddi sayılı tedariki kaybetmemek için, Alman lobisinin etkisi sonucu bu rapor çıkmış olabilir.. Diğer türlüde olsa, biz üstesinden gelecek birikime sahibiz.

Uzun zamandir yorumlarinizi takip ediyorum. Ve hala diger forumdaki harzemsah oldugunuzda israrliyim.

Son zamanlarda yorumlarinizda bir savrulma görüyorum. Nedir bu birikim ve kimde var? Aciklar misiniz?

Açıklamıştı zaten az yukarıda. Anladığım kadarıyla, Güney Kore transmisyonunda yüksek direnç gerektiren parçalar bizim tarafımızdan örneğin tek kristalden üretilecek.

Bu arada, ben kendisinin Harzemşah olduğunu düşünmüyorum. Adam burada da kendi adıyla yazardı. Mesajı Paylaş

#3073
S&T Dynamics firması Kore ordusuna testlerin gevşetilmesi ile ilgili baskı yaptığını okumuştum.

İbrahim Sünnetçi'nin haberine göre firmanın iddiası; EST15K Transmisyonu ile donatılan muharebe ağırlığındaki K2 AMT, Dayanıklılık Testi sırasında 8.198km yol katederek 9.600km olarak planlanan Dayanıklılık Testinin %85,4'ünü tamamlayabilmiştir. Ancak, 16 Temmuz 2020 günü Güney Kore'de yayımlanan Kim Byung-WOOK imzalı bir haberde EST15K Transmisyon sisteminin 2014 yılında icra edilen performans (Dayanıklılık Testi'ni kast ediyor) testlerinde 6 kez başarısız olduğunu ve testlerde transmisyonun 237 saatlik çalışmanın ardından arızalandığı iddia edilmiştir.

Eğer %84'lük bir başarı elde ettiyse bizim için uygun görünüyor. Tırtıllı araç bakımcılar bu durumu pek sorun etmezler gibime geliyor. Tankları harekatlarımız sırasında bile çok uzun yol ve uzun süreler çalışacak şekilde kullanmadık. En azından kendi güç grubumuzu geliştirene kadar yeterli gelir.
https://www.defenceturkey.com/tr/icerik/guney-Kore-guc-grubu-altay-amt-seri-uretim-projesi-icin-aranan-guc-grubu-cozumu-olabilir-mi-4286 Mesajı Paylaş

#3074
Dert ederiz, ederler. Çünkü Altay daha ağır, coğrafyamız dağlık, ülkenin etrafı da ateş çemberi. Bu nedenlerle platformları ağır şartlarda kullanmak zorunda kalıyoruz.

İlk başta, "siper tankı olacaksa idare eder" diye düşündüm ama bunun bir garantisi yok. Güney Kore transmisyonu tasarım olarak iyi ama malzemeden sınıfta kalıyorsa, kesinlikle bu kusurunun düzeltilmesi gerekiyor.

Güney Kore'liler hafif tankları veya gevşeklikleri nedeniyle kendi standartlarını belki düşürebilirler ama biz böyle bir şeyi yapamayız. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 14 Mart 2021, 21:42:33
S&T Dynamics firması Kore ordusuna testlerin gevşetilmesi ile ilgili baskı yaptığını okumuştum.

İbrahim Sünnetçi'nin haberine göre firmanın iddiası; EST15K Transmisyonu ile donatılan muharebe ağırlığındaki K2 AMT, Dayanıklılık Testi sırasında 8.198km yol katederek 9.600km olarak planlanan Dayanıklılık Testinin %85,4'ünü tamamlayabilmiştir. Ancak, 16 Temmuz 2020 günü Güney Kore'de yayımlanan Kim Byung-WOOK imzalı bir haberde EST15K Transmisyon sisteminin 2014 yılında icra edilen performans (Dayanıklılık Testi'ni kast ediyor) testlerinde 6 kez başarısız olduğunu ve testlerde transmisyonun 237 saatlik çalışmanın ardından arızalandığı iddia edilmiştir.

Eğer %84'lük bir başarı elde ettiyse bizim için uygun görünüyor. Tırtıllı araç bakımcılar bu durumu pek sorun etmezler gibime geliyor. Tankları harekatlarımız sırasında bile çok uzun yol ve uzun süreler çalışacak şekilde kullanmadık. En azından kendi güç grubumuzu geliştirene kadar yeterli gelir.
https://www.defenceturkey.com/tr/icerik/guney-Kore-guc-grubu-altay-amt-seri-uretim-projesi-icin-aranan-guc-grubu-cozumu-olabilir-mi-4286

Zaten transmiyonda kullanılan parçaları biz elden geçirip daha dayanıklı hale getireceğiz yanlış hatırlamıyorsam bu Korelilerinde transmisyon sorununu çözecek. Bizde güç grubu sorunumuzu çözeceğiz Koreliler sayesinde yani kazan - kazan durumu olacak. Mesajı Paylaş

SSB Motor ve Güç Aktarma Sistemleri Daire Başkanı: Altay'ın Güç Grubunda En Zorlayan Kısım Transmisyon Olacak

İstanbul Teknik Üniversitesi öğrencileri tarafından kurulan Savunma Teknolojileri Kulübü'nün (SAVTEK) düzenlediği Savunma Teknolojileri Günleri çevrimiçi olarak başladı. Sektörden çok sayıda konuşmacının yer aldığı etkinlikte, yürütülen mevcut projelere de değinildi.

Savunma Sanayii Başkanlığı Motor ve Güç Aktarma Sistemleri Daire Başkanı Mesude Kılınç, Altay ana muharebe tankı için geliştirilmesi devam eden BATU motor ve transmisyona dair süreci açıkladı.  1500 beygirlik pistonlu dizel motor ve tam otomatik tahrikli transmisyon olarak tasarlanan güç grubunun 2024 yılında tank üzerinde kabul edilmesi hedefleniyor.



Güç grubu geliştirme sürecinde sıkıntı verebilecek teknoloji ve teçhizatlara da değinen Daire Başkanı Kılınç, "Bizim için en önemli sıkıntı hacim kısıtı. Yüksek gücü vereceğiz ancak bunu düşük bir hacimde vermemiz gerekiyor, görev profili ve yük spektrumu çalışmalarının iyi kurgulanması gerekiyor. TSK-NATO operasyonlarından gerekli destekleri alarak görev profilleri oluşturduk. Dünyada kritik alt sistemlerin her biri çok ciddi uzmanlıkları olan firmalar tarafından geliştiriliyor, ama bizim projemizde hem alt sistemleri yerli geliştirmek hem de nihai motor ve transmisyon performans hedeflerini sağlayabilmek gerçekten zorlayıcı bir hedef. Þu an takvimimizde ilerliyoruz. Yakın zamanda proje ile ilgili güzel haberleri paylaşıyor olacağız. Ancak dediğim gibi sürekli risk yönetir haldeyiz. 2024 takvimine yetiştirmek için çalışıyoruz. Transmisyon Altay'ın güç grubunda en zorlayan kısım olacak."



Daire Başkanı Kılınç,  BATU'nun Altay üzerinde 10 bin kilometre testleri dâhil olmak üzere, proje kapsamında zorlu bir test sürecinin kendilerini beklediğinin altını çizdi.

https://www.c4defence.com/ssb-motor-ve-guc-aktarma-sistemleri-daire-baskani-altayin-guc-grubunda-en-zorlayan-kisim-transmisyon-olacak/ Mesajı Paylaş

O kadar yerden o kadar fazla motor geldi gitti ki bu Altay icin kafam karisti..Insanin basini donduruyorlar..

BATU olana kadar elimizde kullanilacak yerli ya da yabanci motor varmiydi?

BATU bu Kore motoru uzerinden yapilanmiydi, yoksa BATU olana kadar Kore motoronumu elden gecirip kullanacaktik?
Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

#3078
Alıntı yapılan: Gökbörü - 26 Mart 2021, 12:23:05
O kadar yerden o kadar fazla motor geldi gitti ki bu Altay icin kafam karisti..Insanin basini donduruyorlar..

BATU olana kadar elimizde kullanilacak yerli ya da yabanci motor varmiydi?

BATU bu Kore motoru uzerinden yapilanmiydi, yoksa BATU olana kadar Kore motoronumu elden gecirip kullanacaktik?

+ Batu motoru bazı haber sitelerinde tank motoru 1000 beygir deniliyor. Altay için 1500 beygir motor yapılmayacakmıydı? Mesajı Paylaş

1000 hp olan motor Utku....  zırhlılar için

1500 hp olan motor Batu... tank için Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz