ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

#3660
14/03/2022  G.Kore motoru testi başladı...
12/05/2022  G.Kore motoru testleri Altay tankına takılarak başladı....

2023 2 adet G.Kore motorlu Altay üretilip (Prototip)  2 yıl boyunca test edilecek ...

Benim kafama takılan şu ; zaten Mayıs 2022'den beri 8 ay test ediliyor bu motor-transmisyon Altay üzerinde...2 yıl da teslim edilip kara kuvvetleri test edecek.... 2 yıl 8 ay test süresi çok değil mi? Zaten 2017'den beri 5 yıldır da MTU 883 motoruyla testler başlamıştı...Çarklar dönmeye başlasın, tankta kullanılacak parçalar üretim zinciri kurulsun ama zaten 5 yıldır kullanılacak bütün parçalar biliniyor bir tek motor eksikti...

2025 'de seri üretim başlayacak....


Mesajı Paylaş

#3661
Motorun Güney Kore olacağını söyleyen yok. Motora ilişkin bir sözleşme de yok. Alınmış motorlar da aylardır bu transmisyonun devam eden testeri icin kullanilmakta.

Bu bağlamda bahsi geçen sözleşme sadece transmisyon için. Yedegiyle 250 sayısını baz alırsak birim maliyeti 800 bin dolar ediyor. Motor da Kore'den alınsa idi veya alınacak ise en az birim başına 2 milyon daha (toplamda 500 milyonluk daha) ilave sözleşme yapmak gerekir.

2 adet prototip tank ile yapılacak olan testler , hem tankın son halini(oldukça değişiklik var) hem de milli motor Batu ile Kore transmisyonu ikilisinin testleridir. Mesajı Paylaş

#3662
Yani güç paketi yaklaşık 3 milyon dolara geliyor. Bir de ömür boyu yedek parça bağımlılığı var. Gerçekten millileştirne önemli. Aracın fiyatının %40-20 gibi bir değer yapıyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Mehmet75 - 30 Ocak 2023, 16:24:47
2 adet prototip tank ile yapılacak olan testler , hem tankın son halini(oldukça değişiklik var) hem de milli motor Batu ile Kore transmisyonu ikilisinin testleridir.

Mantıklı. O zaman, Batu motoru ile G. Kore motoru birbirlerine iyice benzediler diyebiliriz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 30 Ocak 2023, 17:32:02
Alıntı yapılan: Mehmet75 - 30 Ocak 2023, 16:24:47
2 adet prototip tank ile yapılacak olan testler , hem tankın son halini(oldukça değişiklik var) hem de milli motor Batu ile Kore transmisyonu ikilisinin testleridir.

Mantıklı. O zaman, Batu motoru ile G. Kore motoru birbirlerine iyice benzediler diyebiliriz.
Nasıl yani? Bildiğim kadarıyla İveco'dan danışmanlık aldılar. Kore motoruna nasıl benziyor. Mesajı Paylaş

Bence BMC Kore motorunun lisansını satın alacak sonra %100 yerli ve milli olarak tanıtımını yapacak, Benim korktuğum ise Kore nin motoru ne kadar iyi ? Mesajı Paylaş

#3666
Alıntı yapılan: İbrahim - 30 Ocak 2023, 18:14:06
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 30 Ocak 2023, 17:32:02
Alıntı yapılan: Mehmet75 - 30 Ocak 2023, 16:24:47
2 adet prototip tank ile yapılacak olan testler , hem tankın son halini(oldukça değişiklik var) hem de milli motor Batu ile Kore transmisyonu ikilisinin testleridir.

Mantıklı. O zaman, Batu motoru ile G. Kore motoru birbirlerine iyice benzediler diyebiliriz.
Nasıl yani? Bildiğim kadarıyla İveco'dan danışmanlık aldılar. Kore motoruna nasıl benziyor.

İkisi de, yani Batu ve G. Kore motoru, "long stroke" motorlar. MTU motoru "short stroke" idi. İkisinde de artık Alaman alt komponentler olmayacak, özgün alt komponentleri kullanacaklar. (Sayemizde.) Biz demesek, Korelinin hayatta aklına gelmezdi bu alt komponent işi. Adamlar gaza geldiler hatta, onlar da short stroke motorlar geliştirip Alamana ticari darbe vuracaklar. :)

Dolayısı ile düz mantık yürüttüm. Madem ki aynı transmisyon ve muhtemelen aynı özgün alt komponentler kullanılıyor, o halde motorlar da birbirlerine benzemiştir; dedim kendi kendime. Mesajı Paylaş

#3667
Selamlar,
2 Tank için kullanılacak motor ve transmisyon G.Kore'ye ait.
Motorda bazı parçaların üretilmesinde G.Kore'ye destek verildi ve aynı yardım (dayanıklılığı artırmak için) transmisyonda da verildi.
Bu güç grubu; KKK gözetiminde bir dizi zorlu beka testlerine (800 saat) tabi tutuldu ve başarılı sonuçlar alındı.
Gelen bilgiler şöyleydi; MTU çalışma 9500 saat civarı iken, güncel G.Kore Güç grubunun tahmini 8000-8500 saate ulaşabilecek seviyede olduğu görüldü. KKK, aktif kullanım ve tüm süreçlerin bizzat görmek için 2 yıl istiyor. Haklıda... 2 yıl sonunda 7000 saati fiili test etmek istiyor.

Batu; Tank üzerinde ve hem güney Kore hem de bizim transmisyonla mobilite testlerine tabi tutulacak. Testler başlamıştı ancak hangisi ilk etapta test ediliyor? onu öğrenmek lazım ancak G.Kore transmisyonu +Batu deneniyor olası. Mesajı Paylaş

Eeee o zaman ortak lisans gibi bir durum mu ortaya çıktı. Mesajı Paylaş

Sanmam. G.Kore, ABD baskısıyla önce güç grubunu vermekten vazgeçti sonra biz motor alt parçalarının üretiminde (Almanya'dan alıyorlardı) ve Transmisyonun dayanıklılığında destek sağlayabileceğimizi teklif edince iş hızlandı, bu destekler verildi ve G.Kore bağımsız motor + transmisyona kavuştu biz de muhtemelen istediğimiz sayıda ve uygun maliyete tedarik imkanı aldık. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz