ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

#3730
O konuda haklısın, BMC Otokar'ın yarı teklifini verirken tank Otokar'ın dizayn ana müteahhidi olduğu, son hali belli olan tank vardı ortada. Sonra ihale belli oldu. Cumhurbaşkanı ihale bedelinden 500 Milyon vs de ben indiriyorum, ama sana üretim için Tank Paleti kiraya veriyorum dedi. Tabi tank palet kiralama işi Otokar'a da teklif edilse idi Otokar ihalede ne teklif verirdi bilmem. Zira Otokar'ın kendi tesisleri zaten Altay seri üretimi (seri montajı demek daha doğru) için yeterli miydi, değil miydi, yeterli tesisi olmasına rağmen  Otokar teklifi yeterli tesisi olmayan BMC'ye göre iki kat fiyat mı vermişti, bunu da işin asıl uzmanları bilebilir. Yani Otokar tesisi olup da bize bu fiyatı çekiyordu ise, ya Otokar bizi kazıklıyordu, yada BMC zaten hayal olan bir fiyata ihale almıştı.

Sonrasında ise Almanya'nın motor transmisyon ambargosu ile işler iyice karıştı. İsterler dışına ilk çıkış gerçekleşti. Akabinde Volkan atış kontrol sisteminin yenilenmesi, zırhın gelişen savaş tehditlerine ve tecrübelerine göre yenilenmesi hususları gündeme geldi. Aselsan'a atış kontrol sistemleri, Roketsan'a zırh için ödenecek paranın aynı kalmayacağı açık zaten. Kore muzayaka durumundan faydalanıp motor, transmisyon fiyatını abartmış mıdır, yoksa hatırımız var mıdır ? Þüpheli.  Dolayısıyla Yeni Altay derken, yeni ihale veya eklenen, çıkartılan parçalara göre ihale bedeli güncellenmesi de muhtemel gözüküyor.

Ancak işler daha da sarpa sarmadan, bir 5-10 sene sonra, yine yeni atış kontrol sistemi, yeni zırh, namlu gündeme gelmeden şu iş seri üretime geçer mi bilmem. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: malaga - 24 Mart 2023, 11:28:10
Gördüğüm kadarıyla altay tankında otokar sadece montaj yapmış hiç bir sistemi yerlileştirmemiş. Her zamankigibi montaj sanayi buarada  iyi ki otokara ihale verilmemiş

Hiç şaşırmadım.Koç şirketler grubu... Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

İki proje var: Biri Altay, diğeri de Vestel'in kamikaze İHA projesi. Bu ikisi çok fazla gecikti. Vestel'in projesi artık olmasa da olur. Özel ufak bir şirket alternatifini geliştirdi. Ama Altay öyle değil. Mesajı Paylaş

#3733
rotor ne ? Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 24 Mart 2023, 15:02:15
Alıntı yapılan: malaga - 24 Mart 2023, 11:28:10
Gördüğüm kadarıyla altay tankında otokar sadece montaj yapmış hiç bir sistemi yerlileştirmemiş. Her zamankigibi montaj sanayi buarada  iyi ki otokara ihale verilmemiş

Hiç şaşırmadım.Koç şirketler grubu...

Sn Kaptan-I Derya ;
Sanirim ayri telden calmaktayiz ;) Oncelikle Konu Koc veya bir baska firmanin isi alamamasi veya almasi degil .

Konu Yaklasik 2007 Yilinda Altay projesi konusulmaya baslandigi gunden, bugune kada ihaleye katilan firmalardan ne talep edildigidir?
"yani kisa adi RFP  olan dosyada taraflardan ne istenmisti"

Elbette hazirlanmis olan RFP de ihaleye katilmak isteyen fimelara ne turk bir Tank istenildigi ,tonaj, uzerindeki top kalibresi, Zirh ile ilgili gereksinim,Motor, haberlesme sistemleri aktarim organlari , tankin korunma sistemleri, paletleri, kac murettebat tarafindan isletilecegi, hizmet sihasi, gibi bircok bilgi sorulmustur.

Bunlarin haricinde bu tankin hangi oranda yerlilik olmasi gerekliligi . Hangi aksamlarin mutlak yerli olmasi veya tercih edilen urunden kullanilmasi belirtilmis olmasi gerekir! Hali ile burada belirtilen tankin ilk prototiplerinin hangi zaman cercevesi icerisinde uretilmesi ve testlere tabi tutulmasi gerekliligi..Ana uretimin ne zaman icerisinde baslanmasi gerekliliginin belirtilmis olmalidir.

Tabii butun bunlari yaparken hic tank uretmemis bir ulke olarak .Turetilecek olan tankin motorundan tutun da aktarim organlari ve bilimum ana parcalarinin yerli olarak uretilmesi icin once bir arge veya patent uzerinden gelistirme yapilmasi zorunlulugu yaninda gerekli zaman da ongorulmeli idi. Yerlilik ,finans yapilastirilmasi,Arge icin gerekli eleman ve uretim yapilacak fabrikanin hazirlanmasi da goz onune alindiginda birim maliyetleri o derece artmasi beklenmelidir. Sayet TSK ihtiyaci acil ise o zaman da uretim ve yerlilestirme oranlari paketler halinde  ayarlanmalidir. " Boyle bir durumda belirli oranda montaj ve bazi aksamlarin distan alimi kacinilmaz olur"

Bakin su anki durumda uretilecek olan yeni Altay tankinin aslinda baslangic birim fiyatinin ne oldugunu bilmiyoruz. Bilinen sadece soylenenler ki bunda da sefaflik yok ve bircok gorunmeyen kalem ve hali ile maliyet artirici unsur var.  2007 yilinda baslamis bir projenin baslangicta aciliyet teskil ettigi varsayimi da artik gecersiz olmustur bunca yildan sonra. Diger bir konu ise 2007 yilinda baslayan projenin  uzerinden gecen onca yila ragmen tekrardan basa donup bu defa yeni Altay projesi kapsaminda istenilenlere gore prototip uretmek ve testlere baslamak icin hazirlaniyoruz.

Bu da bu projenin aslinda ne kadar kotu yonetilmis oldugunu gosterir kanisindayim.
Mesajı Paylaş

#3735
Buna katılıyorum metin62.Kara kuvvetleri komutanlığının burda hatası var ki ben geçen günlerde aynı şeyi 90'lı yıllarda alınan Kobraların motorları üzerinden de eleştirdim.Deniz Kuvvetleri Armerkom ile ve kendisi gelecek deniz kuvvetleri vizyonu ortaya koyarak bu isterleri çok net ortaya koyuyor mesela.Denizcilikte en az önem verip sürekli ertelediğimiz ve yerliliğimizin en düşük olduğu yer olsa bile projelerde ayakları en yere basan ne istendiği belli projeler.Ben bunların yanında yıllarca montaj yapıp ülkeye bir kez olsun teknolojik kazanım getireyim diyen gerçek sanayici olmayan bir şirkete değindim.Ülkenin en büyük şirketi binlerce istihdamı var sen ne yaptın derseniz hiçbirşey derim ama benim gözümde Koç şirketler grubunun montaj ve yabancı sermaye şirketinden başka değeri yok.Amaçları para kazanma.Gerçekten milli bir gayeleri olsaydı ellerindeki parasal güç ,ticari zekaları ve başarıları ile bazı alanlarda çok başka yerlerde olabilirdik.Mesela dizel motor.Mesela elektronik sanayi.Mesela yazılım ,iletişim ve mobil pazar. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Arkadaşlar ihalenin ilk hali ile ister Otokar, ister BMC ister Nurol, kim kazansa ana müteahhit olarak montajcı olacaktı. Zira zırh çeliği dışarıdan, atış kontrol elektronik ASELSAN, vasıflı zırh roketsan, silahlar MKE, yürüyen aksam muhtemelen yan sanayi, motor, palet, transmisyon dışarıdan. Ana müteahhit yurtdışından gelen zırh çeliğini kesip biçip, delip, kaynaklayarak, dışarıdan diğer parça, malzemelerin gelişini koordine edip ve  entegrasyon, montaj ile kalibrasyonlarını yapıp nihai ürünü ortaya koyacaktı. İşin detayına girildiğinde de çok basit bir iş olmasa da,

OYAK ın zırh çeliği ürettiği bir durumda, BMC de motor ve transmisyon üretir ise, ana tamir bakımın ürettiği parçalar imkan ve kabiliyetleri düşünüldüğünde, belki işin %95ini belki fazlasını yerli/milli olarak ortaya koyabileceğiz ki bu gerçekten çok çok yüksek bir oran.

Mesajı Paylaş

Bu tankın süspansiyonu kim tarafından verilecek bildiğim kadarı ile Güney Kore.Bizim yerli süspansiyon çalışmamız var mı ? Süspansiyonda çok çok önemli bir teknoloji.Bildiğim kadarı ile ne kirpilerde ne kobralarda ne de Zmalarda yerli değil. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Alıntı yapılan: metin62 - 24 Mart 2023, 17:06:04
Konu Yaklasik 2007 Yilinda Altay projesi konusulmaya baslandigi gunden, bugune kada ihaleye katilan firmalardan ne talep edildigidir?

Cevabı çok basit. Tankçılar, o zamanlar ister hazırlama özürlüsüydü ve işin kolayına kaçtılar. "Kore teknolojisini kullanarak, Leopard-2'yi elden geldiğince kopyalayın." dediler. Otokar mühendisleri bu işi o kadar iyi becerdiler ki, Leo'nun en önemli kusurunu (ayrılmamış mühimmat bölmesi) bile kopyaladılar!!  ;D ;D

Ne zaman ki Suriye operasyonları oldu, ilk elden Leo. kusurlarını tecrübe ettik. Ardından Ukrayna savaşı çıktı ve oradan da çok değerli veriler geldi. Bizim tankçı tayfa, ancak o zaman, ister hazırlama işini ciddiye aldı ve öğrendi.

Kısacası, tamamen şansına, eğrisi doğrusuna denk geldi. Batu güç paketi işimizi görür ise Altay projesi bütün gecikmesine ve bütçe aşımına rağmen başarıya ulaşacak. Aksi durumda, çok büyük ve çok çok pahalı bir fiyasko olacak. Mesajı Paylaş

#3739
Tank konusunda biraz huzurlu olmak gerek aslında. Bu uçak füze helikopter radar gibi ulusal kalkınma atlama taşlarından birisi değil. Biz tank üretme uktesini çoktan aşmış bir ülkeyiz bugün yeni bir tank projesi başlatsak on tane değişik ekip birer tane Altay tankını sıfırdan tasarlar ihaleye katılır. Bir tık abartmama müsaade edin bu proje kamyon ihtiyacı gibi tedarik projesi sadece artık ulusal kalkınma meselesi değil. Neyi nasıl yapacaklarsa yapsınlar orduya versinler bu bize ne durumda olursa olsun bir şey kaybettirmez Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz