ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Alıntı yapılan: serkan1976 - 20 Ekim 2022, 18:10:33
Alıntı yapılan: Archangel99 - 20 Ekim 2022, 17:29:11
Alıntı yapılan: baryshx - 20 Ekim 2022, 15:42:38
Zaten prototipi Otokar yaptıydı. Birde kendileri yapmış gibi söylüyor, yapılmış prototip üzerinde değişiklikler yapılıyor ;D

BMC olayının dünyada örneği yok, Türk Telekom özelleştirmesi gibi, ileride hükümet değişince görürüz iç yüzünü.

Bu tankı üreten ekibin neredeyse tamamı zaten BMC'ye transfer oldu. Haberde de bahsedilmiş zaten ekibin başı Altay tankı projesinin en başından beridir projenin başında diye.

Öte yandan Otokar bu tankı kendi öz kaynaklarıyla üretmedi. Başta Hyundai-Rotem olmak üzere pek çok yerli alt yüklenici destek verdi. Her şey bir yana SSB yüz milyonlarca dolar para verdi Altay için Otokar'a. Yani bu tankı Otokar üretti ifadesi çok doğru değil.

İhale konusu zaten burada çok konuşuldu. O dönem BMC alınca çok eleştiri geldi lakin sonra ortaya çıktı ki Otokar ihalede birim maliyet olarak BMC'ye nazaran daha yüksek fiyat teklif etti ve BMC daha düşük teklifle ihaleyi aldı.

İhale Otokar'a gitse dahi bugünden farklı süreç olmayacaktı zira ortada motor yoktu. Otokar ben kendi motorumu yapacağım demedi ve yine MTU motoru takacaktı. Almanlar motoru vermeyince süreç yine aynı olacaktı.

İlk prototip neredeyse 10 yıllık. Asimetrik tehditler değişti. Anti tant sistemleri değişti. Elbette TSK isterleri de değişti ve ona göre tank değişikler yaşayacak.

Kısaca BMC yahut Otokar farketmiyor ihaleyi kim alırsa alsın süreç yine aynı olacaktı. Çünkü motoru olmayan tank vardı elimizde ve o nedenle motor üretilene yahut başka bir alternatif bulununa kadar yine bekleyecektik.

Buradaki hata motor işini ilk başta halletmemek oldu. Sen tecrübesizlik dersin ben batıya fazla güvenmek derim başkası başka bir şey der önemli değil.

Kısaca biz motor ve transmisyon işini netleştirmeden tank ürettik ve bugüne geldik. Savunma sanayi işlerinde kervan yolda düzülür anlayışının doğru olmadığını tecrübe ettik. O nedenle bize bir ders oldu. Tank gecikti ama geliyor. Artısı diğer projelerde motor işini artık proje başlar başlamaz masaya koymamız oldu. Afedersin elin şeyiyle gerdeğe giremeyeceğimizi bir tokat gibi yüzümüze çarptı.

Hocam paralel evren düşüncesiyle ihaleyi Otokar da alsa bu iş olmayacaktı yazmışsınız...

Bir paralel evren hikayesi de ben yazayım...
Otokar Altay prototipini ürettikten sonra bazıları dediler ki bu işin kaymağını biz yiyelim..Biz yiyelim de ihaleyi nasıl alacağız..?
Otokar bu tankı üretecek gerçeklikte bir fiyat verecek zaten , biz ise çok daha düşük teklif verip ihaleyi alalım...Zaten kervan yolda düzülür , maliyetler arttıkça devlete maliyet farkını siyasi bağlantılarımızla ödetiriz...

BMC de bunu planlamış olamaz mı?

Olabilir, neden olmasın? Sonuçta ne Otokar, ne de BMC bu tankı babasının hayrına üretecek değil. Bunlar devlet kurumu da değil ticari özel şirketler. Hepsinin amacı bu üründen kar elde etmek. Yani Otokar bu işi hayır olsun diye üretecek değildi. BMC'de aynı şekilde bu işi babasının hayrına yapmıyor. Hepsinin birinci önceliği bu işi alıp bu işten kar elde etmek.

Þu siyasi bağlantı yorumuna da bir ekleme yapayım. Emin ol Koç Grubu bugüne kadar siyasi bağlantıları sayesinde BMC'den kat be kat daha fazla iş alıp para kazanmıştır. En basitinden örnek vereyim bugün CHP belediyelerine bakmanı öneririm ne zaman bir ihale yapılsa çoğunlukla Koç Grubu kazanıyor. Eminim ki hiç siyasi bağlantı yoktur bu tercihlerle ilgili.  ;) Mesajı Paylaş

Hayır Otokar alsaydı bu ALTAY işi yine olmazdı görüşünüz tamamen farazi bir görüş...
Ben de Otokar olsaydı bu iş kesin olurdu MTU motoru olmaz Rolls-Royce- FIAT-Caterpillar motoru olurdu diyorum...

Bu iktidarın kafa yapısının hatalı oluşu bu ALTAY projesi rezaletinin esas nedenidir. Yani biraz daha zorlasanız "ALTAY projesi çok güzel gidiyor-biz de zaten bunu planlıyorduk" diyeceksiniz...Savaş meydanlarındaki tank konsepti değişti bizim klasik tank hala yok...Önce bu işin REZALET olduğunu kabul etmek lazım...

Zaten önce bu işe başlarken ALTAY için ALMAN MTU tank motorunu seçen gerizekalıyı işten atmakla başlamak lazım... Mesajı Paylaş

#3502
İnsansız kuleli yaklaşıma geçmemiz gerekiyor. Tank konusunda motor sorununu fırsata çevirelim diyorum ben. Böyle yaparsak gün gelecek Allah razı olsun Almanlardan deriz. Eğer bu motor sorunu olmasaydı şimdi çok güzel ALTAY larımız olurdu ve devamını da planlamış en az 250 tanktan önce bu tanktan bir sonraki tanka geçemezdik. O bile zor belki de 500 tank üretmek zorunda kalacaktık bu gıcır gıcır demode kalmış tanklarıda 2050 ye kadar kullanmaya zorlayacaktık kendimizi. Þimdi çok güzel koşullar var aslında. Yeni tanka geçmek için en uygun şartlara sahip ülkelerden biriyiz çünkü eldeki tanklar suyunun suyu çıkartılarak sonuna kadar ömrü zorlanmış tanklar.  50-60 ton arası yeni nesil yaklaşım ile ARMATA yaklaşımı ile milli bir tank tasarlayalım. Motoru da 1200 BG ile başlayalım o zaman dünyada bir sürü motor seçeneği oluyor. ALTAY 75 tonluk bir tank dünyanın en ağır tankı bile olabilir. Yeni tank ALTAY dan çok daha hareketli olacaktır. Rusya ile başladı Amerika ile devam ediyor Kore den insansız kule haberleri geldi peşinden mutlaka Almanya Fransa İtalya Japonya Çin İsrail bu devam edecektir. Bizim burada eski tank ile zırzıbıdık kalmamamız lazım. Biraz acil ihtiyacı karşılayalım deniyor ama hiç gerek yok modernizasyonlar son derece yeterli hem Leo2A4 ler hemde belki gerekir ise elde dünya kadar M60 var illada biraz verimsizlik göze alınacak ile ALTAY üretmek yerine bu tanklara Türk tipi aşağı yukarı SABRA ile çok benzer modernizasyon yapalım. SABRA şahane bir tank birazdaha Aselsan dokunuşu ile ALTAY ı aratmazlar

Türkiye nin araç tasarlama kabiliyeti mahareti ALTAY a başladığı günler gibi değil. Dediğim tankı şu anda on tane yer tasarlayabilir Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: Archangel99 - 20 Ekim 2022, 17:29:11
Alıntı yapılan: baryshx - 20 Ekim 2022, 15:42:38
Zaten prototipi Otokar yaptıydı. Birde kendileri yapmış gibi söylüyor, yapılmış prototip üzerinde değişiklikler yapılıyor ;D

BMC olayının dünyada örneği yok, Türk Telekom özelleştirmesi gibi, ileride hükümet değişince görürüz iç yüzünü.

Bu tankı üreten ekibin neredeyse tamamı zaten BMC'ye transfer oldu. Haberde de bahsedilmiş zaten ekibin başı Altay tankı projesinin en başından beridir projenin başında diye.

Öte yandan Otokar bu tankı kendi öz kaynaklarıyla üretmedi. Başta Hyundai-Rotem olmak üzere pek çok yerli alt yüklenici destek verdi. Her şey bir yana SSB yüz milyonlarca dolar para verdi Altay için Otokar'a. Yani bu tankı Otokar üretti ifadesi çok doğru değil.

İhale konusu zaten burada çok konuşuldu. O dönem BMC alınca çok eleştiri geldi lakin sonra ortaya çıktı ki Otokar ihalede birim maliyet olarak BMC'ye nazaran daha yüksek fiyat teklif etti ve BMC daha düşük teklifle ihaleyi aldı.

İhale Otokar'a gitse dahi bugünden farklı süreç olmayacaktı zira ortada motor yoktu. Otokar ben kendi motorumu yapacağım demedi ve yine MTU motoru takacaktı. Almanlar motoru vermeyince süreç yine aynı olacaktı.

İlk prototip neredeyse 10 yıllık. Asimetrik tehditler değişti. Anti tant sistemleri değişti. Elbette TSK isterleri de değişti ve ona göre tank değişikler yaşayacak.

Kısaca BMC yahut Otokar farketmiyor ihaleyi kim alırsa alsın süreç yine aynı olacaktı. Çünkü motoru olmayan tank vardı elimizde ve o nedenle motor üretilene yahut başka bir alternatif bulununa kadar yine bekleyecektik.

Buradaki hata motor işini ilk başta halletmemek oldu. Sen tecrübesizlik dersin ben batıya fazla güvenmek derim başkası başka bir şey der önemli değil.

Kısaca biz motor ve transmisyon işini netleştirmeden tank ürettik ve bugüne geldik. Savunma sanayi işlerinde kervan yolda düzülür anlayışının doğru olmadığını tecrübe ettik. O nedenle bize bir ders oldu. Tank gecikti ama geliyor. Artısı diğer projelerde motor işini artık proje başlar başlamaz masaya koymamız oldu. Afedersin elin şeyiyle gerdeğe giremeyeceğimizi bir tokat gibi yüzümüze çarptı.

Tank geliştirme sürecini Otokar yaptı, dışarıdan destek ve finansal destek falan filan burada bir sıkıntı yok zaten herkesin malumu bu durumlar. Otokar bu süreçte ne kazandı? Tankın seri üretimini yapacak altyapıyı kazandı, bu söyleyeceğim de teyide muhtaç bilgi Otokar'ın seri üretim ihalesi için MTU ile 250 adet motor tedariki için imzalamış olduğu bir sözleşme var diye hatırlıyorum, bu bilgi belki yanlıştır, aklımda silik kalmış.

Þimdi Türkiye'de tankın seri üretimini gerçekleştirecek iki firma var bana göre, ilk firma FNSS diğer firma geliştirme sürecini gerçekleştirmiş olan Otokar, FNSS ya da Otokar altyapılarından dolayı tank başına çok daha isabetli birim maliyet ortaya çıkartabilecek kapasitede iken hiç bir altyapıya sahip olmayan BMC ihaleyi aldı, işte bana burası çok garip geliyor.

Yukarıdaki yorumlardan görüleceği üzere BMC tank palet fabrikasındaki tezgahları yenilemeye başlamış, halbuki FNSS ya da Otokar seri üretim sürecine daha hazır durumdaydı bence. Mesajı Paylaş

Yanlış hatırlamıyorsam tankın geliştiilmesi için Otokar'a 500 milyon dolar verildi. O tarihlerde söylenenlere göre Otokar bunun 300'ünü Güney Kore'ye vererek onlardan destek aldı! Bildiğim kadarıyla Otokar mühendisleri Kore'nin tankını bizim taleplerimize göre modifiye ettiler. Ortaya Altay prototipleri çıktı.

Seri üretimi Otokar veya FNSS'e vermiş olsalardı bile yeni tesis gerekecekti diye hatıramda kalmış.

Diğer yandan BMC'ye verilen destek de var! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#3505
Bunu daha önce de yazdım. En başta adalet açısından paletli araç konusunda Türkiye'de belki de en etkin şirket olan FNSS'e bu verilmeliydi. Taa 2008'de Altay projesi başladığında. Ama Koç o dönem gücünü kullanıp Altay işinin kendisine verilmesini sağladı.

Siyasi olarak verilmediyse benim bunda tahminim 2013 yılının yazındaki gezi olaylarında Koç'a ait Divan Oteli'nin eylemcileri içeri alması ve gazetelere eylemlere destek veren açıklamalarda bulunması, daha da büyüğü Koç Holding YKB Mustafa Koç'un Afrika'da FETÖ ile hala açıklığa kavuşmamış bir iş yapmaları ve ananas hediye edilmesi. ( O dönem bunun bir altın işi olduğu ananasın da bunu simgelediği iddia edilmişti) Yine Mustafa Koç'un Zaman gazetesine verdiği röportajın etkili olduğunu söyleyebiliriz. Sonrasını hatırlayın Mustafa Koç, babası Rahmi Koç'la Ankara'ya gidip Cumhurbaşkanı'yla görüşmüştü ki bu randevuyu Mesut Barzani'nin ayarladığı, Koçların gidip Barzani'ye Erdoğan'ın kendileri ile görüşmediği, kendileri için Erdoğan'dan randevu almasını istedikleri ortaya çıktı. Erdoğan'ı yeni açacakları Ford fabrikasının açılışına davet etmişlerdi.

Artık bu olaylar geçmişte kaldı, ihaleyi BMC aldı. Yani geride kalmış olaylar yerine artık yarına bakmalı, Altay'ın günümüz ihtiyaçlarına çok rahat cevap verecek bir tank olmasını arzulamalıyız.

Dediğim gibi ne BMC, ne Otokar yandaşı ya da düşmanıyım bunlar bizim şirketlerimiz. Güvenlik güçlerimiz için çok sayıda araç ürettiler ve pek çok askerimizin, polisimizin hayatlarının kurtarılmasını sağladılar. Mesajı Paylaş

Herşey öyle kolay unutulmaz,unutulmamalı.
Belki bu eyyamcılık sonucu tank üretimi aksaması nedeniyle onlarca şehit verdik...

Telekom satışı, Açılım süreci , Altay ihalesi , 15 Temmuz Fetö darbesi vb. konuların mutlaka hesabı sorulmalı Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Archangel99 - 21 Ekim 2022, 02:02:39
Bunu daha önce de yazdım. En başta adalet açısından paletli araç konusunda Türkiye'de belki de en etkin şirket olan FNSS'e bu verilmeliydi. Taa 2008'de Altay projesi başladığında. Ama Koç o dönem gücünü kullanıp Altay işinin kendisine verilmesini sağladı.

Siyasi olarak verilmediyse benim bunda tahminim 2013 yılının yazındaki gezi olaylarında Koç'a ait Divan Oteli'nin eylemcileri içeri alması ve gazetelere eylemlere destek veren açıklamalarda bulunması, daha da büyüğü Koç Holding YKB Mustafa Koç'un Afrika'da FETÖ ile hala açıklığa kavuşmamış bir iş yapmaları ve ananas hediye edilmesi. ( O dönem bunun bir altın işi olduğu ananasın da bunu simgelediği iddia edilmişti) Yine Mustafa Koç'un Zaman gazetesine verdiği röportajın etkili olduğunu söyleyebiliriz. Sonrasını hatırlayın Mustafa Koç, babası Rahmi Koç'la Ankara'ya gidip Cumhurbaşkanı'yla görüşmüştü ki bu randevuyu Mesut Barzani'nin ayarladığı, Koçların gidip Barzani'ye Erdoğan'ın kendileri ile görüşmediği, kendileri için Erdoğan'dan randevu almasını istedikleri ortaya çıktı. Erdoğan'ı yeni açacakları Ford fabrikasının açılışına davet etmişlerdi.

Artık bu olaylar geçmişte kaldı, ihaleyi BMC aldı. Yani geride kalmış olaylar yerine artık yarına bakmalı, Altay'ın günümüz ihtiyaçlarına çok rahat cevap verecek bir tank olmasını arzulamalıyız.

Dediğim gibi ne BMC, ne Otokar yandaşı ya da düşmanıyım bunlar bizim şirketlerimiz. Güvenlik güçlerimiz için çok sayıda araç ürettiler ve pek çok askerimizin, polisimizin hayatlarının kurtarılmasını sağladılar.
Dediklerinize bakılırsa buradaki en ufak skandal Altay tankı kalıyor. Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

Alıntı YapKatar Silahlı Kuvvetleri, Altay Ana Muharebe Tankı siparişi için testlerin tamamlanmasını bekliyor.


@tolgaozbek_com
https://mobile.twitter.com/Keremhok/status/1591773027188068354?cxt=HHwWhMC-ic_IjpcsAAAA
Mesajı Paylaş
]



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz