ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Alıntı yapılan: mavi1991 - 22 Aralık 2021, 10:23:28
bir motorun bir taşıta entegresine motor kalibrasyonu diyorlardı oda önemli bir konu

👍👍👍 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 22 Aralık 2021, 00:54:42
Alıntı yapılan: serkan1976 - 21 Aralık 2021, 22:35:21
TS-1400'ü Altay tankında kullanamaz mıyız , tutumlu Dizel Batu motoru geliştirene kadar?

Bir havacılık motorunu kara aracında kullanmaya uyarlamak da bu kadar zaman alır mı?
Gaztürbini bir motorun tanka uyarlanması mümkün. Þu anda modern tanklar arasında sadece M1-Abrams tanklarında bu cins motor kullanılıyor. Güç ve torque olarak sınıfının en iyisi denebilecek performansı var. Ama, gaz türbinini tanka uyarlamak kolay değil. Ayrı bir çalışma gerektiriyor. Sonra çok fazla yakıt tüketimleri var. Tankların arkasına piyadenin saklanmasını imkansız kılacak şekilde motorun egzoz çıkışı problemi de cabası.
Honeywell AGT motoru 1500HP güç ve 5355NM torque ile Altay'a uyar. Ama yukarıda sıralanan ve istemediğimiz oranda sayılacak sorunları da var.
TS1400'ü tanka uyarlamak mümkün. Ama hiç problem yaşamasak dahi, Batu'dan daha uzun sürer.

Peki hibrit olarak düşündüğümüzde elektrik üretiminde dizel yerine türbin motor kullansak yine aynı oranda mı sarfiyat fazlası olur acaba 🤔 Mesajı Paylaş

#3272
1. Birden fazla firmanin ayri olarak guc paketi gelistirmek icin yarismasi onerimin, test asamalari olmasa bile, isi hizlandiracagina inaniyorum ( insanoglunda kaybetmeme motivasyonu psikolojik olarak kazanma motivasyonundan cogu zaman daha fazladir). Ayni zamanda bir sigorta gorevi gorecegini dusunuyorum. Diyelim ki birinde bir sorun cikti ve sifira yakin bir yere geri donmek zorunda kalindi, daha fazla beklenecegine diger firmalarin urunlerine yonelme sansini bize verebilir.

2. Iyi bir planin en buyuk dusmani, mukemmel bir plandir diye bir laf var..

Motor acisindan bizin icin en gereklisi, tankin en kisa surede uretime girmesini saglayacak asgari ozellikleri saglayan bir guc paketi.

Bunun en kisa yolu "klasik" bir dizel motoru ise, bu yolda devam etmekte fayda var..Hazir alim alarak, sure daha da kisaliyorsa ona da tamam

Hibrit, turbin vs bunlar daha fazla zaman alacak ise, daha sonraki bloklar icin dusunmekte fayda var derim...

Yanilmiyorsam bu proje 2008'de basladi. En iyi sartlarda bile seri uretime girip envantere girmesi 20 seneye yaklasacak ya da 20 sene olacak. Millet 20 senede sifirdan stealth ucak yapiyor unutmayin..

Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Alıntı yapılan: ACE - 22 Aralık 2021, 12:58:00
Alıntı yapılan: Yasar - 22 Aralık 2021, 00:54:42
Alıntı yapılan: serkan1976 - 21 Aralık 2021, 22:35:21
TS-1400'ü Altay tankında kullanamaz mıyız , tutumlu Dizel Batu motoru geliştirene kadar?

Bir havacılık motorunu kara aracında kullanmaya uyarlamak da bu kadar zaman alır mı?
Gaztürbini bir motorun tanka uyarlanması mümkün. Þu anda modern tanklar arasında sadece M1-Abrams tanklarında bu cins motor kullanılıyor. Güç ve torque olarak sınıfının en iyisi denebilecek performansı var. Ama, gaz türbinini tanka uyarlamak kolay değil. Ayrı bir çalışma gerektiriyor. Sonra çok fazla yakıt tüketimleri var. Tankların arkasına piyadenin saklanmasını imkansız kılacak şekilde motorun egzoz çıkışı problemi de cabası.
Honeywell AGT motoru 1500HP güç ve 5355NM torque ile Altay'a uyar. Ama yukarıda sıralanan ve istemediğimiz oranda sayılacak sorunları da var.
TS1400'ü tanka uyarlamak mümkün. Ama hiç problem yaşamasak dahi, Batu'dan daha uzun sürer.

Peki hibrit olarak düşündüğümüzde elektrik üretiminde dizel yerine türbin motor kullansak yine aynı oranda mı sarfiyat fazlası olur acaba 🤔
Gaz türbini motor her zaman dizelden fazla yakıt harcar.  Gaz türbinini elektrik üretimi için kullanmak için gereken adaptasyon evresi vs çok uzun zaman alır. Batarya şarjı için koca bir TS1400 olmaz zaten. Dizelde de daha düşük güçlü bir dizel jeneratörle (400-500 HP) bataryaları şarj edersiniz. Sonra hem jeneratör hem de bataryadan alacağınız elektrik enerjisi ile tankın elektrik motorlarını sürersiniz. Mesajı Paylaş

#3274
@Gökbörü; Elimizde şu anda 3 ayrı potansiyel yerli alternatif var. i) Batu güç paketi, ii) Hibrit sistem ve iii) TS-1400+uygun bir transmisyon. İkisi için transmisyon gerekiyor. Hiçbiri kısa sürede hazır olmaz. İnşallah Batu'nun testleri iyi geçer ve kısa sürer. En çabuk hazır olabilecek olanı o.

SSB planlama aşamasında son derece öngörüsüz davrandı. Bu kadar uzun sürmesinin nedeni budur. Pek dillendirilmiyor ancak SSB sadece güç paketinde hata yapmadı, başka hatalar da yaptı. SSB planlamasına göre, tankın neredeyse her kritik bileşeni (tıpkı güç paketi gibi) Batılı firmalardan alınacak teknik destekle veya doğrudan Batılı alt bileşenler kullanılarak geliştirilecekti. Örneğin seramik zırh için bir ABD seramik firmasından (www.coorstek.com) teknik destek alınacaktı. ;D Keza optikler de galiba ABD menşeli olacaktı, öyle hatırlıyorum. Þimdi bakıldığında gülünç geliyor ama ciddi ciddi böyle bir planlama yaptılar.

Almanlar tek başına günah keçisi yapıldı ve bu hataların üstü sessizce örtüldü. Tankın zırh ve optikler gibi kritik bileşenleri bu sürede usul usul yerli olarak geliştirildi. Þansımıza bu arada Suriye operasyonları yapıldı ve böylece tek hata yapanın SSB olmadığı ortaya çıktı! İsterler konusunda Kara Kuvvetleri de öngörüsüz davranmış, bunu anlamış olduk. Bu sayede seri üretime geçmeyen tankı kolayca güncelleyebileceğiz.

Detayına girsek, hakkında roman çıkartılacak bir macera oldu Altay Projesi. İnşallah Batu güç paketiyle ve en güncel özellikleri ile tez zamanda seri üretime girer de elaleme rezil olmaktan kurtuluruz. Ulusal gurur meselesine döndü... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 22 Aralık 2021, 16:56:22
@Gökbörü; Elimizde şu anda 3 ayrı potansiyel yerli alternatif var. i) Batu güç paketi, ii) Hibrit sistem ve iii) TS-1400+uygun bir transmisyon. İkisi için transmisyon gerekiyor. Hiçbiri kısa sürede hazır olmaz. İnşallah Batu'nun testleri iyi geçer ve kısa sürer. En çabuk hazır olabilecek olanı o.

Umut fakirin ekmegidir demisler insallah en kisa surede hazir olur..

O hazir olana kadar G. Kore'den alip ilk bloklari imalata baslasak daha da guzel olur ama bakalim Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Nerden biliyorsunuz belkide hibrit sistem dizelden önce biter Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: malaga - 23 Aralık 2021, 16:27:34
Nerden biliyorsunuz belkide hibrit sistem dizelden önce biter

İnşallah. Biri bitsin ve güvenilir olarak çalışsın da, hangisi olursa olsun. Sıktı artık bu güç paketi mevzusu. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: malaga - 23 Aralık 2021, 16:27:34
Nerden biliyorsunuz belkide hibrit sistem dizelden önce biter

Bir duyumunuz varmış gibi esrarengiz konuşmuşsunuz  :D :D :D :D Mesajı Paylaş

Batu'yu bekler isek, 2023 içerisinde ancak beka testleri başlayabilir. Motor sorunsuz ancak onda da kalibrasyonlar illaki yapılacak asıl sorun bu motorun gücünü sorunsuz aktaracak dayanıklı bir transmisyon. Yerli Transmisyon da TEİ desteğiyle üretildi ve geçen hafta motorla çalıştırılmaya başlanacaktı tekrar sorma fırsatım olmadı. Bu güç gurubu gelecek evet ancak 3 yıllık bir ara dönemde de Altay'ı teslim etmek için ara çözüm şart ki Koreliler ABD'yi bertaraf ederseler verecekler gibi.. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz