ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 15 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Alıntı yapılan: merzifonlu - 12 Aralık 2021, 17:25:32
Jeneratörü, Fırtına'nın mühimmat taşıyıcı aracı gibi, ayrı bir mobil ünite olarak gezdirmeyi göze alırsak ve (güvenlik önlemi olarak) bataryaları da sökülür takılır tasarlarsak, tank tam elektrikli dahi olabilir. Ve bayağı hafifler.

Buna otomatik dolduruculu insansız kule de eklenirse, ateş gücü ve koruma seviyesinden hiç taviz vermeden, yaklaşık 45/50 tonluk çok çevik bir tankımız olur.

Zaman varsa, jeneratör aracı tankın bataryasını 4-5 saatte şarj eder. Zaman yoksa, aynı araçtaki dolu batarya 2-3 dk içinde boş bataryanın yerine tanka takılabilir. Bu da seçeneklerimiz arasındadır.

Demokrasilerde çare tükenmez!  :D
Sn Merzifonlu,
Benim MKE genel müdürünün söylediklerinden anladığım kadarıyla; tahrik veren dizel motoru yerine elektrik motorlarına akım veren jeneratör koymuşlar. Bu jeneratör aynı zamanda bataryaları da şarj ediyor.
Elektrik motorlarıda, hem jeneratörden hem de bataryalardan gelen akımla tekerleri sürüyor.
Bu sistemde jeneratörü sistemden ayırmak mümkün olamaz. Fırtına'da 1300HP güç almışlar bu hibrit sistemden. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 12 Aralık 2021, 18:33:24
Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Aralık 2021, 18:30:00
Tankı hafifleteceğiz diye tankın yanında jenaratör taşıyan kamyonlar mı gezdireceğiz  :D :D :D
Yakıt aracı gezdirilmiyor mu?

10 dakikada yakıt doldurmakla 3- saatte şarj etmek aynı değil ki...

Neyse mühendisler  hibrit sistemi mutlaka değerlendireceklerdir... Mesajı Paylaş

bencede hibrit teknoloji tanklara gelecektir, çünkü motor şanzumana güç vermediği zaman pili doldurabilir ayrıca tank tehlikeli bölgelerde sadece pille hareket edebilir yani motor sustuğu zaman en azından taretini ve sistemleri açık olabilir Mesajı Paylaş

#3233
Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Aralık 2021, 19:20:29
Alıntı yapılan: Yasar - 12 Aralık 2021, 18:33:24
Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Aralık 2021, 18:30:00
Tankı hafifleteceğiz diye tankın yanında jenaratör taşıyan kamyonlar mı gezdireceğiz  :D :D :D
Yakıt aracı gezdirilmiyor mu?

10 dakikada yakıt doldurmakla 3- saatte şarj etmek aynı değil ki...

Neyse mühendisler  hibrit sistemi mutlaka değerlendireceklerdir...

"Zaman yoksa, batarya değişecek" dedim. Aslında tamamen aynı şey. Evet neyse, asıl mesele askeri lojistikçileri ikna etmekte. Gerisi teknik detaylar...

Alıntı yapılan: Yasar - 12 Aralık 2021, 18:40:13
Sn Merzifonlu,
Benim MKE genel müdürünün söylediklerinden anladığım kadarıyla; tahrik veren dizel motoru yerine elektrik motorlarına akım veren jeneratör koymuşlar. Bu jeneratör aynı zamanda bataryaları da şarj ediyor.
Elektrik motorlarıda, hem jeneratörden hem de bataryalardan gelen akımla tekerleri sürüyor.
Bu sistemde jeneratörü sistemden ayırmak mümkün olamaz. Fırtına'da 1300HP güç almışlar bu hibrit sistemden.

Sayın Yaşar; Tam elektrikli tank nasıl olur, onu sorguladım bu iletimde. Hibrit sistemden bahsetmedim.

Öte yandan, hibrit sistemde de harici jeneratör kullanılabilir. Bu sayede, yükleme sırasında tankın bataryalarını aynı anda hem kendi jeneratörü hem de harici jeneratör şarj eder. Þarj süresi de ciddi ölçüde düşer böylece.

Fakat değişebilir batarya özelliğinin, (İster hibrit sistem olsun, isterse tam elektrikli sistem olsun, farketmez.) olmazsa olmaz olduğunu düşünüyorum. Bu nitelik hem operasyonel esneklik verir, hem de es kaza tutuşacak bataryaların hızlıca tanktan tahliye edilmesini sağlar. Mesajı Paylaş

#3234
Ukrayna'dan en azindan simdilik isi hizlandirmak adina Altay'a uygun motor ve transmisyon bulmak mumkun mu?

Bence en son teknoloji ya da verimlilik, dayanikliliktan cok uzerinde oynayabilecegimiz bir motor bulmak daha onemli..

Teknik olarak bu hibrit elektrikli gibi tartismalar entellektuel olarak haz verici olabililr ama, bizim su anki konumumuzda insanin aklina su atasozu gelmiyor da degil;

Ayrani yok icmeye, taht-i revanla gider...

Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

#3235
Alıntı yapılan: Gökbörü - 13 Aralık 2021, 11:59:13
Ukrayna'dan en azindan simdilik isi hizlandirmak adina Altay'a uygun motor ve transmisyon bulmak mumkun mu?

Bence en son teknoloji ya da verimlilik, dayanikliliktan cok uzerinde oynayabilecegimiz bir motor bulmak daha onemli..

Teknik olarak bu hibrit elektrikli gibi tartismalar entellektuel olarak haz verici olabililr ama, bizim su anki konumumuzda insanin aklina su atasozu gelmiyor da degil;

Ayrani yok icmeye, taht-i revanla gider...
Sn Gökbörü,
O son tekerlemeniz elinde geçerli teknolojisi olmayan ülkeler için geçerli.
M113 ZMA da denenip belli bir adedin üretimine karar verimiş hibrit tahrik sistemi.
Fırtına Obüsünde denenmiş 1300+ HP güç ve 6000N torque elde edilmiş başarılı olunmuş.
Altay'da da mutlaka çalışmaları yapılıyor. Bu işin entellektüellikle bir alakası yok.
Olmayan, verilmeyen ve yapabilmekte zorlandığımız bir motor probleminin eldeki olanaklarla nasıl çözülebileceğini tartışıyoruz. Bu işi bilenler de bu konuda hemfikir ki onlar da bu teknolojiyi zırhlı araçlarımıza adapte edebilme çalışmasına başlamışlar.
Diyelim ki 1500HP motoru Kore'den temin ettik. Daha şanzımanının uyumlu çalışıp çalışmayacağı bile kesin değil. (Batu motoruna hiç değinmiyorum. Çünkü daha önünde en az 2-3 yılı var.). Haydi Kore motoru çalıştı. Bizim tank 70 tona dayandı. Bu işi bilen Koreliler bile bu motorun Altay'da zorlanabileceğini belirtiyorlar. Yeni zırh ve extra malzemeyle belki 70-75 tona doğru gidiyor. Bu koca makinaya 1800+HP motor gerekecek. Hibrit sistemle bu mümkün. Gelecek bu yönde ilerlemeyi işaret ediyor.

Ukrayna sorunuza gelince; ellerinde torque değeri düşük 1500hp bir motor tasarımı var. Yaparız diyorlar. Altay'ın deneme tahtası olmasını ben şahsen istemem.
70+ tonluk bir canavarı ani kaldırmak ve motora hızlı yük bindirmek sonucuna dayanacak transmisyon zor bulunur. Hibrit sistemde transmisyon olmadığından böyle bir sorununuz olmayacak. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 13 Aralık 2021, 12:17:31
Alıntı yapılan: Gökbörü - 13 Aralık 2021, 11:59:13
Ukrayna'dan en azindan simdilik isi hizlandirmak adina Altay'a uygun motor ve transmisyon bulmak mumkun mu?

Bence en son teknoloji ya da verimlilik, dayanikliliktan cok uzerinde oynayabilecegimiz bir motor bulmak daha onemli..

Teknik olarak bu hibrit elektrikli gibi tartismalar entellektuel olarak haz verici olabililr ama, bizim su anki konumumuzda insanin aklina su atasozu gelmiyor da degil;

Ayrani yok icmeye, taht-i revanla gider...
Sn Gökbörü,
O son tekerlemeniz elinde geçerli teknolojisi olmayan ülkeler için geçerli.
M113 ZMA da denenip belli bir adedin üretimine karar verimiş hibrit tahrik sistemi.
Fırtına Obüsünde denenmiş 1300+ HP güç ve 6000N torque elde edilmiş başarılı olunmuş.
Altay'da da mutlaka çalışmaları yapılıyor. Bu işin entellektüellikle bir alakası yok.
Olmayan, verilmeyen ve yapabilmekte zorlandığımız bir motor probleminin eldeki olanaklarla nasıl çözülebileceğini tartışıyoruz. Bu işi bilenler de bu konuda hemfikir ki onlar da bu teknolojiyi zırhlı araçlarımıza adapte edebilme çalışmasına başlamışlar.
Diyelim ki 1500HP motoru Kore'den temin ettik. Daha şanzımanının uyumlu çalışıp çalışmayacağı bile kesin değil. (Batu motoruna hiç değinmiyorum. Çünkü daha önünde en az 2-3 yılı var.). Haydi Kore motoru çalıştı. Bizim tank 70 tona dayandı. Bu işi bilen Koreliler bile bu motorun Altay'da zorlanabileceğini belirtiyorlar. Yeni zırh ve extra malzemeyle belki 70-75 tona doğru gidiyor. Bu koca makinaya 1800+HP motor gerekecek. Hibrit sistemle bu mümkün. Gelecek bu yönde ilerlemeyi işaret ediyor.

Ukrayna sorunuza gelince; ellerinde torque değeri düşük 1500hp bir motor tasarımı var. Yaparız diyorlar. Altay'ın deneme tahtası olmasını ben şahsen istemem.
70+ tonluk bir canavarı ani kaldırmak ve motora hızlı yük bindirmek sonucuna dayanacak transmisyon zor bulunur. Hibrit sistemde transmisyon olmadığından böyle bir sorununuz olmayacak.

Anladim..

Baska bir acidan yaklassak, Altay'i diyet'e sokmak mumkun mu?

"Zayiflamis" bir Altay'a motor + transmisyon secenekleri artar gibi anladim dediklerinizden.

Ne gibi iyilestirmeler yapilabilirse tank hafifler?
Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Alıntı yapılan: Gökbörü - 13 Aralık 2021, 12:32:39
Alıntı yapılan: Yasar - 13 Aralık 2021, 12:17:31
Alıntı yapılan: Gökbörü - 13 Aralık 2021, 11:59:13
Ukrayna'dan en azindan simdilik isi hizlandirmak adina Altay'a uygun motor ve transmisyon bulmak mumkun mu?

Bence en son teknoloji ya da verimlilik, dayanikliliktan cok uzerinde oynayabilecegimiz bir motor bulmak daha onemli..

Teknik olarak bu hibrit elektrikli gibi tartismalar entellektuel olarak haz verici olabililr ama, bizim su anki konumumuzda insanin aklina su atasozu gelmiyor da degil;

Ayrani yok icmeye, taht-i revanla gider...
Sn Gökbörü,
O son tekerlemeniz elinde geçerli teknolojisi olmayan ülkeler için geçerli.
M113 ZMA da denenip belli bir adedin üretimine karar verimiş hibrit tahrik sistemi.
Fırtına Obüsünde denenmiş 1300+ HP güç ve 6000N torque elde edilmiş başarılı olunmuş.
Altay'da da mutlaka çalışmaları yapılıyor. Bu işin entellektüellikle bir alakası yok.
Olmayan, verilmeyen ve yapabilmekte zorlandığımız bir motor probleminin eldeki olanaklarla nasıl çözülebileceğini tartışıyoruz. Bu işi bilenler de bu konuda hemfikir ki onlar da bu teknolojiyi zırhlı araçlarımıza adapte edebilme çalışmasına başlamışlar.
Diyelim ki 1500HP motoru Kore'den temin ettik. Daha şanzımanının uyumlu çalışıp çalışmayacağı bile kesin değil. (Batu motoruna hiç değinmiyorum. Çünkü daha önünde en az 2-3 yılı var.). Haydi Kore motoru çalıştı. Bizim tank 70 tona dayandı. Bu işi bilen Koreliler bile bu motorun Altay'da zorlanabileceğini belirtiyorlar. Yeni zırh ve extra malzemeyle belki 70-75 tona doğru gidiyor. Bu koca makinaya 1800+HP motor gerekecek. Hibrit sistemle bu mümkün. Gelecek bu yönde ilerlemeyi işaret ediyor.

Ukrayna sorunuza gelince; ellerinde torque değeri düşük 1500hp bir motor tasarımı var. Yaparız diyorlar. Altay'ın deneme tahtası olmasını ben şahsen istemem.
70+ tonluk bir canavarı ani kaldırmak ve motora hızlı yük bindirmek sonucuna dayanacak transmisyon zor bulunur. Hibrit sistemde transmisyon olmadığından böyle bir sorununuz olmayacak.

Anladim..

Baska bir acidan yaklassak, Altay'i diyet'e sokmak mumkun mu?

"Zayiflamis" bir Altay'a motor + transmisyon secenekleri artar gibi anladim dediklerinizden.

Ne gibi iyilestirmeler yapilabilirse tank hafifler?
Bu daha doğru bir yaklaşım olur.
Ağır tankların devri sona eriyor sanki.
Tankı daha iy korumama için büyüttükleri ölçüde tank pahalılaşıyor. Arkasından getirilen koruma sistemlerini, zırhı elimine edecek mühimmatlar geliştiriliyor.
10-15 sene önce 3 milyon dolara alınan bir AMT şimdi 15+ milyon doları geçmiş vaziyette. En kıymetli 300-500kg patlayıcı taşıyan mühimmat (SOM, Atmaca, Bora) 1 milyon dolar. Buna dayanacak tank yok şu anda. Yapılabilecek de değil. Ve ekonomik olarak ta değer bu füzeyi 15-20 milyon dolarlık tanka atmaya.
Orta ve hafif ucuz aktif korumalı tanklara doğru yönelmek lazım. Kaplan tankına Akkor ve 120mm namlu takıp yarı otonom olarak sahaya sürmek hem daha ekonomik hem de daha akılcı.
Hibrit motor sistemi kesin ağırlıkta azaltmaya sebep olur. Tankı genel olarak küçültüp daha otonom hale getirip, ekibi de 2 kişiye indirirseniz, bu ekibi koruyacak bir emniyet kapsülü yapabilirsiniz. Bu şekilde ağırlıktan çok kazanımınız olur. Mesajı Paylaş

15+ mı olmuş??  :o :o

7 Sanıyordum en çok, bilgi ne çabuk eskidi öyle! Mesajı Paylaş

#3239
Alıntı yapılan: Yasar - 13 Aralık 2021, 15:25:22
Alıntı yapılan: Gökbörü - 13 Aralık 2021, 12:32:39
Alıntı yapılan: Yasar - 13 Aralık 2021, 12:17:31
Alıntı yapılan: Gökbörü - 13 Aralık 2021, 11:59:13
Ukrayna'dan en azindan simdilik isi hizlandirmak adina Altay'a uygun motor ve transmisyon bulmak mumkun mu?

Bence en son teknoloji ya da verimlilik, dayanikliliktan cok uzerinde oynayabilecegimiz bir motor bulmak daha onemli..

Teknik olarak bu hibrit elektrikli gibi tartismalar entellektuel olarak haz verici olabililr ama, bizim su anki konumumuzda insanin aklina su atasozu gelmiyor da degil;

Ayrani yok icmeye, taht-i revanla gider...
Sn Gökbörü,
O son tekerlemeniz elinde geçerli teknolojisi olmayan ülkeler için geçerli.
M113 ZMA da denenip belli bir adedin üretimine karar verimiş hibrit tahrik sistemi.
Fırtına Obüsünde denenmiş 1300+ HP güç ve 6000N torque elde edilmiş başarılı olunmuş.
Altay'da da mutlaka çalışmaları yapılıyor. Bu işin entellektüellikle bir alakası yok.
Olmayan, verilmeyen ve yapabilmekte zorlandığımız bir motor probleminin eldeki olanaklarla nasıl çözülebileceğini tartışıyoruz. Bu işi bilenler de bu konuda hemfikir ki onlar da bu teknolojiyi zırhlı araçlarımıza adapte edebilme çalışmasına başlamışlar.
Diyelim ki 1500HP motoru Kore'den temin ettik. Daha şanzımanının uyumlu çalışıp çalışmayacağı bile kesin değil. (Batu motoruna hiç değinmiyorum. Çünkü daha önünde en az 2-3 yılı var.). Haydi Kore motoru çalıştı. Bizim tank 70 tona dayandı. Bu işi bilen Koreliler bile bu motorun Altay'da zorlanabileceğini belirtiyorlar. Yeni zırh ve extra malzemeyle belki 70-75 tona doğru gidiyor. Bu koca makinaya 1800+HP motor gerekecek. Hibrit sistemle bu mümkün. Gelecek bu yönde ilerlemeyi işaret ediyor.

Ukrayna sorunuza gelince; ellerinde torque değeri düşük 1500hp bir motor tasarımı var. Yaparız diyorlar. Altay'ın deneme tahtası olmasını ben şahsen istemem.
70+ tonluk bir canavarı ani kaldırmak ve motora hızlı yük bindirmek sonucuna dayanacak transmisyon zor bulunur. Hibrit sistemde transmisyon olmadığından böyle bir sorununuz olmayacak.

Anladim..

Baska bir acidan yaklassak, Altay'i diyet'e sokmak mumkun mu?

"Zayiflamis" bir Altay'a motor + transmisyon secenekleri artar gibi anladim dediklerinizden.

Ne gibi iyilestirmeler yapilabilirse tank hafifler?
Bu daha doğru bir yaklaşım olur.
Ağır tankların devri sona eriyor sanki.
Tankı daha iy korumama için büyüttükleri ölçüde tank pahalılaşıyor. Arkasından getirilen koruma sistemlerini, zırhı elimine edecek mühimmatlar geliştiriliyor.
10-15 sene önce 3 milyon dolara alınan bir AMT şimdi 15+ milyon doları geçmiş vaziyette. En kıymetli 300-500kg patlayıcı taşıyan mühimmat (SOM, Atmaca, Bora) 1 milyon dolar. Buna dayanacak tank yok şu anda. Yapılabilecek de değil. Ve ekonomik olarak ta değer bu füzeyi 15-20 milyon dolarlık tanka atmaya.
Orta ve hafif ucuz aktif korumalı tanklara doğru yönelmek lazım. Kaplan tankına Akkor ve 120mm namlu takıp yarı otonom olarak sahaya sürmek hem daha ekonomik hem de daha akılcı.
Hibrit motor sistemi kesin ağırlıkta azaltmaya sebep olur. Tankı genel olarak küçültüp daha otonom hale getirip, ekibi de 2 kişiye indirirseniz, bu ekibi koruyacak bir emniyet kapsülü yapabilirsiniz. Bu şekilde ağırlıktan çok kazanımınız olur.

Planlanan Altay sayisini asagi cekip, yerine dediginiz gibi elden gecirilmis Kaplan veya benzeri "hafif tank" sayisini arttirmak da bir yaklasim olabilir...

Uzmani degilim ama oranlarida ona gore ayarlanir. Her yapilan Altay icin 3 tane Kaplan mesela...

Dunyanin bin turlu hali var, eger gercekten cagdas bir tank olacaksa bir kosede 500 tane Altay'in durmasi gerekir diye dusunuyorum..

Bu Altay projesi zaten artik bir onur meselesine donustu biraz, ortaya birsey cikmazsa buyuk prestij kaybi olacak.

Kaybedecegimiz bilgi birikimi, uretim kaabiliyeti ve potansiyel ihracat parasini saymiyorum bile Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz