ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

#3280
Alıntı yapılan: DoganTuran - 26 Aralık 2021, 14:54:52Yerli Transmisyon da TEİ desteğiyle üretildi ve geçen hafta motorla çalıştırılmaya başlanacaktı tekrar sorma fırsatım olmadı.

Böyle olacağını tahmin etmiştim. Bence, aşırı yüke maruz kalan bazı transmisyon parçaları tek kristalden üretildi. Bunu doğrulayabilir misiniz? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DoganTuran - 26 Aralık 2021, 14:54:52
Batu'yu bekler isek, 2023 içerisinde ancak beka testleri başlayabilir. Motor sorunsuz ancak onda da kalibrasyonlar illaki yapılacak asıl sorun bu motorun gücünü sorunsuz aktaracak dayanıklı bir transmisyon. Yerli Transmisyon da TEİ desteğiyle üretildi ve geçen hafta motorla çalıştırılmaya başlanacaktı tekrar sorma fırsatım olmadı. Bu güç gurubu gelecek evet ancak 3 yıllık bir ara dönemde de Altay'ı teslim etmek için ara çözüm şart ki Koreliler ABD'yi bertaraf ederseler verecekler gibi..
+1 Mesajı Paylaş

TEİ nerelerde görev aldı, onun bilgisine sahip değilim ancak belirttiğiniz gibi yüklenmeye dayalı kırılganlıklar olabilir.
G.Kore şubatta seri üretim ve teslim anlaşması için Ankaraya geliyor. İmza atılmadan bu projede ön söz almak zor. Hayırlısı. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 26 Aralık 2021, 18:07:50
Alıntı yapılan: DoganTuran - 26 Aralık 2021, 14:54:52Yerli Transmisyon da TEİ desteğiyle üretildi ve geçen hafta motorla çalıştırılmaya başlanacaktı tekrar sorma fırsatım olmadı.

Böyle olacağını tahmin etmiştim. Bence, aşırı yüke maruz kalan bazı transmisyon parçaları tek kristalden üretildi. Bunu doğrulayabilir misiniz?

Ben de şöyle bir algı oluştu:
Bu Rus,Doğu bloku ülkeleri de motor-transmisyon yapıyor ama  yüksek ısı-zorlamalarda türbin veya motor bileşenleri "tek kristal" teknolojisi olmazsa kırılıyor-dayanıksız oluyor...
Tamam da bu teknoloji bu kadar önemliyse G.Kore gibi bir ülke yapamıyor mu ki K-2 transmisyonu 10.000 km dayanım isteklerine cevap verememiş...? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 26 Aralık 2021, 21:11:42
Alıntı yapılan: merzifonlu - 26 Aralık 2021, 18:07:50
Alıntı yapılan: DoganTuran - 26 Aralık 2021, 14:54:52Yerli Transmisyon da TEİ desteğiyle üretildi ve geçen hafta motorla çalıştırılmaya başlanacaktı tekrar sorma fırsatım olmadı.

Böyle olacağını tahmin etmiştim. Bence, aşırı yüke maruz kalan bazı transmisyon parçaları tek kristalden üretildi. Bunu doğrulayabilir misiniz?

Ben de şöyle bir algı oluştu:
Bu Rus,Doğu bloku ülkeleri de motor-transmisyon yapıyor ama  yüksek ısı-zorlamalarda türbin veya motor bileşenleri "tek kristal" teknolojisi olmazsa kırılıyor-dayanıksız oluyor...
Tamam da bu teknoloji bu kadar önemliyse G.Kore gibi bir ülke yapamıyor mu ki K-2 transmisyonu 10.000 km dayanım isteklerine cevap verememiş...?

G. Kore, iddia odur ki transmisyondaki sorunu çözmüş. Sorun hatalı bir civata tasarımında imiş. Ha, G. Kore transmisyonun bazı parçalarını tek kristalden mi yaptı? Onu bilmiyorum. Ama bana göre biz öyle yaptık. Mesajı Paylaş

#3285
Alıntı yapılan: merzifonlu - 26 Aralık 2021, 22:20:03
Alıntı yapılan: serkan1976 - 26 Aralık 2021, 21:11:42
Alıntı yapılan: merzifonlu - 26 Aralık 2021, 18:07:50
Alıntı yapılan: DoganTuran - 26 Aralık 2021, 14:54:52Yerli Transmisyon da TEİ desteğiyle üretildi ve geçen hafta motorla çalıştırılmaya başlanacaktı tekrar sorma fırsatım olmadı.

Böyle olacağını tahmin etmiştim. Bence, aşırı yüke maruz kalan bazı transmisyon parçaları tek kristalden üretildi. Bunu doğrulayabilir misiniz?

Ben de şöyle bir algı oluştu:
Bu Rus,Doğu bloku ülkeleri de motor-transmisyon yapıyor ama  yüksek ısı-zorlamalarda türbin veya motor bileşenleri "tek kristal" teknolojisi olmazsa kırılıyor-dayanıksız oluyor...
Tamam da bu teknoloji bu kadar önemliyse G.Kore gibi bir ülke yapamıyor mu ki K-2 transmisyonu 10.000 km dayanım isteklerine cevap verememiş...?

G. Kore, iddia odur ki transmisyondaki sorunu çözmüş. Sorun hatalı bir civata tasarımında imiş. Ha, G. Kore transmisyonun bazı parçalarını tek kristalden mi yaptı? Onu bilmiyorum. Ama bana göre biz öyle yaptık.
Sn merzifonlu,
Tek kristal ve "directional solidification" döküm teknolojisi sadece jet motorlarının yüksek ısı altında çalışan türbin kanatlarının üretiminde kullanılan bir teknoloji diye biliyorum. Dizel motor otomatik şanzımanı için nerede kullanılabilir? Yüksek yağ basıncı altında çalışan ve stres yaşayarak ısınan parçalar ; torque-converter'larında kullanılan parçalardır. Bunlarda çelik alaşım parçalardır.
(Yüzeysel sementasyon ile dış sertlikleri yükseltildiğinde bu parçalar sağlıklı kullanıma uygun olabilirler. Bu çok hassas bir metalürji ile mühendislik ve tecrübe işi. Metal yüzeyinin belli bir derinliğe kadar olan kısmı çok sertleştirilip, iç kısımları kademeli olarak daha az sertleştiriliyor. Bu sayede parçaların çalışma ömürleri de daha uzun oluyor.)
Otomatik şanzımanın en fazla stres altında kalarak en çok ısınan bölümü "torque converter" bölümüdür. Bu da 90derece C ile maximum 175derece C arasındadır. Tek kristal kullanımını gerektirecek kadar yüksek ısı olmayan bölümlerden bahsediyoruz. O zaman tek kristal parçalar nerede  kullanılacak?
Dediğiniz doğru. G Kore hatalı parçayı bulmuş ve problemi çözmüş.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 27 Aralık 2021, 01:25:12O zaman tek kristal parçalar nerede  kullanılacak? Dediğiniz doğru. G Kore hatalı parçayı bulmuş ve problemi çözmüş.

Öncelikle bu bir iddia. G. Kore şanzımanında sorunun çözüldüğünü, biz test ederek onaylayacağız. Henüz bunu kesin olarak bilmiyoruz. Halen bir iddia durumunda, şu anda ispatlanmış bir gerçek değil.

Nerede kullanılacak? Kırılma riskinin en çok olduğu dişlilerde olabilir örneğin. Birebir türbinlerde kullanılan alaşımdan döküleceğini sanmam. Ona uygun ayrı bir alaşım geliştirmek ve onu tek kristal olarak dökmek gerekecek bence. Yüksek sıcaklık altında direncini muhafaza etmekten ziyade, ani yüklenmelerde kolay kolay kırılmayacak bir alaşım gerekli.

Yani hiç yapılmamış bir şeyi yapmak durumunda kalabiliriz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 27 Aralık 2021, 02:16:00
Alıntı yapılan: Yasar - 27 Aralık 2021, 01:25:12O zaman tek kristal parçalar nerede  kullanılacak? Dediğiniz doğru. G Kore hatalı parçayı bulmuş ve problemi çözmüş.

Öncelikle bu bir iddia. G. Kore şanzımanında sorunun çözüldüğünü, biz test ederek onaylayacağız. Henüz bunu kesin olarak bilmiyoruz. Halen bir iddia durumunda, şu anda ispatlanmış bir gerçek değil.

Nerede kullanılacak? Kırılma riskinin en çok olduğu dişlilerde olabilir örneğin. Birebir türbinlerde kullanılan alaşımdan döküleceğini sanmam. Ona uygun ayrı bir alaşım geliştirmek ve onu tek kristal olarak dökmek gerekecek bence. Yüksek sıcaklık altında direncini muhafaza etmekten ziyade, ani yüklenmelerde kolay kolay kırılmayacak bir alaşım gerekli.

Yani hiç yapılmamış bir şeyi yapmak durumunda kalabiliriz.

Olabilir de, bunun maliyeti fazla olmaz mı? Bir hava aracının motorunun uçarken arızalanması ile bir tankın arazide giderken motorunun arızalanması arasındaki tehlike farkı büyük! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 27 Aralık 2021, 08:24:24
Alıntı yapılan: merzifonlu - 27 Aralık 2021, 02:16:00
Alıntı yapılan: Yasar - 27 Aralık 2021, 01:25:12O zaman tek kristal parçalar nerede  kullanılacak? Dediğiniz doğru. G Kore hatalı parçayı bulmuş ve problemi çözmüş.

Öncelikle bu bir iddia. G. Kore şanzımanında sorunun çözüldüğünü, biz test ederek onaylayacağız. Henüz bunu kesin olarak bilmiyoruz. Halen bir iddia durumunda, şu anda ispatlanmış bir gerçek değil.

Nerede kullanılacak? Kırılma riskinin en çok olduğu dişlilerde olabilir örneğin. Birebir türbinlerde kullanılan alaşımdan döküleceğini sanmam. Ona uygun ayrı bir alaşım geliştirmek ve onu tek kristal olarak dökmek gerekecek bence. Yüksek sıcaklık altında direncini muhafaza etmekten ziyade, ani yüklenmelerde kolay kolay kırılmayacak bir alaşım gerekli.

Yani hiç yapılmamış bir şeyi yapmak durumunda kalabiliriz.

Olabilir de, bunun maliyeti fazla olmaz mı? Bir hava aracının motorunun uçarken arızalanması ile bir tankın arazide giderken motorunun arızalanması arasındaki tehlike farkı büyük!

Can maliyetine bakınca pek fark yok. Uçakta yetiştirmesi çok masraflı olan ve yeteneği ender bulunan 1 pilot var. Tankta ise 4 can var. Ağır tank sayısını çok muhtemelen 250-500 gibi sayılarla sınırlayacağımız düşünülürse hele, o 4 kişinin yetiştirilmesi de hayli masraflı olacak demektir. Tanklar da büyük tehlike altında görev icra edecekler. Bütün bunlar birlikte düşünülürse, tek kristali ha transmisyonda kullanmışsın ha turbofan motorda. Pek farketmez. Mesajı Paylaş

#3289
Olmayacak şey değil. Biz vur deyince , öldürmeyi iyi biliriz.
"Creep" dediğimiz, stres ve ısı altında metalin çabuk yorulup bozulması ve özelliğini kaybetmesini çözmenin bir yolu olarak bu yöntem de düşünülebilir.
Ancak 40 adetlik tek kristal paketinin 600 bin dolar üzerinde maliyeti olduğu ve üretiminin 60-90 hafta aldığı düşünülecek olursa bu biraz fazla tuzlu bir yöntem olur bence.

https://www.mdpi.com/2504-4494/4/4/101/htm

Torque Converter 'lerindeki yağ içinde çalışan hidrodinamik parçaların ve "coupling" şaftının metalürji ve materyal bilimi çok önemli. Hatırlarım 1980 başında yağ basıncı ile çalışan Alman malı bir  "coupling" 'i kopyalayabilmek için ne kadar uğraştıysak yapamamıştık. Üretim toleransı olarak çok daha düşük toleranslı parçalar dahi aynı randımanı vermemişti. Kullanılan çelik malzemesindeki alaşım farkı çok önemliydi. Tabii o günden bu güne çok yol katedildi.
İlgilenen arkadaşlar için torque converter teknolojisi ile ilgili güzel bir yazı aşağıda:

http://ffden-2.phys.uaf.edu/webproj/211_fall_2014/Chase_Delatush/1446047202547574a981aa0/components.html Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz