ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

#3400
Madem tank bu kadar önemsiz elin almanı niye motoru vermemek için 40 bin dereden su
getiriyor. Mesajı Paylaş

#3401
Alman mevzusu karışık biraz. Hem onlardan kaynaklandı, hem de bizimkiler bir bakıma elin taşı ile elin kuşunu vurmayı istedi.

Tanklar değil belki ama onların güç paketleri hala önemliler. Henüz tam anlaşılmadı bence, fakat askerleri güvenle nakledebilmek eskisinden de zor hale geldi. Rusya'nın hepi topu iki aylık savaşta, neredeyse elindeki tüm zırhlı kamyonlarını kaybetmesi ve askerlerini cepheye sivil kamyonların kasalarında, karpuz misali nakletmeye başlaması herkese ders olmalıdır!

Tıpkı tankların kendileri gibi, zırhlı personel taşıyıcıların koruma düzeyleri de ister istemez güncellenecektir. Tabii ki askeri nakliye taktikleri de güncellenecek, başka yolu yok. Bu da tankları yürüten güç paketlerinin oralarda kullanılacağı anlamına geliyor.

Bu nedenle, BATU Güç Paketini, tıpkı AKKOR Projesi gibi, Altay'ın kendisinden daha önemli bir proje olarak görüyorum. Alman'ın vermemesi de doğal, aslında bir bakıma da iyi oldu. Tabii BATU Güç Paketi projesini başarıyla neticelendirebilirsek. Mesajı Paylaş

Güç, herşeydir...

Gücü yaratan şey de bilgidir...

İçten yanmalı da olsa hibrit de olsa güç paketi üretme bilgisini elde etmeliyiz...

Uçak fabrikamızı fii tarihte kapatmasaydık şimdi o bilgiyle neler üretmiştik kimbilir... Mesajı Paylaş


"Uçak fabrikamızı fii tarihte kapatmasaydık şimdi o bilgiyle neler üretmiştik kimbilir... "

kimse bilemez;  ama bence  hiç bir şey üretememiş olma ihtimalimiz daha yüksek.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: korsan - 07 Mayıs 2022, 19:15:51

"Uçak fabrikamızı fii tarihte kapatmasaydık şimdi o bilgiyle neler üretmiştik kimbilir... "

kimse bilemez;  ama bence  hiç bir şey üretememiş olma ihtimalimiz daha yüksek.

Neden? Mesajı Paylaş

#3405
"Uçak fabrikamızı fii tarihte kapatmasaydık şimdi o bilgiyle neler üretmiştik kimbilir... "

kimse bilemez;  ama bence  hiç bir şey üretememiş olma ihtimalimiz daha yüksek.
uçak fabrikasının  sonu  herkesçe başka yorumlanıyor,  herkes bu konuyu kendisine  bir referans yapmaya çalışıyor.
bir kısım diyor ki, "bilmem ne yardımını almak için kapatıldı,  o fabrika kapanmasaydı  şimdiye  neler neler"
diğer kısım diyor ki, "biz kapatmadık,  kapandığı tarihe bakın, "


fakat,  genel  olarak  memleketteki  özellikle ünüversitelerin gelişim çizgisine baktığımda ben "uçak fabrikası kapanmasaydı biz  kim bilir neler yapmıştık"  düşüncesine dayanak olabilecek bir gelişim çizgisi göremiyorum.
temel olarak  uçan bir uçak yapmak yetiyorsa,  bu  bireysel gayretle bile belli bir yere gelebilir,  zaten  ilk uçağı  kaç kişinin ve ne şartlarda yaptığını da bilirsiniz.

fakat,  konu  bu günün  modern havacılığını  kapsayacak  kollektif bir  endüstiri  gelişimine   geldiğinde, o  işin  arkasında özellikle ciddi bir akademik gelişim ve  bundan doğan bir insan birikimi şarttır.
onlarca farklı bilim dalının  birbiriyle uyum içinde çalışmak zorunda olduğu modern havacılık  konusunda,   arzu ve istek  her konunun  çözümü değil,  arkasında ciddi bir akademik birikim gerekir.
farz edelim ki   o fabrika kapatılmamıştı,  peki de  mesela  bir f16  dengi bir uçak yapmak  için o fabrika  yeter  miydi ki?

Çin  boşuna mı her yıl ABD  ünüversitelerine binlerce öğrenci yolluyor?
arzu,  istek ve para  da gerekiyor;  ama en temelinde  işin arkasında  bir endüstiri birikimi,  bunu da doğuracak bir ünüversite yapısı gerekmiyor mu?

ben ABD ve Çin arasındaki çekişmeye bazen hayret ediyorum.
ABD  ünüversitelerine Çin'den  öğrenci almasalar 15 yıl sonra çok şey değişir.


Almanya'yı  Almanya  yapan ünüversiteleridir.

bir uçak fabrikasının açık olması yetiyorsa SSCB  döneminden kalan bazı uçak fabrikaları  kapatılmamış;  ama bunlar mesela o ülkelerin havacılığına  ne oranda pozitif katkıda bulunmuş?
Mesajı Paylaş

#3406
Öyle bir yazmışsınız ki sanki biz o fabrikada Fokker üretirken İngilizler Tornado yapıyordu...

Kim ne üretiyorsa biz de o uçağı lisans altında hatta özgün tasarım uçaklar üretiyorduk...

Uçak sektörü motor talep etseydi motor sanayi , uçak sektörü alüminyum talep etseydi metalurji sanayi geliştirilirdi...

Talep olmazsa tabiki sektör ve bu sektörün talep ettiği teknolojiler geliştiren arge enstitülerim, üniversiteler gelişmez.

Mesajı Paylaş

"Kim ne üretiyorsa biz de o uçağı lisans altında hatta özgün tasarım uçaklar üretiyorduk..."

bu sizin şahsi düşünceniz, saygı duyarım; ama bence gerçekleri yansıtmıyor.

pervaneli uçaklardan jet motorlu uçaklara geçişin temelleri II Dünya savaşı  zamanlarında,  hatta belki savaştan önce atılmıştı.
işin aslı,    pervaneli uçaklardan jet motorlu uçaklara geçiş,  yelkenli gemiden buharlı gemi  dönemine geçiş gibi bir şeydir.
yelkenli gemi ,  buharlı gemi devrimine nasıl ayak uyduramadıysa,  sonu ne olduysa,  pervaneli uçak üreticilerinin sonu da  muhtemelen  aynı  olurdu.
buharlı gemi  nasıl denizcilikte bir devrimse,  jet motorlu uçaklar ve hatta radarlar da modern havacılık devrimidir.

"Uçak sektörü motor talep etseydi motor sanayi , uçak sektörü alüminyum talep etseydi metalurji sanayi geliştirilirdi..."

bu gün Altay için seçilen Alman motorunu aynen üretmek  neden zorsa,  o gün de o dönemin motorları ve alaşımlarını üretmek  o kadar zordu.
Altay ve MMU için bazen  kafanıza takılan noktaları  yazıyorsunuz,  aynısını 1951'de de  yazardınız,  emin olun.
dedim ya,  arzuyla,  istekle, taleple ,  iyi niyetle  bir yere kadar gidersiniz,  oradan sonra  başka şeyler gerekiyor.

https://www.savunmasanayist.com/temel-kotilden-gurcistanda-su-25-fabrikasina-ziyaret/

bir fabrikanın varlığı yetiyorsa,   o ülkede fabrika var.

geçenlerde tesadüfen şu videoya denk geldim.


Mesajı Paylaş

Hocam sizin mantığa göre uçağı , gemiyi, tankı kim icat ettiyse sadece o yapar geriden gelen ülkeler üretemez,o bilgiye asla sahip olamaz...

Başlamadan o noktaya ulaşmak mümkün değil ki. Biz başlamışız vazgeçmişim bunun pişmanligini yaşamışız.
Tekrar Hürkuş ile başladık ne olur yine  vazgecmeyelim Mesajı Paylaş

helikopter-tank devri bitti bu gün gelen haber

rusya ukrayna savasinda tb2 gelen haber bunun ispatidir Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz