ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi siyasiler tarafindan malesef gayet politize edilmis bir proje olmus olsa da .Bizlerin bu platformda ALTAY tankinin ozu uzerinden siyasi goruslerimizden arinmis sekilde devam etmemiz daha sik olacagi kanisindayim. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: metin62 - 02 Ocak 2023, 20:15:30
ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi siyasiler tarafindan malesef gayet politize edilmis bir proje olmus olsa da .Bizlerin bu platformda ALTAY tankinin ozu uzerinden siyasi goruslerimizden arinmis sekilde devam etmemiz daha sik olacagi kanisindayim.

+1
Beni dinleyen olmadı. Belki size kulak verirler. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Mesele siyasi ama asıl sıkıntı mantıksız ısrar. Tüm süreç belli yapılanlar ortada. Hala kasiyarak farklı sonuç ummak Bayaa saçma geliyor. Þimdi sonucu bekleyeceğiz hepimiz.Kore motoru nasıl batu nasıl öğreneceğiz.eger ki biz batu ile bu pazara girersek almanlarin tozunu attiririz. Dünyada tok satıcı havalariyla
Mal satamazlar artık.  Mesajı Paylaş

#3563
..... Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Siyasi veya değil bu ihale bize ders olsun deyip lafı Sayın DoğanTuran hocamın son mesajına getireyim...

Dünya'nın en çok testine giren tankı olan Altay'ımız yerli motorumuz (Onun da ne kadar yerli olduğu ileride belli olur , efendim bazı parçalarını temininde zorluk çekiyoruz vs... açıklamalar duymayız inşallah ) ve yerli Transmisyonu ile saha testlerine başlamış...

Müjdeli haberler bekliyoruz inşallah...Bu testin aşamaları ve TSK'nın motor-transmisyon standart beklentileri hakkında bilgisi olan bir üstadımız var mı?
Kaç km gidecek vsss..vs...

Misal vermek gerekirse mesela G.Kore ; K2 testlerinde;


EST15K Transmisyonu ile donatılan muharebe ağırlığındaki K2 AMT, Dayanıklılık Testi sırasında 8.198km yol katederek 9.600km olarak planlanan Dayanıklılık Testinin %85,4'ünü tamamlayabilmiş.16 Temmuz 2020 günü Güney Kore'de yayımlanan Kim Byung-WOOK imzalı bir haberde EST15K Transmisyon sisteminin 2014 yılında icra edilen performans (Dayanıklılık Testi'ni kast ediyor) testlerinde 6 kez başarısız olduğunu ve testlerde transmisyonun 237 saatlik çalışmanın ardından arızalandığı iddia edilmiştir.%84'lük bir başarı ... ettiyse bizim için uygun görünüyor.
Bu yüzden S&T Dynamics firması Kore ordusuna testlerin gevşetilmesi ile ilgili baskı yapmış deniliyor...

Bizim Altay daha ağır , coğrafyamız daha farklı , tank kullanma konseptimiz daha değişik vs...vs... test şartlarımızı etkiler değil mi?
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 02 Ocak 2023, 22:12:51

Misal vermek gerekirse mesela G.Kore ; K2 testlerinde;


EST15K Transmisyonu ile donatılan muharebe ağırlığındaki K2 AMT, Dayanıklılık Testi sırasında 8.198km yol katederek 9.600km olarak planlanan Dayanıklılık Testinin %85,4'ünü tamamlayabilmiş.16 Temmuz 2020 günü Güney Kore'de yayımlanan Kim Byung-WOOK imzalı bir haberde EST15K Transmisyon sisteminin 2014 yılında icra edilen performans (Dayanıklılık Testi'ni kast ediyor) testlerinde 6 kez başarısız olduğunu ve testlerde transmisyonun 237 saatlik çalışmanın ardından arızalandığı iddia edilmiştir.%84'lük bir başarı ... ettiyse bizim için uygun görünüyor.
Bu yüzden S&T Dynamics firması Kore ordusuna testlerin gevşetilmesi ile ilgili baskı yapmış deniliyor...

Bizim Altay daha ağır , coğrafyamız daha farklı , tank kullanma konseptimiz daha değişik vs...vs... test şartlarımızı etkiler değil mi?

Yalnız Koreli forum üyelerinin bazılarından, SNT firmasının aynı testlerden Alman transmisyonunun da geçemeyeceği şeklinde bir itirazının olduğunu öğrenmiştim. Bu şanzımana dair bilgilerimiz eksik olabilir; nitekim bilgi, Kore'den AB-ABD medyasına, oradan da kulaktan kulağa oyunundaki gibi bilgi bozularak bize geliyor. Mesajı Paylaş

#3566
Ben G.Kore tank testlerineden ziyade bizim tank için belirlediğimiz belli bir km dayanım şartnamesi var mı onu merak ettim...

Ya da Nato'nun STANAG gibi standartlılaştırılmış bir zırhlı araç test ölçütü var mı?

Yani Altay tankı motor+transmisyonu asgari neyi becermeli? Mesajı Paylaş

#3567
Alıntı yapılan: serkan1976 - 02 Ocak 2023, 22:38:45
Ben G.Kore tank testlerineden ziyade bizim tank için belirlediğimiz belli bir km dayanım şartnamesi var mı onu merak ettim...

Ya da Nato'nun STANAG gibi standartlılaştırılmış bir zırhlı araç test ölçütü var mı?

Yani Altay tankı asgari neyi becermeli?
1. soru için resmi bir açıklama yok. ikincisinin cevabını bilmiyorum. Þimdi İtalya'nın geçmişte Ariete adını verdiği yerli bir tankı var. İtalyan Fiat üretimi 1200 bg yetersiz güç üreten, tek radyatörlü olduğundan kolayca ısınan ve arızalanan bir motor kullanılıyor. Þanzımanı ise 4 ileri 2 geri vitesli olp Rus şanzımanlarından hallice; hatta öyle ki, Fiat-İveco ortaklığında 1600 bg'e çıkartılan motorun tork değeri, şanzıman hasar görmesin diye kısıtlandı. İtalyan ordusu bu tankı alıp kullandı. Þimdi biz, hala M48 kullanan ülkeyiz ve Kore şanzımanına mı burun kıvıracağız? Test merhalesinin %84'ünü tamamlayabilmiş bir şanzımanla üretilen Altay tankı ile müzeye kaldırmalık, yatay ve dikey top dengeleyicisinin çalışıp çalışmadığı belirsiz, beka kabiliyeti yetersizleşmiş M48 ve M60A3'ler; beka kabiliyeti Kirpi araçlarından hallice Leopard 1 ve paleti atıp duran dolayısıyla mürettebatını dışarı çıkmaya zorlayan Leopard 2A4'lerle kıyaslayınca eşekten inip deveye binmiş gibi olursun. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: İbrahim - 02 Ocak 2023, 23:09:55

1. soru için resmi bir açıklama yok. ikincisinin cevabını bilmiyorum. Þimdi İtalya'nın geçmişte Ariete adını verdiği yerli bir tankı var. İtalyan Fiat üretimi 1200 bg yetersiz güç üreten, tek radyatörlü olduğundan kolayca ısınan ve arızalanan bir motor kullanılıyor. Þanzımanı ise 4 ileri 2 geri vitesli olp Rus şanzımanlarından hallice; hatta öyle ki, Fiat-İveco ortaklığında 1600 bg'e çıkartılan motorun tork değeri, şanzıman hasar görmesin diye kısıtlandı. İtalyan ordusu bu tankı alıp kullandı. Þimdi biz, hala M48 kullanan ülkeyiz ve Kore şanzımanına mı burun kıvıracağız? Test merhalesinin %84'ünü tamamlayabilmiş bir şanzımanla üretilen Altay tankı ile müzeye kaldırmalık, yatay ve dikey top dengeleyicisinin çalışıp çalışmadığı belirsiz, beka kabiliyeti yetersizleşmiş M48 ve M60A3'ler; beka kabiliyeti Kirpi araçlarından hallice Leopard 1 ve paleti atıp duran dolayısıyla mürettebatını dışarı çıkmaya zorlayan Leopard 2A4'lerle kıyaslayınca eşekten inip deveye binmiş gibi olursun.

+1 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: İbrahim - 02 Ocak 2023, 23:09:55
Alıntı yapılan: serkan1976 - 02 Ocak 2023, 22:38:45
Ben G.Kore tank testlerineden ziyade bizim tank için belirlediğimiz belli bir km dayanım şartnamesi var mı onu merak ettim...

Ya da Nato'nun STANAG gibi standartlılaştırılmış bir zırhlı araç test ölçütü var mı?

Yani Altay tankı asgari neyi becermeli?
1. soru için resmi bir açıklama yok. ikincisinin cevabını bilmiyorum. Þimdi İtalya'nın geçmişte Ariete adını verdiği yerli bir tankı var. İtalyan Fiat üretimi 1200 bg yetersiz güç üreten, tek radyatörlü olduğundan kolayca ısınan ve arızalanan bir motor kullanılıyor. Þanzımanı ise 4 ileri 2 geri vitesli olp Rus şanzımanlarından hallice; hatta öyle ki, Fiat-İveco ortaklığında 1600 bg'e çıkartılan motorun tork değeri, şanzıman hasar görmesin diye kısıtlandı. İtalyan ordusu bu tankı alıp kullandı. Þimdi biz, hala M48 kullanan ülkeyiz ve Kore şanzımanına mı burun kıvıracağız? Test merhalesinin %84'ünü tamamlayabilmiş bir şanzımanla üretilen Altay tankı ile müzeye kaldırmalık, yatay ve dikey top dengeleyicisinin çalışıp çalışmadığı belirsiz, beka kabiliyeti yetersizleşmiş M48 ve M60A3'ler; beka kabiliyeti Kirpi araçlarından hallice Leopard 1 ve paleti atıp duran dolayısıyla mürettebatını dışarı çıkmaya zorlayan Leopard 2A4'lerle kıyaslayınca eşekten inip deveye binmiş gibi olursun.

Sayın @İbrahim çok açıklayıcı ve kitabın ortasından konuşmuş. Elimizde tarihi eser tanklar varken, orası burası dökülen, mürettebatını koruyup korumayacağı bile belirsiz olan. Bırakın dayanıp dayanmayacağını bilmeyi çalışıp çalışmayacağından dahi emin olamadığımız döküntü, antika tanklarla operasyonlara katılırken Altay'da kullanılan Kore transmisyonunun dayanıklılığını sorgulamak da ne bileyim hani burada söylenmez ama yumuşatarak söyleyeyim çay bulmuşuz şekerlisini arıyoruz durumu gibi. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz