ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Alıntı yapılan: merzifonlu - 27 Aralık 2021, 10:57:09

Can maliyetine bakınca pek fark yok. Uçakta yetiştirmesi çok masraflı olan ve yeteneği ender bulunan 1 pilot var. Tankta ise 4 can var. Ağır tank sayısını çok muhtemelen 250-500 gibi sayılarla sınırlayacağımız düşünülürse hele, o 4 kişinin yetiştirilmesi de hayli masraflı olacak demektir. Tanklar da büyük tehlike altında görev icra edecekler. Bütün bunlar birlikte düşünülürse, tek kristali ha transmisyonda kullanmışsın ha turbofan motorda. Pek farketmez.

Tamam da Uçağın motoru bozulunca uçak düşüyor. Ancak tank motoru arızalanınca tank infilak falan etmiyor. İçerisindeki personel güvenle aracı terk edebiliyor. Düşen bir uçaktan atlayan pilottan çok daha fazla hayatta kalabilme şansları var. Zaten bir tankın bakımları düzenli yapılıyorsa, çatışmanın ortasında bu tip bir arıza nedeniyle hareketsiz kalma olasılığı da az. Bu nedenle maliyet ve gereklilik orasına dikkat etmek gerekeceğini düşünüyorum. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#3291
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 27 Aralık 2021, 11:44:36
Alıntı yapılan: merzifonlu - 27 Aralık 2021, 10:57:09

Can maliyetine bakınca pek fark yok. Uçakta yetiştirmesi çok masraflı olan ve yeteneği ender bulunan 1 pilot var. Tankta ise 4 can var. Ağır tank sayısını çok muhtemelen 250-500 gibi sayılarla sınırlayacağımız düşünülürse hele, o 4 kişinin yetiştirilmesi de hayli masraflı olacak demektir. Tanklar da büyük tehlike altında görev icra edecekler. Bütün bunlar birlikte düşünülürse, tek kristali ha transmisyonda kullanmışsın ha turbofan motorda. Pek farketmez.

Tamam da Uçağın motoru bozulunca uçak düşüyor. Ancak tank motoru arızalanınca tank infilak falan etmiyor. İçerisindeki personel güvenle aracı terk edebiliyor. Düşen bir uçaktan atlayan pilottan çok daha fazla hayatta kalabilme şansları var. Zaten bir tankın bakımları düzenli yapılıyorsa, çatışmanın ortasında bu tip bir arıza nedeniyle hareketsiz kalma olasılığı da az. Bu nedenle maliyet ve gereklilik orasına dikkat etmek gerekeceğini düşünüyorum.

Günümüzün savaş ortamında, tankını terkeden personelin yaşama şansı o pilottan fazla değil. Buna emin olabilirsiniz. Psikolojik savaş için özellikle onları avlayarak, görüntülerini de servis etmek isteyeceklerdir. Sonuçta onlar "güvenli" tankın personelidir.

Maliyet noktasında size hak veriyorum ancak iş inada bindi, o da var. Artık ağırlıklı olarak insansız çevik zırhlılar üzerinde duruluyor. Altay, bir nevi butik üretim ve kabiliyet sergileme projesi oldu. Başarısızlığın siyasi iktidar için riski de giderek büyüdü. O yüzden, Sayın Yaşar'ın dediği gibi vur deyince öldürebiliriz pekala. Gelinen noktada çok da mantık aramamak lazım. "Eyyy Almanya, eeyyyy Amerika, ambargolara rağmen, işteeee şanlı Altayımız! Vs vs vs." Anladınız siz!  ;D Mesajı Paylaş

Onun yerine Altay'ı hafifletip insansız hale getirmek daha az maliyetli ve çok daha mantıklı! Ayrıca daha az güç gerektireceği için motor ve transmisyon seçeneğimiz daha fazla olacak! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 27 Aralık 2021, 13:11:42
Onun yerine Altay'ı hafifletip insansız hale getirmek daha az maliyetli ve çok daha mantıklı! Ayrıca daha az güç gerektireceği için motor ve transmisyon seçeneğimiz daha fazla olacak!
+1 Mesajı Paylaş

#3294
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 27 Aralık 2021, 13:11:42
Onun yerine Altay'ı hafifletip insansız hale getirmek daha az maliyetli ve çok daha mantıklı! Ayrıca daha az güç gerektireceği için motor ve transmisyon seçeneğimiz daha fazla olacak!

+1. Bence de sonuç itibarı ile gidişat bu yönde olacak. Kara Kuvvetlerinin insansız zırhlı konseptini tamamen oturtmasına kadar geçecek sürede, insanlı 250-300 ağır tank üretilir çok çok. O da üretilirse... Mesajı Paylaş

#3295
Sadece merak edip ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi basligini ne zaman acmisiz kac sayfa yorum yapmisiz diye merak ettim .Inanilir gibi degil konu basligi sene 2010 .Tam tamina aradan 11 yil gecmis,330 sayfa icerisinde konuyu irdelemisiz. " Dile kolay ;) "


Tankin ihalesinden tutun da zirhina , motoruna, guc aktarim organlarina ,prototiplerine kisacasi akliniza ne geldiyse dokunduk .Ancak bu kadar dokunmaya ragmen Tank seri uretilemedi.

Simdi bunca yildir tartistigimiz Altay tankinin. Artik mevcut saha konseptine gore bir miktar demode kalmis oldugunu idrak edip .Uretim bandindan cikamayan, Altay tankini bir daha masaya yatirip .Bu defa da gunumuzun savas sartlari gereksinimlerini karsilayacak sekle uyarlamaya calisiyoruz . Hade hayirlisi bakalim konu basliginin kacinci yilinda + sayfasinda. Seri uretimden cikan Altay tankini gorebilecegiz ;D

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: metin62 - 27 Aralık 2021, 14:06:20
Sadece merak edip ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi basligini ne zaman acmisiz kac sayfa yorum yapmisiz diye merak ettim .Inanilir gibi degil konu basligi sene 2010 .Tam tamina aradan 11 yil gecmis,330 sayfa icerisinde konuyu irdelemisiz. " Dile kolay ;) "


Tankin ihalesinden tutun da zirhina , motoruna, guc aktarim organlarina ,prototiplerine kisacasi akliniza ne geldiyse dokunduk .Ancak bu kadar dokunmaya ragmen Tank seri uretilemedi.

Simdi bunca yildir tartistigimiz Altay tankinin. Artik mevcut saha konseptine gore bir miktar demode kalmis oldugunu idrak edip .Uretim bandindan cikamayan, Altay tankini bir daha masaya yatirip .Bu defa da gunumuzun savas sartlari gereksinimlerini karsilayacak sekle uyarlamaya calisiyoruz . Hade hayirlisi bakalim konu basliginin kacinci yilinda + sayfasinda. Seri uretimden cikan Altay tankini gorebilecegiz ;D



O bizim forumun tarihi. Öncesi de var.  ;D
Zaman çabuk geçiyor ve koşullar değişiyor. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Motor tedarikini garanti  altına almadan tank üretme işine ne tür bir cesaretle atladılar hâlâ inanamıyorum... Mesajı Paylaş

#3298
Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Aralık 2021, 17:47:27
Motor tedarikini garanti  altına almadan tank üretme işine ne tür bir cesaretle atladılar hâlâ inanamıyorum...

Altay Tankı Projesinde, T129 Atak'ta uygulanan (ve konjonktürün de yol vermesiyle başarılı olan) iş modeli uygulandı.

Kabuğu bir ülkeden al, (İtalya yerine G. Kore) güç paketini alanındaki en iyisinden al (ABD yerine Almanya) ve katabildiğin kadar yerli katma değer kat. Sonra da ta taaa, al sana ucuza "Yepyerli ve mismilli Altay Tankı!"

Zamanında CB Turgut Özal burada monte edilen F-16'ları "Kendi uçağımızı üretiyoruz." diye cahil seçmenine pek de güzel pazarlamıştı. Hesap aynı hesaptı sizin anlayacağınız.

Büyüyü bozansa, Suriye olayı ve sonrasında yaşananlar oldu... Mesajı Paylaş

#3299
Rafele jetlerinde bile bir sürü abd malı parça var bu dünyada herkes herkese muhtaç abd f35 deki bir çok parçayı cinde ürettiriyor desem inanırmısınız?
Belkide her şerde vardır bir hayır. e-altay Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz